Sprawdź nasze rozbudowane narzędzie do wyszukiwania.

Szukaj po kategoriach – oszczędzaj swój czas.

Uniwersytet SWPS - Strona główna

Dzień z psychologią we Wrocławiu

float_intro: images-old/2015/Aktualnosci/wroclaw_hall_2000_1316.jpg

Jakie są najpopularniejsze techniki wpływu społecznego? Jak wygląda prowadzenie badań psychologicznych w praktyce? W jaki sposób rozwijać kreatywność i dobrze się przy tym bawić? Odpowiedzi na te pytania poznają uczestnicy Dnia z psychologią – wydarzenia przygotowanego z myślą o uczniach szkół średnich, ich opiekunach oraz tych, którzy interesują się psychologią i chcą bliżej poznać różne aspekty tej fascynującej dziedziny wiedzy. W programie wydarzenia warsztaty, spotkania oraz wykład prof. dr hab. Tomasza Zaleśkiewicza „Czy pieniądze mogą dać człowiekowi szczęście?”.

Wstęp wolny. Osoby zainteresowane udziałem w wydarzeniu prosimy o wypełnienie formularza zgłoszeniowego.

28 marca
9.00-14.00
Wrocław

Dzień z psychologią na Uniwersytecie SWPS we Wrocławiu

Dla uczniów

Dzień z psychologią ma przede wszystkim pokazać praktyczny wymiar psychologii i jej zastosowanie w różnych dziedzinach codziennego życia. Wydarzenie jest także znakomitą okazją, aby uczniowie dowiedzieli się więcej na temat studiowania psychologii i możliwości, jakie daje ukończenie tego kierunku studiów. W programie spotkania są m.in. warsztaty i spotkania o skutecznym podejmowaniu decyzji, asertywności czy skutecznej komunikacji.

Dla nauczycieli

W programie Dnia z psychologią znajduje się również wydarzenie przygotowane z myślą o nauczycielach, którzy, w czasie gdy uczniowie będą korzystać z przygotowanych dla nich aktywności, mogą wziąć udział w ciekawych warsztatach dotyczących epoki fake newsów i tego, jak się przed nimi bronić.

 

Harmonogram

9.15-10.45 BLOK I – zajęcia równoległe:

11.00-12.30 BLOK II – zajęcia równoległe:

13.00-14.00 BLOK III – wykład:

Warsztaty

O prowadzeniu badań w praktyce. Jak wygląda prowadzenie badań od kuchni

Psychologia to bardzo młoda dziedzina nauki, dlatego właśnie olbrzymią rolę w jej rozwoju pełnią badania naukowe. Celem zajęć będzie przybliżenie młodzieży właśnie procesu prowadzenia badań naukowych. Uczestnicy będą mogli dowiedzieć się, jakiego rodzaju badania prowadzone są w psychologii oraz zapoznać się z interesującymi przykładami eksperymentów i nie tylko. 

dr Katarzyna Cantarero – Psycholog społeczny. Zajmuje się tym, jak ludzie rozwiązują konflikt między troską a prawdą, na różnych aspektach nieuczciwości oraz potocznych definicjach kłamstwa. Kierownik projektów naukowych, finansowanych ze środków Narodowego Centrum Nauki i Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego.

Limit miejsc: 30

Telewizor czy spadochron? O tym, jak decydujemy kiedy ryzykujemy

Od czego zależy to, że jedni skaczą ze spadochronem a inni wolą wieczór przed telewizorem? Czy ryzykowania można się nauczyć lub oduczyć? Jak podejmujemy decyzję o tym co robić? Czy sportowcy ekstremalni szukają ryzyka także np. w związkach lub inwestycjach finansowych? Podczas warsztatu sprawdzimy jak można wpływać na wybory w sytuacjach ryzykownych. Uczestnicy dowiedzą się jak są podejmowane decyzje ryzykowne i jakie procesy psychologiczne stoją za tym co wolimy: skok ze spadochronem czy film w telewizji.

mgr Adriana Bernady – Psycholog, doktorantka Uniwersytetu SWPS we Wrocławiu. W Centrum Badań nad Zachowaniami Ekonomicznymi prowadzi badania naukowe z zakresu psychologii ekonomicznej, w tym postrzegania ryzyka. Pracuje jako doradca kariery wg teorii talentów Instytutu Gallupa. Zajmuje się budowaniem szkoleń z wykorzystaniem nowych technologii. Ukończyła Leadership Coaching School Adventure for Thought oraz Szkołę Trenerów Biznesu Moderator. W wolnym czasie jeździ na motocyklu.

