Wybierz kategorię wyszukiwania

Studia

Formularz wyszukiwania na belce: Studia

lokalizacja:
poziom studiów:
obszar tematyczny:
zajęcia realizowane:
forma zajęć:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Szkolenia i kursy

Formularz wyszukiwania na belce: Szkolenia

lokalizacja:
obszar tematyczny:
forma:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Badania i projekty

Formularz wyszukiwania na belce: Badania i projekty

lokalizacja:
jednostka badawcza:
typ:
dyscyplina:
status:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Naukowcy

Formularz wyszukiwania na belce: Nasi naukowcy

lokalizacja:
dyscyplina:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Wydarzenia

Formularz wyszukiwania na belce: Wydarzenia

typ:
lokalizacja:

Kontakty

lokalizacja:
kategoria:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Szukasz czegoś zupełnie innego? Sprawdź, może się gdzieś ukryło na naszej stronie

Szukasz czegoś zupełnie innego? Sprawdź, może się ukryło gdzieś na naszej stronie!

Sprawdź nasze rozbudowane narządzie do wyszukiwania.

Szukaj w konkretnych kategoriach - oszczędzaj swój czas.

Uniwersytet SWPS - Logo

Interdisciplinary Perspectives on Social Influence

udostępnij artykuł
Interdisciplinary Perspectives on Social Influence

Pre-swazja, posłuszeństwo wobec autorytetów czy wpływ mniejszości na grupę to tylko niektóre z licznych tematów, które zostaną poruszone podczas konferencji Interdisciplinary Perspectives on Social Influence odbywającej się w dniach 8-10 marca w Warszawie. Podczas tego wydarzenia o zjawisku wpływu społecznego z perspektywy prawnej, ekonomicznej i rynków finansowych będą dyskutowali światowej sławy naukowcy. Wśród prelegentów znajdują się m.in. profesor Robert Cialdini, profesor Jorgen Andersen czy dr Michał Kosiński.

Konferencja naukowa

INTERDISCIPLINARy PERSPECTIVES ON SOCIAL INFLUENCE

 

 

 

 

Organizatorzy: 

 

Uniwersytet SWPS i Instytut Studiów Społecznych im. Profesora Roberta B. Zajonca, Uniwersytet Warszawski

 

Pre-swazja, posłuszeństwo wobec autorytetów czy wpływ mniejszości na grupę to tylko niektóre z licznych tematów, które zostaną poruszone podczas konferencji Interdisciplinary Perspectives on Social Influence odbywającej się w dniach 8-10 marca w Warszawie. Podczas tego wydarzenia, o zjawisku wpływu społecznego z perspektywy prawnej, ekonomicznej i finansowej będą dyskutowali światowej sławy naukowcy. Wśród prelegentów znajdą się m.in. profesor Robert Cialdini, profesor Daniel Howard, profesor Jorgen Andersen czy dr Michał Kosiński.

Wymagana rejestracja »

O konferencji

Wpływ społeczny jest powszechny we współczesnym świecie. Prawdopodobnie to dzięki niemu kształtujemy opinie, zachowania i normy społeczne. To właśnie on sprawia, że ludzie dostosowują swoje indywidualne preferencje do grupy. Ma on również wpływ na formowanie wspólnej rzeczywistości na poziomie grupy i opinii publicznej na poziomie społeczeństwa.

Wpływ społeczny jest podstawowym pojęciem, które definiuje kierunki badań w wielu dyscyplinach naukowych takich jak psychologia społeczna, socjologia, antropologia, kulturoznawstwo, politologia i marketing. Nawet ekonomia, oparta na założeniu racjonalnego rozumowania, zdaje się stopniowo doceniać wagę wpływu społecznego.

Celem tej konferencji jest przedstawienie interdyscyplinarnego spojrzenia na procesy związane z wpływem społecznym oraz podjęcie próby określenia, jakie są ogólne zasady działania wpływu społecznego, biorąc pod uwagę wnioski z badań tego tematu w różnych dziedzinach.

Jest to również proces społeczny mający wiele praktycznych zastosowań - od perswazji i propagandy do działań marketingowych i doboru treści zamieszczanych w mediach społecznościowych. Konferencja również skupi się na zastosowaniu wpływu społecznego w marketingu, przywództwie, przedsiębiorczości społecznej, psychologii politycznej i podczas konfliktów.

Perspektywa zaproponowana przez psychologię społeczną będzie szczególnie interesująca dla uczestników. Niemniej jednak podczas konferencji zostanie zaprezentowane zjawisko wpływu społecznego w kontekście dziedzin takich jak ekonomia, marketing, fizyka, psychologia polityczna. Podczas konferencji naukowcy postaraja się odpowiedzieć na następujące pytania: jak wywrzeć wpływ społeczny? Jak się on rozprzestrzenia? Jak go opanować?

