Sprawdź nasze rozbudowane narzędzie do wyszukiwania.

Szukaj po kategoriach – oszczędzaj swój czas.

Uniwersytet SWPS - Strona główna

Uczyń z pasji swój zawód
Rozwiń swoje umiejętności

Pasjonują cię gry cyfrowe? Interesuje cię świat nowych technologii? Na naszych studiach poznasz proces tworzenia gier od koncepcji po finalny projekt.

  • Nauczysz się tworzyć narrację w grach cyfrowych, konstruować fabułę oraz dostosowywać scenariusze gry do możliwości narracyjnych gatunku i platformy.
  • Poznasz podstawy programowania i projektowania graficznego oraz zaprojektujesz własny interfejs dla wybranego gatunku gry cyfrowej.
  • Dowiesz się, jak analizować i projektować mechaniki wykorzystywane w grach, a także jak je prototypować w ramach pracy nad projektem.
  • Nauczysz się analizować oraz oceniać mocne i słabe strony wybranych światopowieści.
  • Będziesz tworzyć własne prototypy oraz projekty gier.

Więcej niż projektowanie gier cyfrowych
Zdobądź dodatkową wiedzę

Aby przygotować cię do pracy w branży gier cyfrowych, damy ci coś znacznie więcej niż tylko umiejętności techniczne.

  • Dzięki przedmiotom z obszaru kultury, sztuki i groznawstwa zdobędziesz dodatkową wiedzę oraz poznasz kontekst kulturowy tworzenia cyfrowych światów.
  • Nauczysz się przeprowadzania badań focusowych oraz testów użyteczności, dzięki czemu zadbasz o jakość tworzonej gry i odpowiesz sobie na kluczowe pytania powstałe w trakcie projektowania.
  • Dowiesz się wszystkiego o procesie produkcji gier w odniesieniu do specyfiki lokalnych oraz globalnych rynków wraz z ich kulturowym i ekonomicznym kontekstem.

Co jeszcze wyróżnia nasze studia
Dlaczego warto

  1. Nowoczesne pracownie

    Poznasz podstawy języków programowania wysokiego poziomu (głównie C#) oraz profesjonalne narzędzia stosowane przez ekspertów z branży. Nasze pracownie wyposażone są w najnowszy sprzęt i oprogramowanie (m.in. Unity, Unreal, Visual Studio Code, Twine, WorldAnvil czy WorldScribe). Do twojego użytku będą też konsole PlayStation 5 oraz bogata biblioteka gier cyfrowych i planszowych.

  2. Aż 960 godzin praktyk

    Na naszych studiach zdobędziesz praktyczne doświadczenie i przygotujesz się do wejścia na rynek pracy. Umożliwimy ci odbycie praktyk zawodowych w aktywnie działających na rynku przedsiębiorstwach. 960 godzin to aż sześć miesięcy praktyk realizowanych etapami! To czas, w którym pod okiem ekspertów i praktyków z branży nauczysz się pracować w realnym środowisku pracy.

  3. Specjaliści z branży

    Weźmiesz udział w zajęciach z ekspertami posiadającymi wieloletnie doświadczenie zarówno w projektowaniu gier, jak i w zawodach pokrewnych: zarządzaniu projektami, analizą danych, projektowaniu doświadczenia użytkownika. Będzie to dla ciebie doskonała okazja, by poznać świat gier cyfrowych od podszewki i móc zdecydować, który obszar najbardziej ci odpowiada.

Dostosuj ścieżkę do swoich zainteresowań
Wybierz specjalność

Na kierunku Game Design oferujemy dwie specjalności.

  1. Projektowanie narracji gier cyfrowych

    Na tej specjalności poznasz specyfikę tworzenia historii oraz unikalnych światów dla gier cyfrowych zgodnie z zasadami pisania kreatywnego. Zrealizujesz projekty, które pozwolą ci zapanować nad scenariuszem oraz strukturami dialogowymi. Nauczysz się tworzyć spójne, interesujące i odpowiadających na potrzeby odbiorcy narracje growe różnego typu. Poznasz zasady klarownej wizji gry, konteksty kulturowe rynku i aktualne trendy w branży gier.

  2. Projektowanie rozgrywki gier cyfrowych

    Na tej specjalności dowiesz się, jak projektować wielopoziomowe gry cyfrowe. Nauczysz się efektywnie dobierać mechaniki i inne narzędzia, tak aby zrealizować założenia gry i stworzyć kompleksową, interesującą i zbalansowaną rozgrywkę. Dowiesz się, jak zadbać o tzw. gamefeel i wykorzystać praktyki UX, by bezbłędnie prowadzić gracza przez ekrany gry i kolejne poziomy. Poznasz też systemy i zasady, które budują całość rozgrywki.

