Sprawdź nasze rozbudowane narzędzie do wyszukiwania.

Szukaj po kategoriach – oszczędzaj swój czas.

Uniwersytet SWPS - Strona główna

Media – Marka – Kreatywność i Digital Media Campus Day

float_intro: images-old/2015/news_2000_1316.jpg

Marka – Media – Kreatywność to cykliczne wydarzenie, w ramach którego proponujemy warsztaty i prezentacje powiązane z tym, w czym specjalizuje się wrocławska filia Uniwersytetu SWPS, oferująca studia z obszaru komunikacji wizerunkowej i mediów. Wydarzenie to jest nie tylko okazją do zdobycia nowych kompetencji oraz poszerzenia swojej wiedzy i poznania najnowszych trendów, ale też przyjrzenia się temu, czego i jak uczymy na naszych studiach. W tegorocznej edycji wydarzenia zapraszamy na specjalny panel organizowany w ramach projektu Digital Media Campus Day.

Spotkanie odbędzie się pod patronatem Strefy Kultur Uniwersytetu SWPS.

14 czerwca
11.30-18.30
Wrocław

Media – Marka – Kreatywność

W ramach wydarzenia zapraszamy do udziału w warsztatach z obszaru brandingu (Michał Ulidis, Uniwersytet SWPS, Pubicon) i kreowania marki własnej (Filip Mecner, Filip Mecner Artis Management), realizacji reklamowej (Iwona Morozow, Uniwersytet SWPS) i roli dźwięku w komunikacji wizerunkowej (Tomasz Wołodźko, Uniwersytet SWPS, Eska) wreszcie – praktycznych kontekstów funkcjonowania na rynku (Szymon Sikorski, Publicon). Nie zabraknie też tematyki powiązanej z problemami w komunikacji międzykulturowej – w biznesie i nie tylko (Rafał Motriuk) oraz projektowaniem zorientowanym na odbiorcę, na przykładzie sektora bankowego(Krzysztof Jagiełka).

DMC Day to inicjatywa projektu edukacyjnego Digital Media Campus prowadzonego przez koncern Ringier Axel Springer Polska na uczelniach w Polsce, ale także i na Słowacji, Węgrzech i w Serbii, mająca na celu prezentację najciekawszych zjawisk i trendów w dziedzinie dziennikarstwa, a także nowych kompetencji digitalowych dziennikarzy pracujących w nowoczesnym wydawnictwie cyfrowym.

W tym roku podjęliśmy decyzje o organizacji obu wydarzeń w tym samym terminie. Poszerzy to zdecydowanie możliwość wyboru tematyki warsztatów dla uczestników, pozwoli tez pokazać ważny dla współczesnej komunikacji wizerunkowej i medialnej kontekst Digital Mediów.

Zachęcamy zatem także do udziału w spotkaniach dotyczących storytellingu i video w Internecie (Monika Podyma-Rabiega, Producent Video Onet); infografiki i komunikacji wizualnej (Maciej Kabroński, szef Fakt24.pl ); oraz serwisu NOIZZ (Martyna Majchrzak – Group Digital Publishing Manager).

Program 

11.30-13.00 

13.15-14.45

15.15-16.45

17.00-18.30

Digital Media Campus Day

12.00-13.00

13.00-14.00

 14.00-15.00

To już kolejne wydarzenie z cyklu Marka – Media – Kreatywność. Warto tu być, bo to nie tylko okazja do zdobycia nowych kompetencji oraz poszerzenia swojej wiedzy i poznania najnowszych trendów, ale też przyjrzenia się temu, czego i jak uczymy na naszych studiach z obszaru mediów i komunikacji wizerunkowej. Tym razem będziemy mówić sporo o środowisku cyfrowym- wspólnie z naszym partnerem RAS Polska, w ramach Digital Media Campus Day. Ale w programie też inne warsztaty – z brandingu, personal brandingu, reklamy, realizacji projektów na rynku czy wykorzystania dźwięków w komunikacji.

