O studiach
Studia przygotowują słuchaczki i słuchaczy do pracy na stanowisku grafika-projektanta w pracowniach graficznych, działach marketingu firm średniej i dużej wielkości, a także w urzędach i instytucjach publicznych.
Program obejmuje dwa semestry zajęć prowadzonych w weekendowym systemie nauczania. Zajęcia prowadzą praktycy – specjaliści z zakresu projektowania graficznego, aktywnie działający w branży. Uczestnicy uczą się tworzyć projekty konkretnych materiałów reklamowych i informacyjnych, gotowych do publikacji.

Projektowanie to coś więcej, niż łączenie grafiki z tekstem. Naucz się projektować świadomie i praktycznie. Zapraszamy!
kierownik merytoryczny kierunku

Czy to studia dla ciebie?
Kierunek ten jest przeznaczony dla osób, które chcą rozpocząć lub rozwijać swoją drogę zawodową w obszarze projektowania graficznego – zarówno dla tych bez wcześniejszego doświadczenia, jak i dla osób posiadających podstawowe umiejętności, a pragnących pogłębić wiedzę z zakresu komunikacji wizualnej, historii sztuki oraz technologii druku.
Zapraszamy:
- osoby zainteresowane pracą m.in. w agencjach reklamowych, redakcjach czasopism, wydawnictwach, a także na stanowiskach grafików w małych i średnich firmach, działach marketingu dużych przedsiębiorstw, urzędach oraz instytucjach
- osoby posiadające dowolne wyższe wykształcenie, które nie mają jednak doświadczenia ani wiedzy z zakresu projektowania graficznego lub obsługi oprogramowania do edycji grafiki cyfrowej
- osoby posiadające podstawowe umiejętności w obsłudze oprogramowania graficznego, które chcą zdobyć wiedzę z zakresu komunikacji wizualnej, historii sztuki i kultury wizualnej, historii projektowania graficznego oraz technologii związanych z emisją i drukiem materiałów graficznych
- osoby początkujące w projektowaniu, które chcą zdobyć praktyczne umiejętności, takie jak obsługa programów graficznych oraz wiedzę na temat pracy i komunikacji w branżach: reklamowej i wydawniczej
Dlaczego warto?

- zdobędziesz praktyczne przygotowanie do pracy grafika projektanta
- weźmiesz udział w zajęciach prowadzonych przez praktyków-ekspertów z branży reklamowej i wydawniczej
- przyswoisz współczesne zasady i metody projektowania (projektowanie uniwersalne i Design Thinking)
- poznasz język komunikacji wizualnej oraz narzędzia niezbędne w zawodzie projektanta grafiki
- usłyszysz język branżowy specyficzny dla świata reklamy, druku i nowych mediów
- poznasz specyfikę pracy w branżach reklamowej i wydawniczej, m.in. na stanowisku grafika w agencjach reklamy i działach marketingu, w wydawnictwach oraz jako freelancer

Program studiów
Blok tematyczny
Wprowadzenie do zawodu
Prawo własności intelektualnej
Wprowadzenie do historii sztuki i kultury wizualnej
Wprowadzenie do historii projektowania graficznego
Podstawy projektowania uniwersalnego i metody Design Thinking
Teoria barw
Typografia i praca z tekstem
Druk w praktyce
Brief i komunikacja z klientem
Blok tematyczny
Cyfrowe narzędzia grafika projektanta
Grafika komputerowa, organizacja i przesyłanie danych
Adobe Photoshop
Adobe Illustrator
Adobe InDesign
Przygotowanie do druku i zarządzanie kolorem
Blok tematyczny
Projektowanie graficzne
Projektowanie komunikacji wizualnej
Identyfikacja wizualna marki
Publikacje do druku
Projektowanie opakowań
Grafika dla mediów cyfrowych
Blok tematyczny
Seminarium
Blok tematyczny
Przegląd prac
Organizacja nauki
Studia trwają dwa semestry i obejmują 215 godzin dydaktycznych zajęć. Zjazdy odbywają się co 2-3 tygodnie w weekendy.
Hybrydowa forma studiów oznacza, że część zjazdów odbywa się online, a pozostałe odbywają się stacjonarnie. Nie ma możliwości łączenia tych form.
Zajęcia stacjonarne odbywają się w budynku Uniwersytetu SWPS lub w innym wynajmowanym przez uczelnię.
Z ważnych przyczyn Centrum Studiów Podyplomowych i Szkoleń może dokonać zmian w programie, kadrze i formie studiów.
Warunki zaliczenia
- Warunki zaliczenia
- pozytywna ocena z testu z bloku „Wprowadzenie do zawodu”
- pozytywna ocena za prace wykonane w ramach bloku „Projektowanie graficzne” (Przegląd prac)
- pozytywna ocena za pracę projektową (obrona pracy projektowej)
Dokument ukończenia studiów
Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych na Uniwersytecie SWPS.

