hr award color

logo uswps nazwa 3

Strefa Rodzica

Bycie rodzicem we współczesnym świecie to nie lada wyzwanie. Nie zawsze wiadomo, czym się kierować, wychowując dzieci – zaufać swojemu instynktowi, dobrym radom rodziny i znajomych czy może poradnikom? W jaki sposób budować szczerą i opartą na wzajemnym zaufaniu więź ze swoim dzieckiem? To pytania, z którymi niejednokrotnie mierzą się rodzice. Z myślą o nich i ich pociechach Uniwersytet SWPS po raz kolejny organizuje Forum Strefy Rodzica, wydarzenie będące znakomitą okazją do wymiany doświadczeń i wiedzy na temat rodzicielstwa oraz budowania mądrej relacji rodzic-dziecko.

Forum Strefy Rodzica odbędzie się 10 września 2016 r. (sobota). Wstęp na wszystkie wydarzenia jest bezpłatny po wcześniejszym wypełnieniu formularza zgłoszeniowego.

Forum Strefy Rodzica jest doskonałą okazją do poruszenia tematów związanych z rozmaitymi aspektami życia rodzinnego – zarówno z perspektywy rodzica, jak i dziecka. Celem wydarzenia jest stworzenie wspólnej przestrzeni, w której wszyscy członkowie rodziny mogą wspólnie spędzić czas, wziąć udział w ciekawych wykładach i warsztatach, nabyć praktyczne umiejętności i zdobyć informacje, które będą mogli wykorzystać w swoim codziennym życiu rodzinnym.

W Poznaniu Forum odbywa się w ramach Festiwalu Pozytywnie Zakręconego, który ma przedstawić pozytywną stronę psychologii. Skorzystanie z wiedzy i doświadczenia wykładowców Uniwersytetu SWPS może okazać się drogowskazem dla podejmowanych działań w kwestii wychowania dziecka i… rodzica.

Razem z partnerami wprowadzamy dzieciaki w świat zabaw kreatywnych. Mozaika zaprasza rodziny na spektakle teatralno-muzyczne, razem z Briks4Kidz ruszymy w świat klocków LEGO, z kolei dzięki Kreatywnym Zabawkom poznamy zupełnie nową formę zajęć z najmłodszymi dziećmi.

Na Uniwersytecie będziemy gościć również młodych dziennikarzy, którzy wspólnie z Radiem Afera zgłębią tajniki przygotowywania materiałów prasowych oraz montażu dźwięków. Zadbamy również o proste kręgosłupy i postawę przy biurkach, zarówno najmłodszych, jak i najstarszych.

Harmonogram

Wykład inauguracyjny 

10.00-11.15 – Być albo nie być szczęśliwym – dr Marlena Kossakowska, sala 340

11.30-16.00 – warsztaty dla rodziców

11.30-13.00 – warsztaty dla dzieci i młodzieży

Zajęcia kreatywne

I spotkanie: 12.00-12.40 (dzieci w wielu 4-7 lat, spektakl dla dzieci z rodzicami)

II spotkanie: 13.00-13.40 (dzieci od 8 lat wzwyż, spektakl dla dzieci z rodzicami)

I spotkanie: 15.00-15.40 (dzieci w wielu 4-6 lat, spektakl dla dzieci z rodzicami)

II spotkanie: 16.00-16.40 (dzieci w wieku 7-9 lat, spektakl dla dzieci z rodzicami)

Godziny zajęć: 11.30-12.30, 12.30-13.30, 14.00-15.00, 15.00-16.00

Godziny zajęć do wyboru: 11.30-13.00, 13.00-14.30, 14.30-16.00

Zdrowy kręgosłup – warsztaty zdrowotne dla rodziców i dzieci

Wykład zamykający

16.30-18.00 – O poznawaniu Innych w podróżach – The Family Without Borders, sala 340 

PDF icon25px Harmonogram do pobrania »

Wykłady

Być albo nie być szczęśliwym 

„Być albo nie być szczęśliwym” – czy to dobrze postawione pytanie? I czy odpowiedzi na nie może udzielić psychologia pozytywna? Czym jest (i czym nie jest) szczęście oraz co na ten temat może nam powiedzieć psychologia? O wykorzystaniu nauki do poprawy własnego dobrostanu (także przeciwdziałaniu smutkowi i depresji) oraz zastosowaniu pozytywnej edukacji w radzeniu sobie z takimi problemami jak hejtowanie czy znieważanie, opowie dr Marlena Kossakowska. 

