Sprawdź nasze rozbudowane narzędzie do wyszukiwania.

Szukaj po kategoriach – oszczędzaj swój czas.

Uniwersytet SWPS - Strona główna

Zaprojektuj z nami swoją przyszłość
Rozwiń swoje umiejętności i pasje

Interesujesz się ilustracją i projektowaniem? Gry cyfrowe i planszowe to twoja pasja? Zapraszamy cię na sztukę cyfrową – unikatowe w skali kraju studia, które przygotują cię do pracy w branży gier i ilustracji cyfrowej, a także w nowoczesnych instytucjach kultury. W zależności od tego, jaką specjalność wybierzesz, poznasz od podszewki warsztat cyfrowego artysty 2D lub 3D.

  • Przygotujesz się do podjęcia pracy w studiach projektujących gry i przestrzenie VR, instytucjach kultury, firmach z branży pokrewnych wykorzystujących techniki modelowania 3D oraz ilustracje 2D, jak też do samodzielnej pracy artystycznej i projektowej.
  • Stworzysz i zrealizujesz autorskie koncepcje projektowe i artystyczne, projekty graficzne, ilustracje cyfrowe z wykorzystaniem m.in. tableta graficznego i specjalistycznego oprogramowania.
  • Dowiesz się, jak stworzyć formy i kompozycje w przestrzeniach dwu i trójwymiarowych poprzez wykorzystanie odpowiedniego warsztatu.
  • Będziesz tworzyć wirtualne scenografie na potrzeby gier komputerowych.
  • Zaprojektujesz storyboardy i stworzysz postacie.
  • Nauczysz się tworzyć animacje, wizualizacje oraz montować materiały audio-video.
  • Zaznajomisz się w praktyce z digitalizacją i udostępnianiem online dzieł sztuki.

Więcej niż projektowanie
Zdobądź dodatkową wiedzę

Aby przygotować cię do pracy projektanta 2D lub 3D, damy ci coś znacznie więcej niż tylko umiejętności techniczne.

  • Rozwiniesz swoje zdolności w zakresie tworzenia zróżnicowanych koncepcji poprzez swobodne wykorzystanie wyobraźni i emocji.
  • Poszerzysz wiedzę z dziedzin ważnych przy projektowaniu, takich jak: historia sztuki, kultura wizualna XX w., podstawy krytycznego myślenia, teoria barwy, design i technologia.
  • Na wykładach uznanych artystów i praktyków z branży gier i ilustracji dowiesz się m.in., jak wygląda współpraca z grafikiem z punktu widzenia producenta w studio gier oraz jak radzić sobie w prowadzeniu samodzielnej pracy artystycznej.
Praca studentki Aleksandry Mezyk

Kompozycja i budowa sceny, praca studentki Aleksandry Mężyk

Kompozycja i budowa sceny

Kompozycja i budowa sceny, praca studenta Kacpra Bartnika

Praca dyplomowa Krzysztofa Kauzy

Praca dyplomowa studenta Krzysztofa Kauzy

Praca studentki Aleksandry Mezyk

Fotomanipulacja, praca studentki Gabrieli Pauluk

Fotomanipulacja, praca studenta Macieja Nodzeńskiego

Fotomanipulacja, praca studenta Macieja Nodzeńskiego

Fotomanipulacja, praca studentki Katarzyny Skrzat

Fotomanipulacja, praca studentki Katarzyny Skrzat

Fotomanipulacja, praca studentki Dominiki Pikulskiej

Fotomanipulacja, praca studentki Dominiki Pikulskiej

Fotomanipulacja, praca studentki Nadii Movchan

Fotomanipulacja, praca studentki Nadii Movchan

Co jeszcze wyróżnia nasze studia
Dlaczego warto

  1. Wyjątkowy program studiów

    Kształcimy zarówno artystów grafików 2D i 3D, jak i specjalistów związanych z cyfryzacją dzieł sztuki. Autorski, unikatowy na skalę Polski program kierunku powstał we współpracy z przedstawicielami firm z branży gamingowej, instytucji kultury i muzeów, a przez to jest dopasowany do aktualnych potrzeb na rynku pracy.

