Sukces w konkursie Genius Universitatis 2020
Kolejny sukces! W konkursie Genius Universitatis na najbardziej kreatywną kampanię rekrutacyjną szkoły wyższej otrzymaliśmy cztery nagrody: 1. miejsce w kategorii event, 2. miejsce w kategorii content marketing oraz 3. miejsce w kategorii reklama prasowa. Przyznano nam również specjalne wyróżnienie za konsekwencję w działaniach contentmarketingowych.
Znów pod prąd... nie(zwykłe) eventy Uniwersytetu SWPS
Dni otwarte, festiwale, warsztaty... To standardowe zgłoszenia w konkursie w kategorii event.
Nasza uczelnia jednak znów zadziałała inaczej. Zgłosiliśmy webinaria tematyczne jako kategorię eventów, która zoptymalizowała efektywność naszych działań, a jednocześnie idealnie wpisała się w plan wcześniej przygotowanych działań komunikacyjnych.
Webinary tematyczne Uniwersytetu SWPS to cykliczne, publiczne spotkania online naszych ekspertów z osobami zainteresowanymi psychologią, zarządzaniem i designem – dziedzinami, w których się specjalizujemy. To alternatywa dla eventów offline zapewniająca uczestnikom bezpłatny dostęp do wiedzy oraz wymianę doświadczeń niezależnie od miejsca, w którym się znajdują. To także doskonałe narzędzie do pozyskiwania leadów i rozbudowywania bazy mailingowej potencjalnych klientów naszej oferty edukacyjnej (studia wywyższe, podyplomowe, kursy językowe) oraz usług biznesowych i terapeutyczno-rozwojowych.
W 2019 r. (12 miesięcy) zrealizowaliśmy 35 webinarów. Zapisało się na nie w sumie 28973 osób, z czego pozyskaliśmy 12635 leadów. Biorąc pod uwagę, że w poprzednim roku akademickim (całym) z kilkuset eventów offline pozyskaliśmy ok. 10000 leadów, możemy uznać, że postawiony cel zrealizowaliśmy z dużą nawiązką.
Dodatkową wartością tej formy eventu jest fakt, że pozyskujemy wartościowy content, który wykorzystujemy następnie w działaniach komunikacyjnych realizowanych przez nas projektów – Strefy Psyche, Strefy Designu i Strefy Zarządzania. Osoby, które nie mogły wziąć udziału w evencie bezpośrednio, mają możliwość obejrzenia materiału na YouTube lub wysłuchania go w serwisach podcastowych.
Skala oddziaływania takich materiałów jest bardzo duża. Webinary tematyczne stały się jednym ze stałych formatów multimedialnych, jaki stosujemy w naszych kanałach. W 2019 r. suma wyświetleń filmów w serwisie Youtube na kanałach Strefy Psyche, Strefy Designu i Strefy Zarządzania wyniosła ponad 3,5 mln. Z kolei w serwisach podcastowych (m.in. Spotify, Lecton, iTunes, Soundcloud) suma odsłuchów naszych materiałów w 2019 r. wyniosła 820 tys.
Kreatywność tak, ale przede wszystkim efektywność i konsekwencja. Od lat rozwijamy nasze działania z zakresu content marketingu, wykorzystując do tego wszelkie możliwości, jakie dziś oferuje internet. Nasze kanały podcastowe, filmy na YouTube, grupy tematyczne na Facebooku czy spotkania online pozwalają na uczestnictwo każdej osobie posiadającej dostęp do sieci i rozbudowują społeczność, z którą komunikuje się nasz Uniwersytet.
Naszą misją jest zmiana otaczającej nas rzeczywistości. Poprzez prowadzone przez nas projekty możemy nie tylko popularyzować wiedzę, ale też zmianiać postawy społeczne.
Kinga Nowacka, Z-ca Dyrektora Generalnego ds. Marketingu i Rekrutacji
Konsekwencja w content marketingu
Strefa Designu Uniwersytetu SWPS to kolejny projekt naszej uczelni wyróżniony w tej kategorii. W poprzednich latach otrzymywaliśmy już nagrody za kanał Strefy Psyche na Youtube (2017), podcasty Uniwersytetu SWPS w Audiotece (2018) oraz kanał zRozum – prowadzony przez Grupę Abstra we współpracy z Uniwersytetem SWPS (2019).
