Dzień z Dziennikarstwem na Uniwersytecie SWPS we Wrocławiu
Chcesz studiować dziennikarstwo? Przyjdź na Dzień z Dziennikarstwem i sprawdź, czy to kierunek dla ciebie! Odwiedź wrocławską filię Uniwersytetu SWPS, aby wziąć udział w ciekawych wykładach i warsztatach. Zobacz, co możemy ci zaoferować!
Posłuchaj wykładów (godz. 10.00–12.30)
-
Rozpoczęcie Dnia z Dziennikarstwem. Po co światu dziennikarstwo?
wykład, sala 100
Co by się stało, gdyby nie było ani jednego dziennikarza na świecie? Co byśmy stracili, a co zyskali? Na pewno byłoby zupełnie inaczej! Oznacza to, że dziennikarze mają coś do powiedzenia, kształtują i zmieniają świat. Posłuchaj wykładu o doświadczeniach zawodowych dziennikarzy, wyzwaniach technologii, cudach techniki oraz wizjach przyszłości.
Prof. dr hab.Igor BorkowskiProfesor nauk humanistycznych, medioznawca, językoznawca. Badacz praktyki dziennikarskiej, propagandy politycznej, rzecznictwa prasowego, antropologii komunikacji grup zamkniętych i tanatologii. Autor publikacji na temat zjawisk medialnych i komunikacji. Na Uniwersytecie SWPS prowadzi zajęcia z warsztatu dziennikarskiego, publicystyki, creative writing oraz warsztatu copywritera. Jest prodziekanem ds. dydaktycznych Wydziału Prawa i Komunikacji Społecznej we Wrocławiu, kierownikiem Katedry Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej oraz koordynatorem kierunku komunikacja i media. -
Przerwa
-
Fejk czy nie? Dezinformacja: kto i na co nas nabiera?
wykład
Internet jest głównym źródłem wiedzy o świecie. Ale czy możemy wierzyć we wszystko, co tam znajdziemy? Oczywiście, że nie! Jak odróżnić fejka od sprawdzonej informacji? Dlaczego to takie trudne i tak często dajemy się nabrać? Jak tego uniknąć? Czemu w ogóle ktoś szerzy dezinformację? O tym wszystkim porozmawiamy na spotkaniu. Będzie trochę o tym, jak działają media i w jaki sposób z nich korzystamy, o tym, kto stoi za dezinformacją, a także o tym, jakie mamy narzędzia i pomysły na to, żeby się tej dezinformacji nie dać.
dr hab., prof. Uniwersytetu SWPSKarina Stasiuk-KrajewskaMedioznawczyni, teoretyczka komunikacji, etyk komunikacji profesjonalnej. W pracy naukowej i dydaktycznej koncentruje się na zagadnieniach związanych z teorią komunikacji i mediów oraz aksjologią. Interesuje się profesjonalizacją branż komunikacji publicznej, takich jak dziennikarstwo i public relations, oraz teorią i metodologią badań dyskursu w ujęciu Foucaulta oraz Laclaua i Mouffe. Jest autorką wielu publikacji naukowych. Na Uniwersytecie SWPS prowadzi zajęcia z teorii komunikacji, semiotyki, teorii dyskursu, etyki dziennikarskiej, etyki public relations i systemów medialnych. -
Przerwa
-
A to ci zabawna mareczka! Humor w brandingu
wykład
Czy humor w komunikacji to tylko zabawna strategia, czy może coś więcej? Przekonaj się, że humor może być narzędziem do budowania silnych i zapadających w pamięć marek. Zobacz, jak różne firmy wykorzystują żarty, gry słowne i śmieszne odniesienia, aby przyciągnąć twoją uwagę! Humor wpływa na relacje z odbiorcami i zwiększa lojalność klientów. Na wykładzie odkryjesz, w jaki sposób marki balansują na granicy zabawy i profesjonalizmu, a także z jakim ryzykiem może się wiązać nieodpowiednio dobrany żart.
Iwo WieczorekCreative manager w firmie Konceptika, aktor, improwizator. Wspiera wszelkie procesy kreatywne. Tworzy i egzekwuje strategie komunikacji, szczególnie w social mediach. Wykłada na Wydziale Prawa i Komunikacji Społecznej we Wrocławiu USWPS.