Partnerzy kierunku
Z kim współpracujemy

  • logo Krakowskie Stowarzyszenie Komiksowe
  • logo Anshar Studios
  • logo Digital Dragons
  • logo Indie Games Starter

Atrakcyjne perspektywy zawodowe
Jak wykorzystasz to w przyszłości

Rynek gier komputerowych rozwija się bardzo dynamicznie. Pracodawcy poszukują osób z wszechstronnymi umiejętnościami i zróżnicowanymi kwalifikacjami. Na naszych studiach zdobędziesz nie tylko niezwykle przydatne i cenione w branży zdolności techniczne umożliwiające samodzielną pracę prototypową. Co ważniejsze, zyskasz również doświadczenie w pracy zespołowej nad całościowymi projektami gier, dzięki czemu staniesz się cenionym i poszukiwanym na rynku pracy ekspertem. Po ukończeniu studiów na kierunku Game Design możesz pracować m.in. w zaprezentowanych zawodach.

Grupa studentów wraz z wykładowcą w pracowni uczelni

System Designer

Współpracuje z zespołem, by odwzorować wizję gry za pomocą zaimplementowanych w niej systemów.

Narzędzia pracy projektanta gier cyfrowych

Gameplay Designer

Projektuje mechaniki rozgrywki w taki sposób, aby zapewnić graczowi optymalne doświadczenie i równocześnie dbać o przekazanie wizji gry.

Troje projektantów gier cyfrowych podczas omawiania projektu

Quest Designer

Planuje i implementuje do gry zadania, które dobrze współgrają zarówno z warstwą narracyjną, jak i z zastosowanymi mechanikami i systemami.

Game Director

Game Director

Dba o realizację procesu produkcyjnego gry, kontrolując i organizując pracę nad jej różnymi aspektami.

UX Designer

Narrative Designer

Odpowiada za zaplanowanie i prowadzenie warstwy narracyjnej gry oraz historii, którą ma ona opowiadać.

Game Writer

Game Writer

Przenosi wizję gry i założenia dotyczące opowiadanej historii na różne teksty, z którymi gracz styka się w świecie gry.

Creative Director

Creative Director

Dba o realizację wizji gry, nadzorując jej produkcję na różnych etapach i kontrolując spójność warstwy mechanicznej i narracyjnej.

 
  • Błaszkowska-Nawrocka, Marta
    Etatowy
    Tak
    Biogram
    Nie
    Imię i nazwisko
    Marta Błaszkowska-Nawrocka
    Miasto
    krakow
    Stanowisko
    adiunkt
    Funkcja na Wydziale
    {"funkcja-na-wydziale0":{"Funkcja":"pe\u0142nomocniczka dziekana ds. jako\u015bci kszta\u0142cenia","Nazwa w mianowniku":"Wydzia\u0142 Interdyscyplinarny w Krakowie","Nazwa odmieniona":"Wydzia\u0142u Interdyscyplinarnego w Krakowie"}}
    Specjalizacja
    literaturoznawczyni i groznawczyni
    Tytuł
    dr
    Dyscyplina
    Array
    Wydział
    Wydział Interdyscyplinarny w Krakowie
    Funkcja w Instytucie
    []
    Funkcja w Centrum
    []
    Funkcja w Katedrze
    []
    dr Marta Błaszkowska-Nawrocka
  • Cielecka, Magdalena
    Etatowy
    Nie
    Specjalizacja
    tłumaczka i scenarzystka gier, pracuje nad rozprawą doktorską o dyskursach pamięci w polskich grach
    Biogram
    Nie
    Tytuł
    dr
    Imię i nazwisko
    Magdalena Cielecka
    dr Magdalena Cielecka
  • Gadzina, Konrad
    Etatowy
    Nie
    Specjalizacja
    programista, mentor IT, trener mentalny, absolwent informatyki oraz psychologii rozwoju kompetencji interpersonalnych
    Biogram
    Nie
    Tytuł
    mgr
    Imię i nazwisko
    Konrad Gadzina
    mgr Konrad Gadzina
  • Janik, Justyna
    Etatowy
    Nie
    Specjalizacja
    grozawczyni i kulturoznawczyni, naukowo interesuje się grami cyfrowymi w kontekście badania relacji między graczem a obiektem gry
    Biogram
    Nie
    Tytuł
    dr
    Imię i nazwisko
    Justyna Janik
    dr Justyna Janik
  • Jutkiewicz, Michał
    Etatowy
    Tak
    Specjalizacja
    kulturoznawca specjalizujący się w kulturze popularnej i nowych mediach, szczególnie komiksach, grach planszowych oraz RPG
    Biogram
    Nie
    Tytuł
    mgr
    Imię i nazwisko
    Michał Jutkiewicz
    Miasto
    krakow
    Stanowisko
    adiunkt
    Funkcja na Wydziale
    {"funkcja-na-wydziale0":{"Funkcja":"pe\u0142nomocnik dziekana ds. praktyk","Nazwa w mianowniku":"Wydzia\u0142 Interdyscyplinarny w Krakowie","Nazwa odmieniona":"Wydzia\u0142u Interdyscyplinarnego w Krakowie"}}
    Dyscyplina
    nauki-o-kulturze-i-religii
    Wydział
    Wydział Interdyscyplinarny w Krakowie
    Funkcja w Instytucie
    []
    Funkcja w Centrum
    []
    Funkcja w Katedrze
    []
    mgr Michał Jutkiewicz
  • Kozyra, Magdalena
    Etatowy
    Nie
    Specjalizacja
    doktorantka kulturoznawstwa, przygotowuje rozprawę doktorską na temat doświadczenia porażki w grach cyfrowych i kulturach graczy
    Biogram
    Nie
    Tytuł
    mgr
    Imię i nazwisko
    Magdalena Kozyra
    mgr Magdalena Kozyra
  • Kukulak, Szymon Piotr
    Etatowy
    Nie
    Specjalizacja
    naukowo zajmuje się literaturoznawstwem i groznawstwem
    Biogram
    Nie
    Tytuł
    mgr
    Imię i nazwisko
    Szymon Piotr Kukulak
    mgr Szymon Piotr Kukulak
  • Mihok, David
    Etatowy
    Nie
    Specjalizacja
    game designer, absolwent elektroniki w Akademii Górniczo-Hutniczej i projektowania rozgrywki gier cyfrowych w Wyższej Szkole Europejskiej w Krakowie
    Biogram
    Nie
    Tytuł
    inż.
    Imię i nazwisko
    David Mihok
    inż. David Mihok
  • Prokopek, Aleksandra
    Etatowy
    Nie
    Specjalizacja
    doktorantka literaturoznawstwa, absolwentka kulturoznawstwa; w pracy badawczej zajmuje się sztuką gier cyfrowych oraz grami awangardowymi
    Biogram
    Nie
    Tytuł
    mgr
    Imię i nazwisko
    Aleksandra Prokopek
    mgr Aleksandra Prokopek
  • Rajtar-Kruczyński, Jan
    Etatowy
    Nie
    Specjalizacja
    groznawca i projektant gier, twórca podręczników RPG
    Biogram
    Nie
    Tytuł
    mgr
    Imię i nazwisko
    Jan Rajtar-Kruczyński
    mgr Jan Rajtar-Kruczyński
  • Sterczewska, Klara
    Etatowy
    Nie
    Specjalizacja
    tłumaczka i scenarzystka gier, pracuje nad rozprawą doktorską o dyskursach pamięci w polskich grach
    Biogram
    Nie
    Tytuł
    dr
    Imię i nazwisko
    Klara Sterczewska
    dr Klara Sterczewska
  • Tymińska, Marta
    Etatowy
    Nie
    Specjalizacja
    psycholożka i kulturoznawczyni, w swojej pracy naukowej skupia się przede wszystkim na grach cyfrowych i ich kulturotwórczej roli
    Biogram
    Nie
    Tytuł
    dr
    Imię i nazwisko
    Marta Tymińska
    Funkcja w Instytucie
    []
    Funkcja w Centrum
    []
    Funkcja na Wydziale
    []
    Funkcja w Katedrze
    []
    dr Marta Tymińska