dr Karina Stasiuk-Krajewska, kierownik Katedry Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej, Uniwersytet SWPS we Wrocławiu


Muzyka i inne dźwięki w komunikacji

To wcale nie jest takie pewne, że najcelniej komunikujemy obrazem. To niewykluczone, że po erze dominacji kultury wizualnej nadejdzie czas przewagi dźwięku, smaku lub zapachu. Więcej pożytku czerpiemy ze słuchania niż z mówienia. Warsztat poświęcimy podstawowym technikom słuchania i słyszenia oraz wywoływaniu emocji za pomocą dźwięków. U innych i u siebie.

red. Tomasz Wołodźko – wykładowca w Katedrze Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej we wrocławskiej filii Uniwersytetu SWPS. Redaktor oraz magister, dziennikarz, łowca dźwięków, założyciel Radia Eska, moderator morning show i drive time. Na Uniwersytecie SWPS we Wrocławiu opowiada studentom o świecie celebrytów, o radiu oraz o medialnej zabawie i rozrywce.

Mit a scenariusz reklamy. Jak wykorzystać struktury mityczne w scenariuszu reklamy?

Czy świat reklamy ma coś wspólnego z opowiadaniem mitów, legend i baśni? Mity to nie tylko opowieści należące do porządku przeszłości, ale przede wszystkim archetypiczne historie, których celem jest nadawanie sensu. Wyjaśniają to, co niezrozumiałe i skomplikowane, niwelują trudne do pogodzenia przeciwieństwa, operując przy tym językiem symboli i wartości. Mity w mediach są wszechobecne, znajdziemy w reklamach środków czyszczących, produktów spożywczych, samochodów czy leków. Podczas warsztatów przyjrzymy się wybranym opowieściom i archetypom kulturowym i zastanowimy się jak wykorzystać ich struktury w celu zbudowanie skutecznego komunikatu w scenariuszu reklamy.

dr Iwona Morozow – zajmuje się badaniem współczesnego kina (kontekst produkcyjny, dystrybucyjny i promocyjny), filmem dokumentalnym, scenopisarstwem, antropologią wizualną oraz mediów.

Dlaczego w Indiach chłopcy często trzymają się za ręce?

Szok kulturowy i co z tym zrobić (nie tylko w biznesie) – praktyczny warsztat z uniwersalnymi wnioskami dla wszystkich uczestników.

Rafał Motriuk – Wieloletni dziennikarz BBC World Service w Londynie. Wydawca i producent flagowych programów BBC "World Business Report", "Science in Action" i "Reflektor". Korespondent naukowy Polskiego Radia. W swojej firmie InterComm pracuje jako executive communication coach. Dwujęzyczny trener z zakresu komunikacji i wystąpień publicznych dla liderów i zespołów. Prowadzi dwujęzyczne, branżowe konferencje. Speaker i moderator konferencji TEDx. Autor książek „Prosta Droga do Sukcesu” i "Autistic Son, Desperate Dad". Ambasador Polskiego Towarzystwa Stwardnienia Rozsianego, działa pro bono jako certyfikowany praktyk Różnorodności i Włączania. Finalista dwóch edycji konkursu PAP „Popularyzator nauki”.

Branding – dla (trochę) bardziej zaawansowanych

„Do niedawna o przewadze konkurencyjnej decydowała funkcjonalność: jakość, cena, walory użytkowe, siła wpływów. Dziś liczą się głównie uczucia i emocje. Szanse na wygraną ma naprawdę tylko ten, kto jest potrzebny”. Tak twierdził Wally Olins, jeden z klasyków współczesnego myślenia o marce, jej wizerunku i komunikacji. I wiecie co? Ma rację. Jego słowa pozostają aktualne w odniesieniu również do naszej rzeczywistości rynkowej, oddają jej dynamikę i szorstkie reguły, które sprawiają, że aby przetrwać na dłuższą metę należy wyróżnić się z tłumu - wykształcić tożsamość konkurencyjną, nawiązać emocjonalną więź z klientem. Czym zatem jest brand, jak go efektywnie komunikować, jak nie popaść w nijakości? O tym właśnie będziemy rozmawiać na (bardzo) aktualnych przykładach z rynku (- a jest o czym).