Wybierz warsztat, który cię interesuje (godz. 12.30–14.00)
-
Projektowanie muzyki w radiu i podcastach
warszat
Poznaj narzędzia do projektowania i realizacji playlisty muzycznej w miejscach publicznych! Porozmawiamy o badaniach potrzeb muzycznych oraz funkcjach muzyki – tych, które spełnia, oraz tych, które spełniać powinna. Zaprojektujemy playlisty dostosowane do preferencji odbiorców, a nie upodobań nadawców, czyli autorów playlist.
Tomasz WołodźkoMedioznawca i dziennikarz radiowy z ponad 20-letnim stażem w mediach. Naukowo zajmuje się medialnym przedstawieniem sportu i komunikacją dźwiękową w przestrzeni publicznej. Pracuje we wrocławskim Radiu Eska. Wydawca i redaktor periodyku „Wrocławska Gazeta Kolarska”. Pomysłodawca i współautor wyświetlanych w kinach miesięczników „Kronika Wrocławia” i „Kronika Dolnego Śląska”. Był koordynatorem programowym wrocławskiego oddziału Telewizji Polskiej, redaktorem naczelnym i sekretarzem redakcji Radia Eska Wrocław oraz dziennikarzem „Gazety Wyborczej” i „Życia Warszawy”. Prowadził szkolenia m.in. z wystąpień publicznych, kontaktów z mediami i kreowania wizerunku publicznego. Na Uniwersytecie SWPS prowadzi zajęcia z brandingu dźwiękowego, dziennikarstwa radiowego, zarządzania instytucja medialną, zarządzania wizerunkiem, etyki dziennikarstwa i mediów oraz kompetencji komunikacyjnych. -
Marketing w branży gier. Budowanie społeczności poprzez wydarzenia
warsztat
Branża gier słynie ze spektakularnego marketingu, wielkich premier i promocji na dużą skalę. Jednak w praktyce równie ważny, co wielkoformatowy marketing zewnętrzny, jest marketing w punkcie bezpośredniego styku twórców i odbiorców, czyli związany ze społecznościami graczy. Więź pomiędzy twórcami gier i studiami a graczami wykracza poza granice wirtualnego świata. Regularny dialog z osobami grającymi – oparty na słuchaniu ich opinii i wdrażaniu ich sugestii – pozwala nie tylko zbudować silne relacje, ale także pozyskać cenne informacje zwrotne i zwiększyć zaangażowanie społeczności. Na warsztatach dowiesz się, w jaki sposób budować trwałe i owocne relacje z graczkami i graczami, a także jak planować wydarzenia dla społeczności.
drAleksandra WroneckaDoktor nauk o kulturze. Posiada doświadczenie w marketingu i komunikacji. Wykorzystując wiedzę z antropologii kultury i kulturoznawstwa, tworzy treści marketingowe, które jednocześnie informują i angażują odbiorców. Jest specjalistką w budowaniu marki. -
Jak tworzyć treści, które przyciągają wzrok i angażują odbiorców?
warsztat
Weź udział w warsztacie i odkryj techniki, które pozwolą ci tworzyć angażujące oraz atrakcyjne wizualnie materiały! Poznasz przydatne narzędzia i sprawdzone metody nagrywania i publikowania w mediach społecznościowych, dzięki którym wyróżnisz swoje treści. To doskonała okazja, aby zgłębić tajniki produkcji contentu, który nie tylko przykuwa wzrok, ale także skutecznie buduje zaangażowanie online.
