Wybierz kategorię wyszukiwania

Studia

Formularz wyszukiwania na belce: Studia

lokalizacja:
poziom studiów:
obszar tematyczny:
zajęcia realizowane:
forma zajęć:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Szkolenia i kursy

Formularz wyszukiwania na belce: Szkolenia

lokalizacja:
obszar tematyczny:
forma:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Badania i projekty

Formularz wyszukiwania na belce: Badania i projekty

lokalizacja:
jednostka badawcza:
typ:
dyscyplina:
status:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Naukowcy

Formularz wyszukiwania na belce: Nasi naukowcy

lokalizacja:
dyscyplina:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Wydarzenia

Formularz wyszukiwania na belce: Wydarzenia

typ:
lokalizacja:

Kontakty

lokalizacja:
kategoria:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Szukasz czegoś zupełnie innego? Sprawdź, może się gdzieś ukryło na naszej stronie

Szukasz czegoś zupełnie innego? Sprawdź, może się ukryło gdzieś na naszej stronie!

Sprawdź nasze rozbudowane narządzie do wyszukiwania.

Szukaj w konkretnych kategoriach - oszczędzaj swój czas.

Uniwersytet SWPS - Logo

Kółko Projektowania usług i innowacji

udostępnij artykuł
Kółko Projektowania usług i innowacji
float_intro: images-old/2015/Aktualnosci/kolko-soi-projektowanie-uslug.jpg

Nauki humanistyczne są bliższe twojemu sercu? Chcesz się dowiedzieć, jak można je wykorzystać, by ułatwić i uprzyjemnić codzienne życie każdego z nas? Marzysz, by w przyszłości wykonywać kreatywny i ciekawy zawód? Jeśli tak, dowiedz się więcej na temat projektowania innowacji i usług, biorąc udział w Kółku Uniwersytetu SWPS. Podczas trzech otwartych spotkań online mówić będziemy m.in. o tym:

  • Czy można zaprojektować miasto dobre do życia?
  • Jakie wyzwania związane są z projektowaniem usług dla przyszłości?
  • Dlaczego humaniści odgrywają istotną rolę w projektowaniu usług dla biznesu?

Spotkania Kółka to tylko wycinek tego, czego uczymy w School of Ideas Uniwersytetu SWPS. To dobra szansa, żeby sprawdzić, czy chcesz poznać tę dziedzinę jeszcze lepiej!

Spotkania są bezpłatne, zapraszamy do zapisów przez formularz zgłoszeniowy. Liczba miejsc jest ograniczona.

1–15 czerwca 2021 r.
18.00–19.15
online
 

Projektowanie usług przyszłości. Technologia a wykluczenia – dr Sandra Frydrysiak i Kuba Piwowar

  • 01.06.2021 r., godz. 18.00

Każdy z nas korzysta na co dzień z technologii. Czy zdajemy sobie jednak sprawę z tego, że niekiedy technologie utrwalają płciowe, klasowe lub rasowe uprzedzenia? W jaki sposób się to dzieje i jakie może mieć skutki? Czy możemy coś z tym zrobić? Jak widziałybyśmy i widzielibyśmy technologie przyszłości?

sandra frydrysiak

dr Sandra Frydrysiak – doktorka nauk humanistycznych, kulturoznawczyni i socjolożka pracująca naukowo w obszarach new media studies, dance studies oraz gender studies. Adiunktka w Katedrze Kulturoznawstwa Uniwersytetu SWPS w Warszawie. Koordynatorka technologicznego semestru School of Ideas. Członkini Interdyscyplinarnego Centrum Badawczego Humanities/Art/Technology UAM. Reżyserka i scenarzystka doświadczenia VR „Noccc”. Autorka książki „Taniec w sprzężeniu nauk i technologii. Nowe perspektywy w badaniach tańca” (2017). W latach 2014–2016 kierowniczka projektu „+-mózg. Kognitywny Obraz Tańca. Transdyscyplinarne badanie percepcji tańca w wirtualnej rzeczywistości” (grant BST, Uniwersytet SWPS). Współpracowała z Laboratorium Wirtualnej Rzeczywistości Instytutu Psychologii Polskiej Akademii Nauk oraz Laboratorium Wirtualnej Rzeczywistości Centralnego Instytutu Ochrony Pracy – Państwowym Instytutcie Badawczym.

