Wybierz kategorię wyszukiwania

Studia

Formularz wyszukiwania na belce: Studia

lokalizacja:
poziom studiów:
obszar tematyczny:
zajęcia realizowane:
forma zajęć:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Szkolenia i kursy

Formularz wyszukiwania na belce: Szkolenia

lokalizacja:
obszar tematyczny:
forma:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Badania i projekty

Formularz wyszukiwania na belce: Badania i projekty

lokalizacja:
jednostka badawcza:
typ:
dyscyplina:
status:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Naukowcy

Formularz wyszukiwania na belce: Nasi naukowcy

lokalizacja:
dyscyplina:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Wydarzenia

Formularz wyszukiwania na belce: Wydarzenia

typ:
lokalizacja:

Kontakty

lokalizacja:
kategoria:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Szukasz czegoś zupełnie innego? Sprawdź, może się gdzieś ukryło na naszej stronie

Szukasz czegoś zupełnie innego? Sprawdź, może się ukryło gdzieś na naszej stronie!

Sprawdź nasze rozbudowane narządzie do wyszukiwania.

Szukaj w konkretnych kategoriach - oszczędzaj swój czas.

Uniwersytet SWPS - Logo

„Zawartości” – wartości i wiedza w branży kreatywnej

udostępnij artykuł
„Zawartości” – wartości i wiedza w branży kreatywnej

konferencja 

Zawartości

 Wartości i wiedza w branży kreatywnej

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Organizatorzy: Katedra Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu SWPS we Wrocławiu, agencja Publicon


Podczas konferencji „Zawartości” nie zostaną zaprezentowane: case studies, dobre praktyki, 10 porad, jak efektywnie prowadzić fanpage. Nie będziemy prognozować trendów na 2020 r., na 2018 też nie. Prawdopodobnie żaden z prelegentów nie przedstawi nam swoich rozważań na ładnych infografikach. Uwaga, żaden z nich nie jest start-upowcem ani vlogerem. To konferencja, której ideą jest powrót do komunikacji opartej na wartościach i głębszej analizie problemów. Refleksja nad tworzeniem komunikatów, które są ważne. Spojrzenie na branżę kreatywną z naukowej perspektywy.

Wstęp bezpłatny. Obowiązuje wcześniejsza rejestracja poprzez formularz zgłoszeniowy na stronie Evenea

konferencja

grudzień
5 2017

Wrocław

Wartości i wiedza w branży kreatywnej

Na branżę kreatywną zwykle patrzy się z perspektywy biznesowej. A więc jednostronnie. Często umyka przy tym istota procesów komunikacyjnych. Powstały przekaz jest powierzchowny i dla odbiorcy nie przedstawia żadnego znaczenia. – Pokażemy branżę z innej, nieco zapomnianej i odsuniętej na dalszy plan, naukowej perspektywy. Będziemy wyjaśniać procesy komunikacyjne i przekładać je na rzeczywistość pracy w branży – zapowiada Szymon Sikorski, prezes zarządu agencji Publicon, współorganizator konferencji „Zawartości”.

Tymczasem najciekawsze i najbardziej wartościowe projekty powstają na pograniczu przemysłów kreatywnych, nauki i biznesu. Prelegenci skupią się pokazaniu roli wiedzy i merytorycznej dyskusji w tworzeniu komunikatów. Jak zgodnie podkreślają, jedyną metodą głębokiego i opartego na wartościach komunikowania jest powrót do korzeni – humanizmu. To on stanowi tak naprawdę o wartości branży kreatywnej.

– Wydarzenie lokuje się w coraz istotniejszym obecnie obszarze styku nauki i biznesu. Jego wyjątkowość polega jednak na tym, że nie będziemy – jak to się dzieje najczęściej – mówić o nauce z perspektywy biznesowej. Wręcz przeciwnie – popatrzymy na zmiany na współczesnych rynkach z perspektywy refleksji naukowej. Sadzę, że taka perspektywa będzie inspirująca dla obu stron debaty – mówi dr Karina Stasiuk-Krajewska, kierownik Katedry Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej, Uniwersytet SWPS we Wrocławiu.