Działania contentmarketingowe naszej uczelni stawiane są za wzór do naśladowania dla wszystkich firm, nie tylko dla szkół wyższych. Dostrzegli to również przedstawiciele kapituły konkursowej, przyznając nam specjalne wyróżnienie za konsekwencje w tym obszarze. Wręczający wyróżnienie Marcin Olkowicz ze Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR przyznał, że sam jest czytelnikiem/słuchaczem Strefy Psyche i Strefy Designu Uniwersytetu SWPS.
Nagrodzona w tym roku Strefa Designu Uniwersytetu SWPS to multikanałowa platforma contentowa popularyzująca wiedzę o projektowaniu: produktów, architektury, wnętrz, mody i komunikacji. Poruszamy w niej tematy związane z ekologią i odpowiedzialnym designem. Pokazujemy koncepcje młodych projektantów i przedstawiamy światowej klasy artystów. Projekt wyróżnia wysoki poziom merytoryczny, który zapewniają eksperci uczelni, najlepsi polscy projektanci dzielący się swoją wiedzą i doświadczeniem oraz atrakcyjny dla odbiorców,różnorodny i wielokanałowy sposób udostępniania treści.
- Strona: Strefa Designu »
- Grupa tematyczna na Facebooku »
- Kanał w serwisie YouTube »
- Kanał w serwisie Spotify »
- Kanał w serwisie Soundcloud »
- Kanał w serwisie iTunes »
- Kanał w serwisie Lecton »
School of Form po raz pierwszy
Pierwsze zgłoszenie, pierwsza nominacja do finału i pierwsza nagroda. School of Form została uhonorowana 3. miejscem w kategorii reklama prasowa.
Koncept reklamowy prezentujący pracę dyplomową absolwentki SOF Agnieszki Węglińskiej to seria patchworkowych czapek dla osób zmagających się z wyziębieniem, bólem uszu i zatok oraz innymi dolegliwościami, które rzadko są uwzględniane w projektach nakryć głowy. Autorka zrobiła czapki z materiałów i resztek znalezionych w zakamarkach domu i na strychu jej babci. Są zwrotem ku przeszłości, kiedy ludzie mieli szacunek dla przedmiotów, używanych długo i wielokrotnie przerabianych. Czapki nie tylko pomagają w problemach laryngologicznych, lecz także manifestują antykonsumpcyjną postawę autorki.
Pomysł na wykorzystanie prac absolwentów i studentów został wykorzystany w całej kampanii promocyjnej School of Form. Ich prace mogliśmy widzieć nie tylko w prasie i na outdoorze, ale też na ulotkach oraz kampaniach internetowych.
O konkursie Genius Universitatis
To już 9. edycja konkursu Genius Universitatis organizowanego przez magazyn edukacyjny „Perspektywy” oraz portal branżowy Marketing przy Kawie. Genius Universitatis, czyli duch uczelni, jego aura, przejawiać ma się według jurorów w takich kryteriach ocen, jak: nowatorstwo przekazu reklamowego i jego spójność z misją wyższej szkoły, czytelność i przyjazny charakter dobranych narzędzi komunikacji, estetyka i jakość wykonania materiałów promocyjnych.
W tegorocznym konkursie wzięło udział 45 uczelni, które zgłosiły 109 prac w 7 kategoriach: reklama prasowa, event wspierający rekrutację, gadżet promocyjny, kampania w mediach społecznościowych, video online, content marketing, serwis rekrutacyjny. Zwycięzców wyłoniło jury w składzie: prof. nadzw. dr hab. Artur Krajewski, Bartosz Dembiński, Katarzyna Dragović, Agnieszka Klimczak, Kamil Majewski, Maciej Marasek, Ewa Opach, Jacek Szlach, Adam Zdeb. Zwycięzcy odebrali nagrody 8 marca podczas Gali Międzynarodowego Salonu Edukacyjnego Perspektywy 2020. Przeczytaj więcej o konkursie »