  2. Nowoczesne pracownie

    Do twojej dyspozycji będą najnowsze narzędzia cyfrowe używane przez ekspertów z branży. Poznasz m.in. oprogramowanie 2D (Adobe Photoshop, Illustrator, After Effects, Premiere) i 3D (Autodesk 3ds Max, Zbrush, Blender, Unreal Engine, Adobe Medium i Gravity Sketch). Nauczysz się też technik tradycyjnych, takich jak: rysunek i kompozycja, rysunek anatomiczny, rysunek studyjny, rzeźba.

  3. Aż 960 godzin praktyk

    Na naszych studiach zdobędziesz praktyczne doświadczenie i przygotujesz się do wejścia na rynek pracy. Umożliwimy ci odbycie praktyk zawodowych w instytucjach kultury, agencjach reklamowych, działach marketingu i firmach z branż reklamowej, wydawniczej, gier i multimediów. Pod okiem ekspertów i praktyków nauczysz się pracować w realnym środowisku pracy.

Dostosuj ścieżkę do swoich zainteresowań
Wybierz specjalność

Aplikujesz na kierunek sztuka cyfrowa, a specjalność wybierasz po pierwszym roku studiów. Masz czas, aby wybrać ścieżkę zgodną z twoimi zainteresowaniami.

  1. 2D

    Specjalność 2D jest dla ciebie, jeśli w przyszłości chcesz się zajmować projektowaniem graficznym. Poznasz specjalistyczne oprogramowanie i nauczysz się pracy z tabletem graficznym. Będziesz tworzyć ilustracje cyfrowe do branży wydawniczej, wirtualną scenografię, przedmioty, obiekty i kostiumy do gier oraz krótkie animacje z elementami Flat Design. Dowiesz się, jak projektować storyboardy i postacie do kampanii produktowych, a także jak montować materiały audio-wideo. Po studiach możesz podjąć pracę w branżach: gier, wydawniczej, modowej czy reklamowej.

  2. 3D

    Specjalność 3D jest dla ciebie, jeśli chcesz pracować w branży gier cyfrowych i planszowych jako rzeźbiarz 3D. Poznasz zaawansowany warsztat projektanta 3D. Nauczysz się wizualizacji produktów i animacji dla branży reklamowej oraz wizualizacji dla architektów. Poznasz technologię przetwarzania danych z digitalizacji i fotogrametrię. Nauczysz się tworzyć wirtualne muzea – digitalizować i udostępniać online dzieła sztuki. Ogromna liczba obiektów, które należy przetworzyć, zapewni ci pracę przez najbliższe kilkadziesiąt lat.

Atrakcyjne perspektywy zawodowe
Jak wykorzystasz to w przyszłości

Na naszych studiach przygotujesz się do pracy w branżach: gier, wydawniczej, reklamowej, modowej, a także w instytucjach kultury i sztuki. Po ukończeniu studiów na kierunku sztuka cyfrowa możesz pracować m.in. w zaprezentowanych zawodach.

Grupa studentów wraz z wykładowcą w pracowni uczelni

Grafik

Zajmuje się tworzeniem artystycznych kompozycji plastycznych za pomocą techniki komputerowej.

Sztuka cyfrowa - specjalista 2D/3D

Specjalista 2D/3D

Uczestniczy w tworzeniu gier, projektując środowiska płaskie bądź trójwymiarowe modele.

Sztuka cyfrowa - ilustrator

Ilustrator

Tworzy publikacje drukowane lub cyfrowe, a także multimedialne produkty edukacyjne.

Sztuka cyfrowa - specjalista renderingu

Specjalista renderingu 3D

Tworzy wizualizacje produktów i animacji dla branży reklamowej oraz wizualizacje dla architektów.

UX Designer

Specjalista digitalizacji i repozytoriów cyfrowych

Pracuje w instytucjach muzealnych i firmach zajmujących się konserwacją i restauracją zabytków.

Game Writer

Niezależny artysta cyfrowy

Jako freelancer współpracuje m.in. ze studiami gier czy animacji, agencjami reklamowymi, a także wydawnictwami.

