O studiach
Digital media to wielowymiarowy kierunek przyszłości dla osób aktywnych w środowisku medialnym. To aż 140 godzin zajęć warsztatowych ze specjalistami z Grupy Onet-RAS Polska, którzy pomagają słuchaczom wejść na rynek pracy i sprawnie funkcjonować w nowoczesnych mediach cyfrowych.
Studia przygotowują do samodzielnej pracy w obszarze szeroko rozumianego mediaworkingu, który łączy w sobie dziennikarstwo online, mobile journalism, content management czy blogging.
Słuchacze poznają najnowsze metody badania i analizy rynku. Zyskują wiedzę z obszaru społecznego funkcjonowania i wpływu mediów, podstawowych norm prawnych i etycznych regulujących ich działanie, oraz teorii komunikacji.
Więcej informacji o studiach
Program kierunku digital media porusza również tematy takie jak:
- Specyficzne formy i standardy dziennikarstwa internetowego
- Prawo i etyka internetu
- Narzędzia badania internetu
- Realizacja materiałów wideo
- Kreowanie i zarządzanie contentem
- Budowanie marki oraz personal branding
Digital media to kierunek dla osób, które chcą lepiej wykorzystywać możliwości, jakie daje digitalizacja, aby utrzymać się i rozwijać na rynku medialnym. Czytaj więcej
dr hab. Karina Stasiuk-Krajewska
kierowniczka merytoryczna studiów
Digital media to kierunek dla osób, które chcą lepiej wykorzystywać możliwości, jakie daje digitalizacja, aby utrzymać się i rozwijać na rynku medialnym.
Przeniesienie szeroko rozumianej działalności z obszaru dziennikarstwa i mediaworkingu do internetu, jest już dzisiaj faktem. Tymczasem większość podmiotów na polskim rynku medialnym nie jest w stanie efektywnie dostosować się do tej zmiany. Dotyczy to zarówno instytucji (redakcji), ale także indywidualnych pracowników rynku mediów.
Digital media to kierunek dla osób, które chcą zdobyć i rozwinąć swoje kompetencje w tym zakresie, a także lepiej wykorzystywać możliwości, jakie daje digitalizacja, aby utrzymać się i rozwijać na rynku medialnym.
kierowniczka merytoryczna studiów
Partner kierunku
Czy to studia dla ciebie?
Zapraszamy osoby, które chcą jak najlepiej funkcjonować w cyfrowym świecie mediów i dostosować się do zachodzących na rynku zmian.
To kierunek odpowiedni dla:
- dziennikarzy
- redaktorów
- realizatorów
- prezenterów
- wydawców serwisów informacyjnych
- dyrektorów programowych
- producentów medialnych
- zarządzających mediami
- media plannerów
- specjalistów komunikacji, reklamy, brandingu i PR
- content managerów
- social media managerów
- brand managerów
- big data journalists
- brokerów informacji
Dlaczego warto?
- Zajęcia praktyczne pod okiem specjalistów z Grupy Onet-RAS Polska
- Aż 140 godzin praktycznych zajęć warsztatowych
- Przygotowujemy do samodzielnej pracy w nowoczesnych mediach
- Dostęp do najnowszej wiedzy
Sprawdź więcej powodów, dla których warto studiować
- Zajęcia praktyczne pod okiem specjalistów z Grupy Onet-RAS Polska
Warsztaty prowadzone są przez wybitnych praktyków i dziennikarzy współpracujących z Onet-RAS Polska – jedną z największych grup mediowych w kraju. Słuchacze szkolą swój warsztat dziennikarski pod okiem osób cenionych w branży. - Aż 140 godzin praktycznych zajęć warsztatowych
Cyfrowe środowisko mediów to dzisiaj rzeczywistość, w której nie każdy potrafi sprawnie funkcjonować. Dlatego stawiamy na praktyczne zajęcia, które podnoszą kompetencje osób związanych z mediaworkingiem. - Przygotowujemy do samodzielnej pracy w nowoczesnych mediach
- Dostęp do najnowszej wiedzy
Program studiów
Blok tematyczny
Analiza mediów i komunikacji
Etyka w Internecie – dylematy profesji medialnych w zdigitalizowanym świecie
Dyskursy mediów – jak media pokazują świat i co z tego wynika
Branding i marka w środowisku medialnym – wprowadzenie
Media i audiowizualność w kulturze współczesnej
Kulturowe konteksty social media
Kompetencje komunikacyjne w praktyce
Bezpieczeństwo w sieci
Blok tematyczny
Kompetencje dziennikarskie w Digital Media
Prawo prasowe
Podstawy dziennikarstwa online
Zaawansowane formy dziennikarstwa online
Research i dziennikarstwo śledcze
Sztuka wywiadu
Wydawanie strony głównej
Blok tematyczny
Badania Internetu
Podstawowe wskaźniki badania Internetu
SEO
Weryfikacja contentu
Blok tematyczny
Obraz
Komunikacja wizualna
Video – wprowadzenie
Data Journalism
Fotoedycja
Storytelling przez materiały video
Blok tematyczny
Content Management
Social Media
Jak monetyzować kontent
Reklama natywna
Budowanie wizerunku w sieci (personal branding)
Blok tematyczny
Branding
Platformy i media. Wpływ platform technologicznych na rynek medialny
Blok tematyczny
Digital Media – wybrane kanały komunikacji
Youtube jako narzędzie komunikacji
Budowanie i monetyzacja serwisów tematycznych
Blok tematyczny
Moduł do wyboru
Klub dyskusyjny
Projekt specjalnościowy
Organizacja nauki
Studia trwają dwa semestry i obejmują 190 godzin dydaktycznych zajęć. Zjazdy odbywają się średnio raz w miesiącu w weekendy.
