Spotkanie online - nowe studia we Wrocławiu
Wybór studiów to jedna z najważniejszych decyzji w życiu. Warto ją podjąć z rozmysłem i na podstawie rzetelnych informacji, zwłaszcza jeśli dotyczy nowego kierunku. Digital i social media, Branding – reklama – PR, Employer branding lub Kreowanie mediów to nowe studia oferowane przez Katedrę Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej we wrocławskiej filii Uniwersytetu SWPS. Pomocne może być webinarium organizowane przez naszą uczelnię. Jak wyglądać będzie studiowanie na danej specjalności? Co wyróżnia te programy? Jakie zawody będę mógł podjąć po studiach? Jak wygląda procedura rekrutacji i z jakich programów stypendialnych korzystają nasi studenci? Porozmawiajmy online!
O czym będziemy rozmawiać?
Podczas webinarium będziemy rozmawiać o czterech nowych studiach:
- Digital i social media (studia I stopnia)
- Branding – reklama – PR (studia I stopnia)
- Employer branding (studia II stopnia)
- Kreowanie mediów (studia II stopnia)
Odpowiemy na pytania związane z wyżej wymienionymi specjalnościami, ich atutami, procesem nauczania, procedurą rekrutacyjną, programami stypendialnymi, etc.
Proces nauczania
- Program studiów: Co wyróżnia te programy od innych studiów dziennikarskich? Jakie są ich głowne atuty?
- Profil kandydata: Do kogo adresowany jest ten kierunek? Jakie osoby najlepiej się odnajdą w tej formule nauczania?
- Umiejętności praktyczne: Jakie konkretne umiejętności można zdobyć w trakcie studiów? Jakie zajęcia warsztatowe są objęte programem studiów? Czy to prawda, że na III roku będziemy tworzyć/prowadzić redakcję internetową?
- Współpraca z partnerami: Z jakimi firmami jest podpisana umowa o współpracy?
- Budowanie portfolio: Ile i jakich projektów będę realizował w trakcie studiów? Jak duże będzie portfolio projektów, które będę mógł pokazać potencjalnemu pracodawcy?
- Studia a praca zawodowa: czy program zajęć umożliwia połączenie studiów z pracą zawodową? Czy jest możliwość zaliczenia wybranych zajęć i skrócenia studiów?
- Kadra: kim są wykładowcy kierunku? Ilu jest praktyków i jakie agencje/firmy reprezentują?
- Perspektywy zawodowe: reporter, prezenter, wydawca, bloger/vloger, infobroker, producent contentu audio i video, media worker, analityk mediów, influencer, strategic planner, copywriter, PR manager, brand manager, communication specialist/ manager, employer barnding manager… jakie jeszcze zawody będę mógł wykonywać po studiach?
Rekrutacja
- Jaka jest procedura rekrutacyjna?
- Jakie dokumenty wymagane są przy rejestracji na studia?
- Jaki jest limit miejsc na studia?
- Ile wynosi czesne? W jakim terminie należy je uregulować? Czy czesne można rozłożyć na raty?
- Kiedy zostanę poinformowany/a o wynikach rekrutacji?
- Jakie programy stypendialne dla kandydatów/ek przygotowała nasza uczelnia? Co trzeba zrobić, aby je uzyskać?
- Czy można studiować za granicą? Do jakich krajów można wyjechać i na jak długo? Kiedy mogę starać się o wyjazd?
Na pytania odpowiedzą
dr
Karina Stasiuk-Krajewska
kulturoznawca, medioznawca, Kierownik Katedry Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej we Wrocławiu
Paulina Kaleta
specjalistka ds. social media, wykładowca na specjlaności Digital i Social Media
Michał Ulidis
wykładowca na kierunku Branding - reklama - PR, prowadzi zajęcia z Design Thinking i zarządzania projektami
Dorota Wróbel
specjalistka ds. rekrutacji, Biuro Rekrutacji we Wrocławiu