Wybierz kategorię wyszukiwania

Studia

Formularz wyszukiwania na belce: Studia

lokalizacja:
poziom studiów:
obszar tematyczny:
forma studiów:
studia podyplomowe realizowane:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Szkolenia i kursy

Badania i projekty

Formularz wyszukiwania na belce: Badania i projekty

lokalizacja:
jednostka badawcza:
typ:
dyscyplina:
status:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Naukowcy

Formularz wyszukiwania na belce: Nasi naukowcy

lokalizacja:
dyscyplina:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Wydarzenia

Formularz wyszukiwania na belce: Wydarzenia

typ:
lokalizacja:

Kontakty

lokalizacja:
kategoria:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Szukasz czegoś zupełnie innego? Sprawdź, może się gdzieś ukryło na naszej stronie

Szukasz czegoś zupełnie innego? Sprawdź, może się ukryło gdzieś na naszej stronie!

Sprawdź nasze rozbudowane narządzie do wyszukiwania.

Szukaj w konkretnych kategoriach - oszczędzaj swój czas.

Uniwersytet SWPS - Logo

Studniówka ze Strefą Młodzieży

float_intro: images-old/2015/teenegers_2000_1316.jpg

Od najmłodszych lat żyjemy w przeświadczeniu, że na końcu naszej przygody ze szkołą czeka nas egzamin dojrzałości. Niezależnie od tego, czy pisany wielkimi literami, kursywą czy traktowany synonimicznym pojęciem – matura – zaprzyjaźnienie się z myślą o nadchodzącym finale finałów jest trudne. Często zapominamy, że ten urastający do mitycznych monstrów egzamin jest nie tylko sprawdzianem stanu wiedzy, pamięci i umiejętności, lecz także wglądem w nasze przygotowanie psychologiczne i bazę emocjonalną. O tym, jak poradzić sobie m.in. ze stresem i nie dać się zwieść prokrastynacji porozmawiamy podczas Studniówki ze Strefą Młodzieży Uniwersytetu SWPS – cyklu warsztatów, który pomoże Wam zmierzyć się z maturą.

Limit miejsc został wyczerpany!

Strefa Młodzieży

luty23 2018

Sopot

O spotkaniu

Podczas warsztatów poszukamy odpowiedzi na takie pytania, jak m.in.:

  • Jak się uczyć, żeby się nauczyć?
  • Z czym związana jest przysłowiowa „pustka w głowie” i jak z nią walczyć?
  • W jaki sposób ustalać priorytety, przygotowując się do matury?
  • Czym jest prokrastynacja i jak jej uniknąć?
  • Czy można oswoić stres i z wroga uczynić go przyjacielem?
  • Czy deadline może wpłynąć na nas mobilizująco?

Przy okazji, jak to bywa na studniówce, będziemy się dobrze bawić. Przygotowaliśmy serię gier, które pozwolą się zrelaksować oraz… poszerzyć możliwości poznawcze, pozwalające przyswajać wiedzę jeszcze szybciej!

Harmonogram

godz. 9.00-10.30; 10.45-12.15; 12.30-14.00 | równoległe warsztaty

Warsztaty

Czym jest stres i jak opanować go w dniu matury?

Podczas warsztatu uczestnicy będą mogli dowiedzieć się jak działa stres. Jak radzić sobie z nim w życiu codziennym. Co zrobić, żeby nie przeszkodził podczas egzaminu maturalnego. Odpowiemy również na pytania czy stres ma tylko negatywny wymiar oraz jakie są skutki stresu długofalowego. Jednym zdaniem spróbujemy pokazać Ci jak zrobić z wroga przyjaciela.

mgr Michał Kuchczyński – psycholog, psychoterapeuta Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej oraz Oxford Cognitive Therapy Centre, wykładowca w sopockim wydziale Uniwersytetu SWPS. Od wielu lat prowadzi warsztaty antystresowe m.in. dla funkcjonariuszy Straży Pożarnej, Policji, Straży Granicznej.

Jak się uczyć, żeby się nauczyć?

Czy istnieje jakiś idealny sposób na efektywną naukę? Czy stosowanie mnemotechnik rozwiąże wszystkie problemy związane z uczeniem się? Niestety nie. Jednak sprawa nie jest przegrana! Każdy z nas jest inny, każdy posiada inne kompetencje, których używa w procesie uczenia się. Dzięki poznaniu mechanizmów działania uwagi i pamięci możesz efektywnie wykorzystać swój potencjał w trakcie nauki.

