Już jutro finał konkursu „CHANGE IT”. Co mówią koordynatorki?
Już jutro odbędzie się finał konkursu „CHANGE IT – IMPACTFUL INNOVATION CHALLANGE”. Wkrótce dowiemy się, który projekt studencki z obszaru innowacji impactowych zostanie uznany za najlepszy. O konkursie rozmawiają jego koordynatorki – Patrycja Radek z Uniwersytetu SWPS oraz Elli Vitchynova z firmy Mastercard.
Dobry zespół innowacyjny nie boi się zadawać pytań
Patrycja Radek (brokerka innowacji na Uniwersytecie SWPS): Elli, towarzyszysz zespołom od początku programu i sama masz duże doświadczenie w rozwoju innowacji. Po czym poznać dobry zespół innowacyjny?
Elli Vitchynova (Products and Solutions Senior Specialist w firmie Mastercard): Myślę, że dobry zespół to taki, który wie, jaki problem rozwiązuje, i dowiedział się o nim w rozmowach z docelowymi odbiorcami. To zespół, który nie boi się zadawać pytań oraz przyznać się, że czegoś nie wie, bo to właśnie motywuje do rozwoju i kolejnych poszukiwań. To zespół, który umie współpracować, co nie oznacza, że nie ma w nim konfliktów zdań, podejść i propozycji, ale po ożywionych dyskusjach umie znaleźć wspólne rozwiązania i odpowiedzi.
Czy masz swoich faworytów w konkursie?
I tak, i nie. Na pewno nie podam konkretnej nazwy zespołu. W zgłoszonej dziesiątce projektów nie ma takiego pomysłu, który mi się nie podoba. Niezależnie od pomysłu i zespołu, widzę ludzi, którzy na początku bali się zabierać głos w dyskusjach, a z miesiąca na miesiąc się zmieniają. Po naszych sesjach indywidualnych i grupowych są coraz bardziej pewni i świadomi. Bardzo mi imponuje, że otwierają się i stawiają czoła przekonaniom nie do końca dla nich wygodnym.
„CHANGE IT” to konkurs na poziomie preinkubacyjnym. Zespoły stawiają pierwsze kroki na drodze rozwoju innowacji technologicznych – dojdą do koncepcji lub wczesnych prototypów rozwiązań. Jaki jest sens działań na tym etapie? Co mogą dać w dłuższej perspektywie, skoro większość zespołów nie rozwinie opracowanej technologii?
Myślę, ze jednym z najważniejszych celów „CHANGE IT” jest zdobycie wiedzy rynkowej. Dlatego zapraszamy ekspertki i ekspertów biznesu i dlatego w tym projekcie jest Mastercard – firma tworząca rozwiązania oparte na potrzebach rynkowych. Pokazujemy studentom i studentkom, jak rozwijać innowacje. Dzielimy się wiedzą przydatną całe życie. Niezależnie, czy będą dalej rozwijać zgłoszony do konkursu pomysł, czy znajdą inną pracę, tu zdobywają umiejętności wymagane przez pracodawców oraz narzędzia do działania. Nasi eksperci i ekspertki przekazują wiedzę teoretyczną i pokazują przykłady rozwiązań, które Mastercard wprowadził na rynek. Myślę, że jest to bardzo cenne, a nawet bezcenne.
Na czym polega „CHANGE IT”?
„CHANGE IT” to konkurs na najlepszy projekt studencki z obszaru innowacji impactowych. W rywalizacji uczestniczą mieszane zespoły studenckie z Uniwersytetu SWPS i Politechniki Wrocławskiej. Udział w konkursie daje możliwość wzmocnienia kompetencji biznesowych oraz szansę na wcielenie w życie autorskiego pomysłu na naprawę świata.
Organizatorem „CHANGE IT” jest Uniwersytet SWPS, a partnerami strategicznymi – Akademicki Inkubator Przedsiębiorczości Politechniki Wrocławskiej, Credit Agricole Bank Polska S.A. i Mastercard.
Wywiadu udzieliła
Products and Solutions Senior Specialist w firmie Mastercard.