Wojciech Eichelberger na Drzwiach Otwartych w Poznaniu
Tegoroczny nabór na studia trwa do końca września. Podczas Drzwi Otwartych 8 września przedstawimy ofertę psychologii, prawa oraz wzornictwa i architektury School of Form. Posłuchamy także wykładów ekspertów o psychologii reklamy, prawach autorskich czy projektowaniu. Gość specjalny, psycholog i trener Wojciech Eichelberger opowie zaś o definicji prawdziwego sukcesu i najważniejszym projekcie życiowym - o nas samych.
Na wydarzenie zapraszamy tegorocznych kandydatów na studia, przyszłorocznych maturzystów, ich rodziców i wszystkie osoby zainteresowane ofertą Uniwersytetu.
Na Wydziale Zamiejscowym w Poznaniu mamy do zaoferowania cztery kierunki: psychologia, prawo, architektura i wzornictwo. Co je łączy? Przede wszystkim człowiek. Każdy z naszych kierunków zaprojektowany jest z myślą o ludziach, ich potrzebach i pragnieniach.
Poza szczegółowymi informacjami na temat studiów na kierunkach: psychologia, prawo, architektura i wzornictwo, uczestnicy Drzwi Otwartych będą mieli okazję do zapoznania się z infrastrukturą uczelni – salami wykładowymi, aulami, strefą studenta; do porozmawiania ze studentami i wykładowcami oraz udziału w warsztatach i wykładach kierunkowych prowadzonych przez kadrę Uniwersytetu SWPS.
Osoby zdecydowane będą mogły złożyć dokumenty w Biurze Rekrutacji, które czynne będzie w godz. 10.00-15.00.
Program
9.30-11.00 – prezentacja oferty edukacyjnej | sala 004
11.00-12.15 – wykład gościa specjalnego | sala 004
- Twój najważniejszy projekt życiowy
Wojciecha Eichelbergera
12.30-13.30 – wykłady równoległe
- Wykład dla kandydatów na PRAWO | sala N408
Prawo autorskie, czyli jak w zgodzie z prawem korzystać z twórczości innych osób
dr Aleksandra Bagieńska-Masiota - Wykład dla kandydatów na PSYCHOLOGIĘ | sala 002
Psychologia wpływu społecznego w praktyce: fakty i mity o reklamie
Maciej Kościelniak - Wykład dla kandydatów na ARCHITEKTURĘ/WZORNICTWO | sala N409
Sukces Lego, Ikei i innych. Dlaczego projektanci pracują z antropologami?
Jagna Jaworowska
Stoiska Informacyjne
Po części prezentacyjnej zapraszamy do rozmów z wykładowcami i studentami reprezentującymi poszczególne kierunki, a także do odwiedzenia stoisk informacyjnych:
- Biura Rekrutacji - informacje o zasadach rekrutacji i formalności
- Koordynator ds. osób z niepełnosprawnością - informacje o świadczeniach dla osób z niepełnosprawnością
- Biura Karier - informacje o ofercie staży, praktyk, szkoleń
- Centrum Studiów Podyplomowych i Szkoleń - informacje o ofercie studiów podyplomowych
Prawo, psychologia – studia jednolite magisterskie
Psychologia, wzornictwo (School of Form) – studia I stopnia
Architektura (School of Form) - studia I stopnia inżynierskie
28 kierunków studiów podyplomowych oraz studium pedagogiczne
Sprawdź ofertę studiów Uniwersytetu SWPS w Poznaniu »
Wykłady
Twój najważniejszy projekt życiowy
Jesień to często czas rozpoczynania nowych wyzwań zawodowych, postanowień związanych z rozwojem i nauką. Po wakacyjnym odpoczynku powracamy do naszych zadań i celów. Zdarza się, że mierzymy się wówczas z powracającą presją ciężkiej pracy, odnoszenia sukcesu i oczekiwaniami - własnymi czy otoczenia.
O czym musimy pamiętać, by się nie zgubić? Jak uwolnić się od sukcesoholizmu? Czym jest prawdziwy sukces? Jak wyciszenie i skupienie na bliskich, sobie, swoim pasjom i ciału może nam pomóc w jego odniesieniu?
Na wykładzie porozmawiamy o tym wszystkim, a także o tym co ma z nim wspólnego pokora, autonomia czy empatia i jak wpływają na nasze poczucie szczęścia.
Wojciech Eichelberger
Psychoterapeuta, coach, trener, doradca biznesu. Współtwórca i dyrektor Instytutu Psychoimmunologii (IPSI) w Warszawie, który zajmuje się m.in. profilaktyką przeciążenia i wypalenia stresem. W swoich projektach szkoleniowych i terapeutycznych odwołuje się do koncepcji terapii integralnej, która oprócz psychiki bierze pod uwagę ciało, energię i duchowość człowieka.
