
Konkurs
CHANGE IT
IMPACTFUL INNOVATION CHALLENGE
„CHANGE IT – IMPACTFUL INNOVATION CHALLENGE” to konkurs na najlepszy projekt studencki z obszaru innowacji impactowych. Uczestnictwo w konkursie daje możliwość wzmocnienia swoich kompetencji biznesowych i szansę na wcielenie w życie autorskiego pomysłu na naprawę świata. Wyłonione w pierwszym etapie zespoły przez pół roku dopracowują projekt, korzystając ze wsparcia merytorycznego doświadczonych mentorów i mentorek. Dzięki świeżym ideom i multidyscyplinarnej współpracy zespoły tworzą zaawansowane innowacje stanowiące odpowiedź na ważne problemy społeczne. Wierzymy, że wypracowane przez studentki i studentów rozwiązania odmienią świat.
Nabór zespołów do drugiej edycji konkursu zakończył się w grudniu 2022 r. Następna edycja konkursu ruszy jesienią 2023 r.
Zapraszamy na serwer Discord

Na konkurs można zgłaszać projekty startupowe z obszaru innowacji impactowych. Konkurs jest skierowany do osób studiujących.
W programie każdorazowo bierze udział maksymalnie 10 zespołów wyłonionych na drodze dwuetapowej selekcji, na którą składają się weryfikacja formalna wniosku i weryfikacja merytoryczna podczas spotkania online z komisją konkursową.
Praca zakwalifikowanych zespołów projektowych obejmuje stworzenie projektu innowacyjnego produktu lub usługi przy wsparciu ekspertek i ekspertów, którzy dzielą się swoją wiedzą i umiejętnościami, inspirują do działania i przekazują cenny feedback. Praca nad projektami trwa pół roku. W tym czasie odbywają się comiesięczne dwugodzinne grupowe spotkania konsultacyjne zespołów ze specjalistami. W zależności od potrzeb istnieje też możliwość indywidualnych konsultacji. Spotkania poświęcone są różnorodnym tematom, np. segmentacji rynku, personie, propozycji wartości, analizie konkurencji, modelowi biznesowemu, prezentacji sprzedażowej oraz zagadnieniom z obszaru IP.
Krótko przed zakończeniem programu zespoły przedstawiają swoje projekty podczas speed datingu – pięciominutowych indywidualnych spotkań z ekspertkami i ekspertami branżowymi, a następnie odpowiadają na ich pytania. Na zakończenie przygotowują sprawozdanie zawierające wszystkie elementy składowe tworzonego projektu: analizę problemu, segmentację rynku, grupę docelową, propozycję wartości, model biznesowy, analizę konkurencji, harmonogram zaplanowanych działań, potencjał wdrożeniowy. Ostateczną wersję projektów prezentują podczas sesji pitchingowej. Analogicznie jak we wszystkich konkursach startupowych na świecie, zespoły wygłaszają krótką, maksymalnie pięciominutową mowę sprzedażową (elevator pitch), po której następuje seria pytań ze strony komisji oceniającej.
Wyłonione zwycięskie zespoły otrzymują nagrodę finansową przeznaczoną na dalszą realizację projektu i wzmacnianie kompetencji biznesowych.
Organizatorem konkursu jest Uniwersytet SWPS, a partnerami strategicznymi – Akademicki Inkubator Przedsiębiorczości Politechniki Wrocławskiej, Credit Agricole Bank Polska S.A. i Mastercard.
Konkurs koordynują Patrycja Radek i Agnieszka Młodzińska-Granek. Za administrację odpowiada Katarzyna Pasiak. Dr Jakub Kuś reprezentuje Wydział Psychologii Uniwersytetu SWPS we Wrocławiu, dr. hab. Mariusz Wszołek – Wydział Prawa i Komunikacji Uniwersytetu SWPS we Wrocławiu, zaś Anna Górecka – Politechnikę Wrocławską.
Aktualności
Pierwsza edycja konkursu miała miejsce pod nazwą „SWPS University Social Innovation Startup Challenge” z inicjatywy Patrycji Radek i dr Agnieszki Młodzińskiej-Granek i trwała od października 2021 r. do czerwca 2022 r. Był to konkurs startupowy na projekty z obszaru innowacji społecznych, w którym mogli wziąć udział jedynie studenci i studentki Wydziału Psychologii we Wrocławiu Uniwersytetu SWPS.
Konkurs organizowały: Wydział Psychologii we Wrocławiu, Wydział Prawa i Komunikacji Społecznej we Wrocławiu oraz Centrum Transferu Wiedzy pod patronatem Strefy Zarządzania Uniwersytetu SWPS, a realizatorami byli Patrycja Radek (koordynatorka), dr Agnieszka Młodzińska-Granek i dr Jakub Kuś.
Zgłosiło się 21 studentów i studentek z ośmioma projektami, spośród których prof. Tomasz Grzyb, dziekan Wydziału Psychologii we Wrocławiu, oraz prodziekani dr Julita Koszur i dr Jakub Kuś wybrali pięć najlepszych. Projekty „Wczuj się”, „Spokojna głowa”, „Therpy” (początkowo pod nazwą „Dla dziecka”), „Elephant Game” i „Alz-hi” wzięły udział w inkubacji i walce o nagrody finansowe.
Droga od pomysłu do jego wdrożenia jest długa, kręta i wyboista. Oprócz dobrej koncepcji potrzebne są praktyczne narzędzia i wsparcie merytoryczne, dlatego odtąd w pracy nad projektami zespołom towarzyszyli eksperci i ekspertki z doświadczeniem we wdrażaniu innowacji: Jerzy Lipiński, Łukasz Martyniec, Katarzyna Mazurek, dr Agnieszka Młodzińska-Granek, Patrycja Radek, prof. Agnieszka Skala, Magdalena Surowiec i Tomasz Szymański. Korzystając z ich pomocy, zespoły przez pół roku doskonaliły projekty. Był to czas intensywnej pracy: zwiększania kompetencji przedsiębiorczych oraz pogłębiania wiedzy o modelach biznesowych, konkurencji i rynku.
W komisji konkursowej zasiedli Ewa Sondej (SANDS Partners), Maria Szumowska (EY), Leszek Kwieciński (Uniwersytet Wrocławski), Stanisław Rogoziński (SATUS Starter VC) i Joanna Wapińska (3M).
W tej edycji uwaga młodych projektantów skupiła się na osobach potrzebujących terapii, m.in. ofiarach przemocy psychicznej, osobach z niepełnosprawnościami czy chorobami neurodegeneracyjnymi. Główną nagrodę, 7000 zł, otrzymał projekt „Therpy” – platforma terapeutyczna dla dzieci z niepełnosprawnościami (Wiktoria Kotarska i Wojciech Postolak). Nagroda 3500 zł została przyznana projektowi „Alz-hi” autorstwa Małgorzaty Hajdaczuk, Anity Tromsy i Patryka Korzeniewskiego, który stanowił propozycję aplikacji dla osób z chorobami neuropsychologicznymi i ich opiekunów/opiekunek. Przyznano również wyróżnienie projektowi platformy terapeutycznej „Spokojna głowa”, która miała połączyć terapeutów z ich klientami/klientkami (Wiktoria Pustułka, Hanna Adamowicz, Maja Wróblewska). Zdobyte pieniądze posłużyły do dalszego rozwoju projektów, w tym sfinansowania badań rynkowych i wybranych szkoleń biznesowych dla członków i członkiń zespołów.
Choć oparte na współzawodnictwie, „Social Innovation Startup Challenge” pokazało, jak ważną rolę w tworzeniu lepszej przyszłości odgrywa współpraca.
- Wierzymy w potęgę różnorodności.
- Doceniamy współpracę i odmienne punkty widzenia.
- Zachęcamy do rozwiązywania problemów.
- Łączymy zmotywowanych ludzi z różnymi perspektywami i kompetencjami.
- Troszczymy się o życie na ziemi.
- Dostarczamy ważnych pytań.
- Poszerzamy perspektywę.
- Wydobywamy supermoce.
- Umożliwiamy współpracę z fantastycznymi ekspertkami i ekspertami.
- Inspirujemy siebie i innych do działania.
- Pomagamy wdrożyć innowacje na całym świecie.
- Zmieniamy świat na lepszy.
e-mail: [email protected]
Partnerzy strategiczni

