Srebrny Spinacz 2018 dla Uniwersytetu SWPS za współpracę przy kanale zRozum
Ponad 215 tysięcy subskrybentów, prawie 11 milionów wyświetleń materiałów kierowanych do młodzieży gimnazjalnej i licealnej, dziesiątki komentarzy pod każdym wideo – te liczby mówią same za siebie, a to dopiero liczby! Wartość wiedzy psychologicznej i merytorycznej, która dzięki kanałowi zRozum trafiła do młodych ludzi – nieoceniona. Srebrny Spinacz za kanał zRozum, który powstał ze współpracy Grupy Abstra i Uniwersytetu SWPS na YouTube, w kategorii Content Marketing – Branded Content całkowicie zasłużenie trafił do naszych rąk. Rozdanie statuetek odbyło się podczas uroczystej gali 7 grudnia w Hotelu Sofitel w Warszawie.
Dobra współpraca przynosi efekty
Głównym założeniem współpracy pomiędzy Uniwersytetem SWPS a grupą Abstra w projekcie zRozum było połączenie wiedzy Uniwersytetu SWPS z dziedziny psychologii z wiedzą i doświadczeniem spółki Abstra w tworzeniu atrakcyjnych dla młodego widza treści i budowania wokół nich zasięgu. Naturalnym miejscem działań okazał się YouTube - najpopularniejsze na świecie medium wideo, w którym zwłaszcza młodzi ludzie spędzają coraz więcej czasu.
Zarówno Uniwersytet SWPS, jak i Grupa Abstra postawili sobie za cel stworzenie najpopularniejszego na polskim YouTube kanału, z merytoryczną wiedzą psychologiczną, atrakcyjny dla osób w wieku gimnazjalnym i licealnym, o zasięgu porównywalnym z popularnymi kanałami rozrywkowymi. Główna tematyka miała koncentrować się wokół tematów interesujących dla młodego widza, omówionych w sposób dla niego atrakcyjny, ale jednocześnie merytoryczny.
Grupa Abstra skupiła się na wypracowywaniu formatu oraz budowaniu zasięgu. Uniwersytet SWPS zapewnił merytoryczną wiedzę psychologiczną – w materiałach naukowcy uczelni, z doświadczeniem medialnym, dzielą się swoją wiedzą w przystępny sposób oraz udzielają konsultacji merytorycznych scenariuszy filmów.
Na efekty nie trzeba była długo czekać. Z miesiąca na miesiąc liczba subskrybentów i liczba wyświetleń rosła. W ciągu niespełna pół roku został zrealizowany cel, jaki był obrany na początku współpracy – stworzenie najpopularniejszego na polskim YouTube kanału psychologicznego, kierowanego do młodych widzów.
Uniwersytet SWPS od lat dzieli się wiedzą swoich naukowców i popularyzuje naukę poza murami uczelni podczas bezpłatnych wykładów i warsztatów. Chcemy umożliwić docieranie do rzetelnej wiedzy naukowej każdemu, niezależnie od wieku czy miejsca zamieszkania. Cieszy nas stale rosnące zainteresowanie naszymi działaniami contentowymi. Są one dla nas bardzo motywujące przy planowaniu i rozwoju naszych projektów. Zachęcam do obserwowania nas w sieci, bo niebawem poinformujemy o kolejnych kanałach i działaniach, które właśnie przygotowujemy.
Kinga Nowacka, dyrektor Działu Marketingu
Uniwersytet SWPS popularyzatorem wiedzy
Uniwersytet SWPS od lat dzieli się wiedzą swoich naukowców i popularyzuje naukę poza murami uczelni podczas bezpłatnych warsztatów dla młodzieży, spotkań z rodzicami, wykładów dla nauczycieli. Poruszamy tematy, które ich dotyczą, problemy, z którymi borykają się na co dzień. Rozwijamy kanały, poprzez które każda osoba, mająca dostęp do Internetu, może zdobywać i rozwijać wiedzę, co ważne, naukową, przekazywaną przez ekspertów.
Kanały Uniwersytetu SWPS na YouTube są bardzo popularne i wciąż się rozwijają. Staramy się w jak największym stopniu rozumieć i wychodzić naprzeciw potrzebom naszej społeczności. Są one naturalną konsekwencją realizowanej od kilku lat strategii obecności naszej uczelni w sieci. Zamierzamy w dalszym ciągu rozwijać nasze działania, również poprzez dostarczanie kolejnych wartościowych materiałów, od tekstowych przez audio po wideo, wykorzystując do tego wszelkie możliwości, jakie dziś oferuje internet.
O konkursie „Złote Spinacze”
Konkurs „Złote Spinacze” został zainicjowany przez Związek Firm Public Relations w 2003 r. Jego głównym celem jest zwiększanie profesjonalizmu i podnoszenie standardów w branży Public Relations oraz kreowanie jej pozytywnego wizerunku poprzez promowanie najlepszych, najbardziej kreatywnych i rzetelnie wykonanych projektów zrealizowanych w Polsce. Zadaniem „Złotych Spinaczy" jest również edukacja środowiska biznesowego na temat znaczenia Public Relations dla funkcjonowania firmy. Tegoroczna edycja konkursu to już XVI edycja z rzędu. W tym roku Jury nagrodziło projekty w 32 kategoriach konkursowych. Uniwersytet SWPS ponownie znalazł się w gronie wyróżnionych.