Limit miejsc: 30

Fake news alert. Jak nie dać się na nie nabrać

W trakcie spotkania poruszymy narastający problem fake newsów i porozmawiamy o sposobach na radzenie sobie z nimi. Uczestnicy zobaczą również, gdzie dajemy się nabrać i poznają działania, które pozwolą im nie szerzyć wiadomości od Internetowych Trolli.

Sławomir Prusakowski – Psycholog, trener, nauczyciel akademicki, doradca. Trener Biznesu. Przeprowadził ponad 10.000 godzin szkoleń w tym ponad 1000 godzin Treningów Interpersonalnych. Laureat nagród za działalność prospołeczną (min. PolCul). Od 12 lat współpracuje z Uniwersytetem SWPS gdzie jako praktyk uczy studentów psychologii budowania relacji z klientami.

Limit miejsc: 30

Czy jestem twórczy? Aspekty twórczości i twórcze rozwiązywanie problemów

Twórczość nie jest zarezerwowana jedynie dla artystów. Spotkanie dotyczące twórczego myślenia, ma na celu pokazanie uczniom zastosowania twórczości, jako narzędzia przydatnego podczas nauki. Jest ono skierowane do osób szukających innego spojrzenia na problemy. Podczas spotkania omówiony zostanie proces twórczego myślenia, zarówno w aspekcie grupy jak i jednostki. Uczestnicy zostaną zapoznani z zasadami oraz wybranymi technikami treningu twórczości. Celem będzie rozwinięcie przez uczestników wiedzy z zakresu łatwego i szybkiego przyswajania i zapamiętywania informacji oraz użycie jej w praktyce podczas grupowych ćwiczeń.

Marta Zielińska – Studentka IV roku psychologii. Od 1,5 roku prowadzi warsztaty dla młodzieży m.in. z zakresu twórczości, efektywnego uczenia się, autoprezentacji, zarządzania stresem w ramach Strefy Młodzieży Uniwersytetu SWPS. Aktywnie działa na rzecz studentów w Samorządzie Studentów na wrocławskim wydziale Uniwersytetu SWPS, którego przez 1,5 roku była przewodniczącą. Z zamiłowania organizator rzeczy przeróżnych m.in. na uczelni, czy podchodów miejskich. Do jej zainteresowań należy psychologia reklamy, branding oraz fotografia.

Limit miejsc: 30

Techniki wpływu społecznego

Podczas zajęć uczestnicy dowiedzą się, w jakich obszarach życia codziennego jesteśmy wystawieni na działanie wpływu społecznego. Zostaną również omówione najbardziej znane reguły wpływu społecznego opisane przez Roberta Cialdiniego wraz z przykładami potwierdzających je badań. Zastanowimy się też nad sposobami obrony przed nimi, tak aby po zajęciach każdy uczestnik nie tylko był świadomy działania wpływu społecznego, ale też potrafił sobie z nim poradzić.

mgr Piotr Grzelak – Psycholog, absolwent Uniwersytetu SWPS we Wrocławiu. Od 5 lat pracuje na Uniwersytecie SWPS prowadząc szkolenia i warsztaty z zakresu umiejętności m.in. takich jak: autoprezentacja, rozwiązywanie konfliktów, negocjacje, motywacja, zarządzanie czasem i stresem. Prywatnie nie boi się wyzwań, lubi stres a w życiu stara się łączyć trzeźwy umysł z pozytywnym nastawieniem.

Limit miejsc: 30

Asertywność, czyli o mówieniu „nie” z sensem a nie agresją

Od czego zależy to, czy i kiedy się zgadzamy? Co to są granice osobiste i kto ma do nich prawo? Jak stawiać granice w komunikacji aby zyskiwać przyjaciół a nie wrogów? Podczas warsztatu sprawdzimy jak ważna jest świadomość swoich granic i co zmienia w naszej komunikacji z innymi. Uczestnicy dowiedzą się jak mówić „nie” w sposób konstruktywny a nie agresywny.

mgr Adriana Bernady – Psycholog, doktorantka Uniwersytetu SWPS we Wrocławiu. W Centrum Badań nad Zachowaniami Ekonomicznymi prowadzi badania naukowe z zakresu psychologii ekonomicznej, w tym postrzegania ryzyka. Pracuje jako doradca kariery wg teorii talentów Instytutu Gallupa. Zajmuje się budowaniem szkoleń z wykorzystaniem nowych technologii. Ukończyła Leadership Coaching School Adventure for Thought oraz Szkołę Trenerów Biznesu Moderator. W wolnym czasie jeździ na motocyklu.

