Wybierz kategorię wyszukiwania

Studia

Formularz wyszukiwania na belce: Studia

lokalizacja:
poziom studiów:
obszar tematyczny:
zajęcia realizowane:
forma zajęć:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Szkolenia i kursy

Formularz wyszukiwania na belce: Szkolenia

lokalizacja:
obszar tematyczny:
forma:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Badania i projekty

Formularz wyszukiwania na belce: Badania i projekty

lokalizacja:
jednostka badawcza:
typ:
dyscyplina:
status:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Naukowcy

Formularz wyszukiwania na belce: Nasi naukowcy

lokalizacja:
dyscyplina:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Wydarzenia

Formularz wyszukiwania na belce: Wydarzenia

typ:
lokalizacja:

Kontakty

lokalizacja:
kategoria:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Szukasz czegoś zupełnie innego? Sprawdź, może się gdzieś ukryło na naszej stronie

Szukasz czegoś zupełnie innego? Sprawdź, może się ukryło gdzieś na naszej stronie!

Sprawdź nasze rozbudowane narządzie do wyszukiwania.

Szukaj w konkretnych kategoriach - oszczędzaj swój czas.

Uniwersytet SWPS - Logo

Teoria i praktyka projektowania (komunikacji). (Re)design designu

udostępnij artykuł
Teoria i praktyka projektowania (komunikacji). (Re)design designu

W publikacji „Teoria i praktyka projektowania (komunikacji). (Re)design designu dr. Mariusza Wszołka z Grafiki Uniwersytetu SWPS możemy odnaleźć pomysły na przeprojektowanie projektowania. Mimo że design rozumiany jest w tej książce jako proces rozwiązywania problemów na drodze ich diagnozy i dostarczania rozwiązań prostych w użyciu, to nie trudno nie odnieść wrażenia, że autor poszukuje nowego interfejsu dla praktyki tworzenia i wytwarzania przyjmującego formę refleksyjnego projektowania. 

(Re)design designu?

Książka została podzielona na trzy główne części, które równie dobrze mogą stanowić odrębne, autonomiczne kategorie.

  1. Część teoretyczna poświęcona jest próbie zbudowania ogólnej ramy teoretycznej dla designu komunikacji.
  2. Druga część książki przedstawia różne oblicza projektowania – zwraca uwagę na zjawiska i mechanizmy, jakie pozwalają budować postawę kreatywną i pozwalają zrozumieć, czym jest projektowanie jako fach. 
  3. Ostatnia część publikacji jest poświęcona wiodącej doktrynie projektowania – communication design, które odpowiada m.in. za organizację naszej codzienności społecznej.

Książka jest rozpowszechniona w otwartym dostępie, zapraszamy do zapoznania się z nią.

pdf icoPobierz ze strony wydawnictwa: „Teoria i praktyka projektowania (komunikacji). (Re)design designu”

 

„W niniejszej publikacji przeplatają się aspekty teoretyczne, jak również praktyczne zastosowania projektowania komunikacji (…).Takie ujęcie communication designu wynika z tego, że dyscyplina jest stosunkowo nowa, dynamiczna i nieprecyzyjna w zakresie obowiązywania. Dotychczas doczekaliśmy się dwóch wiodących pozycji na ten temat, które w możliwie ogólny sposób oddają charakter projektowania komunikacji (…). Chciałbym kontynuować rozpoczętą przez Michaela Fleischera w 2010 r. dyskusję nad zakresem obowiązywania projektowania komunikacji i statusem tego zagadnienia w ramach teorii komunikacji. Mam nadzieję, że nieco inne ujęcie niektórych aspektów communication designu – szczególnie w strukturze programów czy subsystemów communication designu – zaowocuje dalszą dyskusją i rozwojem tej doktryny projektowania”.

dr Mariusz Wszołek, fragment Wstępu

Fragmenty recenzji

dr hab. Adam Nobis, prof. UWr.: „Wielość i różnorodność podejmowanych wątków, a także kompetencja autora, czyli znajomość literatury, rozumienie związanej z tym problematyki – to atuty pracy stanowiące o jej wartości (...). Może być bardzo przydatna jako podręcznik dla teoretyków i praktyków projektowania komunikacji”. 

prof. dr hab. Jacek Joostberens, Uniwersytet SWPS: „Książka Mariusza Wszołka jest na wskroś wnikliwa i interesująca formalnie, tak pod względem efektów pracy badacza-naukowca, jak spostrzeżeń człowieka ciekawego nowych zjawisk w komunikacji. Ciekawość świata, zachodzących w nim zmian, konfrontowanie się z jemu współczesnymi nadaje ciekawych znaczeń. Trafne interpretowanie i analityczne przetwarzanie uzyskanych treści, to nie lada wyzwanie. Ekwilibrystyka komunikacji w opowieści o komunikacji”.

legal designKsiążka ukazała się nakładem Wydawnictwa Libron przy wsparciu i pod patronatem Uniwersytetu SWPS i jest rozpowszechniana również w otwartym dostępie na stronie wydawnictwa.

 

O autorze

258 Mariusz Wszołek

dr Mariusz Wszołek – komunikolog. Zajmuje się głównie algorytmizacją procesów projektowych, ze szczególnym uwzględnieniem communication design i design thinking. Na co dzień pracuje w Katedrze Grafiki Uniwersytetu SWPS i w Instytucie Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Wrocławskiego. Redaktor serii wydawniczej Communication Design oraz autor książek i artykułów z zakresu reklamy, pracy projektowej i zrównoważonego projektowania. Zainteresowania naukowe w głównej mierze dotyczą zrównoważonego projektowania (transformation design), designu opakowań i communication design. Ostatnio poświęca się zagadnieniom związanym z legal design.