kuba piwowar

Kuba Piwowar – doktorant w Katedrze Kulturoznawstwa Uniwersytetu SWPS, socjolog. Ekspert z zakresu technologii, big data, etyki w analizie danych. Zajmuje się kulturowymi i społecznymi aspektami rozwoju sztucznej inteligencji oraz algorytmiczną kulturą. W obszarze jego zainteresowań pozostaje również rola technologii w społeczeństwach, a także to, w jaki sposób algorytmy regulują nasze odbieranie kultury, relacje międzyludzkie, wybory konsumenckie i polityczne. Interesuje się również zagadnieniami wykluczenia technologicznego ze względu na płeć, rasę, klasę i seksualność oraz badaniami mediów i ich użytkowników, queer studies oraz gender studies. Na Uniwersytecie SWPS prowadzi zajęcia z technologii i instytucji wytwarzania wiedzy, z zakresu badania mediów oraz z nowych mediów.

Jak zaprojektować miasto dobre do życia? – Martyna Obarska i Magda Kubecka

  • 09.06.2021 r., godz. 18.00

Żyjąc w mieście często nie dostrzegamy, że wszystko wokół z nas jest zaprojektowane. Dobrze lub źle zaprojektowane to, jak się przemieszczamy, gdzie czujemy się bezpiecznie, na jakiej ławce siadamy i czy lubimy spędzać czas w parku. Czy można przewidzieć, kiedy miasto nas uszczęśliwi? Tak! Sprawdźcie, jak dobrze projektuje się miasto.

martyna obarska

Martyna Obarska – kulturoznawczyni, wykładowczyni i koordynatorka miejskiego semestru School of Ideas. Na co dzień wdraża w życie interdyscyplinarność w obszarze studiów miejskich i studiów o kulturze. Bada, uczy i opisuje (również w formie popularnonaukowej) jak zmieniają się miasta. Prowadzi zajęcia dla studentów kierunków humanistycznych i projektowych. Przygląda się inicjatywom na styku architektury, urbanistyki i działań społecznych pojawiającym się w polskich i zagranicznych miastach. Liderka programu „Odporne miasto” powstającego na Uniwersytecie SWPS centrum badawczo-rozwojowego zajmującego się badaniem i przeciwdziałaniem konsekwencji społecznych zmian klimatu.

Magda Kubecka

Magda Kubecka – badaczka i animatorka kultury, antropolożka miasta, placemakerka. Prowadzi badania społeczne i projekty dotyczące przestrzeni publicznej. Współzałożycielka „Jak działa miasto” – inicjatywy skupionej na edukacji o mieście. Pracowała w programie Placemaking w Metropolitan Planning Council. Współtworzy Fundację Na Miejscu, która od lat wprowadza w Polsce zasady placemakingu. Wdraża właśnie proces współprojektowania z mieszkańcami miast dostępnych toalet publicznych oraz program zachęcający rodziców uczniów szkół podstawowych do zmian przyzwyczajeń transportowych.

Humanista w biznesie, czyli jak humaniści zmieniają świat – Alina Landowska, Ewa Jagiełło, Grzegorz Wierchowiec

  • 15.06.2021 r., godz. 18.00

Z czym wam się kojarzy etnograf czy antropolog kulturowy? Zapewne w głowie pojawia się wam obraz Europejczyka przemierzającego nieznane lądy w poszukiwaniu zaginionych plemion niczym Indiana Jones na szlaku badawczej przygody. To prawidłowe skojarzenie, bo tak wyglądała praca etnografów czy antropologów, lecz dziś jest to już mało aktualne. Współcześni humaniści wykreowali nowe zawody i z powodzeniem poruszają się w wielu dziedzinach biznesu. W jakich? Dowiecie się tego podczas spotkania.

