Wybierz kategorię wyszukiwania

Studia

Formularz wyszukiwania na belce: Studia

lokalizacja:
poziom studiów:
obszar tematyczny:
forma studiów:
studia podyplomowe realizowane:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Szkolenia i kursy

Badania i projekty

Formularz wyszukiwania na belce: Badania i projekty

lokalizacja:
jednostka badawcza:
typ:
dyscyplina:
status:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Naukowcy

Formularz wyszukiwania na belce: Nasi naukowcy

lokalizacja:
dyscyplina:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Wydarzenia

Formularz wyszukiwania na belce: Wydarzenia

typ:
lokalizacja:

Kontakty

lokalizacja:
kategoria:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Szukasz czegoś zupełnie innego? Sprawdź, może się gdzieś ukryło na naszej stronie

Szukasz czegoś zupełnie innego? Sprawdź, może się ukryło gdzieś na naszej stronie!

Sprawdź nasze rozbudowane narządzie do wyszukiwania.

Szukaj w konkretnych kategoriach - oszczędzaj swój czas.

Uniwersytet SWPS - Logo

Spotkania z nauką: Dzień Bezpiecznego Internetu

float_intro: images-old/2015/studentka.jpg

Jak nowe technologie wpływają na relacje? W jaki sposób zapobiegać cyberprzemocy w szkole? Jakie zagrożenia czyhają na internautów? Bezpieczeństwo w sieci to temat przewodni lutowych „Spotkań z nauką”. Warsztaty oraz wykłady odbywają się w ramach Dnia Bezpiecznego Internetu, obchodzonego w ponad 100 krajach. Tegoroczna edycja upłynie pod hasłem „Tworzymy kulturę szacunku w sieci”.

Wstęp wolny. Aby wziąć udział w wydarzeniu, należy wypełnić formularz zgłoszeniowy.

Spotkania z nauką

luty7 2018

Wrocław

Spotkania z nauką Uniwersytetu SWPS

„Spotkania z nauką” to cykl całodniowych, otwartych wydarzeń o charakterze popularnonaukowym, organizowanych w siedzibach Uniwersytetu SWPS: Wrocławiu, Poznaniu, Sopocie, Warszawie i Katowicach. Inicjatywa adresowana jest do wszystkich uczniów i nauczycieli szkół ponadgimnazjalnych, którzy interesują się nauką i sztuką. Głównym założeniem spotkań jest umożliwienie dostępu do nauki szerokiemu gronu osób.

logo mnisw

„Spotkania z nauką” – zadanie finansowane w ramach umowy 846/P-DUN/2017 ze środków Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę.

 

Dzień Bezpiecznego Internetu

Dzień Bezpiecznego Internetu (DBI) jest obchodzony z inicjatywy Komisji Europejskiej od 2004 r. DBI przede wszystkim inicjuje i popularyzuje działania na rzecz bezpiecznego dostępu dzieci i młodzieży do zasobów internetowych, zaznajomienie rodziców, nauczycieli i wychowawców z problematyką bezpieczeństwa online oraz promocję pozytywnego wykorzystywania internetu.

Ideą DBI jest podkreślanie siły współdziałania w dbaniu o cyfrowe bezpieczeństwo, zarówno na poziomie międzynarodowym, jak również lokalnym, łącząc zaangażowanie wielu instytucji, ale także rodziny, czyli najbliższego otoczenia dziecka. Hasłem tegorocznego DBI jest „Dzień Bezpiecznego Internetu: tworzymy kulturę szacunku w sieci”.

W ramach obchodów Dnia Bezpiecznego Internetu Uniwersytet SWPS we Wrocławiu zaprasza na cykl warsztatów poświęconych m.in. takim tematom jak odpowiedzialne korzystanie z mediów społecznościowych, relacje w świecie wirtualnym, cyberprzemocy. W części popołudniowej wydarzeń poznamy (nie)bezpieczny internet z perspektywy youtubera Rafała Jarząbka – twórcy kanału „Z dobrym słowem”, a podczas panelu dyskusyjnego – w którym udział wezmą przedstawiciele świata nauki, mediów, jednostek edukacyjnych i organizacji społecznych – spróbujemy odpowiedzieć na pytanie: „Jak tworzyć kulturę szacunku w sieci?”.

Do udziału zapraszamy uczniów szkół średnich, nauczycieli oraz wszystkie osoby zainteresowane poruszaną tematyką.