Michał Ulidis - Wykładowca w Katedrze Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu SWPS we Wrocławiu. Wcześniej związany z kierunkiem komunikacja wizerunkowa na Uniwersytecie Wrocławskim. Dyrektor kreatywny i partner w agencji Publicon. Realizował kompleksowe projekty z zakresu brandingu, projektowania kampanii, badań rynku i konsumentów oraz kreacji reklamowej offline i online, również po stronie klienta. Autor i współautor kilkunastu publikacji, w których skupia się głównie na badaniach szeroko pojętej komunikacji, analizie rynku i metodyce brandingu.

Projektowanie kampanii od pomysłu do realizacji: porady praktyczne

Podczas spotkania zastanowimy się nad następującymi kwestiami:
a) zrozumieć potrzeby klienta i rynku
b) przekaz, który angażuje
c) budowanie ekosystemu medialnego
d) jakie media kupić i dlaczego? ile to kosztuje?
e) harmonogram i ewaluacja

Szymon Sikorski – wykładowca na Uniwersytecie SWPS we Wrocławiu. Prezes Zarządu Agencji PR Publicon. Były Prezes Polskiego Stowarzyszenia Public Relations. Założyciel i pomysłodawca cyklu konferencji Social Media Day (socialmediaday.pl) oraz Zawartosci (zawartosci.com). Juror krajowych i międzynarodowych konkursów branżowych (Złote Spinacze, Bright Awards). Wraz z zespołem laureat 5 Złotych Spinaczy. Nagrodzony za projekt w kategorii Community Relations w międzynarodowej nagrodzie Ragan's PR Daily Awards. Nominowany do SABRE Awards EMEA. Finalista Protonów 2014.

Jak (już teraz) skutecznie zadbać o swoją markę osobistą?

Podczas spotkania mówić będziemy między innymi o następujących kwestiach:

  • Dlaczego warto rozpocząć prace nad swoją marką osobistą już na studiach?
  • Jak przygotować swoją markę osobistą przed startem w zawodowe życie?
  • Jak się pokazać pracodawcy, czyli jak efektywnie wypromować swoją markę osobistą?
  • Czy social media to najlepszy sposób na promocję swojej marki i nawiązywanie kontaktów?

Filip Mecner – Menedżer gwiazd, od prawie 10 lat prowadzi firmę, która zajmuje się kreowaniem wizerunku gwiazd oraz sprzedażą ich praw do wizerunku. Pracował lub pracuje m.in z Anną Muchą, Joanną Brodzik, Katarzyną Zielińską, Nergalem, Małgorzatą Rozenek. Na dziennikarstwie i Kreowaniu mediów prowadzi zajęcia z personal brandingu oraz projekty specjalnościowe. Pisze doktorat z kreowania marki osób znanych.

Zrób „skok na bank". O projektowaniu usług zorientowanym na odbiorcę (UCD)

Bankowość internetowa z roku na rok jest coraz lepsza. Czy tradycyjna bankowość oddziałowa musi odejść do lamusa? Na tym przykładzie porozmawiamy o projektowaniu zorientowanym na odbiorcę (UC Design). Odpowiedz na pytanie: czy lubisz wyzwania i myślenie nieszablonowe, a może chcesz się tego nauczyć? Jeżeli tak to widzimy się już niebawem :) Zegar ruszy o 17.00, tik tak... i tylko 90 minut zadecyduje o tym, jak z zespołem wpłyniesz na przyszłość. Gotowy?

