Strefa Absolwenta
„Potrzeba 20 lat, żeby zbudować dobrą reputację, a tylko 5 minut, żeby ją zniszczyć” – przestrzegał Warren Buffet. Budowa silnej marki osobistej to długotrwały i trudny proces. Warto jednak mu poświęcić swój czas, energię i talenty. Marka osobista z czasem zaprocentuje – bezcenną siecią kontaktów, wyższą pozycją zawodową i szacunkiem w branży. O tym, jak budować personal branding i jak unikać pułapek wizerunkowych, opowiedzą w Strefie Absolwenta eksperci: dr Milena Drzewiecka, dr Karol Jachymek i Andrzej Tucholski.
Uwaga: brak wolnych miejsc!
Wydarzenie jest skierowane głównie do absolwentów Uniwersytetu SWPS, którzy mają pierwszeństwo zapisów. W przypadku wolnych miejsc na wydarzenie zostaną zaproszone osoby spoza uczelni.
Strefa Absolwenta
wrzesień1 2018
Warszawa
O Strefie Absolwenta
Strefa Absolwenta to wydarzenie, na które zapraszamy przede wszystkim byłych studentów naszej uczelni. Jest to doskonała okazja, by odświeżyć znajomości ze studiów i zawrzeć nowe, a także zdobyć wiedzę i umiejętności, które pomogą lepiej odnaleźć się na rynku pracy.
W czasie przerwy networkingowej będą mogli uzyskać informacje na temat oferty Szkoły Językowej Uniwersytetu SWPS.
Eksperci z Biura Karier pomogą stworzyć profesjonalne CV oraz podpowiedzą, jak przygotować się do rozmowy kwalifikacyjnej, by zakończyć ją sukcesem – ofertą pracy.
Biuro Karier oferuje także:
- konsultacje profilu zawodowego w mediach społecznościowych
- omówienie potencjalnych ścieżek karier w oparciu o zdobyte doświadczenie i wykształcenie oraz trendy panujące na rynku pracy
- możliwość umówienia się na indywidualną konsultację z ekspertem (określenie predyspozycji zawodowych, informacja o rynku pracy i ofertach pracy)
- omówienie możliwości współpracy z Biurem Karier na rzecz studentów Uniwersytetu SWPS
W ramach konsultacji będzie można również dowiedzieć się, jak zostać ekspertem Uniwersytetu SWPS, autorem tekstów blogowych, prowadzącym wykłady i warsztaty w trakcie wydarzeń organizowanych przez uczelnię.
Program
10.00-10.15 – przywitanie gości
10.15-11.15 – Wizerunkowe 7 grzechów głównych – dr Milena Drzewiecka
11.15-12.15 – Marka osobista w internecie – czemu tak często nie działa i co zrobić, by działała – mgr Andrzej Tucholski
12.15-13.15 – Networking oraz konsultacje
13.15-14.15 – Personal branding, czyli jak zbudować markę osobistą – dr Karol Jachymek
Wizerunkowe 7 grzechów głównych
Miliony ludzi siedzą na Facebooku, ale zapominają, że szefowie i rekruterzy też ich tam… śledzą. Tysiące millenialsów świetnie operuje filtrami na Instagramie, ale nie radzi sobie z mową niewerbalną. Dziesiątki ma dobre pomysły, ale nie umie zyskać wiarygodności w oczach starszych inwestorów. Wizerunek to nie zaklęcie. To ciężka praca. Wielu liczy na efekt WOW, ale nie zadaje sobie pytania WHY.
Dlaczego niektóre profile on-line przyciągają, a inne zniechęcają? Dlaczego CV najlepszego absolwenta przegrywa z absolwentem „trójkowym”? Dlaczego nawet kreatywni twórcy start-up’ów uczą się chodzić w garniturze? Setki wykładów motywacyjnych przekonują Cię, że jesteś zwycięzcą. Ja w oparciu o wiedzę z psychologii wskażę Ci małe wielkie zmiany, które faktycznie pomagają zwyciężać. Porozmawiamy o podstawach wizerunku off- i on-line, bez których nie da się zaprojektować detali. O błędach percepcji i sile perswazji. W końcu o wizerunkowych grzechach innych, by ich nie powielać i wynikach badań, by wyciągać z nich wnioski.
dr Milena Drzewiecka – psycholog. Zajmuje się przywództwem, komunikacją i formowaniem wrażeń w polityce. W latach 2005-2013 reporterka polityczna telewizyjnych newsów. W kolejnych latach producentka mediów zagranicznych w Polsce. Trenerka umiejętności miękkich i komunikacji w życiu publicznym. Stypendystka wielu programów zagranicznych, w tym Berlińskiej Szkoły Dziennikarstwa i Fundacji Roberta Boscha.