Alina Landowska

Alina Landowska – antropolożka (doktor nauk humanistycznych) z doświadczeniem biznesowym (wykształcenie managerskie); prowadzi badania nad kooperatywnością i moralnością liderów,  nowymi zjawiskami społeczno-kulturowych wynikającymi z cyfryzacji rzeczywistości i ich wpływu na działalność biznesową. Posiada ponad 10-letnie doświadczenie w kreowaniu i rozwoju instrumentów wsparcia przedsiębiorczości. Tytuł doktora nauk humanistycznych obroniła na Uniwersytecie SWPS, po uprzednio ukończonych studiach doktoranckich z kulturoznawstwa. Tytuł magistra uzyskała z Zarządzania i marketingu na Wydziale Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej. Tam też wcześniej obroniła tytuł inżyniera na Wydziale Chemii w zakresie Environmental Protection and Management. Jest stypendystką na krajowych i zagranicznych uczelniach, m.in. Tantur Ecumenic Institute w Jerozolimie (Uniwersytet Notre Dame w USA), The Baltic University Program Królestwa Danii. Współzałożycielka think-tanka Instytut Rozwoju, który od ponad 10 lat analizuje i doradza w kwestiach społeczno-gospodarczych. Była wiceprezesem Polskiego Stowarzyszenia Kobiet Biznesu, reprezentowała Pracodawców RP w Business and Industry Advisory Committee (BIAC) przy OECD w Paryżu w zakresie kwestii handlu międzynarodowego. 

Ewa Jagiełło

Ewa Jagiełło – doktor nauk humanistycznych w zakresie etnologii, antropolog organizacji, badacz jakościowy. Przez wiele lat dydaktyk i pracownik naukowy Uniwersytetu Łódzkiego. Obecnie dyrektor zarządzająca Qualio. Zwinne badania. Wykonawca licznych badań etnograficznych prowadzonych zarówno w Sieci, jak i w organizacjach oraz firmach. Realizatorka projektów badawczych dotyczących m.in. rynku, wielu aspektów biznesu, ale też kwestii społecznych. Współpracowniczka wielu firm, instytucji, organizacji pozarządowych. Realizowała pojekty, m.in. dla: Unilever, Promedica24, Wiązary Burkietowicz, Punkt X, CWS Boco, PGE Bełchatów, MPK Łódź, Instytutu Pracy i Spraw Socjalnych, Instytutu Badań Edukacyjnych, Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi, Uniwersytetu Łódzkiego, Fundacji Urban Forms, Filharmonii Łódzkiej, Ośrodka Rozwoju Edukacji, Fundacji Młodzieżowej Przedsiębiorczości, Urzędów Miast i innych podmiotów.

Grzegorz Wierchowiec

Grzegorz Wierchowiec – partner w Qualio Zwinne badania, specjalizuje się w innowacjach w obszarze strategiczno-komunikacyjnym. Wcześniej dyrektor marketingu w dużej firmie rodzinnej. Jeszcze wcześniej menadżer badań i analiz w międzynarodowym domu mediowym i dyrektor kreatywny – pełniący też obowiązki dyrektora strategicznego – w międzynarodowych agencjach reklamowych. Jako copywriter zdobył Brązowego Lwa na festiwalu Cannes Lions za kampanię sprzedażową firmy SAP. Autor licznych szkoleń, wykładów i wystąpień: SAR, PTBRiO oraz wspólnie z Ewą Jagiełło na Pierwszej Chińskiej Konferencji Antropologii Biznesu w Guanzhou (dawny Kanton). Autor badań, analiz oraz opracowywanych na ich podstawie strategii dla m.in.: BNP Paribas (Kampania: Dlaczego na banknotach nie ma kobiet?), OBI (strategia komunikacji 2015-2019, Telepizza (strategia komunikacji 2016-2019), Rienger Axel Springer Polska (strategia komunikacji RASP i Onet do reklamodawców 2020), Promedica24 (strategia komunikacji 2017-2020 i 2021), Punkt X (Koncepcja i komunikacja usługi od 2019 do dziś).

Termin i miejsce

1–15 czerwca 2021 r., online

Kontakt

Anna Murzyn-Romańczuk
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.