Materiały
audio-wideo

Zapraszamy do obejrzenia materiałów wideo dotyczących kierunku, który cię interesuje, a także formalności związanych z aplikowaniem na studia.

Zobacz pozostałe wideo
 

Rekrutacja
krok po kroku

Pamiętaj, że możesz aplikować tylko na jeden kierunek.

Sprawdź, jak przebiega proces rekrutacji
  1. Wypełnij internetowy
    formularz rekrutacyjny
  2. Wgraj skan dokumentów
    i poczekaj na ich weryfikację
  3. Zawrzyj umowę
    elektroniczną
  4. Dostarcz dokumenty
    do Biura Rekrutacji
  5. Sprawdź decyzję
    o przyjęciu na studia w formularzu rekrutacyjnym

Opłaty
i stypendia

Opłata rekrutacyjna

Opłatę w wysokości 85 PLN należy wpłacić za pośrednictwem PayU w formularzu rekrutacyjnym.

Opłata rekrutacyjna jest bezzwrotna, chyba że: kierunek studiów, na który ubiegał się kandydat, nie został uruchomiony (z wyłączeniem sytuacji, kiedy kandydat zdecyduje się na inny kierunek studiów na Uniwersytecie SWPS).

Sprawdź, jak obniżyć czesne
 

Czesne za pierwszy rok

rok akademicki 2024/2025 wysokość raty
Zapłać w 10 ratach 1 465 PLN
Zapłać w 2 ratach 7 205 PLN
Zapłać całość 13 850 PLN

Zostańmy w kontakcie

Nie wiesz jeszcze, jakie studia wybrać, ale chcesz dowiedzieć się czegoś więcej na temat tego kierunku? Zostaw nam swoje dane, aby być na bieżąco.

Umów się na konsultację

Jeśli masz pytanie, zarezerwuj konsultację online w dogodnym dla siebie terminie.

Zarezerwuj konsultację

Zadzwoń do nas

Jeśli chcesz porozmawiać z naszym konsultantem już teraz, skontaktuj się z nami telefonicznie.

+ 48 22 103 26 30

Drzwi Otwarte
na Uniwersytecie SWPS w Krakowie