Sprawdź nasze rozbudowane narzędzie do wyszukiwania.

Szukaj po kategoriach – oszczędzaj swój czas.

Uniwersytet SWPS - Strona główna
Bullying and Parenting. The perception of   bullying by the parents/guardians of children with bullying experience
naukowo-badawczy
aplikacyjny
międzynarodowy
realizowany

Bullying and ParentingThe perception of bullying by the parents/guardians of children with bullying experience

Małgorzata Wójcik
kierownik projektu
dr hab., prof. Uniwersytetu SWPS
Małgorzata Wójcik

psycholog, zajmuje się psychologią społeczności, zagadnieniami przemocy szkolnej i prześladowania w grupie rówieśniczej

zobacz biogram
wartość projektu: 10 000 PLN
budżet Uniwersytetu SWPS: 6 000 PLN
instytucja finansująca: Uniwersytet SWPS
dyscyplina: psychologia
jednostka: Uniwersytet SWPS
lokalizacja: Katowice
okres realizacji: 2021 2022

projekt naukowy

Bullying and Parenting


The perception of bullying by the parents/guardians of children with bullying experience

Jednostka realizująca swps wroclaw white
Kwota dofinansowania 6000 PLN
Jednostka finansująca NCN

Okres realizacji projektu: październik 2021–październik 2022

Co trzecie dziecko w wieku szkolnym doświadcza przemocy rówieśniczej. Agresja fizyczna, przemoc psychiczna, a także cyberprzemoc to powszechne zjawiska wśród młodych osób. Rola, jaką pełnią rodzice czy opiekunowie dziecka doświadczającego przemocy, jest kluczowa dla stworzenia odpowiednich rozwiązań systemowych, bazujących na doraźnym wsparciu i profesjonalnej pomocy. Naukowcy z Uniwersytetu SWPS podczas projektu „Bullying and Parenting. Postrzeganie zjawiska prześladowania rówieśniczego przez rodziców (opiekunów) dzieci doświadczających prześladowania w szkole” zbadają postrzeganie konkretnych działań zapobiegających lub interweniujących, podejmowanych przez rodziców i personel szkoły.

English website

Cele projektu

Celem planowanego badania jest poznanie opinii oraz doświadczeń rodziców/opiekunów dzieci, które doświadczyły bullyingu/przemocy rówieśniczej w szkole. Projekt ma na celu zbadanie:

  • w jaki sposób rodzice (opiekunowie) dowiadują się, że ich dziecko jest prześladowane,
  • jak określają przyczyny tego zjawiska,
  • jakie są ich własne doświadczenia szkolne.

Ważnym aspektem jest zbadanie postrzegania konkretnych działań zapobiegających lub interweniujących, podejmowanych przez rodziców i personel szkoły.

Kluczowe jest, aby uznać, że znęcanie się jest zbiorem współzależnych, wieloetapowych procesów psychospołecznych o efekcie domina, które – jeśli nie zostaną przerwane – staną się dla niektórych dzieci spiralą w dół i drogą do wieloletniej wiktymizacji.

  • Wójcik, Małgorzata kierownik projektu
    Etatowy
    Tak
    Biogram
    Tak
    Tytuł
    dr hab., prof. Uniwersytetu SWPS
    Imię i nazwisko
    Małgorzata Wójcik
    Miasto
    katowice
    Dyscyplina
    psychologia
    Specjalizacja
    Psycholog
    Funkcja na Wydziale
    {"funkcja-na-wydziale0":{"Funkcja":"prodziekan ds. studenckich","Nazwa w mianowniku":"Wydzia\u0142 Psychologii w Katowicach","Nazwa odmieniona":"Wydzia\u0142u Psychologii w Katowicach"}}
    Funkcja w Katedrze
    {"funkcja-w-katedrze0":{"Funkcja":"","Nazwa w mianowniku":"Zak\u0142ad Psychologii Og\u00f3lnej, Spo\u0142ecznej i Organizacji","Nazwa odmieniona":""}}
    Stanowisko
    profesor uczelni
    Obszar zainteresowania
    psychologia
    Funkcja w Centrum
    {"funkcja-w-centrum0":{"Funkcja":"","Nazwa w mianowniku":"M\u0142odzi w Centrum Lab","Nazwa odmieniona":""}}
    Funkcja w Instytucie
    {"funkcja-w-instytucie0":{"Funkcja":"","Nazwa w mianowniku":"Instytut Psychologii","Nazwa odmieniona":""}}
    Wydział
    Array
    Instytut
    Array
    dr hab., prof. Uniwersytetu SWPS Małgorzata Wójcikpsycholog, zajmuje się psychologią społeczności, zagadnieniami przemocy szkolnej i prześladowania w grupie rówieśniczej
  •  

    Użyteczność wyników

    Nadrzędnym celem badania jest zgromadzenie danych pozwalających na ulepszenie programów zapobiegających przemocy rówieśniczej w szkołach. Rodzice stanowią bardzo ważne ogniwo w zapobieganiu przemocy i w podejmowaniu działań interwencyjnych. Mogą wskazać te aspekty systemu szkolnego, które utrudniają/ułatwiają współpracę z wychowawcą, wspierają (lub nie) w poszukiwaniu efektywnych rozwiązań

    Konsultanci

    mgr Maria Mondry
    dr Patrycja Stawiarska
    mgr Dominika Winogrodzka

    Zespół badawczy

    Artur Cisło
    Mariola Gardzij
    Emilia Konsek
    Magdalena Kosowska
    Magdalena Moj
    Jakub Mróz
    Julia Pawelec
    Aleksander Schulz
    Magdalena Stępień
    Kamil Wójcik
    Marta Wyrtki

    Kontakt

    Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.