logo uswps nazwa 3

Studia

Przemyśleć. Zaprojektować. Zrealizować. Media, które będą kształtować rzeczywistość. Marki, które dostarczą dobrych emocji. Relacje, które otworzą przestrzeń samorealizacji.

Michał Ulidis, Creative Partner, Publicon

Wydział Prawa i Komunikacji Społecznej we Wrocławiu

Branding – reklama – public relations

  • specjalność na kierunku Dziennikarstwo i komunikacja społeczna
  • studia I stopnia
  • forma stacjonarna i niestacjonarna

  • Limit miejsc na studia stacjonarne i niestacjonarne wyczerpany. Obowiązują zapisy na listę rezerwową.

Nowatorska formuła

Celem studiów jest kształcenie profesjonalistów pracujących w obszarze nowoczesnego dziennikarstwa oraz kreowania i komunikowania marki, którzy wykorzystują narzędzia brandingu, reklamy oraz public relations – zarówno w agencjach, jak i jako doradcy.

Specjalność pozwoli ci na zdobycie zróżnicowanych kompetencji w czterech zasadniczych obszarach projektowania wizerunku i komunikacji marki:

  • Diagnostyka komunikacji i analiza sytuacji zastanej w kontekście rynku, konsumentów oraz relacji biznesowych;
  • Strategia komunikacji marki online i offline, z użyciem narzędzi reklamy i PR;
  • Kreowanie marki z uwzględnieniem zróżnicowanych narzędzi i kanałów komunikacji (tekst, obraz, media, social media, doświadczenie użytkownika) oraz grup docelowych;
  • Zarządzanie komunikacją wewnątrz i na zewnątrz organizacji, w tym consulting, kontakty z mediami, project management.

Istotą studiów jest kształcenie praktyków, którzy będą dysponować konkretnym warsztatem i użytecznymi kompetencjami, pozwalającymi odnaleźć się na dynamicznie zmieniającym się rynku pracy.

Adresaci studiów

Studia adresowane są do osób otwartych, kreatywnych i dociekliwych, z wysoko rozwiniętym zmysłem analitycznym, dążących do zrozumienia rzeczywistości w każdym z jej wymiarów. Indywidualistów. Pasjonatów nowych form komunikacji, zainteresowanych najnowszymi technologiami i ich wykorzystaniem w codziennej pracy. To specjalność dla osób, które od pierwszych lat studiów chcą zdobywać doświadczenie zawodowe i budować profesjonalne portfolio, żeby zapewnić sobie dobry start na rynku pracy. Dla tych, którzy nie chcą się nudzić i naprawdę potrzebują zaangażować się w studia. Dla ludzi, którzy w przyszłości marzą o wykonywaniu pasjonującej i nieszablonowej pracy w obszarze brandingu, reklamy i public relations oraz chcą kontrolować ścieżkę swojej kariery zawodowej.

Perspektywy zawodowe

Po ukończeniu studiów poza pracą w obszarze typowym dla dziennikarstwa (media tradycyjne, cyfrowe i społecznościowe) możesz pracować na następujących stanowiskach: strategic planner – strateg marketingowy, odpowiedzialny za analitykę i strategię komunikacji marki; copywriter(ka) – pisanie tekstów wykorzystywanych w reklamach prasowych, radiowych, telewizyjnych, internetowych etc.; PR manager – samodzielne stanowisko, kluczowe kompetencje: kształtowanie wizerunku firmy, kontakty z mediami, organizacja konferencji prasowych, nadzór nad współpracującymi agencjami PR; account specialist – opiekun(ka) do spraw klientów; researcher/broker(ka) informacji – menedżer(ka) informacji, zajmuje się pozyskiwaniem informacji; communication specialist/ manager – specjalista(-tka)/ kierownik(-czka) ds. zarządzania komunikacją marki; social media specialist – menedżer(ka) do spraw zarządzania wizerunkiem i komunikacją marki w mediach społecznościowych; specjalista(-tka) ds. marketingu; brand manager – opiekun(ka) marki; analityk(-czka) rynków; doradca(-czyni) do spraw wizerunku; brand consultant – doradca(-czyni) do spraw wizerunku i komunikacji marki.

Zyskasz możliwość działania w zespołach związanych z branżami communication design, user experience design, service design, product design. Znajdziesz zatrudnienie w następujących miejscach: agencje PR / brandingu / reklamy, agencje kreatywne / digital, agencje social media / interaktywne / marketingu 360, butiki kreatywne i strategiczne, działy i departamenty komunikacji / PR / marketingu / promocji firm, instytucji, organizacji (sektor prywatny, publiczny, III sektor), agencje badawcze, domy mediowe, firmy doradcze i konsultingowe, grupy producenckie, studia graficzne i projektowe, firmy eventowe, artist management, sport management. Będziesz mógł/mogła też pracować jako freelancer(ka), stworzyć własną firmę / start-up.