Program

17.00 – 17.05 – Rozpoczęcie konferencji

17.05 – 17.30 –  Podejście metamodernistyczne | Dorian Zapata Rioja, wykład w jęz. angielskim

17.30 – 17.55Retrohumanizm, czyli odejście od powierzchowności | Szymon Sikorski

17.55 – 18.20Kultura lęku nowoczesnego | prof. Leszek Koczanowicz

18.20 – 18.45Jak pieniądze zmieniają relacje między ludźmi | prof. Agata Gąsiorowska

18.45 – 19.10Gospodarka kreatywna – czym jest i dlaczego jest ważna? | mgr Michał Ulidis

19.10 – 19.35Bestsellery a społeczeństwo | dr Dominik Lewiński

19.35 – 20.00 – Dyskusja

Podejście metamodernistyczne 

Wykład o tym, w jaki sposób postawa filozoficzna, paradygmat i „struktura uczuć” wpływają na rozumienie kulturowych i społecznych przemian w erze cyfrowej. Wykład będzie prowadzony w jęz. angielskim

Dorian Zapata Rioja – obecnie Senior PR Manager w Agencji PR Publicon. Ma bogate doświadczenie w obszarze komunikowania strategicznego oraz komunikowania organizacyjnego, politycznego media relations, B2B & media relations. W 2015 r. pełnił funkcję dyrektora ds. komunikacji w Bolivian Ministry of Autonomy. Absolwent politologii na Uniwersytecie Wrocławskim.

Retrohumanizm, czyli odejście od powierzchowności

W świecie zdominowanym przez technologię coraz ważniejszą rolę odgrywa komunikacja, w której centrum stoi człowiek (storytelling, instagram stories). Czy na pewno? I czy to wystarczy? I jak się to ma to wyzwań przyszłości?

Szymon Sikorski – prezes zarządu i strateg w Agencji PR Publicon. Były prezes Polskiego Stowarzyszenia Public Relations. Juror krajowych i międzynarodowych konkursów branżowych (Złote Spinacze, Bright Awards).  Absolwent dziennikarstwa i komunikacji społecznej oraz filozofii na Uniwersytecie Wrocławskim. Wykładowca Uniwersytetu Wrocławskiego, Uniwersytetu SWPS, Wyższej Szkoły Europejskiej im. ks. Tischnera w Krakowie i wielu innych uczelni wyższych. Pracował i pracuje przede wszystkim dla największych firm z branży finansowej, nieruchomości, FMCG, BPO/BSS, sektora publicznego, gmin i samorządów.

Kultura lęku nowoczesnego

W wielu opisach nowoczesności podkreśla się, że jedną z osiowych charakterystyk tej epoki jest niepewność czy konieczność nieustannego podejmowania ryzykownych decyzji. Zdaniem prelegenta, prof. Koczanowicza, drugą stroną ryzyka jest lęk. Lęk stanowi endemiczną cechę naszej kultury, co więcej, można powiedzieć, że jest też on niewidoczny, wyparty przez potężne mechanizmy obronne, która kultura uruchamia, aby ludzie mogli w miarę normalnie funkcjonować.

Prof. Leszek Koczanowicz – politolog, filozof, psycholog. Zajmuje się filozofią polityki, koncepcjami demokracji i etyką polityki. Interesuje się filozofią kultury, kulturą współczesną oraz sztuką współczesną. Prowadził badania i wykłady na wielu uczelniach zagranicznych w tym na Uniwersytecie Columbia, Uniwersytecie w Berkeley, Uniwersytecie w Buffalo oraz Uniwersytecie w Oxfordzie. Autor wielu książek, m.in. Wspólnota i emancypacje. Spór o społeczeństwo postkonwencjonalne (2005), Politics of Time. Dynamics of Identity in Post-Communist Poland (2008) , Lęk nowoczesny. Eseje o demokracji i jej adwersarzach (2011) oraz Polityka dialogu. Demokracja niekonsensualna i wspólnota krytyczna (2015). Laureat konkursu MISTRZ Fundacji na Rzecz Nauki Polskiej. We wrocławskim wydziale Uniwersytetu SWPS prowadzi zajęcia z zakresu filozofii, filozofii społecznej, historii i filozofii psychologii.

Gospodarka kreatywna – czym jest i dlaczego jest ważna?

