Prestiż zawodowy to pojęcie niejednoznaczne i trudne do zdefiniowania – być może dlatego wciąż pozostaje jednym z klasycznych tematów socjologii już od początków XX w. Należy zauważyć, że znaczna część badań dotyczących prestiżu uwzględnia jedynie perspektywę makrostrukturalną – czyli to, jak poszczególne grupy zawodowe postrzegane są przez ogół społeczeństwa i którym z nich przypisywany jest najwyższy prestiż. Natomiast projekt badawczy dr Olgi Czeranowskiej połączył ilościowe i jakościowe techniki zbierania danych, dzięki czemu umożliwił przeanalizowane, w jaki sposób prestiż zawodowy jest odczuwany i przeżywany przez pojedyncze osoby należące do cenionych grup zawodowych. Na podstawie zebranych danych autorka zaproponowała definicję prestiżu zawodowego opartą na trzech binarnych opozycjach: prestiż zewnętrzny/wewnętrzny, prestiż zawodu/osoby, prestiż funkcjonalny/niefunkcjonalny. Naukowczyni uwzględniła również w swoich badaniach perspektywę płci kulturowej jako bardzo ważnego aspektu wpływającego na całokształt funkcjonowania jednostek na rynku pracy.