Czego uczymy

Zobacz przykładowe moduły:

  • Kreatywność
  • Komunikacja wizerunkowa
  • Creative Writing
  • Badania i analiza mediów
  • Ekonomiki branżowe
  • Strategia komunikacji
  • Komunikacja wizualna w mediach
  • Kreacja – obraz i dźwięk
  • Komunikacja – reklama i social media
  • Komunikacja – branding
  • Komunikacja – Public Relations
  • Projektowanie produktu

Świetny start na rynku pracy

Kończąc studia, masz nie tylko wiedzę i zaawansowane techniczne kompetencje. Umiesz też myśleć kreatywnie, pracować w grupie i dbać o swój własny wizerunek, by świadomie projektować swoją karierę – uczysz się tego na zajęciach z personal brandingu.

Potrafisz pracować projektowomyśleć strategicznie. Masz rozbudowane umiejętności techniczne, które zdobywasz w świetnie wyposażonych pracowniach (produkcja i postpordukcja obrazu i dźwięku, montaż, programy graficzne, kreatywne pisanie itp.) i wiesz, jak je stosować w pracy projektowej.

Wiesz, jak założyć własną firmę albo start-up oraz jak zaprojektować i zakomunikować je na rynku jako markę.

Możesz też działać jako konsultant(ka)doradca(-czyni) dla wielu nowych firm pojawiających się we Wrocławiu i na Dolnym Śląsku (badania pokazują, że stolica Dolnego Śląska i cały region są w czołówce, jeśli chodzi o liczbę start-upów i nowych firm – wszystkie one będą potrzebowały specjalistów, którzy zaprojektują i zakomunikują ich markę).

Szeroki zakres kompetencji oraz atmosfera panująca na studiach – zawsze indywidulane traktowanie – pozwala ci zachować swój indywidualizm i elastyczność oraz rozwijać zainteresowania zgodnie z własnymi preferencjami. Zajęcia z praktykami dają możliwość poznania nowych ludzi, być może przyszłych pracodawców.

Kończąc studia, masz w ręku jeszcze jeden atut – gotowe portfolio swoich projektów, które możesz zaprezentować pracodawcy, wykazując w ten sposób, że posiadasz już praktykę.

Całkowicie nowy sposób studiowania

Pierwszy rok studiów to intensywne zajęcia wprowadzające w zagadnienia, do których będą odnosiły się zajęcia warsztatowe i praktyczne w kolejnych latach studiów, oraz zajęcia rozwijające kompetencje miękkie, coraz istotniejsze na rynku pracy. Na pierwszym roku poznasz najważniejsze kwestie związane z teorią mediów i komunikacji, rynkami medialnymi, designem oraz kontekstami marki. Poszerzysz swoje kompetencje językowe i komunikacyjne, nauczysz się pracować w zespole i występować przed kamerą. Poznasz zasady emisji głosu, techniki kreatywnego i krytycznego myślenia oraz rozwiązywania problemów (między innymi metodą Design Thinking) oraz podstawowe narzędzia badania internetu (SEO, SEM, SERM)

Na II roku studiów najpierw zbudujesz swoje kompetencje profesjonalne związane z myśleniem strategicznym na temat komunikacji marki. Potem zdobędziesz praktyczne umiejętności z obszaru creative writing, projektowania graficznego, stron www, kreowania obrazu i dźwięku oraz planowania badań, zbierania i analizowania danych.

Nie studiujesz w typowym cyklu cotygodniowych zajęć. Zajęcia są blokowane w kilkunastodniowe intensywne warsztaty tematyczne, rozwijające poszczególne kompetencje w zakresie technik i kanałów komunikacji. Oznacza to, że w ciągu roku akademickiego – już na II roku studiów! – przygotujesz kilka projektów indywidualnych i zespołowych – napiszesz rozbudowany tekst wizerunkowy, przygotujesz film wizerunkowy/zdjęcie wizerunkowe, zaprojektujesz grafikę/stronę www, zrobisz profesjonalne badania marki i profesjonalny research dotyczących wizerunku marki (wraz z raportem). A na koniec weźmiesz udział w warsztatach umiejętności miękkich.

Na początku III roku nauczysz się stosować poznane wcześniej narzędzia w profesjonalnych kampaniach PR, brandingu i social mediów. Uzupełnisz swoją perspektywę o niezbędną wiedzę z zakresu prawa autorskiego, prawa mediów i ekonomii sektorów kreatywnych. Weźmiesz też udział w warsztatach medialnych, w ramach których nauczysz się tworzyć profesjonalne, multimedialne treści do mediów tradycyjnych i Internetu.

