Projekty absolwentek Grafiki w kampanii Miasta Wrocław
We współpracy z Katedrą Grafiki Uniwersytetu SWPS i wrocławską firmą Zado, Biuro Rozwoju Gospodarczego Urzędu Miejskiego Wrocławia zainicjowało akcję #WrocławZdalnieLokalnie, zachęcająca do podejmowania świadomych decyzji zakupowych i wspierania w ten sposób lokalny biznes w czasie pandemii COVID-19. Absolwentki wrocławskiej Grafiki – Wiktoria Budziar i Zuzanna Okrutna – w ramach kampanii informacyjnej akcji przygotowały serię grafik zachęcających do zastanowienia się nad wpływem, jaki na krajobraz miasta mają codzienne wybory zakupowe.
hiw
Ponad 1,5 miesiąca ograniczeń w handlu zagroziło wielu lokalnym firmom utratą płynności finansowej i to od naszych obecnych decyzji zakupowych zależy przetrwanie wielu osiedlowych sklepów, wytwórców czy dostawców. W ramach #WrocławZdalnieLokalnie można zrobić zakupy online u lokalnych sklepikarzy i przedsiębiorców. Należy skorzystać z platformy zado.com, gdzie znajduje się mapa wrocławskich sklepów oferujących dostawę lub bezpieczny odbiór zakupów. Dzięki inicjatywie można w czasie trudnego dla wszystkich okresu pandemii koronawirusa uniknąć samodzielnych zakupów w zatłoczonych sklepach i wesprzeć lokalnych przedsiębiorców.
Jednym z ważniejszych elementów programu studiów graficznych jest aktywna współpraca z otoczeniem społeczno-gospodarczym. Stale poszukujemy dla naszych studentów i studentek wyzwań, które nie wylądują w szufladzie z podpisem „do zrealizowania kiedyś tam”, lecz zostaną wdrożone w życie. Studia projektowe to stawianie sobie odważnych celów i ich kreatywna realizacja. Kampania reklamowa zrealizowana przez Panią Zuzannę Okrutną i Panią Wiktorię Budziar jest tego najlepszym przykładem.
dr Mariusz Wszołek, Katedra Grafiki Uniwersytetu SWPS
Wyjątkowa Grafika na Uniwersytecie SWPS
Współcześnie rola projektanta graficznego to nie tylko kolorowanie rzeczywistości, lecz przede wszystkim sprawne opowiadanie o rzeczywistości. Wiemy o tym na naszych studiach, na których proponujemy kompleksowe podejście do projektowania – to unikatowe połączenie wiedzy z zakresu projektowania graficznego, komunikacji społecznej, psychologii i psychofizjologii widzenia.
Uczymy projektowania graficznego rozumianego jako efektywnie funkcjonujący komunikat w kontekście społecznym. Zapoznajemy studentów z uwarunkowaniami, historią i aktualnym zastosowaniem designu oraz wypracowujemy szeroką perspektywę postrzegania projektowania graficznego jako procesu, w którym istotne jest zrozumienie problemu i znalezienie kreatywnego rozwiązania.