Wybierz kategorię wyszukiwania

Studia

Formularz wyszukiwania na belce: Studia

lokalizacja:
poziom studiów:
obszar tematyczny:
forma studiów:
studia podyplomowe realizowane:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Szkolenia i kursy

Badania i projekty

Formularz wyszukiwania na belce: Badania i projekty

lokalizacja:
jednostka badawcza:
typ:
dyscyplina:
status:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Naukowcy

Formularz wyszukiwania na belce: Nasi naukowcy

lokalizacja:
dyscyplina:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Wydarzenia

Formularz wyszukiwania na belce: Wydarzenia

typ:
lokalizacja:

Kontakty

lokalizacja:
kategoria:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Szukasz czegoś zupełnie innego? Sprawdź, może się gdzieś ukryło na naszej stronie

Szukasz czegoś zupełnie innego? Sprawdź, może się ukryło gdzieś na naszej stronie!

Sprawdź nasze rozbudowane narządzie do wyszukiwania.

Szukaj w konkretnych kategoriach - oszczędzaj swój czas.

Uniwersytet SWPS - Logo

Nowa ekonomika czy ekonomia kultury?

float_intro: images-old/zdjecia/seminarium_2000_1316.jpg

 

Seminarium „Nowa ekonomika czy ekonomia kultury? W poszukiwaniu pytań i odpowiedzi” to projekt badawczy Katedry Zarządzania na Uniwersytecie SWPS. Celem projektu jest podjęcie problematyki dylematów stojących przed ekonomiką kultury i związanymi z nią obszarami. W seminarium wezmą udział badacze z ośrodków naukowych z całej Polski oraz praktycy z sektora kultury i przemysłu kreatywnego.

seminarium

maj

23 2016

Warszawa

O seminarium

Ekonomikę kultury rozumiemy jako dyscyplinę naukową, ale również jako nowy sposób myślenia o kulturze. Roboczy charakter i formuła think tanku pozwolą na szukanie odpowiedzi na pytania, co jest ważne w ekonomice kultury, jakich bronić wartości z nią związanych oraz jak ekonomiczny sposób myślenia przenika poza tradycyjną sferę gospodarki.

Uczestnicy spotkania zastanowią się wspólnie, czy warto wierzyć w nowy paradygmat kreatywności i jednocześnie zawierzyć instynktom prosumenckiego „pokolenia Y”. Wreszcie, czy ekonomika kultury, a także bliskie jej dziedziny, jak zarządzanie w kulturze czy polityka kulturalna, są w stanie dostarczyć odpowiedzi na te pytania.

Cele seminarium

Celem seminarium jest stworzenie sieci zainteresowań i współpracy, obejmującej ekonomikę kultury lub ekonomię kultury, a także wyłonienie formuły i ustalenie tematów oraz kalendarium przyszłych spotkań. Temu ma służyć otwarty charakter seminarium, w czasie którego badacze reprezentujący różne ośrodki naukowe będą mieć możliwość przedstawienia obszarów swoich badań oraz wszczęcia dyskusji z badaczami i praktykami z obszaru kultury i przemysłów kreatywnych.

Prelegenci

Udział w seminarium wezmą naukowcy oraz doktoranci reprezentujący: Uniwersytet Jagielloński w Krakowie, Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową w Gdańsku, Uniwersytet Adama Mickiewicza w Poznaniu, Wyższą Szkołę Gospodarki w Bydgoszczy, Szkołę Główną Handlową w Warszawie, Wyższą Szkołę Bankową we Wrocławiu, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu, Wyższą Szkołę Europejską im. ks. Józefa Tischnera w Krakowie.

W ramach przygotowań do seminarium „Nowa ekonomika czy ekonomia kultury” zrealizowany został krytyczny przegląd literatury polskiej i zagranicznej.

Program

10.00-10.30 – przywitanie gości, wprowadzenie do spotkania, informacja o przeglądzie literatury z obszaru kultury i ekonomii 2010-2015 (prof. Dorota Ilczuk)

10.30-11.45 – prezentacja uczestników seminarium na temat aktualnie prowadzonych badań

11.45-12.00 przerwa

12.00-13.15 – dyskusja dotycząca dalszych planów badawczych i formuły współpracy

13.15-13.30 – podsumowanie spotkania (prof. Dorota Ilczuk)

14.00-15.30 – lunch

Termin

23 maja 2016 r., godz. 10.00-15.30

Miejsce

Uniwersytet SWPS, Warszawa, ul. Chodakowska 19/31