Więcej niż media
Produkcja audiowizualna od A do Z
Na tej specjalności nauczysz się od podstaw tworzenia i zarządzania projektami audiowizualnymi – filmami fabularnymi, serialami, reklamami, grami czy dokumentami. Zdobędziesz zarówno praktyczne umiejętności, jak i solidną wiedzę teoretyczną, które pozwolą ci efektywnie łączyć aspekty organizacyjne, finansowe oraz kreatywne procesy danej produkcji. Dowiesz się także, jak działa branża filmowa i medialna w Polsce i na świecie, w tym rynek dystrybucji i festiwali filmowych. Takie podejście zapewni ci kompleksowe kompetencje producenta.
- Dowiesz się, jak tworzyć koncepcje produkcji – łącząc kreatywności z aspektami biznesowymi.
- Poznasz wszystkie etapy planowania i organizowania produkcji – budżetowanie, harmonogram i logistyka.
- Nauczysz się zarządzać pracą ekipy – reżyserów, scenarzystów, operatorów, montażystów, dźwiękowców, grafików, artystów.
- Zdobędziesz kompetencje pozyskiwania funduszy, a także zarządzania budżetem i kontrolowania kosztów.
- Rozwiniesz umiejętności tworzenia treści audiowizualnych – łączenia innowacyjnych technologii i kreatywnych wizji.
- Zrealizujesz własny projekt – od pomysłu po realizację.
- Zrozumiesz branżę audiowizualną – jej strukturę, trendy i wyzwania rynkowe.
- Odkryjesz tajniki strategii marketingowych i sprzedażowych – skutecznej promocji i dystrybucji treści medialnych.
Projekty
naszych studentów dziennikarstwa
Nasze studia to nie wkuwanie teorii czy zaliczanie egzaminów, lecz przede wszystkim zdobywanie praktycznych umiejętności. Studenci pracują na konkretnych projektach, a zajęcia warsztatowe odbywają się w małych grupach, dzięki czemu osoby studiujące zawsze mogą liczyć na indywidulane wsparcie wykładowców.
Nowoczesne pracownie
do twojej dyspozycji
Studenci mają do dyspozycji specjalistyczne pracownie:
- studio fotograficzne, filmowo-telewizyjne i radiowe (aparaty i kamery cyfrowe full HD i 4K, mobilny system oświetleniowy, profesjonalny sprzęt audio),
- pracownię neuropsychologiczną (zaawansowana baza empiryczna, eye-tracker, ergonomia interface, monitorowanie reakcji konsumenckich)
- laboratoria komputerowe (platformy: Mac OS, Windows; oprogramowanie: Adobe Illustrator, Photoshop, InDesign, After Effects, Premiere Pro, Lightroom, Fontlab Studio, Adobe XD, Figma, Axure, Blender, Substance 3D, Adobe Dimension).
Całkowicie nowy sposób studiowania
Podstawy teoretyczne i dużo zajęć warsztatowych
Rok I, semestr 1 i 2
Na pierwszym roku poznasz najważniejsze kwestie związane z teorią mediów i komunikacji. Zapoznasz się z systemami medialnymi w Polsce i na świecie. Poszerzysz swoje kompetencje językowe i komunikacyjne, nauczysz się pracować w zespole i występować przed kamerą. Poznasz zasady emisji głosu, techniki kreatywnego i krytycznego myślenia oraz rozwiązywania problemów (między innymi metodą Design Thinking). Dowiesz się, jakimi prawami rządzi się przemysł i rynek audiowizualny oraz jakie są współczesne trendy audiowizualne. Podczas ćwiczeń zapoznasz się z procesem realizacji filmu.
Kompetencje profesjonalne i praca projektowa
Rok II, semestr 1 i 2
Na 2. roku studiów najpierw zbudujesz swoje kompetencje profesjonalne związane z myśleniem strategicznym na temat komunikacji marki. Potem zdobędziesz praktyczne umiejętności m.in. z obszaru kreowania obrazu i dźwięku, tworzenia audycji radiowej oraz planowania badań, zbierania i analizowania danych. Na warsztatch i podczas ćwiczeń zapoznasz się z konceptualizacją projektu audiowizualnego – dowiesz się, czym jest development i pitching projektu oraz jak wykorzystywać w swojej przyszłej pracy nowe technologie audiowizualne. Na warsztatach scenopisarskich, operatorskich oraz z audycji radiowej nauczysz się w praktyce kreacji audialnej i audiowizualnej dla mediów. Nauczysz się montażu obrazu i dźwięku oraz dowiesz się wszystkiego o działaniach związanych z postprodukcją. Zdobędziesz cenną wiedzę i umiejętności z obszaru organizacji produkcji filmowej oraz produkcji formatów telewizyjnych.
Jeszcze więcej praktyki
Rok III, semestr 1
Nauczysz się stosować poznane wcześniej narzędzia w konkretnych projektach. Poznasz zasady finansowania i budżetowania produkcji. Uzupełnisz swoją perspektywę o niezbędną wiedzę z zakresu kosztorysu filmu, krajowych źródeł finansowania produkcji i warunków koprodukcji międzynarodowych. Weźmiesz też udział w warsztatach z realizacji filmu dokumentalnego oraz pracy reżysera filmowego i telewizyjnego. Poznasz zasady produkcji gier.