Podczas zajęć uczestnicy dowiedzą się jak ważna jest uwaga w procesie uczenia się, dlaczego bez uwagi nie ma pamięci, czemu warto czasem się „nie uczyć” oraz nauczą się posługiwać się posiadanymi już umiejętnościami w procesie planowania nauki oraz samego uczenia się.

dr Radosław Sterczyński – psycholog, wykładowca sopockiego wydziału Uniwersytetu SWPS, kierownik studiów podyplomowych User Experience, psychologia projektowania. Na sopockim wydziale Uniwersytetu SWPS pełni funkcję prodziekana ds. studenckich i dydaktycznych.

Stanisław Borawski – absolwent psychologii klinicznej i pasjonat wiedzy. W centrum zainteresowania stawia człowieka i relacje międzyludzkie. Pracuje z grupami ucząc umiejętności przydatnych w dzisiejszych dynamicznie zmieniających się czasach. Swoją przyszłość wiąże przede wszystkim z pracą szkoleniową oraz branżą it. Posiada certyfikat mediatora konfliktów cywilnych i gospodarczych oraz rówieśniczych.

Zegar tyka! czyli w jaki sposób zarządzać czasem i nie dać się prokrastynacji?

Czy ciągle brakuje Ci czasu? Masz uczucie, że obowiązki Cię przerastają? Marzysz o tym, żeby doba trwała co najmniej 48 godzin? Niestety, nie nagniemy czasu, ale możemy zmienić siebie. Podczas spotkania dowiesz się jak lepiej się zorganizować, jak pozbyć się nawyku odświeżania facebooka oraz jak zdążyć z nauką do matury.

Małgorzata Osowiecka  – psycholog, wykładowca na Uniwersytecie SWPS w Sopocie, doktorantka Interdyscyplinarnych Studiów Doktoranckich Uniwersytetu SWPS. Zrealizowała grant Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego Uniwersytet Młodych Wynalazców pt. „Dynamika emocji w procesie twórczym”, kierownik grantu Preludium Narodowego Centrum Nauki na temat odbioru poezji. Prowadzi ćwiczenia i konwersatoria z psychologii poznawczej, emocji i motywacji oraz diagnozy twórczości, a także treningi twórczości i kreatywnego pisania. Jej praca doktorska dotyczy wpływu lektury poezji na twórcze myślenie w grupie młodzieży szkolnej. Pasjonatka dziennikarstwa.

Sztuka skutecznej argumentacji, czyli jak zabłysnąć na maturze ustnej?

Celem warsztatu jest przedstawienie czym jest erystyka oraz w jaki sposób może nam się przydać na egzaminach ustnych. Uczniowie czasem pierwszy raz właśnie na maturze spotykają się z taką formą sprawdzenia wiedzy. Jest ona często stresująca i niekiedy sprawia, że brakuje nam słów. Na warsztacie uczniowie poznają moc słowa, a także dowiedzą się jakie triki zastosować gdy w głowie „pustka”.

Stanisław Borawski – absolwent psychologii klinicznej i pasjonat wiedzy. W centrum zainteresowania stawia człowieka i relacje międzyludzkie. Pracuje z grupami ucząc umiejętności przydatnych w dzisiejszych dynamicznie zmieniających się czasach. Swoją przyszłość wiąże przede wszystkim z pracą szkoleniową oraz branżą it. Posiada certyfikat mediatora konfliktów cywilnych i gospodarczych oraz rówieśniczych.

Kamil Tomaszewski – koordynator Laboratorium Badań Eksperymentalnych na Uniwersytecie SWPS w Sopocie i administrator panelu badawczego na Uniwersytecie SWPS. Pracuje w Placówce Wsparcia Rodziny i Dziecka Światłowcy w Gdyni, prowadzi warsztaty dla różnych grup, między innymi: uczniów (pomorskie licea i gimnazja, Wymiennikownia), studentów (Olivia Business Centre, ASP, Akademia Marynarki Wojennej) czy osób niepełnosprawnych (Integralia, Integracja). Absolwent psychologii Uniwersytetu SWPS, ukończył studia podyplomowe z zakresu doradztwa zawodowego i coachingu kariery. Aktualnie kształci się w nurcie poznawczo-behawioralnym, aby w przyszłości zostać terapeutą.

Termin i miejsce

23 lutego 2018 r., godz. 9.00-14.00

Uniwersytet SWPS w Sopocie, ul. Polna 16/20

Kontakt

Anna Matuszak

Koordynator Strefy Młodzieży w Sopocie
tel. 58 721 46 95 tel. kom. +48 694 441 727
e-mail: [email protected]