Portfolio projektów

Ostatni semestr studiów to szansa na sprawdzenie wszystkich nabytych przez ciebie umiejętności i kompetencji w praktyce. Zyskasz możliwość przygotowania kompleksowego projektu z zakresu brandingu/reklamy/pr, w strukturach symulujących rzeczywiste podmioty rynkowe (firmy, agencje itp.) pod okiem wybitnych specjalistów z branży

W ten sposób po studiach wchodzisz na rynek pracy nie tylko z praktycznymi kompetencjami i umiejętnością ich używania, lecz także z pokaźnym zestawem własnych projektów (portfolio), które możesz pokazać pracodawcy.

Współpraca z praktykami z rynku

Współpracujemy z takimi instytucjami, jak: Publicon, JWT Group Poland (Lemon Sky), Grupa Onet, Effectica, Komunikacja+, 1450.pl, Ikona, Grupa Eska, Filip Mecner Artist Management, MorrisMarlowe; brandstrategy&design, Joy Media, Travelplanet, Brand24; BeFrank!; Fundacja UMBRELLA, Sektor III; Izba Gospodarcza Europy Środkowej, Stowarzyszenie Startup Founders; instytucje miejskie (ARAW, Biuro Promocji Wrocławia).

W projektowaniu i wdrażaniu pomysłów kreatywnych współpracujemy ze środowiskiem start-upowym (Fun Media, Right Hello, 1450, Joy Media).

Zajęcia warsztatowe i projektowe prowadzą najlepsi praktycy brandingu, reklamy i public relations. Prowadzący to nie tylko wykładowcy, lecz przede wszystkim mentorzy, którzy wspierają studentów w rozwijaniu ich pasji i pomysłów. Studenci zawsze mogą liczyć na uwagę i wsparcie w realizacji swoich pomysłów.

Studia oferują wiele dodatkowych aktywności – media studenckie (PismoPrywatne, StudenTV), koła naukowe (ant_Y, po co to), współorganizację eventów i konferencji, pracę projektową dla branży kreatywnej.