Portfolio projektów
Rok III, semestr 2
Najpierw nauczysz się zasad skutecznej sprzedaży i promocji produktu audiowizualnego – dystrybucji filmu, przygotowania kampanii marketingowej, działań podczas festiwali i targów branżowych. Później przygotujesz kompleksowy projekt audiowizualny pod okiem specjalistów z branży. Sprawdzisz wszystkie nabyte przez ciebie umiejętności i kompetencje w praktyce.
W ten sposób po studiach wchodzisz na rynek pracy nie tylko z praktycznymi kompetencjami i umiejętnością ich używania, lecz także z portfolio projektów, które możesz pokazać pracodawcy.
Współpraca
z ekspertami z branży
Zajęcia warsztatowe i projektowe prowadzą najlepsi praktycy na rynku. Prowadzący to nie tylko wykładowcy, lecz przede wszystkim mentorzy, którzy wspierają studentów w rozwijaniu ich pasji i pomysłów. Studenci zawsze mogą liczyć na uwagę i wsparcie w realizacji swoich pomysłów.
Współpracujemy z takimi instytucjami, jak: Dolnośląskie Centrum Filmowe czy Wytwórnia Filmów Fabularnych we Wrocławiu.
Perspektywy zawodowe
Jak wykorzystasz to w przyszłości
Kończąc studia na dziennikarstwie, możesz pracować w mediach na takich stanowiskach, jak: dziennikarz, reporter, wydawca, czy szef redakcji, czy bloger lub twórca contentu. Z kompetencjami z zakresu PR i kreowaniu marki osobistej możesz podjąć pracę jako rzecznik prasowy czy specjalista ds. PR lub marketingu.
Po ukończeniu specjalności zarządzanie produkcją audiowizualną zyskujesz dodatkowe perspektywy zawodowe.
Zespół
Z kim będziesz
współpracować
Wybór specjalności
Kiedy podejmujesz decyzję
Zarządzanie produkcją audiowizualną to jedna z trzech specjalności oferowanych na studiach I stopnia na kierunku dziennikarstwo i komunikacja społeczna. Specjalność wybierasz na pierwszym semestrze, a realizujesz od drugiego semestru studiów.
Rekrutacja
krok po kroku
Pamiętaj, że możesz aplikować tylko na jeden kierunek.
Sprawdź, jak przebiega proces rekrutacji- Wypełnij internetowy
formularz rekrutacyjny - Wgraj skan dokumentów
i poczekaj na ich weryfikację - Zawrzyj umowę
elektroniczną - Dostarcz dokumenty
do Biura Rekrutacji - Sprawdź decyzję
o przyjęciu na studia w formularzu rekrutacyjnym
Warunki
przyjęcia
- min. 95 pkt łącznie z dwóch dowolnych przedmiotów na nowej maturze
- min. 80 pkt łącznie z dwóch dowolnych przedmiotów na starej maturze
- znajomość języka polskiego na poziomie B2 (dotyczy obcokrajowców)
Dokumenty rekrutacyjne
Zasady rekrutacji
- Warunki, tryb oraz termin rozpoczęcia i zakończenia rekrutacji 2025-2026(PDF, 568 KB)
- Sposób przeliczania wyników z matury 2025-2026 (PDF, 238 KB)
- Szczegółowe zasady rekrutacji na kierunki w języku polskim 2024-2025 (PDF, 370 KB)
- Szczegółowe zasady rekrutacji na kierunki w języku angielskim 2025-2026 (PDF, 302 KB)
Zawarcie umowy
- Wzór umowy elektronicznej i tabela opłat 2025-2026 (PDF, 252 KB)
- Instrukcja skanowania dokumentów (PDF, 181 KB)
Dokumenty potwierdzające wykształcenie
Przetwarzanie danych osobowych
Opłaty
i stypendia
Opłata rekrutacyjna
Opłatę w wysokości 85 PLN należy wpłacić za pośrednictwem PayU w formularzu rekrutacyjnym.
Opłata rekrutacyjna jest bezzwrotna, chyba że: kierunek studiów, na który ubiegał się kandydat, nie został uruchomiony (z wyłączeniem sytuacji, kiedy kandydat zdecyduje się na inny kierunek studiów na Uniwersytecie SWPS).
Sprawdź, co obejmuje czesne Sprawdź, jak obniżyć czesneCzesne za pierwszy rok
rok akademicki 2025/2026 | wysokość raty |
---|---|
Zapłać w 10 ratach | 1 460 PLN |
Zapłać w 2 ratach | 7 180 PLN |
Zapłać całość | 13 800 PLN |
Bądź na bieżąco!
Zostaw nam swojego maila, a nie ominą cię żadne ważne informacje dotyczące startu rekrutacji, spotkań dla kandydatów oraz stypendiów.
Umów się na konsultację
Jeśli masz pytania dotyczące rekrutacji na studia, zarezerwuj konsultację online lub umów się na spotkanie w biurze rekrutacji w dogodnym dla siebie terminie.
Zadzwoń do nas
Jeśli chcesz porozmawiać z naszym konsultantem już teraz, skontaktuj się z nami telefonicznie.