Uczymy w praktyce
Konkretny warsztat i unikalna wiedza
Na naszych studiach nauczysz się wykorzystywać narzędzia brandingu, reklamy oraz public relations, by kompetentnie projektować i komunikować markę. Od początku studiów będziesz zdobywać doświadczenie zawodowe. Unikalną wiedzę wykorzystasz zarówno w agencjach, jak i w działalności doradczej.
- Dowiesz się, jak planować badania oraz zbierać i analizować dane, by skutecznie diagnozować markę oraz wyciągać wnioski dotyczące rynku i konsumentów.
- Nauczysz się korzystać z narzędzi reklamy i PR, dzięki czemu zaczniesz myśleć strategicznie o komunikowaniu marki oraz efektywnie działać online i offline.
- Zdobędziesz praktyczne umiejętności z obszaru creative writing, projektowania graficznego i stron www, kreowania obrazu i dźwięku czy tworzenia audycji radiowej – wykorzystasz je do skutecznego komunikowania marki.
- Odkryjesz tajemnice efektywnego zarządzania komunikacją – consulting, kontakty z mediami czy project management to obszary, w których nauczysz się działać.
- Zrozumiesz funkcjonowanie procesów, których celem jest kształtowanie stosunków społecznych, budowanie i utrzymywanie wizerunku i pozytywnych relacji.
- Podczas zajęć i praktyk zawodowych nawiążesz cenne kontakty zawodowe, co pomoże ci w starcie na rynku pracy.
- Kończąc studia, będziesz mieć w ręku jeszcze jeden atut – gotowe portfolio swoich projektów, które możesz zaprezentować pracodawcy, wykazując w ten sposób, że posiadasz już praktykę.
Projekty
naszych studentów
Nasze studia to nie wkuwanie teorii czy zaliczanie egzaminów, lecz przede wszystkim zdobywanie praktycznych umiejętności. Studenci pracują na konkretnych projektach, a zajęcia warsztatowe odbywają się w małych grupach, dzięki czemu osoby studiujące zawsze mogą liczyć na indywidulane wsparcie wykładowców.
Nowoczesne pracownie
do twojej dyspozycji
Studenci mają do dyspozycji specjalistyczne pracownie:
- studio fotograficzne, filmowo-telewizyjne i radiowe (aparaty, profesjonalne kamery filmowe i telewizyjne, mobilny i studyjny system oświetleniowy, sprzęt do realizacji dźwięku),
- pracownię neuropsychologiczną (zaawansowana baza empiryczna, eye-tracker, ergonomia interface, monitorowanie reakcji konsumenckich)
- laboratoria komputerowe (platformy: Mac OS, Windows; oprogramowanie: Adobe Illustrator, Photoshop, InDesign, After Effects, Premiere Pro, Lightroom, Fontlab Studio, Adobe XD, Figma, Axure, Blender, Substance 3D, Adobe Dimension).
Całkowicie nowy sposób studiowania
Podstawy teoretyczne i dużo zajęć warsztatowych
Rok I, semestr 1 i 2
Na pierwszym roku poznasz najważniejsze kwestie związane z teorią mediów i komunikacji, rynkami medialnymi, designem oraz teorią i praktyką brandingu, PR i reklamy. Dowiesz się, czym jest tożsamość i osobowość marki oraz na co zwrócić uwagę przy kreowaniu brandingu kulturowego. Poszerzysz swoje kompetencje językowe i komunikacyjne, nauczysz się pracować w zespole i występować przed kamerą. Poznasz zasady emisji głosu, techniki kreatywnego i krytycznego myślenia oraz rozwiązywania problemów (między innymi metodą Design Thinking). Ponadto dowiesz się jak kreować zoptymalizaowane i profesjonalne treści do Internetu (SEO, SEM) oraz jak analizować aktualne trendy.
Kompetencje profesjonalne i praca projektowa
Rok II, semestr 1 i 2
Na 2. roku studiów najpierw zbudujesz swoje kompetencje profesjonalne związane z myśleniem strategicznym na temat komunikacji marki. Potem zdobędziesz praktyczne umiejętności z obszaru creative writing, projektowania graficznego i stron www, kreowania obrazu i dźwięku, tworzenia audycji radiowej oraz planowania badań, zbierania i analizowania danych.
Nie studiujesz w typowym cyklu cotygodniowych zajęć. Zajęcia są blokowane w kilkunastodniowe intensywne warsztaty tematyczne, rozwijające poszczególne kompetencje w zakresie technik i kanałów komunikacji. Oznacza to, że w ciągu roku akademickiego – już na 2. roku studiów – przygotujesz kilka projektów indywidualnych i zespołowych: napiszesz rozbudowany tekst wizerunkowy, przygotujesz film/zdjęcie wizerunkowe, zaprojektujesz grafikę/stronę www, zrobisz profesjonalne badania marki i profesjonalny research dotyczących wizerunku marki (wraz z raportem). A na koniec weźmiesz udział w warsztatach umiejętności miękkich.