Do faktu, że sektory kreatywne mają dziś istotny czy wręcz warunkujący wpływ na rozwój gospodarczy, nie trzeba chyba nikogo dziś przekonywać. Żyjemy w czasach, w których od kosztu pracy ważniejsza staje się jakość kreatywnego myślenia. Wśród dotychczasowych prób zdefiniowania fenomenu gospodarki opartej na kreatywności dominują ujęcia sektorowe. Kłopot zaczyna się jednak wówczas, gdy zdamy sobie sprawę, że (jak wykazuje raport NESTA Beyond the creative industries: Mapping the creative economy in the UK) więcej kreatywnych ludzi pracuje poza sektorami kreatywnymi niż wewnątrz nich. Jakie są konsekwencje takiego stanu rzeczy dla badaczy ekonomiki kultury (i nie tylko)?

Mgr Michał Ulidis – wykładowca w Katedrze Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu SWPS we Wrocławiu. Wcześniej związany z kierunkiem komunikacja wizerunkowa na Uniwersytecie Wrocławskim. Zawodowo praktyk komunikacji marki. Doświadczenie z dziedziny brandingu, planowania strategicznego i badań rynku zdobywał zarówno w agencji, jak i po stronie klienta. Realizował kompleksowe projekty z zakresu brandingu, projektowania kampanii, badań rynku i konsumentów oraz kreacji reklamowej offline i online. Autor i współautor kilkunastu publikacji, w których skupia się głównie na badaniach szeroko pojętej komunikacji, analizie rynku i metodyce brandingu. W wolnych chwilach relaksuje się, przygotowując rozprawę doktorską, dotyczącą wizerunku i tożsamości gospodarki kreatywnej w Polsce.

Pieniądze a relacje międzyludzkie

Zgodnie z teorią Margaret Clark, całe spektrum relacji międzyludzkich można podzielić na relacje oparte na wspólnocie i relacje oparte na wymianie. Te dwa rodzaje funkcjonowania społecznego opierają się na różnych normach, zasadach i mechanizmach. W przypadku relacji opartych na wymianie, podstawowym standardem funkcjonowania jest mierzenie wartości za pomocą pieniędzy. Prof. Gąsiorowska przedstawi wyniki badań empirycznych pokazujących, w jaki sposób posługiwanie się pieniędzmi wpływa na zmiany relacji u dorosłych i dzieci.

Prof. Agata Gąsiorowska – psycholog. Naukowo zajmuje się psychologią ekonomiczną i zachowaniami konsumenckimi, a w szczególności psychologicznymi funkcjami pieniędzy i bezrefleksyjnym kupowaniem. Interesuje się tym, do jakich celów – poza kupowaniem – ludzie wykorzystują pieniądze oraz w jaki sposób mogą one zmieniać ludzkie funkcjonowanie. Bada również indywidualne różnice w zakresie postaw wobec pieniędzy. Autorka książki pt. „Psychologiczne znaczenie pieniędzy” (2014) oraz wielu artykułów naukowych, publikowanych w Polsce i za granicą. Wraz z zespołem badaczy z Uniwersytetu SWPS oraz z University Illinois w Chicago i University of Minnesota prowadziła badania nad wpływem pieniędzy i ich znaczeniem emocjonalnym dla dzieci w wieku 3-6 lat.  Na II Wydziale Psychologii we Wrocławiu prowadzi zajęcia z zakresu psychologii pieniędzy, konstruowania testów psychologicznych oraz metodologii badań psychologicznych.

Bestsellery a społeczeństwo

Prowadzący opowie, dlaczego niektóre utwory, czy to literackie, czy filmowe, stają bestsellerami. Będzie też o tym, jakie funkcje bestsellery pełnią w społeczeństwie i jaki jest ich związek ze zmianą społeczną. I też o relacjach między gospodarką a mediami.

dr Dominik Lewiński – doktor nauk humanistycznych, autor kilkudziesięciu publikacji z obszaru teorii mediów i komunikacji, kreatywności komunikacją i storytellingu, designu i komunikacji marki. Adiunkt w Katedrze Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej na Wydziale Prawa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu SWPS we Wrocławiu.

Organizatorzy

uniwersytet swps wroclaw

publicon logo

Termin i miejsce

5 grudnia 2017 r., godz. 17.00 – 20.00

Uniwersytet SWPS we Wrocławiu, ul. Ostrowskiego 30 b, sala 127

 Kontakt 

Karina Stasiuk-Krajewska
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Szymon Sikorski
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.