Prawo autorskie, czyli jak w zgodzie z prawem korzystać z twórczości innych osób
Cytat jest instytucją prawa autorskiego, która umożliwia korzystanie z twórczości innych osób przez innych twórców. Cytat nie odnosi się jedynie do utworów pisanych ale również do każdego rodzaju wytworów takich jak zdjęcia, filmy, muzyka, grafika. Jednak czy zawsze możemy korzystać z cudzej twórczości? W jakich sytuacjach należy się wynagrodzenie dla autora? Jakie sankcje mogą nas spotkać, kiedy przekroczymy granice prawa cytatu lub też czynimy to nieumiejętnie? O tych niepokojących w dobie technologii tematach, porozmawiamy ze specjalistką z zakresu prawa autorskiego dr Aleksandrą Bagieńską-Masiotą.
dr Aleksandra Bagieńska-Masiota
prawnik i politolog, wykładowca Wydziału Zamiejscowego w Poznaniu Uniwersytetu SWPS, absolwentka studiów prawniczych na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. W latach późniejszych współpracowniczka Rozgłośni Polskiego Radia w Poznaniu – Radia Merkury oraz doktorantka w Zakładzie Prawa Prasowego i Systemów Prasowych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Absolwentka studiów podyplomowych z zakresu Administracji Europejskiej i Public Relations na UAM. Od 2007 r. doktor nauk humanistycznych w zakresie nauk o polityce w Instytucie Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM w Poznaniu. Autorka książki pt. „Sejmowa komisja śledcza w systemie politycznym RP”, Wydawnictwo Sejmowe, 2010. Od 2008 r. pracownik naukowy i dydaktyczny, obecnie Wydziału Zamiejscowego w Poznaniu Uniwersytetu SWPS, współpracuje z poznańską kancelarią prawną Masiota i Wspólnicy Adwokacka Spółka Partnerska. Specjalizuje się w tematyce prawa prasowego, autorskiego, a także prawa politycznego.
Psychologia wpływu społecznego w praktyce: fakty i mity o reklamie
Pierwsze ślady reklamy odnaleziono już wśród zabytków starożytnej Mezopotamii. Dzisiaj - rynek reklamy to miliardy dolarów, a billboardy i spoty reklamowe otaczają nas zewsząd. Jak odnaleźć się w tym świecie i umieć podejmować trafne decyzje konsumenckie?
Wszystkim nam wydaje się, że jesteśmy w pełni odporni na perswazję sprzedawców. Wykład jest próbą odpowiedzi na pytanie, czy tak faktycznie jest. Punktem wyjścia będzie próba zdefiniowania reklamy oraz odkrycie sposobów, w jaki wywiera ona wpływ na ludzi. Zastanowimy się, czy reklama może działać poniżej progu naszej świadomości (kilka faktów o reklamie podprogowej) - i w jakich okolicznościach szczególnie łatwo jej ulegamy.
Trudno obiecać, że omawiana wiedza znacząco podniesie odporność na perswazję. Jest natomiast pewne, że wykład będzie ciekawą podróżą przez świat reklamy - a słuchacze staną się odrobinę bardziej świadomymi konsumentami.
Maciej Kościelniak
doktorant oraz pracownik na Uniwersytecie SWPS. Specjalizuje się w szeroko pojętej psychologii społecznej, psychologii wpływu społecznego oraz ekonomii behawioralnej. Coach zajmujący się problematyką wyboru ścieżki kariery i przekwalifikowania zawodowego.
Sukces Lego, Ikei i innych. Dlaczego projektanci pracują z antropologami?
Antropologia uczy nas wrażliwości i nieszablonowego myślenia. Nic dziwnego, że w ostatnich latach firmy coraz częściej współpracują z antropologami przy tworzeniu nowych produktów lub ulepszaniu starych. Rzadko jednak słyszy się, na czym konkretnie ta współpraca polega. Odwołując się do przykładów z różnych branż zobaczymy, jak wyglądają badania antropologiczne oraz w jaki sposób efekty pracy antropologów wykorzystują projektanci. Wykład poprowadzi Jagna Jaworowska, antropolożka, wykładowca School of Form Uniwersytetu SWPS (katedra projektowania), która w SOF współprowadzi zajęcia projektowe, ucząc przyszłych projektantów wykorzystywania antropologii w designie.
Jagna Jaworowska
Antropolożka społeczno-kulturowa, absolwentka Universiteit van Amsterdam. Do jej zainteresowań badawczych należą relacje między ludźmi a przedmiotami, kwestie materialności, dziedzictwa i pamięci. Prowadzi zajęcia z antropologii na School of Form. Zajmuje się także komunikacją internetową i UXem w instytucjach kultury.
Termin i miejsce
8 września 2018 r. godz. 9.30-12.20
Uniwersytet SWPS
Wydział Zamiejscowy w Poznaniu
ul. gen. Tadeusza Kutrzeby 10
61-719 Poznań
Kontakt
Katarzyna Kwaśnik
Młodszy specjalista ds. marketingu
tel. 61 27 11 217
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.