Projektowanie kampanii
Rok III, semestr 1
Na początku 3. roku nauczysz się stosować poznane wcześniej narzędzia w profesjonalnych kampaniach PR, brandingu i social mediów. Uzupełnisz swoją perspektywę o niezbędną wiedzę z zakresu prawa autorskiego, prawa mediów i ekonomii sektorów kreatywnych. Weźmiesz też udział w warsztatach medialnych, w ramach których nauczysz się tworzyć profesjonalne, multimedialne treści do mediów tradycyjnych i internetu.
Portfolio projektów
Rok III, semestr 2
Ostatni semestr studiów to szansa na sprawdzenie wszystkich nabytych przez ciebie umiejętności i kompetencji w praktyce. Zyskasz możliwość przygotowania kompleksowego projektu z zakresu brandingu/reklamy/PR, w strukturach symulujących rzeczywiste podmioty rynkowe (firmy, agencje itp.) pod okiem wybitnych specjalistów z branży.
W ten sposób po studiach wchodzisz na rynek pracy nie tylko z praktycznymi kompetencjami i umiejętnością ich używania, lecz także z pokaźnym zestawem własnych projektów (portfolio), które możesz pokazać pracodawcy.
Perspektywy zawodowe
Jak wykorzystasz to w przyszłości
Po ukończeniu studiów poza pracą w obszarze typowym dla dziennikarstwa (media tradycyjne, cyfrowe i społecznościowe) możesz pracować na następujących stanowiskach:
Współpraca z biznesem
Realizujemy projekty dla firm
Współpracujemy z największymi firmami medialnymi, agencjami marektingowymi, fundacjami, np.: Publicon, September Events, Wills Integrated, Brandkick, MUFU, Radio Wrocław, Fundacja SEXEDPL. W projektowaniu i wdrażaniu pomysłów kreatywnych współpracujemy również ze środowiskiem start-upowym.
Zespół
Z kim będziesz
współpracować
Wybór specjalności
Kiedy podejmujesz decyzję
Branding – reklama – public relations to jedna z trzech specjalności oferowanych na studiach I stopnia na kierunku dziennikarstwo i komunikacja społeczna. Specjalność wybierasz na pierwszym semestrze, a realizujesz od drugiego semestru studiów.
Rekrutacja
krok po kroku
Pamiętaj, że możesz aplikować tylko na jeden kierunek.
Sprawdź, jak przebiega proces rekrutacji- Wypełnij internetowy
formularz rekrutacyjny - Wgraj skan dokumentów
i poczekaj na ich weryfikację - Zawrzyj umowę
elektroniczną - Dostarcz dokumenty
do Biura Rekrutacji - Sprawdź decyzję
o przyjęciu na studia w formularzu rekrutacyjnym
Warunki
przyjęcia
- min. 95 pkt łącznie z dwóch dowolnych przedmiotów na nowej maturze
- min. 80 pkt łącznie z dwóch dowolnych przedmiotów na starej maturze
- znajomość języka polskiego na poziomie B2 (dotyczy obcokrajowców)
Dokumenty rekrutacyjne
Zasady rekrutacji
- Warunki, tryb oraz termin rozpoczęcia i zakończenia rekrutacji 2025-2026(PDF, 568 KB)
- Sposób przeliczania wyników z matury 2025-2026 (PDF, 238 KB)
- Szczegółowe zasady rekrutacji na kierunki w języku polskim 2025-2026 (PDF, 327 KB)
- Szczegółowe zasady rekrutacji na kierunki w języku angielskim 2025-2026 (PDF, 302 KB)
Zawarcie umowy
- Wzór umowy elektronicznej i tabela opłat 2025-2026 (PDF, 252 KB)
- Instrukcja skanowania dokumentów (PDF, 181 KB)
Dokumenty potwierdzające wykształcenie
Przetwarzanie danych osobowych
Opłaty
i stypendia
Opłata rekrutacyjna
Opłatę w wysokości 85 PLN należy wpłacić za pośrednictwem PayU w formularzu rekrutacyjnym.
Opłata rekrutacyjna jest bezzwrotna, chyba że: kierunek studiów, na który ubiegał się kandydat, nie został uruchomiony (z wyłączeniem sytuacji, kiedy kandydat zdecyduje się na inny kierunek studiów na Uniwersytecie SWPS).
Sprawdź, co obejmuje czesne Sprawdź, jak obniżyć czesneCzesne za pierwszy rok
rok akademicki 2025/2026 | wysokość raty |
---|---|
Zapłać w 10 ratach | 1 460 PLN |
Zapłać w 2 ratach | 7 180 PLN |
Zapłać całość | 13 800 PLN |
Bądź na bieżąco!
Zostaw nam swojego maila, a nie ominą cię żadne ważne informacje dotyczące startu rekrutacji, spotkań dla kandydatów oraz stypendiów.
Umów się na konsultację
Jeśli masz pytania dotyczące rekrutacji na studia, zarezerwuj konsultację online lub umów się na spotkanie w biurze rekrutacji w dogodnym dla siebie terminie.
Zadzwoń do nas
Jeśli chcesz porozmawiać z naszym konsultantem już teraz, skontaktuj się z nami telefonicznie.