Program

10.30 – 12.00 I blok warsztatowy

warsztaty dla uczniów:

warsztaty dla nauczycieli:

12.00 – 12.15 Przerwa

12.15 – 13.45 II blok warsztatowy

warsztaty dla uczniów:

warsztaty dla nauczycieli:

Bezpieczeństwo w internecie – odpowiedzialna autoprezentacja w sieci

Internet stał się dla młodych ludzi miejscem autoprezentacji i kreowania swojego wymarzonego wizerunku. Pozostawianie w sieci prywatnych treści, zarówno pod postacią zdjęć i wpisów na Facebooku, jak i w formie historii wyszukiwania, wiąże się z konsekwencjami, z których uczniowie nie zawsze zdają sobie sprawę. Korporacje dostosowujące ofertę reklamową do naszej historii odwiedzanych stron internetowych, a także potencjalni pracodawcy, mogą wykorzystywać informacje pozostawiane w sieci.

Uczestnicy uświadomią sobie, jakie rezultaty może przynieść umieszczanie zdjęć na portalach społecznościowych oraz nauczyć się zapobiegać negatywnym skutkom braku internetowej prywatności. Zapoznają się również z rezultatatami badań naukowych dotyczących wykorzystania mediów społecznościowych. Do zaktywizowania uczestników wykorzystane zostaną ogólnodostępne narzędzia – smartphone’y, dzięki którym licealiści będą mogli przetestować na sobie mechanizmy pozwalające na kontrolę pozostawianych w Internecie informacji oraz uczestniczyć w dyskusji dotyczącej bliskich im tematów.

mgr Anna Bróż – psycholog. Absolwentka II Wydziału Psychologii Uniwersytetu SWPS we Wrocławiu. Od siedmiu lat pracuje jako trener młodych liderów w organizacji pozarządowej, od trzech prowadzi spotkania dla uczniów w ramach Strefy Młodzieży. Interesuje się wspieraniem rozwoju osobistego i psychologią społeczną, a zwłaszcza zagadnieniami aktywności obywatelskiej oraz tym, jak człowiek i miasto wpływają na siebie wzajemnie.

Wirtualne znajomości – o wpływie nowych technologii na relacje

Messenger, Snapchat, Instagram, Tinder i wiele innych narzędzi, dzięki którym możemy poznawać nowych ludzi i się z nimi komunikować. Rozwój nowych technologii bez wątpienia zmienił bezpowrotnie nasze funkcjonowanie w świecie społecznym. Między innymi wpływa na to, jak nawiązujemy i podtrzymujemy nasze relacje z innymi ludźmi.

Jak bycie online przez większość czasu warunkuje nasze przyjaźnie czy związki romantyczne? Jakie wiążą się z tym zagrożenia? Czy internetowe relacje są uboższe od tych nawiązywanych w świecie rzeczywistym, czy są po prostu inne? O tym wszystkim porozmawiamy podczas spotkań, odwołując się przy tym do aktualnego stanu wiedzy i wyników badań naukowych.

mgr Zofia Szynal – psycholog, absolwentka Uniwersytetu SWPS we Wrocławiu, specjalizuje się w seksuologii i diagnozie psychologicznej. Wiedzę z zakresu psychoterapii zdobywa w czteroletniej Szkole Psychoterapii Poznawczo-Behawioralnej. Pracuje w Centrum Psychoterapii Poznawczo-Behawioralnej, udziela wsparcia psychologicznego podopiecznym Stowarzyszenia „Nadzieja”. Prowadzi również warsztaty psychoedukacyjne dla uczniów szkół średnich w ramach współpracy ze Strefą Młodzieży Uniwersytetu SWPS.

Cyberprzemoc w szkole – prewencja

Co uczniowie robią w sieci? Jakie niebezpieczeństwa na nich czyhają? I wreszcie: jakie są sposoby prewencji cyberprzemocy w szkole? Na te pytania prowadzące odpowiedzą na podstawie aktualnego stanu wiedzy, wyników badań naukowych oraz własnych doświadczeń. Uczestnicy:

  • dowiedzą się, czym jest cyberprzepomoc i jak przed nią bronić uczniów,
  • będą potrafili przeprowadzić warsztaty z uczniami na temat cyberprzemocy (np. na godzinie wychowawczej) w oparciu o materiały i wiedzę zdobytą na szkoleniu,
  • zrozumieją wirtualny świat z perspektywy ucznia i będą bardziej wrażliwi na problem cyberprzemocy.

