Sprawdź nasze rozbudowane narzędzie do wyszukiwania.

Szukaj po kategoriach – oszczędzaj swój czas.

Uniwersytet SWPS - Strona główna

Kształcenie językowe wobec wyzwań zmieniającej się szkoły

float_intro: images-old/2015/jablko-ksiazka1.jpg

Sytuacja edukacji językowej w Polsce, kwestie wielojęzyczności w polskim systemie edukacyjnym, zmiany w podstawie programowej i ich konsekwencje dla praktyki nauczania czy kreatywności nauczycieli języków to tylko niektóre z tematów, które zostaną poruszone podczas konferencji pt. Kształcenie językowe wobec wyzwań zmieniającej się szkoły. Wydarzenie odbędzie się w dniach 25 maja 2018 r. w Warszawie. Wstęp wolny. Wymagana rejestracja »

Konferencja

 

Kształcenie językowe

wobec wyzwań zmieniającej się szkoły

 

 

 

 

 

 

 

Organizatorami konferencji są Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji, wydawca czasopisma Języki Obce w Szkole i Uniwersytet SWPS

 

Sytuacja edukacji językowej w Polsce, kwestie wielojęzyczności w systemie edukacyjnym, zmiany w podstawie programowej i ich konsekwencje dla praktyki nauczania czy kreatywność nauczycieli języków to tylko niektóre z tematów, które zostaną poruszone podczas konferencji Kształcenie językowe wobec wyzwań zmieniającej się szkoły. Wydarzenie odbędzie się w dniach 25 maja 2018 r. w Warszawie. Wstęp wolny. Wymagana rejestracja »

25 maja
8.30-15.20
Warszawa

Kształcenie językowe wobec wyzwań zmieniającej się szkoły

W trakcie konferencji odbędą się sesje plenarne i dwie równoległe sesje panelowo-warsztatowe: Nauczanie języków obcych wobec reformy podstawy programowej oraz Organizacja kształcenia językowego w przedszkolach i w nauczaniu wczesnoszkolnym.

W sesjach plenarnych wystąpią: prof. dr hab. Hanna Komorowska (SWPS). prof. dr hab. Maria Wysocka (UŚ), prof. dr hab. Jolanta Szpyra-Kozłowska (UMCS), dr hab. prof. nadzw. Halina Chodkiewicz (PSZ w Białej Podlaskiej), dr hab. Agnieszka Otwinowska-Kasztelanic (UW). Wystąpienia w sesjach panelowo-warsztatowych wygłoszą: prof. dr hab. Urszula Paprocka-Piotrowska, dr hab. Małgorzata Pamuła-Behrens, dr Krystyna Szymankiewicz, dr Marcin Smolik, dr Marta Kotarba, Dorota Kondrat.

Goście konferencji przedstawią różne aspekty obecnej sytuacji edukacji językowej w Polsce, przedyskutują miejsce i konsekwencje zmian w podstawie programowej języków obcych, podzielą się refleksjami i praktycznymi doświadczeniami z wdrażania zmian, metod, podejść edukacyjnych. Dzięki znakomitym prelegentom:

  • przedstawimy obecną sytuację edukacji językowej w Polsce
  • omówimy istotę zmian w podstawie programowej języków obcych i ich konsekwencje dla praktyki nauczania
  • rozważymy kwestie wielojęzyczności w polskim systemie edukacyjnym
  • przeanalizujemy potencjał wczesnej edukacji językowej w Polsce
  • zapoznamy się z funkcjonalnymi i efektywnymi rozwiązaniami dydaktycznymi
  • przyjrzymy się polszczyźnie w roli języka edukacji szkolnej
  • będziemy dyskutować o skuteczności i kreatywności nauczycieli języków

Program

25 maja

8.30-9.00  – rejestracja

9.00-9.10 – Powitanie uczestników konferencji przez rektora Uniwersytetu SWPS i przedstawicieli Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji

9.10-10.35 – I sesja plenarna: Wielojęzyczny uczeń i wielojęzyczny nauczyciel: gdzie jest ich miejsce w polskiej szkole?
-
dr hab. Agnieszka Otwinowska-Kasztelanic, Uniwersytet Warszawski
Blended learning w praktyce dydaktycznej
- prof. dr hab. Maria Wysocka, Uniwersytet Śląski

10.35-10.50 – przerwa kawowa

10.50-12.15 – II sesja plenarna: Jak w skuteczny i atrakcyjny sposób uczyć wymowy języków obcych w szkole średniej?
- prof. dr hab. Jolanta Szpyra-Kozłowska, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej
Elementy CLIL w nauczaniu języka obcego jako naturalne wsparcie rozwoju intelektualnego ucznia w edukacji wczesnoszkolnej
- dr hab. Halina Chodkiewicz, prof. nadzw., Państwowa Szkoła Wyższa w Białej Podlaskiej

12.15-13.00  lunch

13.00-13.35 – III sesja plenarna: Wielojęzyczność i różnojęzyczność – przyczyny i skutki
- prof. dr hab. Hanna Komorowska, Uniwersytet SWPS

13.35-15.20 Równoległe panele dyskusyjne (uczestnictwo w części A lub B):
A.  Nauczanie języków obcych wobec reformy podstawy programowej
Prowadzenie: prof. Jarosław Krajka
Gry komunikacyjne na lekcjach języka obcego
- prof. dr hab. Urszula Paprocka-Piotrowska, Katolicki Uniwersytet Lubelski
Zmieniające się role nauczycieli języków obcych - inspiracja czy utrudnienie dla rozwoju zawodowego?
- dr Krystyna Szymankiewcz, Uniwersytet Warszawski
Słowo komentarza - Centralna Komisja Egzaminacyjna
- dr Marcin Smolik, CKE

B. Organizacja kształcenia językowego w przedszkolach i w nauczaniu wczesnoszkolnym
Prowadzenie: prof. dr hab. Hanna Komorowska
Rozwijanie języka edukacji szkolnej u uczniów z doświadczeniem migracji w pierwszym etapie edukacyjnym
- dr hab. Małgorzata Pamuła-Behrens, prof. UP, Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie
Dzieci jako spontaniczni użytkownicy języka obcego - możliwości kształtowania językowej kompetencji komunikacyjnej w przedszkolu i klasach I-III
- dr Marta Kotarba, Akademia Pedagogiki Specjalnej w Warszawie
Twórczy nauczyciel języka obcego - jak angażować, motywować i uczyć samodzielności
- Dorota Kondrat, Fundacja Instytut Edukacji Kreatywnej INEK

Organizatorzy

logotypy konferencja jezyki

Organizatorzy

  • Uniwersytet SWPS
  • Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji, wydawca czasopisma Języki Obce w Szkole

Data i miejsce

25 maja 2018, godz. 8.30-15.20, aula N310, III piętro
Uniwersytet SWPS w Warszawie, Chodakowska 19/31

Kontakt

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.