Krzysztof Jagiełka – UX Designer & Researcher | Service Designer | Consultant. Zajmuje się tworzeniem strategii i projektowaniem zorientowanym na odbiorców. Odpowiada za projekty i zespoły od prac koncepcyjnych wokół idei, przez badania z odbiorcami i prototypowanie, aż po właściwy projekt, wdrożenie i optymalizację. Chętnie dzieli się wiedzą na różnych warsztatach i prelekcjach oraz zajęciach w Uniwersytecie SWPS. Realizował różne projekty m.in. z Santander Bank Polska(BZ WBK), Santander Consumer Bank, PKO BP, CUK Ubezpieczenia, RASP, USP Zdrowie, Medicover, Rigips, Solar, Sportofino, Praca.pl. Poza pasją do projektowania, ojciec bliźniaków, które pokazują mu codzienne, że powiedzenie “jeden poszedł w prawo, drugi w lewo, a trzeci za nimi” ma głęboki sens.

Storytelling i video w internecie

Video zaczyna odgrywać coraz większą rolę w Internecie. Jednak w sieci bardzo ważna jest forma i storytelling, czyli to w jaki sposób opowiada się daną historię. No i reklamodawcy uwielbiają ten format ze względu na brak efektu "ślepoty reklamowej" która dominuje online.

Monika Podyma-Rabiega – przygodę z dziennikarstwem zaczęła dekadę temu i nie żałuję. Była reporterem telewizyjnym, wydawcą, prezenterem radiowym i telewizyjnym, producentem wykonawczym i managerem. Relacjonowała m.in. Igrzyska Olimpijskie, Katastrofę Smoleńską, z Parlamentu Europejskiego w Strassburgu a także Brukseli, z MTV Awards oraz wielokrotnie z Konkursu Piosenki Eurowizji. Miała też swój program TV, w którym gościła znamienite postaci ze środowisk politycznych i kulturalnych. Ukończyła Danish School of Journalism, Szkołę Filmową w Łodzi, a także odbyła szkolenie w pierwszej na świecie 24-h TV - CNN. Prywatnie jest szczęśliwą mamą i żoną!

Infografiki i komunikacja wizualna

Żyjemy w czasach obrazkowych, a więc i komunikacja jest łatwiejsza w odbiorze w takiej postaci. Infografiki, czyli Data Journalism to sztuka, która pozwala przetworzyć ogromne ilości danych i zakomunikować w jednym obrazku. Percepcja takiego komunikatu, jest dużo przyjaźniejsza i bardzo ciekawa dla odbiorcy.

Maciej Kabroński – szef Fakt24.pl, wydawca, dziennikarz, ekspert w dziedzinie wizualizacji danych Od 17 lat w branży mediowej. Od dwóch lat w Grupie Onet-RASP, gdzie pełni funkcję zastępcy redaktora naczelnego Fakt.pl. Przez ostatnich 7 lat był związany z WP.PL, wcześniej przez 8 lat w Grupie PolskaPress współtworzył serwis Gratka.pl oraz NaszeMiasto.pl. Od 12 lat kieruje eksperckimi zespołami wizualizacji danych. Pochodzi z Gdańska, jest absolwentem nauk politycznych i socjologii na Uniwersytecie Gdańskim, gdzie pracuje w tamtejszym Instytucie Dziennikarstwa, specjalizując się w zagadnieniach wizualizacji danych i funkcjonowania projektów internetowych. Współtwórca Polskiej Grupy Infograficznej. W wolnych chwilach gra w brydża i wizualizuje świat.

NOIZZ – jak dotrzeć do młodych użytkowników w sieci

Jak w dzisiejszych czasach zdominowanych przez media społecznościowe zbudować model serwisu internetowego dla młodszego pokolenia? To się udało przy okazji marki NOIZZ, a obecność na 6 rynkach europejskich jest tego najlepszym dowodem.

Filip Połoska – międzynarodowy redaktor naczelny Noizz. Wcześniej szef programowy strony głównej i dziennikarz newsroomu Gazeta.pl, gdzie tworzył między innymi satyryczny "Faktoid". Fan mediów i social mediów.

Termin i miejsce

14 czerwca 2019 r. (piątek), godz. 11.30-18.30

Uniwersytet SWPS 
Filia we Wrocławiu, ul. Ostrowskiego 30 b

Kontakt 

Iga Lewicka

tel. 785 202 527
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.