Anna SychlaStudentka III roku dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie SWPS. Tworzy treści wideo dla uczelni. Możesz ją kojarzyć z TikToka Matura z Uniwersytetem SWPS. Jest przewodniczącą Organizacji Studenckiej Enjoy The Event. Współorganizuje wydarzenia akademickie takie jak TEDxUniversitySWPS czy Sound of Students. Pasjonatka komunikacji marek. Doskonali umiejętności w tym zakresie, uczestnicząc w różnorodnych projektach. -
Przed kamerą i za nią. Praca w studiu TV
warsztat, sala 110
Chcesz się poczuć się jak dziennikarz lub prezenter telewizyjny? A może bardziej kręci cię techniczna strona powstawania programów telewizyjnych? Te warsztaty są dla ciebie, jeśli chcesz sprawdzić, jak wygląda praca w profesjonalnym studiu. Nie tylko zgłębisz tajniki realizacji programów telewizyjnych, lecz także sprawdzisz się w różnych rolach: jako operator kamery, realizator wizji, dźwięku lub światła, a także prezenter. Poznasz sekret udanych wystąpień medialnych. Dowiesz się, jak mówić, by przyciągnąć uwagę widzów, oraz jak pokonać tremę w pracy z kamerą i mikrofonem. Opanujesz techniki, które pomogą ci wyglądać i brzmieć profesjonalnie przed kamerą i nie tylko. A to wszystko w studiu telewizyjnym i reżyserce Uniwersytetu SWPS! Uwaga! W spotkaniu może wziąć udział maksymalnie 15 osób.
Magdalena ObszarnyDziennikarka, prezenterka telewizyjna przez wiele lat związana z Telewizją Polską, trener. Prowadzi szkolenia z kontaktów z mediami, zachowania przed kamerą oraz autoprezentacji dla menedżmentu wyższego i średniego szczebla, rzeczników prasowych, PR-owców, urzędników administracji rządowej i samorządowej. Opiekunka naukowa Organizacji Studenckiej obiekTYw. Pasjonatka fotografii, laureatka konkursu fotograficznego Empikfoto 2016 w kategorii natura. Na Uniwersytecie SWPS prowadzi wiele zajęć: dziennikarstwo telewizyjne, krótkie formy filmowe i telewizyjne, praca z kamerą i mikrofonem, budowanie wizerunku oraz sztuka wystąpień publicznych, warsztat operatorski, produkcja i postprodukcja obrazu i dźwięku, pisanie dla mediów – formy dziennikarskie, autoprezentacja, redakcja internetowa, PR jako forma komunikacji społecznej, kompetencje komunikacyjne w praktyce, montaż, media planning, publicystyka telewizyjna, event medialny. -
Projektowanie historii do filmów i seriali
warsztat
Czy wiesz, że opowiadanie historii jest kluczowym sposobem wymiany doświadczeń między ludźmi? Storytelling, czyli opowiadanie historii, można zdefiniować jako sztukę świadomego oddziaływania na emocje i wyobraźnię widza za pomocą opowieści. To przecież w narracjach kodujemy istotne wartości, prawdy, których celem jest rozumienie i nadawanie sensu otaczającej nas rzeczywistości. Na warsztatach przyjrzymy się wybranym strukturom, narzędziom i technikom storytellingowym oraz zastanowimy się, jak je skutecznie wykorzystywać, aby projektować angażujące historie do krótkich form audiowizualnych i nie tylko. W końcu projektowanie historii to niezbędny element tworzenia każdego filmu, serialu, reklamy czy gry…
drIwona MorozowKulturoznawczyni, antropolożka i filmoznawczyni. Zajmuje się ekonomią kina i antropologią wizualną. Interesuje się kinem współczesnym, kulturą filmową i popularną, szczególnie filmem dokumentalnym, kontekstem produkcyjnym, dystrybucyjnym i promocyjnym dzieła filmowego oraz wykorzystywaniem metod etnograficznych w badaniach filmu. Jako kierownik produkcji, scenarzystka i reżyserka współpracuje z agencją wideomarketingową Frame Media. Na Uniwersytecie SWPS prowadzi zajęcia z kultury popularnej, scenopisarstwa, kreatywnego pisania, kreacji audiowizualnej, systemów medialnych i reklamy. -
Teledysk jako opowieść. Sztuka łączenia obrazu z muzyką
warsztat w jęz. angielskim
Spójrz na teledysk z perspektywy twórcy dynamicznej i kreatywnej formy audiowizualnej. Podczas zajęć przyjrzymy się, jak teledyski budują relację między obrazem a muzyką. Przenalizujemy, kiedy i jak historia wizualna wzmacnia treść i nastrój utworu. Zbadamy aktualne trendy oraz różnorodne techniki narracyjne, realizacyjne i montażowe stosowane we współczesnych klipach. Poznasz najważniejsze etapy tworzenia teledysku i dowiesz się, jak dopasować obraz do utworu muzycznego. Wspólnie poszukamy odpowiedzi na kluczowe pytania: Czy obraz w teledysku powinien odzwierciedlać tekst piosenki? Jakie formy wizualne najlepiej współgrają z muzyką? Jakie techniki stosować w celu uzyskania spójnego efektu? Na zakończenie rozwiniesz swoje umiejętności storytellingu i kreatywnego myślenia, wymyślając własne pomysły na teledysk do wybranego utworu. Uwaga! Warsztat w całości odbywa się w języku angielskim.
