Sprawdź nasze rozbudowane narzędzie do wyszukiwania.

Szukaj po kategoriach – oszczędzaj swój czas.

Uniwersytet SWPS - Strona główna

I Forum Prawa Administracyjnego

float_intro: images-old/2015/Aktualnosci/prawo-arbitraż.jpg

Jak rozpoznać wniosek o dostęp do informacji publicznej? W jakich sytuacjach można odmówić udzielenia informacji? Kiedy można mówić o nadużyciu prawa do informacji publicznej i jakie są jego konsekwencje? Na te pytania odpowiemy w trakcie I Forum Prawa Administracyjnego, organizowanego we współpracy Wojewódzkim Sądem Administracyjnym w Poznaniu. Podczas spotkania 25.05 poruszymy zagadnienia związane z zasadami rozpoznania wniosku o udostępnienie informacji publicznej oraz będziemy dyskutować o sposobach wyeliminowania nieprawidłowości pojawiających się w działalności podmiotów zobowiązanych do udostępnienia informacji publicznej.

 

 

 I Forum

Prawa Administracyjnego

 

 

 

 

 

Organizatorami konferencji są Uniwersytet SWPS i Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu

 

Jak rozpoznać wniosek o dostęp do informacji publicznej? W jakich sytuacjach można odmówić udzielenia informacji? Kiedy można mówić o nadużyciu prawa do informacji publicznej i jakie są jego konsekwencje? Na te pytania odpowiemy w trakcie I Forum Prawa Administracyjnego. Podczas spotkania zostaną poruszone również zagadnienia związane z zasadami rozpoznania wniosku o udostępnienie informacji publicznej oraz sposoby eliminowania nieprawidłowości pojawiających się w działalności podmiotów zobowiązanych do udostępnienia informacji publicznej. Wstęp wolny.

25 maja
9.00 – 12.30
Poznań

O konferencji

Cele konferencji 

Analiza orzeczeń sądów administracyjnych oraz codziennej praktyki działań podmiotów wykonujących funkcje z zakresu administracji publicznej wskazuje, że stosowanie przepisów ustawy o dostępie do informacji publicznej stanowi źródło wielu wątpliwości i problemów. Stąd też celem spotkania jest przybliżenie kwestii spornych związanych ze stosowaniem ustawy oraz wskazanie sposobu prawidłowego rozpatrywania wniosków o udostępnienie informacji publicznej.

Uczestnicy otrzymają bezpłatne certyfikaty poświadczające obecność na Forum.

Adresaci

  • pracownicy organów administracji publicznej
  • studenci prawa i administracji
  • osoby zainteresowane tematyką dostępu do informacji publicznej

Tematyka

  • procedura rozpoznania wniosku o udostępnienie informacji publicznej
  • odmowa udostępnienia informacji w oparciu o przepisy ustawy o dostępie do informacji publicznej
  • nadużycie prawa dostępu do informacji publicznej

Program

8.45–9.00 – rejestracja uczestników

9.00–9.05 – powitanie i wprowadzenie do wydarzenia

9.05–9.50 – Tomasz Grossmann, sędzia WSA w Poznaniu – Udzielenie informacji publicznej – zagadnienia proceduralne

9.50–9.55 – pytania od uczestników

9.55–10.40 – dr Jan Szuma, asesor WSA w Poznaniu – Nadużycie prawa do informacji publicznej

10.45–10.50 – pytania od uczestników

10.50–11.00 – przerwa

11.00–11.45 – Arkadiusz Skomra, starszy asystent sędziego w WSA w Poznaniu – Odmowa udostępnienia informacji publicznej

11.45-12:00 – pytania końcowe od uczestników

12.00-12.30 – zakończenie, wydanie certyfikatów uczestnikom

Prelegenci

Tomasz Grossmann – sędzia Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Poznaniu od 2010 r., orzekający w wydziale ogólnoadministracyjnym tego sądu. Wcześniej przez blisko 10 lat wykonywał zawód radcy prawnego. Prowadzi szkolenia i wykłady z zakresu procedur: administracyjnej i sądowoadministracyjnej, a także materialnego prawa administracyjnego. Autor publikacji z tego zakresu.

Jan Szuma – doktor nauk prawnych, adiunkt w Zakładzie Prawa Publicznego Instytutu Prawa Uniwersytetu SWPS (Wydział Zamiejscowy w Poznaniu); asesor Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Poznaniu; specjalizuje się w administracyjnoprawnych zagadnieniach ochrony środowiska, zagospodarowania przestrzennego oraz prawa budowlanego; autor kilkudziesięciu publikacji naukowych polskich i zagranicznych. 

Arkadiusz Skomra – starszy asystent sędziego w Wojewódzkim Sądzie Administracyjnym w Poznaniu, autor publikacji z zakresu procedury administracyjnej i sądowoadministracyjnej oraz prawa administracyjnego; doświadczenie zawodowe zdobywał, pracując w Kancelarii Notarialnej, Kancelarii Adwokackiej, a od 14 lat będąc zatrudnionym na stanowisko asystenta sędziego.

 

 


Podczas spotkania poruszymy zagadnienia związane z zasadami rozpoznania wniosku o udostępnienie informacji publicznej oraz będziemy dyskutować o sposobach wyeliminowania nieprawidłowości pojawiających się w działalności podmiotów zobowiązanych do udostępnienia informacji publicznej.

dr  hab., prof. Uniwersytetu SWPS Paweł Daniel

kierownik Katedry Prawa Publicznego

Organizatorzy 

  • Uniwersytet SWPS
  • Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu

Termin i lokalizacja

25 maja 2018 r.
Uniwersytet SWPS, Wydział Zamiejscowy w Poznaniu, sala 305
ul. Kutrzeby 10, Poznań

Kontakt

Anna Szulczewska
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.