Sukces kampanii promocyjnej w konkursie Genius Universitatis
Sukces Uniwersytetu SWPS w konkursie Genius Universitatis na najbardziej kreatywną kampanię rekrutacyjną szkoły wyższej. Uczelnia zwyciężyła w kategorii serwis rekrutacyjny oraz zajęła drugie miejsce w kategorii reklama prasowa. Wręczenie nagród odbyło się 26 lutego, podczas XXV Międzynarodowego Salonu Edukacyjnego „Perspektywy″ 2016.
Nagroda w pierwsze urodziny serwisu
Serwis rekrutacyjny studia.swps.pl został uruchomiony dokładnie 26 lutego 2015 r. Prezentacja oferty w odrębym serwisie pozwoliła na stworzenie odrębnych stron dla wszystkich kierunków i specjalności. Usability, responsywność, specjalna struktura informacji oraz layout spójny z całą kampanią spowodowały, że serwis został świetnie odebrany przez kandydatów. Odnotowaliśmy wzrost zaangażowania osób odwiedzających serwis (dłuższy czas spędzony na stronie), co niewątpliwie było jednym z czynników sukcesu rekrutacyjnego w zeszłym roku.
Kampania niejedno ma oblicze
To właśnie twarze dydaktyków, absolwentów i studentów od trzech lat stanowią leitmotiv kampanii. Tworzą oni niepowtarzalną atmosferę, są gwarantem jakości i największą wartością uczelni – kapitałem intelektualnym.
W czerwcu jako pierwsza uczelnia niepubliczna w Polsce awansowaliśmy do rangi Uniwersytetu. Wydarzeniu towarzyszyła specjalna kampania, pokazująca siłę naszej społeczności naukowej: władze-mentorów, profesorów-ekspertów i pierwsze pokolenie młodych naukowców wypromowanych w naszej uczelni.
Warto spojrzeć inaczej
Sukces kampanii rekrutacyjnej zawdzięczamy wykorzystaniu najnowszych metod kreatywnych, które poddane zostały badaniom jakościowym i ilościowym. To pozwoliło wybrać najlepsze pomysły, które nie tylko są spójne z wypracowaną tożsamością marki, lecz także spotykają się z uznaniem szerokiego grona odbiorców – zarówno kandydatów na studia, jak i ich rodziców oraz środowiska akademickiego.
Serwis (rekrutacyjny) skonstruowany przejrzyście i funkcjonalnie, ma nowoczesny design i usability. Dostępne kierunki studiów opatrzone są zdjęciami kadry uniwersyteckiej, co jest spójne z pozostałą komunikacją uczelni i jej pozycjonowaniem. Komunikacyjnie i funkcjonalnie bez zarzutu.
Jacek Szlak - redaktor naczelny „Marketingu przy Kawie”
Genius Universitatis – promocja dobrych praktyk marketingowych
To już piąta edycja konkursu Genius Universitatis organizowanego przez magazyn edukacyjny „Perspektywy” oraz portal branżowy „Marketing przy Kawie”. – Genius Universitatis, czyli duch uczelni, jego aura, przejawiać ma się według jurorów w takich kryteriach ocen, jak: nowatorstwo przekazu reklamowego i jego spójność z misją wyższej szkoły, czytelność i przyjazny charakter dobranych narzędzi komunikacji, estetyka i jakość wykonania materiałów promocyjnych.
– Nasz konkurs pomaga uczelniom spojrzeć na ich marketingowe działania z pozycji eksperckiej, wskazuje przykłady dobrze prowadzonych kampanii, podpowiada też, w jakim kierunku prowadzić promocję oferty uczelnianej – mówi Waldemar Siwiński, prezes Fundacji Edukacyjnej Perspektywy.