Projekt Kamionek Milowy wśród laureatów konkursu Enactus
Zespół studentów Uniwersytetu SWPS zajął 3. miejsce w Enactus Poland National Competition 2016 r., konkursie organizowanym przez Enactus, międzynarodową fundację zrzeszającą ponad 1700 uczelni w 38 krajach. Uznanie jurorów zdobył projekt Kamionek Milowy, realizowany przez studentów naszej uczelni pod opieką dr. Konrada Maja. Na projekt składa się szereg działań na rzecz lokalnej społeczności Kamionka i promocji niewielkich, rodzinnych przedsiębiorstw.
Studenci Uniwersytetu SWPS na podium
W tegorocznej edycji Enactus Poland National Competition wzięło udział 11 zespołów z uczelni z całej Polski, m.in. z Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie, Politechniki Gdańskiej, Politechniki Łódzkiej i SGGW.
W finale studenci z Uniwersytetu SWPS rywalizowali ze studentami z Uniwersytetu Łódzkiego i ze Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego. Zwyciężył projekt SweetHelp studentów z Łodzi, którzy będą reprezentować Polskę na Enactus World Cup w Toronto. SweetHelp łączy rodziców dzieci z cukrzycą typu 1 z seniorami, którzy dzięki wcześniej przeprowadzanym szkoleniom mogą podjąć pracę jako opiekunowie młodych diabetyków.
Nasi studenci startowali w konkursie po raz pierwszy, stanowili najmniejszy zespół, tym bardziej cieszy tak wysokie miejsce na podium oraz dodatkowe nagrody specjalne: „Rookie” za debiut dla całego zespołu oraz „Outstanding Faculty Advisor Award”, przyznana dr. Konradowi Majowi za wyróżniające się zaangażowanie w projekt i opiekę naukową.
Projekty oceniało 120-osobowe jury złożone z prezesów i członków zarządów międzynarodowych firm oraz przedstawicieli wyższej klasy menedżerskiej.
Kamionek Milowy to projekt, poprzez który studenci dążą do poprawy jakości funkcjonowania prywatnych przedsiębiorstw, promocji Kamionka jako ciekawego i atrakcyjnego obszaru oraz poprawy komfortu życia mieszkańców tego terenu. Więcej informacji o projekcie na stronie: www.kamionekmilowy.pl.
Kamionek Milowy – nostalgiczny powrót do przeszłości
Poprzez projekt Kamionek Milowy studenci chcą zwrócić uwagę warszawiaków na nieco zapomnianą i marginalizowaną część prawobrzeżnej Warszawy – Kamionek, a zwłaszcza na kilkanaście mikroprzedsiębiorstw, które od lat funkcjonują w tej części Pragi. Studenci, wykorzystując założenia marketingu nostalgicznego i sentyment do minionych czasów, tworzą plan wsparcia promocji przedsiębiorstw z Kamionka. Częścią planu jest redekoracja – zmiana wystroju lokali usługowych i rzemieślniczych tak, by stylistyką nawiązywały do historii miejsca.
Studenci organizują także warsztaty edukacyjne, których uczestnicy (dotychczas w warsztatach wzięli udział m.in.: abażurniczka, metalurg, kuśnierz, szewc) zdobywają praktyczną wiedzę dotyczącą promocji i kreowania wizerunku w Internecie, tworzenia business planu i storytellingu – opowiadania historii swojego zakładu w sposób interesujący i angażujący innych.
Ważnym elementem projektu są również działania podejmowane na rzecz integracji lokalnej społeczności: spotkania, gry terenowe, wspólne spacery. Zainteresowani odkrywaniem ulic i zaułków Kamionka mogą skorzystać z opracowanej przez studentów aplikacji mobilnej „Szlakiem Kamionka”.
Dotychczas w projekcie uczestniczyło 10 przedsiębiorstw. Na redekorację czekają kolejne 3 warsztaty.
Partnerami projektu są m.in. Urząd Gminy Warszawa Praga Południe, Muzeum Warszawskiej Pragi, Pańska Skórka, Business Center Club, Wedel.