Kamil DysiewiczAnglista, autor muzyki i tekstów. Absolwent Journalism and Social Communication na Uniwersytecie Wrocławskim. Założyciel projektu muzycznego DYSIEWICZ (2019), w którym tworzy muzykę inspirowaną piosenką aktorską, muzyką filmową i szeroko pojętą alternatywą. Od siedmiu lat prowadzi zajęcia w firmach z języka angielskiego, w tym Business English. Dydaktyk na Uniwersytecie SWPS. -
Influencer – wymarzona praca?
warsztat
Według wielu badań ankietowych większość obecnych uczniów nie chce zostawać strażakami, policjantami, lekarzami czy nawet programistami. Chce być influencerami. Powody i motywacje bywają różne: od popularności, dużych pieniędzy i kontraktów z markami, po te bardziej przyziemne, jak np. przekonanie, że w życiu internetowego twórcy realnej pracy jest bardzo mało. Podczas warsztatów przyjrzymy się pracy zawodowego twórcy internetowego od strony kulis, czyli tego, czego najczęściej nie widać na pięknych instagramowych relacjach czy tiktokowych challenge’ach. Dowiesz się, w jakich obszarach osoba chcąca zostać influencerem musi się dziś sprawnie poruszać, by nie stać się tylko chwilowym fenomenem, ale móc prowadzić stabilny biznes z wieloletnim potencjałem. Wreszcie poruszymy kwestię, która wszystkich interesuje najbardziej – ile i na czym tak naprawdę można na tej całej influencerskiej „zabawie” zarobić.
Dawid TymińskiTwórca internetowy, personal shopper, wykładowca, konferansjer, szkoleniowiec.
Zapisz się!
Zapisy już wkrótce.
Organizator
Gdzie?
Uniwersytet SWPS, ul. Ostrowskiego 30B, Wrocław
Kiedy?
8 stycznia 2025 r., godz. 10.00–14.00
Kontakt
Anna Romańczuk: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Studiuj dziennikarstwo i komunikację społeczną na USWPS
Chcesz zostać dziennikarzem lub specjalistą od komunikacji? Wybierz studia na Uniwersytecie SWPS, które przygotowują do pracy w mediach i branży kreatywnej! Na naszych zajęciach wypracujesz swój warsztat dziennikarski, poznasz narzędzia wykorzystywane przez specjalistki i specjalistów z branży oraz zgłębisz tajniki skutecznego zarządzania wizerunkiem i komunikacją. Nauczysz się występować publicznie, a także poznasz strategie planowania, dystrybucji i pozycjonowania treści w mediach. Dzięki aktualnej wiedzy i konkretnym umiejętnościom z łatwością odnajdziesz się na dynamicznie ewoluującym rynku pracy.
Dziennikarstwo i komunikację społeczną możesz studiować we Wrocławiu lub w Warszawie.
Dziennikarstwo i komunikacja społeczna
stacjonarne, niestacjonarneDziennikarstwo i komunikacja społeczna
stacjonarne, niestacjonarneMożesz wybrać jedną z dwóch specjalności
Branding – reklama – public relations
stacjonarne, niestacjonarneSpecjalność na kierunku: Dziennikarstwo i komunikacja społeczna
Digital i Social Media
stacjonarne, niestacjonarneSpecjalność na kierunku: Dziennikarstwo i komunikacja społeczna