Program

8 marca 2018 r.

bufet powitalny

13.30 – lunch

14.00-14.05 – półoficjalne rozpoczęcie, Andrzej Nowak

14.05-14.45 – wykład głównego mówcy: Willam Crano, Cleremont University: Minority influence

14.45-15.55 –  sesja I - Social influence; the perspective of the target

  • Social influence from the perspective of the target
    – Andrzej Nowak, Uniwersytet Warszawski 
  • Trust and coherence
    – Magdalena Roszczyńska-Kurasińska, Uniwersytet Warszawski

15.55 – 16.15 – przerwa kawowa

16.15 – 17.15 – wykłady

  • Dynamics and dimensions of trust judgments
    – Karolina Ziembowicz-Lisiecka, Marta Kacprzyk-Murawska, Uniwersytet Warszawski
  • Importance of the topic and the level of influence
    – Mikołaj Biesaga, Lan Bui Wrzosinska
  • Trust in regulation of group distributed information processing
    – Agnieszka Rychwalska, Uniwersytet Warszawski

18:30 – uroczysta kolacja

9 marca 2018 r. 

9.00-9.40 – wykład głównego mówcy: Presuation
– Robert Cialdini, University of Arizona

9.40-10.40 – sesja II - Psychology of social influence – compliance, obedience and attitude change

  • Social influence on the web: the pique technique
    – Valerie Fointiant, Christian Bastien, University of Lorraine
  • Obedience in Milgram paradigm – some more questions, some more answers
    – Dariusz Doliński i Tomasz Grzyb, Uniwersytet SWPS, Filia we Wrocławiu
  • Eyewitness testimony and social contagion of memory
    – Romuald Polczyk, Uniwersytet Jagielloński

11.00-12.40 – przerwa kawowa

  • The question-behaviour effect in intergroup attitudes research: mere asking about behavior as a social influence technique
    – Katarzyna Byrka, Uniwersytet SWPS, Filia we Wrocławiu
  • Preference for consistency as a moderator in the door-in-the-face technique
    – Katarzyno Cantarero, Małgorzata Gamian-Wilk i Dariusz Dolinski Uniwersytet SWPS, Filia we Wrocławiu
  • Mental effort, fear-then-relief and mindfulness
    – Sławomir Śpiewak, Uniwersytet Jagielloński
  • Nudging - a way into health, wealth and happiness?
    – Magdalena Kaczmarek, University Hospital, Friedrich-Schiller-University Jena

12.40-13.15 – lunch

13.15-14.35 – wykłady głównych mówców

  • Business and legal perspectives on social influence orocesses and outcomes
    – Daniel Howard, SMU University USA
  • Social influence: implications for economic theory and policy
    – Paul Ormerod, University College London and Volterra Partners LLP, Londyn

14.35-15.35 – sesja III - Economy, marketing i business

  • Narratives and sentiment in macroeconomics (big data approach)
    – Rickard Nyman, University College London
  • Social influence in consumer behavior
    – Dominika Maison, Uniwersytet Warszawski, Wydział Psychologii

15.35-16.00 – przerwa kawowa

16.00-17.30 – wykłady

  • Micro targeting in social influence
    – Michał Kosiński 
  • Interactional justice vs. the paradox of self-amendment and the iron law of oligarchy
    – Jeremy Pitt, Imperial College, Computer Science

10 marca 2018 r. 

9.00-9.40 – wykład głównego mówcy: Jorgen Andersen, CNRS, Centre d´Economie de la Sorbonne, Université Paris 1 Sorbone, Paris: Social influence and financial markets

9.40-10.40 – sesja IV - Culture, politics and new [not so new] technology

  • Mythic imagination and social influence: the perspective of cultural semiotics
    – Maciej Napiorkowski, Uniwersytet Warszawski
  • Social influence in radicalization
    – Katarzyna Jaśko, Uniwersytet Jagielloński, Wydział Psychologii
  • Broadcasting structures and social influence in the transition from uncertainty of quantum world to objective reality
    – Jaroslaw Korbicz, Centrum Fizyki Teoretycznej PAN Warszawa:

10.40-11.20 – przerwa kawowa

11.10-12.10 – wykłady

  • The influence of social environment on an individual: the case of workplace bullying
    – Małgorzata Gamian-Wilk, Uniwersytet SWPS, Filia we Wrocławiu
  • Compliance in virtual environments: psychophysiological correlates
    – Grzegorz Pochwatko, PAN
  • Is it just for humans? Compliance to requests of virtual agents and social robots?
    – Laura Osęka, Justyna Świdrak, Krzysztof Kukiełka, Monika Różańska-Walczuk, Jean-Christoph Giger i Grzegorz Pochwatko:

12.10-12.55 – panel dyskusyjny

12.55-13.00 – zakończenie konferencji

Główni mówcy

Willam Crano, Claremont University
Tytuł wykładu: Minority influence

Robert Cialdini, University of Arizona
Tytuł wykładu: Pre-suasion: it is what you do first

Daniel Howard, SMU University USA
Tytuł wykładu: Business and legal perspectives on social influence processes and outcomes: a brief overview of the American marketplace

Paul Ormerod, University College London and Volterra Partners LLP, London
Tytuł wykładu: Social influence: implications for economic theory and policy

Jorgen Andersen, CNRS - Centre d´Economie de la Sorbonne, Université Paris 1 Sorbone
Tytuł wykładu: Social influence and financial markets

Michal Kosinski, Stanford Graduate School of Business
Tytuł wykładu: Micro targeting in social influence

 

Organizatorzy

logotypy 331

Komitet Organizacyjny

  • Andrzej Nowak, Uniwersytet Warszawski i Dariusz Doliński, Uniwersytet SWPS

 

Data i miejsce wydarzenia

8-10 marca 2018 r.
Pałac Tyszkiewiczów-Potockich, Sala Balowa
ul. Krakowskie Przedmieście 32