 
  • Anacik-Kryza, Agata
    Etatowy
    Tak
    Specjalizacja
    socjolożka i antropolożka kultury, badaczka społeczna
    Biogram
    Tak
    Tytuł
    dr
    Imię i nazwisko
    Agata Anacik-Kryza
    Miasto
    krakow
    Wydział
    Wydział Interdyscyplinarny w Krakowie
    Funkcja na Wydziale
    {"funkcja-na-wydziale0":{"Funkcja":"","Nazwa w mianowniku":"Wydzia\u0142 Interdyscyplinarny w Krakowie","Nazwa odmieniona":""}}
    Funkcja w Katedrze
    {"funkcja-w-katedrze0":{"Funkcja":"kierowniczka","Nazwa w mianowniku":"Zak\u0142ad Bada\u0144 Projektowych i Teorii Sztuki","Nazwa odmieniona":"Zak\u0142adu Bada\u0144 Projektowych i Teorii Sztuki"}}
    Dyscyplina
    nauki-o-kulturze-i-religii
    Stanowisko
    adiunkt
    Funkcja w Instytucie
    []
    Funkcja w Centrum
    []
    dr Agata Anacik-Kryza
  • Birek, Mikołaj
    Etatowy
    Nie
    Specjalizacja
    grafik specjalizujący się w ilustracji, rysunku tradycyjnym, animacji 2D, montażu wideo oraz kompozycji i obróbce dźwięku; prowadzi zajęcia z Digital Paintingu
    Biogram
    Nie
    Tytuł
    dr
    Imię i nazwisko
    Mikołaj Birek
    dr Mikołaj Birek
  • Blaschke, Kinga
    Etatowy
    Tak
    Specjalizacja
    specjalizuje się w badaniach nad architekturą i teorią sztuki nowożytnej, społecznym odbiorem sztuki oraz ideowym podłożem badań nad twórczością artystyczną w XIX i XX w.
    Biogram
    Nie
    Tytuł
    dr
    Imię i nazwisko
    Kinga Blaschke
    Miasto
    krakow
    Dyscyplina
    nauki-o-sztuce
    Wydział
    Wydział Interdyscyplinarny w Krakowie
    Stanowisko
    adiunkt
    Funkcja na Wydziale
    {"funkcja-na-wydziale0":{"Funkcja":"","Nazwa w mianowniku":"Wydzia\u0142 Interdyscyplinarny w Krakowie","Nazwa odmieniona":""}}
    Funkcja w Instytucie
    []
    Funkcja w Centrum
    []
    Funkcja w Katedrze
    []
    dr Kinga Blaschke
  • Franczyk-Witkowska, Anna
    Etatowy
    Nie
    Specjalizacja
    stylistka i kostiumograf specjalizująca się w historii mody; prowadzi zajęcia ze styloznawstwa
    Biogram
    Nie
    Tytuł
    mgr
    Imię i nazwisko
    Anna Franczyk-Witkowska
    mgr Anna Franczyk-Witkowska
  • Genew, Simeon
    Etatowy
    Tak
    Specjalizacja
    graphic designer, ilustrator, malarz
    Biogram
    Nie
    Tytuł
    mgr. inż. arch.
    Imię i nazwisko
    Simeon Genew
    Miasto
    krakow
    Dyscyplina
    sztuki-plastyczne-i-konserwacja-dziel-sztuki
    Wydział
    Wydział Interdyscyplinarny w Krakowie
    Stanowisko
    asystent
    Funkcja na Wydziale
    {"funkcja-na-wydziale0":{"Funkcja":"","Nazwa w mianowniku":"Wydzia\u0142 Interdyscyplinarny w Krakowie","Nazwa odmieniona":""}}
    Funkcja w Instytucie
    []
    Funkcja w Centrum
    []
    Funkcja w Katedrze
    []
    mgr. inż. arch. Simeon Genew
  • Gorczyca, Jerzy
    Etatowy
    Nie
    Specjalizacja
    projektant grafiki użytkowej, artysta 3D
    Biogram
    Nie
    Imię i nazwisko
    Jerzy Gorczyca
    Tytuł
    mgr