PROWADZĄCY

Dr Marlena Kossakowska – adiunkt w Zakładzie Psychologii Klinicznej i Zdrowia Uniwersytetu SWPS, w Wydziale Zamiejscowym w Sopocie, członek Board of Directors International Positive Psychology Association, członek Polskiego Towarzystwa Psychologii Pozytywnej. Profesor wizytujący w Positive Psychology Center, University od Pennsylvania, Filadelfia, USA w latach 2013-2014.

O poznawaniu Innych w podróżach

Naszymi goścmi będą the Family Without Borders – Rodzina Bez Granic: Ania i Thomas Alboth oraz ich córki: Hania i Mila. Bo co zrobić z życiem, kiedy dziecko kończy pół roku? Anna i Thomas Alboth wraz z dwiema małymi dziewczynami, zdecydowali, że będą żyć tak, jak zawsze marzyli. I tak oto mama, polska dziennikarka, z tatą, niemieckim fotografem, nosidłami na plecach i dziewczynkami, odwiedzają raz Czeczenów, raz Majów. Na rodzinnym blogu Family without borders pojawiają się ekscytujące relacje z kolejno odwiedzanych krajów: Ukrainy, Rumunii, Rosji, Gruzjii, Armenii, Turcji, Bułgarii, Serbii, Macedonii, Meksyku, Gwatemali, Belize… O poznawaniu innych kultur, reakcjach dzieci i zaletach podróżowania z dzieckiem opowiedzą podczas spotkania w ramach Forum Strefy Rodzica. Zadamy pytania: jak długo się pakują, jak dzieciaki znoszą podróż samolotem, czy bariera językowa jest trudna. Zapraszamy rodziców i dzieci, spotkanie będzie wyjątkowe!

Warsztaty dla rodziców

Zrozumieć trudne emocje dziecka

Warsztat to garść spostrzeżeń i obserwacji na temat towarzyszenia zarówno małemu dziecku, jak i nastolatkowi w sytuacjach doświadczania przez nich trudnych emocji. Adresowany jest do rodziców, którzy chcą wzbogacić kompetencje rodzicielskie w zakresie pomagania swojemu dziecku w przeżywaniu i radzeniu sobie z nieprzyjemnymi emocjami.

W trakcie warsztatu uczestnicy dowiedzą się, jakie są sposoby łagodzenia tych emocji oraz jak towarzyszyć dziecku w trudnych dla niego momentach.

PROWADZĄCY

dr Anna Kubiak – psycholog, adiunkt na Wydziale Zamiejscowym Uniwersytetu SWPS w Poznaniu. Od siedmiu lat pracuje również jako psycholog w szkole podstawowej i gimnazjum. Prowadzi warsztaty z zakresu komunikacji, radzenia sobie ze stresem, rozwoju osobistego, efektywnego uczenia się oraz twórczego myślenia. Ukończyła Kurs Podstawowy Psychoterapii Systemowej prowadzony przez Wielkopolskie Towarzystwo Terapii Systemowej, Studium Umiejętności Pracy z Grupą prowadzone przez Pracownię Psychologiczną „Spotkanie”. 

Nagrody, kary czy konsekwencje – czyli jaki jest najlepszy przepis na wychowanie

Czy warto nagradzać dzieci? I jak to robić umiejętnie? Podczas warsztatu porozmawiamy o skutkach i roli nagradzania w procesie wychowywania dzieci w różnym wieku. Poznamy i uświadomimy sobie różnicę pomiędzy karą, a konsekwencją oraz skutki emocjonalne ich realizacji i wprowadzania. Spróbujemy stworzyć własnego model motywujący dziecko.

Magdalena Rudzińska – pedagog-terapeuta, doradca zawodowy, coach (absolwentka coachingu na Uniwersytecie SWPS w Poznaniu), specjalista profilaktyki uzależnień, współzałożycielka inicjatywy „Bądź sobą”. Na co dzień wspiera dzieci, młodzież i rodziców w trudnościach rozwojowych, edukacyjnych, wychowawczych czy emocjonalnych, pracując w dwóch poradniach psychologiczno-pedagogicznych. Diagnozuje gotowość szkolną, specyficzne trudności w uczeniu się, zaburzenia w zachowaniu. Wspiera i doradza w doborze metod i technik pokonywania trudności, w wyborze kierunku kształcenia i zawodu, efektywnej organizacji uczenia się. 

Jak odkryć pasję w życiu po narodzeniu dziecka? 