Akademicki Inkubator Przedsiębiorczości Politechniki Wrocławskiej
Inkubator wspiera przedsiębiorczość akademicką. Oferuje miejsce do rozwoju pomysłów biznesowych, projektów technicznych i technologicznych – od idei do wejścia na rynek. Świadczy bezpłatne konsultacje księgowe, prawne, marketingowe i dotacyjne, m.in. w zakresie zakładania i prowadzenia firmy. Organizuje też zajęcia kreatywne i edukacyjne z zewnętrznymi partnerami biznesowymi, sprzyjające kreowaniu pomysłów na biznes.

Credit Agricole
Credit Agricole to bank uniwersalny, który od ponad 20 lat funkcjonuje na polskim rynku. Działa w obszarze bankowości detalicznej, małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP), agrobiznesu oraz bankowości korporacyjnej. W Credit Agricole można korzystać z usług bankowości codziennej (konta, karty, lokaty itp.) i niemal wszystkich rodzajów kredytów. Do dyspozycji klientów są specjaliści od leasingu, faktoringu, bankowości korporacyjnej i inwestycyjnej. Jako bank „w 100% cyfrowy i w 100% ludzki”, Credit Agricole inwestuje w nowoczesne technologie i ułatwia zdalny dostęp do swoich usług. Jednocześnie dba o swoich pracowników i jakość obsługi w bezpośrednim kontakcie. Usługi i produkty Credit Agricole są łatwo dostępne: można z nich korzystać poprzez CA24 eBank lub CA24 Mobile. Bank ma także rozbudowaną sieć placówek własnych i partnerskich. Credit Agricole należy do Grupy Crédit Agricole, która jest jedną z 10 największych instytucji finansowych na świecie. Obecnie funkcjonuje w 48 krajach i obsługuje ponad 52 mln klientów. W Polsce, poza bankiem, do Grupy należą: Europejski Fundusz Leasingowy wraz ze spółkami zależnymi, Credit Agricole Ubezpieczenia oraz Amundi Polska TFI.

Mastercard
Mastercard jest globalną firmą technologiczną działającą w obszarze płatności. Włącza się w rozwój cyfrowej gospodarki wyrównującej szanse i wprowadza innowacje, dzięki którym transakcje są bezpieczniejsze i prostsze. Usługi i rozwiązania Mastercard pomagają konsumentom, instytucjom finansowym, przedsiębiorstwom i sektorowi publicznemu wykorzystać pełnię potencjału. Sieć Mastercard łączy ponad 210 krajów i terytoriów. Firma realizuje wizję zrównoważonego świata.