Wybierz kategorię wyszukiwania

Studia

Formularz wyszukiwania na belce: Studia

lokalizacja:
poziom studiów:
obszar tematyczny:
forma studiów:
studia podyplomowe realizowane:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Szkolenia i kursy

Badania i projekty

Formularz wyszukiwania na belce: Badania i projekty

lokalizacja:
jednostka badawcza:
typ:
dyscyplina:
status:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Naukowcy

Formularz wyszukiwania na belce: Nasi naukowcy

lokalizacja:
dyscyplina:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Wydarzenia

Formularz wyszukiwania na belce: Wydarzenia

typ:
lokalizacja:

Kontakty

lokalizacja:
kategoria:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Szukasz czegoś zupełnie innego? Sprawdź, może się gdzieś ukryło na naszej stronie

Szukasz czegoś zupełnie innego? Sprawdź, może się ukryło gdzieś na naszej stronie!

Sprawdź nasze rozbudowane narzędzie do wyszukiwania.

Szukaj po kategoriach – oszczędzaj swój czas.

Uniwersytet SWPS - Logo

Jeśli UX design, to tylko z Uniwersytetem SWPS!

float_intro: images-old/2015/Blog/UX-designer.jpg

Z raportu UX Cyfrowe produkty i usługi 2017 przeprowadzonego na projektantach, badaczach i product ownerach wynika, że w branży user experience pracuje najwięcej psychologów, a 1/3 respondentów biorących udział w badaniu ukończyła studia podyplomowe z obszaru UX, z czego 89 proc. na Uniwersytecie SWPS.

Kompetencje psychologiczne w pracy specjalistów UX

Raport został sporządzony przez ekspertów w dziedzinach UX, research i design produktów cyfrowych: Igę Mościchowską, Joannę Rutkowską i Tomasza Skórskiego, którzy przeprowadzili badanie dotyczące absorpcji UX w firmach. Poddali analizie liczbę specjalistów UX w organizacjach, nazwy stanowisk osób, które pracują w obszarze user experience, średnie wynagrodzenie miesięczne, jakie uzyskują pracownicy tej branży, aplikacje, z których korzystają w swojej pracy, metody badawcze i projektowe, które wykorzystują na co dzień, najczęściej wykonywane czynności.

Bardzo ważną częścią raportu okazał się przegląd poziomu wykształcenia projektantów, badaczy i product ownerów, którzy wzięli udział w badaniu. Wynika bowiem, że dominującą grupą, która pracuje w tym obszarze, są absolwenci psychologii. Stanowią oni prawie 19 proc. zatrudnionych. Tuż za psychologami plasują się informatycy, kognitywiści, socjolodzy. Ponadto, 1/3 spośród respondentów ukończyła studia podyplomowe z obszaru user experience, z czego 89 proc. na Uniwersytecie SWPS (UX Design, School of Form, User Experience: Psychologia Projektowania). Okazuje się jednak, że prawie połowa specjalistów UX ma niewystarczające kompetencje miękkie, co tylko potwierdza potrzebę łączenia nowych technologii z wiedzą psychologiczną.

UX raport

Przyszłość należy do user experience

Raport potwierdza, że branża user experience rozwija się konsekwentnie i progresywnie. Coraz więcej specjalistów UX poszukuje możliwości zdobycia dodatkowej wiedzy w zakresie wykonywanej pracy, a sama branża odnotowuje coraz szerszą popularność – projektantami user experience nie stają się już tylko osoby związane ze ścisłymi naukami, przeciwnie: z raportu wynika, że to głównie humaniści wykazujądużą aktywność w tej branży, w tym przede wszystkim absolwenci psychologii. UX designerzy są również częściej poszukiwani przez duże firmy, a narzędzia pracy, którymi dysponują, są coraz bardziej zróżnicowane. Autorzy badania, Iga Mościchowska, Joanna Rutkowska i Tomasz Skórski, stwierdzają, że branża UX dojrzewa i normalizuje się. 

Kilka słów o projektowaniu UX

Projektowanie UX to projektowanie produktów interaktywnych, ze szczególnym uwzględnieniem pozytywnych doświadczeń, które powinien odczuwać użytkownik po wejściu w interakcję. Idealny produkt powinien prezentować się w sposób atrakcyjny dla użytkownika, być funkcjonalny, ergonomiczny, użyteczny, satysfakcjonujący. Projektowanie doświadczeń użytkownika z powodzeniem stosowane może być nie tylko w odniesieniu do oprogramowania, ale również do całościowej obsługi klienta w marketingu.

Studia podyplomowe z UX