Przyjście dziecka na świat to często moment zwrotny w życiu wielu ludzi. Wszystko staje do góry nogami, zmieniają się priorytety i nieuchronnie pojawia się pytanie: „Co dalej?”. Czy praca, którą nie tak dawno temu przerwałam jest tą, do której chcę wrócić? A może czas na zmiany? Tylko jakie zmiany? W którą stronę powinnam iść, żeby odczuwać satysfakcję i być spełnioną?

Celem warsztatu jest wzbudzenie refleksji nad swoimi możliwościami oraz działaniami, które sprawiają autentyczną przyjemność. Warsztat będzie prowadzony  metodami coachingowymi – uczestnicy nie dostaną zatem gotowych rozwiązań, ale sami zaprojektują indywidualną drogę do wymarzonej pracy.

Małgorzata Kowalczewska – coach (absolwentka studiów podyplomowych coaching na Uniwersytecie SWPS), socjolog, specjalista ds. public relations, mama 2 dzieci, współzałożycielka projektu „Bądź sobą”. W swojej pracy wspiera osoby poszukujące pasji w życiu, pracuje z mamami wracającymi do pracy po urlopach macierzyńskich i wychowawczych. Prowadzi warsztaty rozwojowe z zakresu efektywnego działania oraz pisze bloga o tej tematyce: www.insade.pl.

Czytanie dialogowe, czyli jak wspierać rozwój mowy u małych dzieci 

Podczas czytania dialogowego czytający dorosły nawiązuje grę językową z dzieckiem: zadaje pytania, stawia wyzwania, wspierając tym samym rozwój kompetencji językowych u najmłodszych. Nie bez znaczenie jest także świetna zabawa, które towarzyszy tej rodzinnej, kreatywnej czynności. 

W trakcie warsztatu rodzice będą mogli poznać niestandardowe metody czytania przeznaczone dla dzieci od 0 do 3 lat. 

Aleksandra Dopierała – psycholog, psychoterapeuta systemowy, pracownik dydaktyczny Uniwersytetu SWPS. Pracuje w Niepublicznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej przy Uniwersytecie  SWPS w Poznaniu oraz prowadzi badania naukowe dotyczące zjawiska empatii. Brała udział w licznych szkoleniach dotyczących pracy diagnostyczno-terapeutycznej dzieci i młodzieży m.in. z zakresu terapii wieku rozwojowego diagnozy i pracy z dziećmi z ADHD, bajkoterapii jako nowoczesnej metody pomocy dziecku, komunikacji i negocjacji w sytuacjach kryzysowych, zaburzeń karmienia u dzieci.  

Jak być rodzicem i nie zwariować 

Każdy rodzic w oczach małego dziecka to wszechmocny tytan i choć to z czasem się zmienia, to nawet w przypadku całkiem już dużych dzieci nadal są dni, gdy bycie mama lub tatą wymaga nadludzkiego wysiłku. Jak zakomunikować potomnym, że jesteśmy tylko ludźmi? Jak samemu o tym nie zapomnieć i właściwie zadbać o siebie?

Warsztat poświęcony będzie refleksji nad tym, ile w każdym z uczestników kryje się rodzica i na ile rodzic w nich im samym pomaga/utrudnia pełnienie innych ról. 

Anna Cwojdzińska – psycholog, psychoterapeuta, pracuje z dziećmi i młodzieżą. Absolwentka Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, obecnie doktorantka Uniwersytetu SWPS. Ukończyła długoterminowe szkolenie z zakresu psychoterapii w Wielkopolskim Towarzystwie Terapii Systemowej w Poznaniu, a także Kurs Zaawansowany Psychoterapii Systemowej Indywidualnej, Par, Rodzinnej i Grupowej. Aktualnie zajmuje się głównie prowadzeniem psychoterapii oraz szkoleń i warsztatów, a także od 2013 roku realizuje zajęcia dla studentów Wydziału Zamiejscowego Uniwersytetu SWPS w Poznaniu.

Mindfulness w rodzicielstwie, czyli uważność na siebie, partnera i dzieci 

Rodzicielstwo to wyjątkowa rola a zarazem ogromne wyzwanie. Cieszy i niepokoi, napawa dumą i lękiem, przynosi chwile uniesienia i wątpliwości… Rodzicielstwo jest pełne sprzeczności, bez gotowych rozwiązań i uniwersalnych odpowiedzi. Jak radzić sobie w trudnych momentach? Jak budować relację z dzieckiem, by była mądra, trwała i wspierająca? Jak, angażując się w kontakt z dzieckiem, nie stracić jednocześnie dobrej relacji z partnerem? I jak w tym wszystkim nie zapomnieć o sobie?