Kadra
Kadra składa się z praktyków i ekspertów z branży reklamowej, opakowaniowej oraz wydawniczej, posiadających wieloletnie doświadczenie zarówno w projektowaniu, jak i w nauczaniu oraz prowadzeniu szkoleń.
-
mgrZiemowit Kościelnymgrprojektant graficzny, tworzy projekty z zakresu identyfikacji wizualnej, reklamy i opakowań, jak również projekty książek, albumów i katalogów malarstwa
kierownik merytoryczny kierunku

Rekrutacja
Zasady rekrutacji
O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń. Wypełnienie formularza rekrutacyjnego nie jest jednoznaczne z zakwalifikowaniem się na dany kierunek.
W przypadku niewystarczającej liczby zgłoszeń uczelnia może podjąć decyzję o nieuruchomieniu kierunku.
- Wypełnij internetowy formularz zgłoszeniowy
- Załącz odpowiednie dokumenty
- Dokonaj opłaty rekrutacyjnej
- Rozpocznij studiowanie
Wypełnij internetowy formularz zgłoszeniowy
Na studia zapisujesz się online.
Po kliknięciu przycisku „Aplikuj” zostaniesz przekierowany do formularza zgłoszeniowego.
Nasz system poprowadzi Cię przez cały proces rekrutacji.
Przygotuj:
- Skan dyplomu ukończenia studiów wyższych
Załącz odpowiednie dokumenty
W trakcie wypełniania formularza załączasz skan/zdjęcie dyplomu ukończenia studiów wyższych.
Pamiętaj!
- Dokumenty powinny mieć format JPG/PDF.
- Wszystkie skany/zdjęcia muszą być czytelne
Dokonaj opłaty rekrutacyjnej
Opłatę wnosisz za pośrednictwem platformy PayU podczas wypełniania formularza rekrutacyjnego.
Uwaga!
- Studenci i absolwenci Uniwersytetu SWPS są zwolnieni z opłaty rekrutacyjnej.
Rozpocznij studiowanie
Na adres mailowy podany w formularzu dostaniesz powiadomienie o statusie Twojej aplikacji. O przyjęciu na studia poinformujemy Cię w osobnym mailu, a informacje dotyczące pierwszego zjazdu wyślemy na 7 dni przed rozpoczęciem nauki.
Pamiętaj!
- Liczba miejsc jest ograniczona
- O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń.

Opłaty
Opłata rekrutacyjna: 300 zł
Studenci i absolwenci Uniwersytetu SWPS są zwolnieni z opłaty rekrutacyjnej.
Opłata za rok studiów (2025-2026)
Wysokość raty | Łączny koszt studiów | |
---|---|---|
Zapłać w 10 ratach | 880 PLN | 8 800 PLN |
Zapłać w 2 ratach | 4 150 PLN | 8 300 PLN |
Zapłać w 1 racie | 7 900 PLN | 7 900 PLN |
Słuchacze wpłacają czesne na na indywidualne subkonta podane w Wirtualnej Uczelni. Termin płatności 1. raty upływa 5 października dla studiów rozpoczynających się jesienią oraz 5 marca dla studiów rozpoczynających się wiosną.
Na dwa tygodnie przed rozpoczęciem nauki każdy słuchacz otrzyma drogą elektroniczną informacje dotyczące pierwszego zjazdu.