    mgr Jerzy Gorczyca
  • Górowska, Justyna
    Etatowy
    Tak
    Specjalizacja
    interdyscyplinarna artystka; zajmuje się edukacją niekonwencjonalną, tworzeniem projektów na pograniczu sztuki, technologii oraz działań społecznych
    Biogram
    Nie
    Tytuł
    dr
    Imię i nazwisko
    Justyna Górowska
    Miasto
    krakow
    Dyscyplina
    sztuki-plastyczne-i-konserwacja-dziel-sztuki
    Wydział
    Wydział Interdyscyplinarny w Krakowie
    Funkcja na Wydziale
    {"funkcja-na-wydziale0":{"Funkcja":"","Nazwa w mianowniku":"Wydzia\u0142 Interdyscyplinarny w Krakowie","Nazwa odmieniona":""}}
    Funkcja w Katedrze
    {"funkcja-w-katedrze0":{"Funkcja":"","Nazwa w mianowniku":"Zak\u0142ad Sztuki Cyfrowej i Multimedi\u00f3w","Nazwa odmieniona":""},"funkcja-w-katedrze1":{"Funkcja":"kierowniczka","Nazwa w mianowniku":"","Nazwa odmieniona":"Zak\u0142adu Sztuki Cyfrowej i Multimedi\u00f3w"}}
    Funkcja w Instytucie
    []
    Funkcja w Centrum
    []
    dr Justyna Górowska
  • Kołsut, Rafał
    Etatowy
    Nie
    Specjalizacja
    historyk komiksu i filmu animowanego
    Biogram
    Nie
    Tytuł
    dr
    Imię i nazwisko
    Rafał Kołsut
    dr Rafał Kołsut
  • Romański, Marcin
    Etatowy
    Nie
    Specjalizacja
    fotograf specjalizujący się w fotografii reporterskiej, studyjnej, reklamowej, koncertowej, produktowej oraz fashion
    Biogram
    Nie
    Tytuł
    mgr
    Imię i nazwisko
    Marcin Romański
    mgr Marcin Romański
  • Róg-Ociepka, Joanna
    Etatowy
    Tak
    Specjalizacja
    malarka, rysowniczka, zajmuje się krótkimi formami animacji i filmu oraz art site specific
    Biogram
    Nie
    Tytuł
    mgr
    Imię i nazwisko
    Joanna Róg-Ociepka
    Miasto
    krakow
    Stanowisko
    asystent
    Funkcja na Wydziale
    {"funkcja-na-wydziale0":{"Funkcja":"","Nazwa w mianowniku":"Wydzia\u0142 Interdyscyplinarny w Krakowie","Nazwa odmieniona":""}}
    Dyscyplina
    sztuki-plastyczne-i-konserwacja-dziel-sztuki
    Wydział
    Wydział Interdyscyplinarny w Krakowie
    Funkcja w Instytucie
    []
    Funkcja w Centrum
    []
    Funkcja w Katedrze
    []
    mgr Joanna Róg-Ociepka
  • Sieroń, Anna
    Etatowy
    Nie
    Specjalizacja
    UX Researcher
    Biogram
    Nie
    Tytuł
    mgr
    Imię i nazwisko
    Anna Sieroń
    Miasto
    krakow
    Dyscyplina
    sztuki-plastyczne-i-konserwacja-dziel-sztuki
    Wydział
    Wydział Interdyscyplinarny w Krakowie
    Stanowisko
    asystent
    Funkcja na Wydziale
    {"funkcja-na-wydziale0":{"Funkcja":"","Nazwa w mianowniku":"Wydzia\u0142 Interdyscyplinarny w Krakowie","Nazwa odmieniona":""}}
    Funkcja w Instytucie
    []
    Funkcja w Centrum
    []
    Funkcja w Katedrze
    []
    mgr Anna Sieroń
  • Szłapa, Rafał
    Etatowy
    Nie
    Specjalizacja
    ilustrator, twórca komiksów specjalizujący się w malarstwie cyfrowym
    Biogram
    Nie
    Tytuł
    mgr
    Imię i nazwisko
    Rafał Szłapa
    mgr Rafał Szłapa

