dr hab., prof. Uniwersytetu SWPS
Mirosław Filiciak
Instytut Nauk Humanistycznych
dyrektor
Wydział Nauk Humanistycznych w Warszawie
kierownik Katedry Kultury i Mediów
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Dla mediów
Profil naukowy
Medioznawca. Dyrektor Instytutu Nauk Humanistycznych Uniwersytetu SWPS. Zajmuje się wpływem mediów cyfrowych na uczestnictwo w kulturze. Bada internet, gry komputerowe, przemiany telewizji oraz nieformalny obieg treści i kulturę współczesną.
Od lat współpracuje z publicznymi instytucjami kultury, organizacjami pozarządowymi i biznesem. Jest współtwórcą techno-kulturowego projektu „Kultura 2.0”, współtworzył też pierwszy polski medialab – inicjatywę samokształceniową z pogranicza aktywizmu społecznego, sztuki i technologii. Kierował licznymi projektami badawczymi, takimi jak „Młodzi i media. Nowe media a uczestnictwo w kulturze”, „Tajni kulturalni” czy „Obiegi kultury”. Autor książek: „Wirtualny plac zabaw. Gry sieciowe i przemiany kultury współczesnej” (2006), „Media, wersja beta” (2014) oraz wspólnie z Alkiem Tarkowskim „Dwa zero. Alfabet nowej kultury i inne teksty” (2015). Zastępca redaktora naczelnego kwartalnika „Kultura Popularna”.
Na Uniwersytecie SWPS prowadzi zajęcia z zakresu nowych mediów, popkultury i kultury audiowizualnej.
Dla mediów
Powiązane materiały na stronie uczelni
- Aktualności
- Badania i wdrożenia
- Blog popularnonaukowy
- Centra i laboratoria
- Centra i laboratoria
- Czasopisma naukowe
- Dydaktyka
- Informacja prasowa
- Konferencje
- Nagrody i wyróżnienia
- Naukowcy z Uniwersytetu SWPS
- Nowości wydawnicze
- Projekty naukowe
- Wykłady i spotkania
Materiały wideo
Internet, media, kulturoznawstwo, pasja (projekt „Można!”)
.To nie koniec telewizji
.Materiały audio
Nie ma jednej telewizji
Telewizja wyznacza, co dzieje się z naszym społeczeństwem i kulturą
Bezpieczeństwo w sieci to kwestia skomplikowana
Prywatność a kwestie związane z bezpieczeństwem społeczeństwa