mgr Magdalena Duszyńska – psycholog, absolwentka Uniwersytetu SWPS we Wrocławiu. Wraz z Anną Lipnicką współtworzy projekt FLOW Szkolenia, w ramach którego współpracują z ośrodkami edukacyjnymi. Przeprowadziły razem około 400 warsztatów w szkołach podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych. Szkolą kadrę nauczycielską, uczniów oraz ich rodziców z zakresu cyberprzemocy, nowych mediów, social media. Poznają więc przyszłych pracowników już na etapie ich edukacji, dlatego też komunikacja międzypokoleniowa w środowisku pracy, to kolejny obszar, którym zajmują się trenerki. Ukończyły Szkołę Trenerów Biznesu Moderator we Wrocławiu. Współpracowały m.in. z: Strefą Młodzieży Uniwersytetu SWPS, Wrocławskim Centrum Rozwoju Społecznego we Wrocławiu, Powiatowym Centrum Edukacji i Kultury w Oleśnicy, Empikiem w Renomie, Uniwersytetem Dzieci.

mgr Anna Lipnicka – psycholog biznesu, absolwentka Uniwersytetu SWPS we Wrocławiu. Wraz z Magdaleną Duszyńską współtworzy projekt FLOW Szkolenia, w ramach którego współpracują z ośrodkami edukacyjnymi. Przeprowadziły razem około 400 warsztatów w szkołach podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych. Szkolą kadrę nauczycielską, uczniów oraz ich rodziców z zakres cyberprzemocy, nowych mediów, social media. Ukończyły Szkołę Trenerów Biznesu Moderator we Wrocławiu. Współpracowały m.in. z: Strefą Młodzieży Uniwersytetu SWPS, Wrocławskim Centrum Rozwoju Społecznego we Wrocławiu, Powiatowym Centrum Edukacji i Kultury w Oleśnicy, Empikiem w Renomie, Uniwersytetem Dzieci.

Jak rozmawiać z uczniem, kiedy pada ofiarą przemocy w sieci

Co zrobić, gdy wychodzi na jaw, że uczeń jest zaangażowany w przemoc w sieci – zarówno jaki „ofiara”, jak i „oprawca”? I dlaczego te słowa są ujęte w cudzysłów? Jak w takiej sytuacji odpowiednio poprowadzić rozmowę z uczniem? I dlaczego ta pierwsza rozmowa jest tak istotna? Odpowiedzi na powyższe pytania wymagają wiedzy o cyperprzemocy oraz z dziedziny psychologii.

W pracy nauczyciela umiejętności miękkie są nieocenione, gdy uczeń cierpi, jest narażony na niebezpieczeństwo i zwraca się o pomoc. Uczestnicy poznają 10 najważniejszych zasad rozmowy interwencyjnej z uczniem zamieszanym w cyberprzemoc, wezmą także udział w symulacji rozmowy oraz otrzymają skrypty przykładowych pytań.

mgr Magdalena Duszyńska – psycholog, absolwentka Uniwersytetu SWPS we Wrocławiu. Wraz z Anną Lipnicką współtworzy projekt FLOW Szkolenia, w ramach którego współpracują z ośrodkami edukacyjnymi. Przeprowadziły razem około 400 warsztatów w szkołach podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych. Szkolą kadrę nauczycielską, uczniów oraz ich rodziców z zakresu cyberprzemocy, nowych mediów, social media. Poznają więc przyszłych pracowników już na etapie ich edukacji, dlatego też komunikacja międzypokoleniowa w środowisku pracy, to kolejny obszar, którym zajmują się trenerki. Ukończyły Szkołę Trenerów Biznesu Moderator we Wrocławiu. Współpracowały m.in. z: Strefą Młodzieży Uniwersytetu SWPS, Wrocławskim Centrum Rozwoju Społecznego we Wrocławiu, Powiatowym Centrum Edukacji i Kultury w Oleśnicy, Empikiem w Renomie, Uniwersytetem Dzieci.

mgr Anna Lipnicka – psycholog biznesu, absolwentka Uniwersytetu SWPS we Wrocławiu. Wraz z Magdaleną Duszyńską współtworzy projekt FLOW Szkolenia, w ramach którego współpracują z ośrodkami edukacyjnymi. Przeprowadziły razem około 400 warsztatów w szkołach podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych. Szkolą kadrę nauczycielską, uczniów oraz ich rodziców z zakres cyberprzemocy, nowych mediów, social media. Ukończyły Szkołę Trenerów Biznesu Moderator we Wrocławiu. Współpracowały m.in. z: Strefą Młodzieży Uniwersytetu SWPS, Wrocławskim Centrum Rozwoju Społecznego we Wrocławiu, Powiatowym Centrum Edukacji i Kultury w Oleśnicy, Empikiem w Renomie, Uniwersytetem Dzieci.

Termin i miejsce

7 lutego 2018 r. (środa), godz. 10.30 – 13.45

Uniwersytet SWPS – Filia we Wrocławiu, ul. Ostrowskiego 30 b

Kontakt

Iga Lewicka

tel. 785 202 527
e-mail: [email protected]