Zapraszamy na warsztat, podczas którego poszukamy odpowiedzi na te i wiele innych pytań, będziemy doświadczać elementów praktyki uważności i postaramy się zbudować podwaliny dla rozwoju uważności w rodzinie.

Agnieszka Pawłowska – trenerka uważności, posiadająca certyfikat nauczyciela MBSR (Mindfulness Based Stress Reduction) oraz trenera MBB (Mind-Body Bridging), psycholog i autorka książek o uważności dla dzieci. Na co dzień współtworzy portal i centrum psychologiczne Inspeerio.

Rodzic Małego Mistrza  

Komunikacja w środowisku sportowym związana jest przede wszystkim z motywacją, wspieraniem i budowaniem pewności siebie zawodnika. Chcemy przyjrzeć się temu, co, jak i kiedy powiedzieć do dziecka trenującego sport, albo bawiącego się sportem, tak aby być najlepszym wsparciem dla małego mistrza.

Dr Marcin Kochanowski – psycholog sportowy, praktyk – wraz z kadrami narodowymi uczestnik Mistrzostw Świata, Europy, a także Igrzysk Paraolimpijskich w Londynie. Szkoleniowiec z obszarów budowania zespołu i komunikacji. Certyfikowany psycholog sportu Polskiego Towarzystwa Psychologicznego. Pasjonat wyzwań i wędrowania po górach.

Nie taki diabeł straszny, czyli rodzina i nowe media  

Podczas warsztatu usystematyzujemy i pogłębimy wiedzę dotyczącą społecznych wymiarów komunikacji sieciowej. Podejmiemy dyskusje dotykające istoty i znaczenia oraz wpływu nowych mediów na nasze życie.

Zwrócimy uwagę na technologie wirtualnego świata i rzeczywistości rozszerzonej. Jak w niej radzi sobie młodzież? Jak konstruktywnie towarzyszyć młodzieży w podróżach po mediach społecznościowych? Odpowiedzi poszukamy w trakcie warsztatu. 

dr Krzysztof Kuźmicz – pedagog medialny, tutor, dziennikarz. Jego zainteresowania badawcze obejmują psychologię i pedagogikę mediów, media i komunikację społeczną, nowe media, reklamę i marketing, PR i kreowanie wizerunku, e-learning, dziennikarstwo muzyczne i kulturę popularną.

 

Warsztaty dla dzieci i młodzieży

Nieasertywnie asertywni, czyli czym tak naprawdę jest asertywność?

Czy asertywność to tylko mówienie „nie? Czy to, że jesteśmy asertywni może być korzystne dla innych? Czy ludzie asertywni często odmawiają? Czy to prawda, że są nielubiani? W trakcie warsztatu wspólnie z uczestnikami poszukamy odpowiedzi na te i wiele innych pytań. Warsztat dla młodzieży.

Marta Klancko – studentka V roku psychologii, specjalność wspieranie rozwoju osobistego i zawodowego na Uniwersytecie SWPS, trener w Strefie Młodzieży. Od dwóch lat prowadzi szkolenia dla uczniów szkół średnich z zakresu umiejętności miękkich. Prowadziła warsztaty na Przystanku Woodstock z zakresu inteligencji emocjonalnej, psychologii pozytywnej oraz pracy z ciałem. Uczestniczyła w projekcie Koła Naukowego Psychoterapii i Treningu, który dotyczył kształtowania umiejętności miękkich u uczniów szkół podstawowych oraz przedszkolaków. Interesuje się psychologią poznawczą, w szczególności procesami uwagowymi.

Izabela Budzyńska – studentka V roku psychologii, specjalność wspieranie rozwoju osobistego i zawodowego na Uniwersytecie SWPS, trener w Strefie Młodzieży. Od dwóch lat prowadzi szkolenia dla uczniów szkół średnich z zakresu umiejętności miękkich. Odbywała wolontariat w świetlicy socjoterapeutycznej, podczas którego odkryła w sobie pasję do pracy z dziećmi. Uczestniczyła w projekcie Koła Naukowego Psychoterapii i Treningu, który dotyczył kształtowania umiejętności miękkich u uczniów szkół podstawowych oraz przedszkolaków. 