Limit miejsc: 30

Trening kreatywności

Trening kreatywności ma na celu pobudzanie i rozwijanie zdolności generowania nowych i wartościowych pomysłów, rozwiązywania problemów, a przy tym stanowi doskonałą okazję do poznania siebie i możliwości swojego umysłu. W trakcie spotkania przedstawione zostaną także badania naukowe nad kreatywnością. Uczestnicy warsztatu będą mieli szansę poćwiczyć płynność, giętkość i oryginalność myślenia, biorąc udział w szeregu specjalnie dobranych ćwiczeń i zadań, zarówno indywidualnych jak i grupowych.

mgr Zofia Szynal – Psycholog i psychoterapeuta. Ukończyła studia magisterskie i studia podyplomowe „Praktyczna Diagnoza Psychologiczna” oraz dwuletnie studia podyplomowe „Seksuologia kliniczna – opiniowanie, edukacja i terapia”. Aktualnie w trakcie studiów drugiego stopnia w Szkole Psychoterapii Poznawczo-Behawioralnej. Jest członkiem Polskiego Towarzystwa Seksuologicznego i Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczo–Behawioralnej.

Limit miejsc: 30

Sztuka słuchania i bycia wysłuchanym

Słuchać każdy może, trochę lepiej, lub trochę gorzej. Spróbujmy udowodnić, że można doskonalić tę umiejętność. Bo warto. Dla siebie, Twoich najbliższych i tych, z którymi każdego dnia starasz się porozumieć. Na przykładach omówimy kilka elementów komunikacji – znaczenie tego co i jak mówisz, jak się zachowujesz, wyglądasz, jakie wrażenie robisz i jaki jest kontekst sytuacji. Narzędziami sztuki słuchania są empatia, akceptacja i autentyczność. Sprawdzimy, jak pomagają w podtrzymywaniu i pogłębianiu kontaktu. Czy wiesz, że Twój umysł bywa Ci wrogiem w tym, abyś opanował tę sztukę? Dowiesz się jaką rolę odgrywają atrybucje, błędy poznawcze i interpretacja. Rozpoznasz przejawy oporu, u Ciebie i u Twojego rozmówcy. Wypróbujesz swoich sił w kilku krótkich ćwiczeniach, by doskonalić się w roli dobrego słuchacza.

mgr Marzena Gmiterek – Psycholog. Specjalizuje się w dziedzinie seksuologii oraz nowoczesnym zarządzaniu zasobami ludzkimi. Na co dzień łączy pracę w gabinecie psychologicznym, badania naukowe oraz dydaktykę na uczelniach. Z pasją czyta książki branżowe, chętnie uczestniczy w konferencjach i czerpie inspiracje ze szkoleń.

Limit miejsc: 30

Psychologia i IT. Zastosowanie wiedzy psychologicznej w projektowaniu aplikacji i stron internetowych

Prawie połowa ludzkości ma dostęp do Internetu, miliardy użytkowników korzystają z portali społecznościowych, w tym powyżej 1,5 miliarda z samego Facebooka. Niewidzialne ramię Internetu dosięga nas wszędzie. Według Manuela Castellsa cyfrowa rewolucja, z która mamy dziś do czynienia, będzie skutkować większymi zmianami społecznym niż rewolucja przemysłowa. Z tymi transformacjami mierzymy się już dziś. Jedną z najistotniejszych cech cyfrowej rewolucji jest rozpościerający się smog informacyjny. Skutkuje on często stresem spowodowanym nadmiarem informacji oraz problemami związanymi z wyborem i decyzjami. Reakcją znacznej części projektantów stron internetowych stał się nowy sposób myślenia o użyteczności swoich produktów. Przejrzystość, funkcjonalność i poznawanie doświadczeń użytkowników w kontakcie z produktem zaczęło nabierać coraz większego znaczenia. Na zajęciach dowiecie się jak, wykorzystując wiedzę psychologiczną, można wspomóc proces tworzenia i projektowania różnych rozwiązań technologicznych

mgr Rafał Węgrzyn – Psycholog, specjalista z zakresu Interakcji Człowiek-Technologia oraz User Experience Design. Zajmuje się wpływem nowych technologii na funkcjonowanie człowieka, komunikacją z innymi ludźmi w Internecie oraz projektowaniem rozwiązań cyfrowych wygodnych i łatwych dla użytkownika. W pracy naukowej skupia się na wpływie ideologii na technologię i funkcjonowanie społeczne człowieka. Należy do Centrum Badań Nad Śmiercią i Umieraniem, jest także członkiem Polskiego Stowarzyszenia Psychologii Społecznej oraz Rady Naukowej Polskiego Stowarzyszenia Studentów i Absolwentów Psychologii.