Kadra

Rekrutacja krok po kroku

  1. Wypełnij internetowy formularz zgłoszeniowy
    Zgodnie z kolejnymi krokami formularza, wprowadź wymagane dane.
  2. Wgraj skan dokumentów do formularza zgłoszeniowego:
    • świadectwo dojrzałości,
    • możesz złożyć dokument poświadczający znajomość języka obcego w celu uzyskania zwolnienia z wymaganych egzaminów na kierunek Filologia oraz na studia prowadzone w języku angielskim (lista certyfikatów dostępna na stronie internetowej uczelni).
    Ta czynność jest wymagana - pracownicy Biura rekrutacji dokonują wstępnej weryfikacji poprawności wgranych dokumentów (maksymalnie do 5 dni roboczych). W razie wystąpienia nieprawidłowości wysyłają wiadomość do Kandydata, za pośrednictwem formularza rekrutacyjnego, z prośbą o poprawę błędów.
    Czynność skanowania dokumentów nie jest trudna - instrukcja jak szybko i sprawnie zeskanować dokumenty, znajduje się na stronie kierunków.
  3. Zdaj rozmowę kwalifikacyjną/egzamin, jeżeli jest to jeden z warunków rekrutacji
    Informację o tym, czy są one wymagane w przypadku Twojej aplikacji na studia, otrzymasz w formularzu zgłoszeniowym.
  4. Dokonaj zawarcia umowy elektronicznej
    Po poprawnym wprowadzeniu wymaganych danych, w formularzu rekrutacyjnym pojawi się umowa elektroniczna o warunkach odpłatności za studia wraz z załącznikami, którą Kandydat zawiera z Uniwersytetem SWPS on-line. Postępuj zgodnie z instrukcjami.
    Obcokrajowcy, a także ci kandydaci, którzy w momencie aplikowania na studia nie mają ukończonych 18 lat muszą dostarczyć do Biura rekrutacji umowę i załączniki w wersji papierowej. Dokumenty te należy pobrać, podpisać, zeskanować i załączyć do formularza na etapie wysyłania zgłoszenia do weryfikacji.
  5. Przygotuj wymagane dokumenty i czekaj na informację, kiedy będziesz mógł dostarczyć je do Biura rekrutacji:
    • oryginał/odpis świadectwa dojrzałości wraz z kserokopią,
    • ankieta osobowa wygenerowana z formularza rekrutacyjnego
    • dokument poświadczający znajomość języka obcego, jeżeli był on podstawą do uzyskania zwolnienia z wymaganych egzaminów na kierunek Filologia oraz na studia prowadzone w języku angielskim (lista certyfikatów dostępna na stronie internetowej uczelni),
    • jeżeli Twoje dokumenty są wydane w językach innych niż polski/angielski/rosyjski/ukraiński, musisz przedstawić tłumaczenie,
    • polisa ubezpieczenia zdrowotnego lub oświadczenie o przystąpieniu do NFZ bądź innego ubezpieczyciela na terenie Polski – dotyczy obcokrajowców,
    • 2 egzemplarze podpisanej umowy o warunkach odpłatności za studia wraz z załącznikami – dotyczy obcokrajowców i tych kandydatów, którzy w momencie aplikowania nie mają ukończonego 18 roku życia,
    • potwierdzenie dokonania opłaty rekrutacyjnej, jeśli płatność nie została zrealizowana przez PayU w formularzu zgłoszeniowym.
    Zgodnie z obowiązującym prawem kopia świadectwa dojrzałości wymaga potwierdzenia zgodności z oryginałem przez pracownika Rekrutacji.
  6. Dostarcz oryginały dokumentów
    Aby ukończyć proces rekrutacji należy dostarczyć do Uczelni świadectwo dojrzałości w celu poświadczenia zgodności kopii z oryginałem.
    Informujemy, że kandydaci obcokrajowi mają prawo i obowiązek dostarczyć oryginalne dokumenty do Biura rekrutacji do 30 października 2021 r.
    W związku z sytuacją epidemiczną dotyczącą COVID- 19 oryginały dokumentów lub ich kopie poświadczone notarialnie należy wysłać pocztą lub kurierem na adres odpowiedniego Biura rekrutacji. Prosimy o wpisanie w formularzu rekrutacyjnym danych o nadanej przesyłce.
  7. Przyjęcie na studia
    Informacja o przyjęciu na studia pojawi się na Twoim koncie rekrutacyjnym po dostarczeniu do Biura rekrutacji oryginałów dokumentów.
    W przypadku cudzoziemców, przyjęcie następuje na drodze warunkowej decyzji administracyjnej - oryginały dokumentów muszą zostać dostarczone do Biura rekrutacji do 30 października 2021 roku.

Warunki przyjęcia

  • dwa najwyższe wyniki łącznie min. 95 pkt z nowej matury
  • dwa najwyższe wyniki łącznie min. 80 pkt ze starej matury
  • znajomość języka polskiego na poziomie B2 (dotyczy obcokrajowców)

Opłata rekrutacyjna

Opłatę w wysokości 85 PLN należy wpłacić za pośrednictwem PayU w formularzu rekrutacyjnym.

Opłata rekrutacyjna jest bezzwrotna, chyba że:

  • kierunek studiów, na który ubiegał się kandydat, nie został uruchomiony (z wyłączeniem sytuacji, kiedy kandydat zdecyduje się na inny kierunek studiów na Uniwersytecie SWPS).

Zwolnieni z opłaty rekrutacyjnej

  • Absolwenci studiów wyższych, doktoranckich i podyplomowych SWPS Uniwersytetu Humanistycznospołecznego (Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej)
  • Absolwenci studiów wyższych i podyplomowych Collegium Da Vinci (Wyższej Szkoły Nauk Humanistycznych i Dziennikarstwa w Poznaniu)
  • Absolwenci Liceum Da Vinci

Zniżka w czesnym

  • Dzieci absolwentów studiów wyższych Uniwersytetu SWPS otrzymują zniżkę w czesnym w wysokości 5% na wszystkie lata przewidziane programem studiów.

Czesne

Czesne za I rok studiów
w roku akademickim 2021/22
10 rat 975 zł
2 raty 4785 zł
1 rata 9200 zł

Umów się na konsultację online

Umów konsultację

Biuro Rekrutacji we Wrocławiu

  • + 48 22 104 75 07
  • rekrutacja.wroclaw@swps.edu.pl
  • ul. Aleksandra Ostrowskiego 30b, 53-238 Wrocław, pokój 18
  • Obsługa Biura realizowana będzie wyłącznie drogą mailową lub telefonicznie od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00-17:00. Zapraszamy również do zapisów na konsultacje online.
    Oryginały dokumentów lub dokumenty poświadczone notarialnie prosimy wysyłać pocztą lub kurierem z dopiskiem "Biuro rekrutacji na studia wyższe".

    W dniach 18-23 lutego 2021 r. Biuro Rekrutacji będzie nieczynne.
Slider