Planeta emocji

Już na wczesnym etapie życia warto uświadamiać dzieciom, że dzięki rozmowom z innymi o emocjach łatwiej jest rozwiązywać problemy i zachować panowanie nad impulsywnymi zachowaniami. W trakcie warsztatów porozmawiamy o emocjach, takich jak radość czy smutek (często występujące u pierwszoklasistów) i o tym, jak najmłodsi mogą nad nimi pracować. A powinni, bo to tuż po złości najłatwiejsze do rozpoznania a przy tym szalenie ważne emocje.  Warsztat dla dzieci w wieku 6-8 lat.

Joanna Radziemska-Ćwiek – absolwentka kulturoznawstwa na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, studentka psychologii na Uniwersytecie SWPS w Poznaniu, spec. psychologia ogólna. Pomysłodawczyni i przewodnicząca Koła Naukowego Psychoterapii i Treningu. Pomysłodowaczyni i współorganizatorka Akcji „Tygiel Emocjonalny”. Aktualnie w trakcie stażu w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej dla Dzieci i Młodzieży ze Specjalnymi Potrzebami Edukacyjnymi. 

Paulina Spychaj – studentka V roku psychologii klinicznej, obecnie w trakcie odbywania studium pedagogicznego na Uniwersytecie SWPS w Poznaniu. Była także współprowadzącą warsztaty dla dzieci i dorosłych podczas „Tygla Emocjonalnego” organizowanego przez Uniwersytet SWPS w Poznaniu. Stażystka w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej dla Dzieci i Młodzieży ze Specjalnymi Potrzebami Edukacyjnymi w Poznaniu. 

Emocje i dziecko

Identyfikowanie i rozróżnianie emocji to trudna sztuka. Teoretycznie każdy wie, że można odczuwać radość, smutek, złość, strach, wstręt i zaskoczenie. Po czym jednak poznać, że ktoś w danym momencie odczuwa jedną z wymienionych emocji? Czym one się różnią i w jakich sytuacjach mogą wystąpić?  

Podczas warsztatu porozmawiamy z dziećmi o strategiach radzenia sobie z emocjami, ich konstruktywnym wyrażaniu, także w sytuacjach, w których odczuwa się ich nadmiar.  To cenna wiedza, dzięki której najmłodsi będą mogli przyjrzeć się własnym emocjom i lepiej zrozumieć zasady rządzące relacjami międzyludzkimi w ich najbliższym otoczeniu. Warsztat dla dzieci w wieku 6-10 lat.

Aleksandra Patela – absolwentka Uniwersytetu SWPS, psycholog. Ukończyła Kurs Przygotowania Pedagogicznego dla Psychologów na Uniwersytecie Adama Mickiewicza. W czasie studiów była członkiem Studenckiego Koła Psychologii Klinicznej SWPS w Poznaniu. Odbyła staż w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej dla Dzieci i Młodzieży ze Specjalnymi Potrzebami Edukacyjnymi w Poznaniu oraz praktyki w Szkole Podstawowej nr 18 w Poznaniu. W wolnych chwilach pracuje z dziećmi jako animator czasu wolnego.

Magdalena Krzesińska – psycholog, pedagog, absolwentka Uniwersytetu SWPS w Poznaniu i Uniwersytetu Szczecińskiego. Ukończyła również studia podyplomowe na kierunku Psychosomatyka i somatopsychologia. Odbywała praktyki w licznych placówkach szkolnych i wychowawczych, a także staże w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej dla Dzieci i Młodzieży ze Specjalnymi Potrzebami Edukacyjnymi, Poznańskim Ośrodku Zdrowia Psychicznego oraz Szpitalu Miejskim im. Franciszka Raszei. Jest wolontariuszem na Oddziale Chirurgii Dziecięcej Szpitala Klinicznego im. Karola Jonschera w Poznaniu. 

Zajęcia kreatywne

Warsztaty reporterskie – tworzenie relacji z wydarzenia

Zapraszamy młodych adeptów dziennikarstwa i młodzież gimnazjalną na przygodę z radiem. Pracownicy Radia Afera przedstawią sprzęt reporterski, wyjaśnią, na czym polega nagrywanie dźwięków w jakości emisyjnej oraz zaprezentują, jak należy się przygotować do nagrania materiału.

Radio Afera – studencka rozgłośnia Politechniki Poznańskiej, nadająca na częstotliwości 98,6 FM, na terenie Poznania. Audycje radia tworzą wolontariusze, głównie studenci. Rozgłośnia studencka to także kuźnia talentów dziennikarskich i szkoła radiowego rzemiosła. Wielu współpracowników Radia Afera pracuje obecnie w profesjonalnych mediach ogólnopolskich i międzynarodowych.