Materiały
audio-wideo

Zapraszamy do obejrzenia materiałów wideo dotyczących kierunku, który cię interesuje, a także formalności związanych z aplikowaniem na studia.

Zobacz pozostałe wideo
 

Rekrutacja
krok po kroku

Pamiętaj, że możesz aplikować tylko na jeden kierunek.

Sprawdź warunki rekrutacji na grafikę
  1. Przygotuj portfolio
    (zestaw prac)
    w wersji elektronicznej
    Sprawdź szczegóły
  2. Wypełnij internetowy
    formularz rekrutacyjny
  3. Wgraj portfolio
    oraz skan dokumentów
    i poczekaj na ich weryfikację
  4. Zawrzyj umowę
    elektroniczną
  5. Dostarcz dokumenty
    do Biura Rekrutacji
  6. Sprawdź decyzję
    o przyjęciu na studia w formularzu rekrutacyjnym

Zestaw prac
– portfolio

Kandydaci na kierunek sztuka cyfrowa przygotowują zestaw 6 prac w wersji elektronicznej. W ten sposób sprawdzamy ich warsztat ilustratorski, wrażliwość estetyczną i kompetencje projektowe.

Indywidualne konsultacje
Przed złożeniem zestawu prac możesz je skonsultować z wykładowcami kierunku sztuka cyfrowa. Konsultację on-line umówisz za pośrednictwem tego formularza

Zestaw prac

jakie trzeba złożyć

Co się składa na zestaw prac

Rodzaj prac

Podczas rekrutacji składasz zestaw 6 prac, po dwie prace na każdy temat (szybki szkic i studium rysunkowe):
- martwa natura
- cała postać ludzka
- pejzaż miejski

Zestaw prac zamieszczasz w formularzu rekrutacyjnym w postaci 1 pliku w formacie PDF.

Wymagania

jakie należy spełnić

Jak przygotować zestaw prac

Wytyczne

Pamiętaj o spełnieniu poniższych wymagań technicznych:
- format dokumentu A4 (210/297 mm)
- minimalna rozdzielczość 150 DPI
- imię, nazwisko i tytuł pracy w lewym górnym rogu
- krótki opis każdej pracy (1-2 zdania dotyczące techniki pracy i idei)
- wielkość pliku PDF nie powinna przekroczyć 20 MB

- nazwa pliku: nazwisko kandydata_imię kandydata_skrót nazwy kierunku SZC_KRK_portfolio

Punktacja

jaką można zdobyć

45 punktów
minimalny próg

Co bierzemy pod uwagę

Kryteria oceny

Ocenie podlegają:
- oryginalne przedstawienia tematu
- narracja (zdolność opowiadania za pomocą wykorzystanych środków)
- technika (ocena umiejętności warsztatowych)
- estetyka (umiejętność stosowania określonych środków, kompozycja)

W każdym kryterium można otrzymać od 0 do 20 pkt. W sumie do zdobycia jest 80 pkt. Aby przejść do dalszego etapu rekrutacji, trzeba zdobyć minimum 45 pkt.

Opłaty
i stypendia

Opłata rekrutacyjna

Opłatę w wysokości 150 PLN należy wpłacić za pośrednictwem PayU w formularzu rekrutacyjnym.

Opłata rekrutacyjna jest bezzwrotna, chyba że: kierunek studiów, na który ubiegał się kandydat, nie został uruchomiony (z wyłączeniem sytuacji, kiedy kandydat zdecyduje się na inny kierunek studiów na Uniwersytecie SWPS).

Sprawdź, jak obniżyć czesne
 

Czesne za pierwszy rok

rok akademicki 2024/2025 wysokość raty
Zapłać w 10 ratach 1 860 PLN
Zapłać w 2 ratach 9 155 PLN
Zapłać całość 17 600 PLN

Zostańmy w kontakcie

Nie wiesz jeszcze, jakie studia wybrać, ale chcesz dowiedzieć się czegoś więcej na temat tego kierunku? Zostaw nam swoje dane, aby być na bieżąco.

Umów się na konsultację

Jeśli masz pytanie, zarezerwuj konsultację online w dogodnym dla siebie terminie.

Zarezerwuj konsultację

Zadzwoń do nas

Jeśli chcesz porozmawiać z naszym konsultantem już teraz, skontaktuj się z nami telefonicznie.

+ 48 22 103 26 30

Jak się zapisać na studia
na Uniwersytecie SWPS