Hybrydowa forma studiów oznacza, że wybrane zajęcia realizowane są w formule stacjonarnej, a inne w formule online. Nie ma możliwości łączenia tych form.
Zajęcia stacjonarne odbywają się w siedzibie Uniwersytetu SWPS lub w innym budynku wynajmowanym przez uczelnię.
Z ważnych przyczyn Centrum Studiów Podyplomowych i Szkoleń może dokonać zmian w programie, kadrze i formie studiów.
Warunki zaliczenia
- Minimum 80% obecności na zajęciach
- Zaliczenie poszczególnych przedmiotów w blokach tematycznych
Dokument ukończenia studiów
Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych na Uniwersytecie SWPS.
Kadra
Zajęcia prowadzone są przez praktyków, teoretyków, a także dziennikarzy współpracujących z największymi mediami w Polsce.
-
dr hab., prof. Uniwersytetu SWPSKarina Stasiuk-Krajewskadr hab., prof. Uniwersytetu SWPSmedioznawca, teoretyk komunikacji, etyk komunikacji profesjonalnej
Kierownik kierunku
Rekrutacja
Zasady rekrutacji
O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń. Wypełnienie formularza rekrutacyjnego nie jest jednoznaczne z zakwalifikowaniem się na dany kierunek. Zastrzegamy sobie możliwość zaproszenia kandydata na rozmowę rekrutacyjną.
W przypadku niewystarczającej liczby zgłoszeń uczelnia może podjąć decyzję o nieuruchomieniu kierunku.
- Wypełnij internetowy formularz zgłoszeniowy
- Załącz odpowiednie dokumenty
- Dokonaj opłaty rekrutacyjnej
- Rozpocznij studiowanie
Wypełnij internetowy formularz zgłoszeniowy
Na studia zapisujesz się online.
Po kliknięciu przycisku „Aplikuj” zostaniesz przekierowany do formularza zgłoszeniowego.
Nasz system poprowadzi Cię przez cały proces rekrutacji.
Przygotuj:
- Skan dyplomu ukończenia studiów wyższych
Załącz odpowiednie dokumenty
W trakcie wypełniania formularza załączasz skan/zdjęcie dyplomu ukończenia studiów wyższych.
Pamiętaj!
- Dokumenty powinny mieć format JPG/PDF.
- Wszystkie skany/zdjęcia muszą być czytelne
Dokonaj opłaty rekrutacyjnej
Opłatę wnosisz za pośrednictwem platformy PayU podczas wypełniania formularza rekrutacyjnego.
Uwaga!
- Studenci i absolwenci Uniwersytetu SWPS są zwolnieni z opłaty rekrutacyjnej.
Rozpocznij studiowanie
Na adres mailowy podany w formularzu dostaniesz powiadomienie o statusie Twojej aplikacji. O przyjęciu na studia poinformujemy Cię w osobnym mailu, a informacje dotyczące pierwszego zjazdu wyślemy na 7 dni przed rozpoczęciem nauki.
Pamiętaj!
- Liczba miejsc jest ograniczona
- O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń.
Opłaty
Opłata rekrutacyjna: 300 PLN
Studenci i absolwenci Uniwersytetu SWPS są zwolnieni z opłaty rekrutacyjnej.
Opłata za rok studiów (2024-2025)
Wysokość raty | Łączny koszt studiów | |
---|---|---|
Zapłać w 10 ratach | 1 080 PLN | 10 800 PLN |
Zapłać w 2 ratach | 5 150 PLN | 10 300 PLN |
Zapłać w 1 racie | 9 900 PLN | 9 900 PLN |
Słuchacze wpłacają czesne na na indywidualne subkonta podane w Wirtualnej Uczelni. Termin płatności 1. raty upływa 5 października dla studiów rozpoczynających się jesienią oraz 5 marca dla studiów rozpoczynających się wiosną.
Na 7 dni przed rozpoczęciem nauki każdy słuchacz otrzyma drogą elektroniczną informacje dotyczące pierwszego zjazdu.