Mozaika – W poszukiwaniu dawnego czasu – zabawy i zabawki ludowe w Polsce 

Zabawa i zabawki od dawna towarzyszą człowiekowi. W kulturze tradycyjnej w tworzenie zabawek angażowała się cała rodzina: ojciec zwykle przygotowywał materiał i wycinał podstawowe części zabawek, syn je montował, a żona i córka zajmowały się wykończeniami.

W spektaklu wrócimy do tamtych czasów – przypomnimy ludowe zabawy i zabawki, starając się pokazać, że mimo swojej prostoty, mogą ciekawić i cieszyć oczy dzieci. Zachęcimy najmłodszych, aby samodzielnie wykonali prostą zabawkę dla siebie lub znajomego. A przede wszystkim spróbujemy pokazać, że to, co dawne ma również wartość, a odkrywanie starych zabaw, opowieści czy brzmień może być fascynującą i wciągającą przygodą dla całej rodziny.

MOZAIKA – edukacja, animacja i kreacja to trzy aspekty naszych działań z dziećmi. Mamy wieloletnie doświadczenie w zakresie tworzenia i prowadzenia edukacyjnych spotkań ze sztuką oraz animacji dla dzieci. Pracujemy w oparciu o metody i techniki, wykorzystujące muzykę, taniec, ruch na drodze zabawy, komunikacji i twórczego współdziałania z dzieckiem. Stwarzamy dzieciom w szkołach, przedszkolach oraz instytucjach kulturalnych możliwość regularnego kontaktu z różnymi formami sztuki – od muzyki, przez taniec i teatr, aż po kulturę tradycyjną. Stawiamy na interaktywny charakter spotkań – dziecko ma szansę być zarówno odbiorcą sztuki, jak i jej twórcą. Sztuka jest dla nas impulsem do rozwoju i okazją do świetnej zabawy! Zapraszamy – mozaikadzieciom.pl

Karolina Ociepka

Jest współtwórcą firmy MOZAIKA (mozaikadzieciom.pl), realizującej edukacyjne i społeczne projekty skierowane do dzieci i młodzieży. Od 2009 roku pracuje jako animator i prelegent z przedszkolakami i uczniami szkół podstawowych, tworząc i prowadząc warsztaty, spektakle, koncerty edukacyjne oraz interaktywne spotkania ze sztuką. Kreowane przez nią programy łączą elementy animacji, rytmiki, dramy, improwizacji ruchowej, tańca kreatywnego oraz tańców tradycyjnych.

Piotr Rogaliński

Jest twórcą przedstawień teatralnych dla dzieci i dorosłych oraz autorem i współtwórcą wielu aranżacji plastycznych do wystaw historycznych i koncertów, między innymi dla Muzeum Poznańskiego Czerwca w Poznaniu. Od dwunastu lat prowadzi warsztaty teatralne dla dorosłych, młodzieży i dzieci, w tym dla osób niepełnosprawnych.

Mozaika – Stepujące widowisko – i o tańcu wiesz już wszystko!

Dwie muzyczne tradycje, dwa taneczne światy – Irlandia i Hiszpania. Ich piękno poznamy poprzez dwie tradycje tańca – flamenco oraz taniec irlandzki. Przybliżą je profesjonalni tancerze, którzy podzielą się z dziećmi swoją pasją do tańca i opowieściami o popularnych tradycjach muzyki folkowej.

Ale to nie wszystko – jako instrument towarzyszący tanecznym popisom pojawi się cajon. Dzięki spotkaniu jego mali uczestnicy oraz ich rodzice doświadczą również tego, w jaki sposób można wyrażać emocje przez taniec. Na koniec porwani w wir dobrej zabawy, sami spróbują je „wytańczyć”.

Magdalena Krasowiak – pedagog, magister sztuki Akademii Muzycznej im. I.J. Paderewskiego w Poznaniu w klasie saksofonu klasycznego. Czynnie uczy gry na saksofonie, prowadzi zespoły muzyczne i tworzy autorskie spektakle słowno-muzyczne. Za swój cel stawia sobie pielęgnowanie młodych talentów, wspieranie dzieci i młodzieży w rozwoju, zachęcanie do czynnego słuchania oraz rozwijania wrażliwości muzycznej. Od 2015 roku jako animator i prelegent firmy MOZAIKA współtworzy program edukacyjnych spotkań ze sztuką.