Limit miejsc: 20

Eye tracking, czyli co mówią Twoje oczy

Eye tracker (okulograf) pozwala na pomiar np. ruchu gałek ocznych, lub wielkości źrenicy. Dlatego w psychologii eksperymentalnej jest to niezwykle cenne narzędzie. W trakcie warsztatów uczestnicy poznają zastosowania eye trackingu, szczególnie w badaniach psychologicznych.

mgr Dominik Lenda – Student 5 roku psychologii na Uniwersytecie SWPS we Wrocławiu, laureat konkursu Diamentowy Grant. Swoje badania prowadzi w obszarze kognitywistyki, psychologii podejmowania decyzji. W swojej pracy często wykorzystuje metody eye trackingowe.

Limit miejsc: 15

Integralność międzyzmysłowa – czyli co wpływa na percepcję smaku złożonego

W najczęściej używanej klasyfikacji podstawowych zmysłów możemy wyróżnić ich 5: wzrok, słuch, węch, dotyk, smak. Można się pokusić o dodanie nocycepcji – odczuwania bólu. Przez wiele lat prowadzono badania skupiały się tylko na pojedynczych zmysłach i próbie zrozumienia jak każdy z nich działa osobno. Rzeczywistość jest jednak bardziej skomplikowana. Podczas warsztatów w sposób praktyczny przedstawiona zostanie interakcja pomiędzy naszymi podstawowymi zmysłami na percepcję smaku złożonego, opowiemy również o obszarze integralności międzyzmysłowej oraz polisensoryczności.

Jakub Serek – Student 4 roku psychologii biznesu. Jego zainteresowania naukowe oscylują wokół psychologii poznawczej, a szczególnie dotyczą percepcji węchu i smaku. Poza studiami analizuje dane i zajmuje się kawą specialty.

Limit miejsc: 25

DLA NAUCZYCIELI: Epoka fake newsów. Jak zaszczepić uczniów? Jak zaszczepić siebie?

Współczesny świat to ciągłe zmaganie sie z wiadomościami, które nas zalewają. Pomiędzy nimi często czają się Fake Newsy, czyli nieodwzorowujące rzeczywistości informacje, które ktoś szerzy, aby na tym zyskać. A inni udostępniają, bo w nie wierzą. W trakcie spotkania zapoznają się Państwo z metodami na sprawdzanie wiarygodności źródeł. Dodatkowo Prowadzący zaproponuje ćwiczenie, które będzie można wykorzystać w pracy z uczniami, aby zaszczepić ich na wpływy Internetowych Trolli.

Sławomir Prusakowski – Psycholog, trener, nauczyciel akademicki, doradca. Trener Biznesu. Przeprowadził ponad 10.000 godzin szkoleń w tym ponad 1000 godzin Treningów Interpersonalnych. Laureat nagród za działalność prospołeczną (min. PolCul). Od 12 lat współpracuje z Uniwersytetem SWPS gdzie jako praktyk uczy studentów psychologii budowania relacji z klientami.

Limit miejsc: 30

Wykład

Czy pieniądze mogą dać człowiekowi szczęście?

Jedną z właściwości świata, w którym żyjemy, jest wszechobecność konsumpcji i kupowania. Ludzie kupują, ponieważ chcą wygodniej żyć i lepiej wyglądać. Czasami też chodzą do galerii handlowych, by poprawić sobie nastrój. Zabiegają o pieniądze, by uczynić się szczęśliwymi. Czy jednak pieniądze i kupowanie naprawdę mogą uczynić nas szczęśliwymi? Podczas wykładu opowiem o badaniach psychologicznych, w których poszukuje się odpowiedzi na to intrygujące pytanie.

prof. dr hab. Tomasz Zaleśkiewicz – na Uniwersytecie SWPS kieruje Centrum Badań nad Zachowaniami Ekonomicznymi. Jest członkiem Komitetu Psychologii Polskiej Akademii Nauk. Autor kilku książek na temat psychologii ekonomicznej i podejmowania decyzji (np. „Psychologia ekonomiczna”, „Psychologia inwestora giełdowego”, „Racjonalność decyzji”), kilkudziesięciu artykułów naukowych, a także rozdziałów w anglojęzycznych podręcznikach z zakresu psychologii i ekonomii behawioralnej.

Termin i miejsce

28 marca 2019, godz. 9.15-14.00

Uniwersytet SWPS, Filia we Wrocławiu
ul. Ostrowskiego 30b
53-238 Wrocław

Kontakt

Ewa Pacykowska

tel. 71 750 72 50
tel. kom. +48 785 202 527
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.