Wybierz kategorię wyszukiwania

Studia

Formularz wyszukiwania na belce: Studia

lokalizacja:
poziom studiów:
obszar tematyczny:
zajęcia realizowane:
forma zajęć:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Szkolenia i kursy

Formularz wyszukiwania na belce: Szkolenia

lokalizacja:
obszar tematyczny:
forma:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Badania i projekty

Formularz wyszukiwania na belce: Badania i projekty

lokalizacja:
jednostka badawcza:
typ:
dyscyplina:
status:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Naukowcy

Formularz wyszukiwania na belce: Nasi naukowcy

lokalizacja:
dyscyplina:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Wydarzenia

Formularz wyszukiwania na belce: Wydarzenia

typ:
lokalizacja:

Kontakty

lokalizacja:
kategoria:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Szukasz czegoś zupełnie innego? Sprawdź, może się gdzieś ukryło na naszej stronie

Szukasz czegoś zupełnie innego? Sprawdź, może się ukryło gdzieś na naszej stronie!

Sprawdź nasze rozbudowane narządzie do wyszukiwania.

Szukaj w konkretnych kategoriach - oszczędzaj swój czas.

Uniwersytet SWPS - Logo

„Wirtualna (współ)praca” – jak uczyć (się) online?

udostępnij artykuł
„Wirtualna (współ)praca” – jak uczyć (się) online?

Wszystkich studentów naszej uczelni zachęcamy do lektury wydawnictwa cyfrowego dotyczącego problemów nauki zdalnej. Ponad rok temu społeczność akademicka stanęła przed wyzwaniem przeniesienia zajęć w świat wirtualny. Zespół wykładowców z Katedry Grafiki postanowił więc stworzyć odpowiedź na sygnalizowane podczas swoich zajęć online problemy, początkowo dotyczące zdalnej realizacji projektów grupowych, i łącząc różne perspektywy – dydaktyczną, ekspercką i studencką – przeprowadził w Filii naszej uczelni we Wrocławiu badania na ten temat.

Wnioski z niego, mądrości zaczerpnięte z dostępnej literatury i filmów, własne doświadczenia i wielogodzinne rozmowy – to wszystko przyczyniło się do powstania rozbudowanego, nietuzinkowego poradnika „Wirtualna (współ)praca”.

Przeczytaj go bezpłatnie tutaj »

Jak lepiej współ(pracować) zdalnie?

„Wirtualna (współ)praca” przybliża istotne aspekty i przydatne rozwiązania, dzięki którym w przyszłości będzie łatwiej wirtualnie współ(pracować). Zawarte w tej publikacji podpowiedzi mogą przydać się nie tylko dzisiaj, gdy kończy się kolejny semestr zdalny, lecz także w przyszłości. Współpraca, a także praca w formule online przypuszczalnie stanie się nieodłącznym elementem naszej codzienności, nie tylko w akademickim kontekście. 

Publikacja stanowi ciekawy przykład współpracy, która połączyła różnorodne perspektywy: dydaktyczną, ekspercką i studencką. Jej efektem jest 11 rozdziałów, które mogą stanowić odrębne materiały do samodzielnej pracy nad kłopotliwymi dla nas obszarami. Istotnym założeniem publikacji jest jej użytkowy charakter (wyrażony w „Praktycznych podpowiedziach”), uzupełniony o podstawowe zagadnienia teoretyczne („Trochę teorii”). A to wszystko przedstawione w przystępnej formie, nierzadko z nutą autoironii, z ilustracjami autorstwa studentek i studentów wrocławskiej Grafiki.

Nade wszystko, publikacja jest hołdem wobec różnego rodzaju porażek, a dokładniej wynikających z nich potencjałów, o czym przeczytać można we Wstępie:

Wierzymy w naukę wynikającą z doświadczania: sukcesów, ale przede wszystkim… porażek. Mamy nadzieję, że ten zbiór problemów i błędów pokaże wam, że nie jesteście odosobnione i odosobnieni w ich popełnianiu. A jeśli dzięki praktycznym podpowiedziom uda się wam je ograniczyć lub wyeliminować, tym lepiej! Pamiętajcie, że, niezależnie od formy (zdalnej lub stacjonarnej), czas studiów to niezastąpiona okazja do testowania, eksperymentowania, poszukiwania. To bezpieczne środowisko do popełniania błędów i kształtowania wartościowych nawyków. Studiujecie, żeby się rozwijać (poszerzać wiedzę, umiejętności, kompetencje). Niech więc współpraca podczas projektów uczelnianych będzie wartościowym doświadczeniem. A ocena wpisana do Wirtualnej Uczelni, cóż… nie ona jest tutaj najważniejsza”.

k