Ewa Jakubiec – pełna energii, utalentowana tancerka flamenco. Uczennica Katarzyny Burgiel, kształciła się również w Sewilli i Granadzie. Instruktorka flamenco współpracująca z jedyną w Wielkopolsce Szkołą Tańca Flamenco La Tormenta.

Magdalena Mak – certyfikowany nauczyciel tańca irlandzkiego oraz instruktor tańca sportowego, choreograf, animator. Tańczy również tańce balfolkowe, hula, modern, jazz. W ramach założonego przez siebie Studia Tańca EtnoBalans oraz indywidualnej praktyki prowadzi regularne kursy oraz cykliczne warsztaty tańca irlandzkiego w Poznaniu i innych miastach w Polsce.

Marcin Rausz – perkusista i nauczyciel gry na perkusji. Absolwent Akademii Muzycznej w Poznaniu, współtwórca wielu projektów muzycznych.

Bricks 4 Kidz – warsztaty z klockami LEGO®

„Buduję i wiem” – nasze zajęcia to nie tylko zabawa, lecz także nauka, i to nauka wyjątkowo przyjemna. Na zajęciach „Buduję i wiem” przekazujemy interesującą wiedzę na temat budowanych modeli, a następnie dzieci w praktyce samodzielnie odkrywają matematyczne i naukowe zależności otaczającego nas świata, budując modele z klocków LEGO® w oparciu o gotowe plany.

„Robotyka dla juniora”

Nic tak nie kręci dzieci jak budowa modeli, które następnie w „magiczny” sposób można samodzielnie wprawić w ruch, co pozwala na pełną kontrolę nad stworzonym obiektem. Budując jeden z kilkudziesięciu modeli, dzieci zdobywają cenną, praktyczną wiedzę na temat mechaniki i praw fizyki. Głównym elementem zajęć jest nauka podstaw programowania zbudowanych przez dzieci modeli za pomocą specjalnego oprogramowania Lego® WeDo. Każdemu dziecku gwarantujemy dostęp do komputera z odpowiednim oprogramowaniem.

Bricks 4 Kidz® (czyli po prostu Klocki Dla Dzieci) to stworzony w USA, a teraz sprawdzony w Polsce, pomysł i metodologia prowadzenia zajęć dla dzieci. Zapewniamy wyjątkową atmosferę warsztatów, podczas których uczymy, budujemy, bawimy… za pomocą uwielbianych przez dzieci klocków LEGO®. Posiadamy ponad 500 prostych i zaawansowanych modeli do budowania, pozwalających przybliżyć dzieciom świat: nauki, architektury, kosmosu, zwierząt, żywiołów natury, sportu, podróży czy też obiektów codziennego użytku. Dzieci uczą się najefektywniej poprzez aktywności, które angażują ich ciekawość i kreatywność. Staramy się, aby świat programów Bricks 4 Kidz® właśnie taki był.

Kreatywne maluchy

KREATYWNE MALUCHY powstały z miłości do dzieci i potrzeby zapewnienia im jak najlepszego rozwoju i świetnej zabawy.

Ich celem jest rozwój manualny i motoryczny dzieci poprzez kreatywną zabawę, a szczególnie poprzez ekspresję artystyczną i kreatywne eksperymenty. Podczas warsztatów, najmłodsi uczestnicy będą mogli uczyć się pracy w zespole, kształtować zdolności motoryczne i manualne, poznawać kolory i kształty dzięki zabawie z Play Mais.

PlayMais  można kształtować, zgniatać, ciąć i formować. Można uzyskać praktycznie każdy wymyślony przez siebie kształt. Poprzez delikatne nawilżenie powierzchni, elementy można ze sobą łączyć, również z innymi powierzchniami: papier i tektura – aby udekorować i ulepszyć swe malowidło, szkło  aby stworzyć dekoracyjny witraż. Dzięki swej łatwości i przystępności zarówno w zabawie jak i tworzeniu, PlayMais oferuje każdemu dziecku poczucie sukcesu oraz osobistej satysfakcji. Dzięki niekończącym się kreatywnym możliwościom, możesz tworzyć właściwie wszystko, a przy tym bawisz się bez ograniczeń!

