Wybierz kategorię wyszukiwania

Studia

Formularz wyszukiwania na belce: Studia

lokalizacja:
poziom studiów:
obszar tematyczny:
forma studiów:
studia podyplomowe realizowane:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Szkolenia i kursy

Badania i projekty

Formularz wyszukiwania na belce: Badania i projekty

lokalizacja:
jednostka badawcza:
typ:
dyscyplina:
status:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Naukowcy

Formularz wyszukiwania na belce: Nasi naukowcy

lokalizacja:
dyscyplina:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Wydarzenia

Formularz wyszukiwania na belce: Wydarzenia

typ:
lokalizacja:

Kontakty

lokalizacja:
kategoria:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Szukasz czegoś zupełnie innego? Sprawdź, może się gdzieś ukryło na naszej stronie

Szukasz czegoś zupełnie innego? Sprawdź, może się ukryło gdzieś na naszej stronie!

Sprawdź nasze rozbudowane narzędzie do wyszukiwania.

Szukaj po kategoriach – oszczędzaj swój czas.

Uniwersytet SWPS - Logo

Bańki informacyjne – czym są i dlaczego nam w nich tak komfortowo?

float_intro: images-old/Zdjęcia-strefy/Strefa-Psyche-zdjęcia/banki_informacyjne.jpg

Żyjemy w czasach cyfrowej rewolucji, która rozwija się niebywale dynamicznie. W coraz większej liczbie codziennych aktywności pomaga nam internet i nowe technologie. Szukając w sieci różnych informacji, (nie)umyślnie wpadamy w tzw. bańkę informacyjną – co znaczy, że wyświetlają się nam tylko te treści, które utwierdzają nas w naszych poglądach. Zagadnienie baniek informacyjnych z perspektywy psychologii nowych technologii i psychologii marketingu przedstawią dr Jakub Kuśdr Agnieszka Popławska-BorucUniwersytetu SWPS.

Obowiązują zapisy za pośrednictwem formularza zgłoszeniowego.

23 października
17.00–20.00
Sopot

Konsekwencjami przebywania w bańce informacyjnej jest m.in. nietolerancja na odmienne poglądy, co potęguje między ludźmi antagonizmy. Wydarzenie poświęcone zjawisku baniek informacyjnych przedstawi problematykę związaną z ich istnieniem, funkcjonowaniem, zachowania i mechanizmy psychiczne będące ich konsekwencją, pokaże sposób funkcjonowania internetowych algorytmów odpowiadających za powstawanie i utrwalanie baniek informacyjnych. Prelegenci zaproponują sposoby zapobiegania wpadnięciu w bańkę, co zwiększa tolerancję na różnorodność poglądów w świecie wirtualnym i realnym.

Podczas wydarzenia odpowiemy na pytania:

  • czym dokładnie są bańki informacyjne,
  • jakie mechanizmy psychologiczne sprawiają, że dla wielu internautów bycie „w bańce" jest komfortowe oraz dlaczego sprzyja ich powstawaniu,
  • jak wpływają na nasze poglądy,
  • dlaczego algorytmy sprzyjają w pozostawaniu w danych bańkach informacyjnych,
  • jak skutecznie wyjść z danej bańki informacyjnej.

Harmonogram

Prelekcje

„Mechanizmy psychologiczne baniek informacyjnych” – dr Jakub Kuś

Żyjemy w czasach cyfrowej rewolucji, która rozwija się w sposób niebywale dynamiczny. W coraz większej liczbie codziennych aktywności pomaga nam internet i nowe technologie. Szukamy w sieci różnych informacji, wpadając niejednokrotnie w tzw. bańki informacyjne, w których dostajemy tylko te informacje, które utwierdzają nas w naszych wcześniejszych poglądach. Podczas wystąpienia porozmawiamy o tym, jakie  mechanizmy psychologiczne sprawiają, że dla wielu internautów bycie w bańce jest wygodne, oraz o tym, jak skutecznie z niej wyjść.

258 Kelly Wilson

dr Jakub Kuś – psycholog, pracownik II Wydziału Psychologii Uniwersytetu SWPS we Wrocławiu, gdzie prowadzi zajęcia z zakresu psychologii nowych technologii, psychologii osobowości, psychometrii oraz metodologii badań psychologicznych.

„Jak nie dać się nabić w bańkę, czyli o świadomym kupowaniu” – dr Agnieszka Popławska-Boruc

Bańki informacyjne, heurystyki, błędy poznawcze. Podczas wykładu będzie można się dowiedzieć, jak nie dać się nabić w bańkę, czyli jak świadomie kupować. Poruszymy także zagadnienie wykorzystywania w marketingu myślowego chodzenia na skróty.

258 Kelly Wilson

dr Agnieszka Popławska-Boruc – psycholog organizacji i zarządzania. Ukończyła również studia magisterskie z ekonomii na specjalności marketing. W pracy badawczej koncentruje się na psychologii marketingu. Interesują ją zwłaszcza różnice indywidualne w przetwarzaniu treści reklamowych – na przykład zjawisko wielozadaniowości medialnej.

Organizatorzy

  • Koło Naukowe Cyberpsychologii Uniwersytetu SWPS
  • Dziennikarskie Koło Naukowe Studentów Akademii Marynarki Wojennej

Partnerzy

  • Fundacja PSC
  • Uniwersytet SWPS w Sopocie

Termin i miejsce

23 października 2019 r., godz. 17.00–20.00
Uniwersytet SWPS w Sopocie, sala 0.5
ul. Polna 16/20

Kontakt

Patrycja Majorkowska
tel. 519 194 545
[email protected]