Absolwentka Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego, Psychologii i Interdyscyplinarnych Studiów Doktoranckich Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie i Studium Polityki Zagranicznej w Akademii Dyplomatycznej Polskiego Instytutu Spraw Międzynarodowych.
Marka osobista w internecie – czemu tak często nie działa i co zrobić, by działała
Silna, wyrazista marka osobista to lepsza pozycja na rynku pracy, bycie rozpoznawalnym w branży, więcej kontaktów zawodowych, a więc większe możliwości współpracy z inspirującymi profesjonalistami. Wreszcie, to szacunek, którym jesteśmy darzeni za względu na naszą działalność. „Marka osobista to to, co ludzie mówią o tobie, kiedy nie ma cię w pokoju” – często powtarza Jeff Bezos, założyciel Amazona. Jak zatem sprawić, by mówili o nas dobrze? Po co w ogóle budować swój brand? Jakie są dobre praktyki i najczęstsze błędy związane z prowadzeniem marki osobistej w internecie? Wykład przyniesie wiele praktycznych informacji przydatnych każdemu profesjonaliście – niezależnie od tego, czy planuje działać w pełni publicznie (blog) czy wyłącznie zawodowo (np. promowanie własnej praktyki).
Andrzej Tucholski – psycholog biznesu i strateg. Absolwent Uniwersytetu SWPS. Prowadzi blog oraz kanał na YouTube, gdzie publikuje treści eksperckie i lifestyle’owe dotyczące praktycznego wpływu psychologii na codzienne funkcjonowanie. Doradca strategiczny oraz szkoleniowiec. W rankingu magazynu „Brief” znalazł się w gronie 50 najbardziej kreatywnych w biznesie w Polsce (2015). Wielokrotnie nominowany do nagród Najbardziej Wpływowy Bloger oraz Bloger Odpowiedzialny Społecznie (Blog Forum Gdańsk).
Personal branding, czyli jak zbudować markę osobistą?
Czym jest marka osobista? Czy warto w nią inwestować? Czy każdy z nas ją posiada? Co na jej temat mówi nauka? Czy to prawda, że jej tworzenie sprowadza się głównie do publikowania atrakcyjnych zdjęć w mediach społecznościowych?
Tematem wystąpienia będą dobre i złe praktyki związane z budowaniem marki osobistej. Podczas spotkania wspólnie zastanowimy się, w jaki sposób najskuteczniej budować swój szeroko rozumiany profil eksperta. Pamiętając równocześnie, że przykładem marki osobistej nie są tylko Robert Lewandowski i Anna Lewandowska (choć i oni przez momentem staną się bohaterami spotkania).
dr Karol Jachymek – kulturoznawca, filmoznawca. Zajmuje się społeczną i kulturową historią kina (zwłaszcza polskiego) i codzienności, metodologią historii, zagadnieniem filmu i innych przekazów (audio)wizualnych jako świadectw historycznych, problematyką ciała, płci i seksualności, wpływem mediów na pamięć indywidualną i zbiorową, społeczno-kulturowymi kontekstami mediów społecznościowych oraz blogo- i vlogosfery, a także wszelkimi przejawami kultury popularnej. Współpracuje m.in. z Filmoteką Szkolną, Nowymi Horyzontami Edukacji Filmowej, Against Gravity, KinoSzkołą i Filmoteką Narodową – Instytutem Audiowizualnym. Prowadzi warsztaty i szkolenia dla młodzieży i dorosłych z zakresu edukacji filmowej, medialnej i (pop)kulturowej oraz myślenia projektowego i tworzenia innowacji społecznych. Autor książki „Film – ciało – historia. Kino polskie lat sześćdziesiątych”. Koordynator School of Ideas.
Termin i miejsce
1 września 2018 r. (sobota), godz. 10.00-14.15
Uniwersytet SWPS w Warszawie, ul. Chodakowska 19/31
Kontakt
Justyna Bobko
Specjalista ds. marketingu
tel. kom. +48 782 600 210
tel. 22 517 99 41
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.