Dzieciaki – Noszaki

Chusta umożliwia nie tylko noszenie dziecka, lecz także służy budowaniu wyjątkowej relacji między rodzicem a dzieckiem, relacji opartej na wzajemnej bliskości i przywiązaniu. Nie do przecenienia jest także jej aspekt praktyczny – nie przeszkadza w wykonywaniu codziennych czynności, a jednocześnie zapewnia stałą obecność dziecka. W trakcie warsztatów porozmawiamy o chustach wiązanych i nosidłach miękkich: jakie są zasady i sposoby wiązania chust, jaka jest prawidłowa pozycja dziecka w chuście i nosidle, jak wybrać chustę najlepszą dla naszego maleństwa i wiele innych. A po warsztacie zapraszamy na konsultacje indywidualne.

Wyprostuj się!

Coraz częściej siedzący tryb życia mocno daje nam się we znaki. I to dosłownie, bo ból kręgosłupa może być nie do zniesienia. Co jednak nie znaczy, że nie można sobie z nim poradzić. Czasem wystarczy prawidłowa postawa ciała podczas najprostszych aktywności ruchowych. Podczas warsztatu porozmawiamy o tym, jak zapobiegać bólom kręgosłupa i przedstawimy proste a zarazem skuteczne ćwiczenia i przeprowadzimy indywidualne warsztaty z zainteresowanymi.

Mały człowiek – wielki kłopot? Czyli słów kilka o rozwoju małego dziecka

Jak przebiega prawidłowy rozwój dziecka? Co powinno niepokoić w zachowaniu niemowlęcia a co w przypadku dwulatka? W trakcie spotkania porozmawiamy o etapach rozwoju dziecka, szczególną uwagę zwracając na niepokojące sytuacje, w których rodzic powinien zareagować.

Plecak – wróg czy przyjaciel? Słów kilka o postawie dzieci w szkole

Godziny spędzone przed komputerem, telewizorem czy przy biurku i jednocześnie brak ruchu na świeżym powietrzu – to oczywiście gotowy przepis na wady postawy. Na problemy z kręgosłupem skarży się coraz więcej coraz młodszych dzieci.  W trakcie spotkania porozmawiamy o najczęściej występujących wadach postawy u dzieci w wieku szkolnym i przedszkolnym oraz o tym, jak można im zapobiegać. Po spotkaniu odbędą się konsultacje indywidualne.

Partnerzy

fsr poznan logotypy

Zgłoszenia

Aby wziąć udział w wydarzeniu, należy wypełnić poniższy formularz.  Na warsztaty dla rodziców i dzieci nie ma możliwości zapisu samego dziecka. Termin zapisów mija 8 września br. W ciągu 48 godzin od wypełnienia formularza otrzymają Państwo wiadomość zwrotną od Uniwersytetu SWPS na podany w formularzu adres mailowy. Wiadomość ta będzie stanowić potwierdzenie uczestnictwa. W razie rezygnacji z udziału w wydarzeniu, prosimy o krótką informację e-mailową. Uwaga! Prosimy o rozważne zapisy na wydarzenia, zwłaszcza o sprawdzenie, czy poszczególne warsztaty i wykłady nie odbywają się w tym samym czasieUdostępniony Państwu formularz zgłoszeniowy służy do zapisu tylko jednej osoby. Każda osoba, która chce wziąć udział w wydarzeniu, musi zapisać się oddzielnie.

[Form ForumStrefyRodzica_2016_Poznan not found!]

Kontakt

Katarzyna Ksenicz

Specjalista ds. marketingu

tel. 61 27 11 215
tel. +48 667 520 023
e-mail: kksenicz@swps.edu.pl

Termin i miejsce

10 września 2016 r.

Uniwersytet SWPS, ul. Kutrzeby 10, Poznań

Drukuj

Najbliższe wydarzenia

Forum Strefy Rodzica w Katowicach

16-09-2017 Katowice

Jakim jestem rodzicem? Czym się kierować, wychowując dziecko – własną intuicją, radami rodziny i bliskich znajomych czy może mądrościami zawartymi w poradnikach dla przyszłych i ...

Weź udział

Zdrowa sobota

23-09-2017 Gdańsk

O zdrowiu najczęściej myślimy, gdy niepokoi nas ból, złe samopoczucie, spadek energii. Sięgamy po tabletki, szukamy pomocy lekarskiej, porad specjalistów, zaglądamy do internetu...

Weź udział

Mama, tata i seks

27-09-2017 Wrocław

Jak ciąża i pojawienie się dziecka wpływają na życie seksualne partnerów? Dlaczego rodzice powinni wyprowadzić dziecko z sypialni i zadbać o swoje potrzeby seksualne? Czy obecnoś...

Weź udział