Więcej niż media
Komunikacja ma znaczenie
Nasze studia to nowoczesne spojrzenie na media, technologie i społeczne znaczenie przekazu. Kształcimy dziennikarzy, którzy nie tylko relacjonują rzeczywistość, ale także ją interpretują, analizują i kształtują. Nauczymy cię konkretnego warsztatu, wyposażymy w użyteczne kompetencje i aktualną wiedzę.
- Nauczysz się warsztatu dziennikarza prasowego, radiowego, telewizyjnego i internetowego.
- Dowiesz się, jak tworzyć różnorodne przekazy medialne, np. artykuły, wideo, treści do social mediów.
- Poznasz specyfikę mediów i rządzące nimi mechanizmy.
- Opanujesz najnowsze technologie niezbędne w pracy nowoczesnego dziennikarza czy PR-owca.
- Zdobędziesz wiedzę, jak kreować markę osobistą.
- Poznasz tajniki dziennikarstwa specjalistycznego, w tym dziennikarstwa śledczego i ekonomicznego.
- Będziesz się uczysz od praktyków, którzy pracują w mediach na co dzień.
- Od samego początku studiów będziesz zdobywać doświadczenie zawodowe w mediach, projektach internetowych czy w public relations.
Wybierz specjalność
Dostosuj ścieżkę do swoich zainteresowań
Na studiach I stopnia oferujemy następujące specjalności:
-
Kreowanie wizerunku osób i firm
Dowiesz się, jak kreować wizerunek osób i instytucji w mediach. Podczas zajęć praktycznych z wykorzystaniem case studies nauczysz się, jak zarządzać wizerunkiem w różnych kanałach komunikacji oraz badać skuteczność prowadzonych działań promocyjnych. Poznasz tajniki komunikacji w sytuacjach kryzysowych oraz techniki wpływania na opinię publiczną. Po ukończeniu studiów możesz pracować w działach PR, agencjach doradztwa personalnego, agencjach brandingowych czy projektowych lub jako doradca osób publicznych.
-
Public Relations
Nauczysz się planować i realizować strategie komunikowania się organizacji z otoczeniem. Zgłębisz tajniki PR korporacyjnego i produktowego, społecznego zaangażowania korporacji (CSR), komunikacji wewnętrznej i organizacji eventów. Poznasz zasady efektywnej komunikacji z dziennikarzami (media relations). Przeanalizujesz najciekawsze kampanie medialne w Polsce i na świecie. W przyszłości możesz pracować jako specjalista PR, rzecznik prasowy czy organizator wydarzeń specjalnych.
-
Komunikacja marketingowa w mediach cyfrowych
Nauczysz się tworzyć angażujące, skuteczne i atrakcyjne materiały internetowe (content marketing). Poznasz zaawansowane strategie marketingowe oraz narzędzia e-commerce niezbędne do ich realizacji i oceny skuteczności. Dowiesz się w praktyce, czym jest PR internetowy oraz jak wykorzystać jego potencjał do budowania świadomości marki w internecie. Przygotujesz się do pracy w mediach internetowych, agencjach interaktywnych, domach mediowych oraz do prowadzenia własnej działalności w branży e-biznes.
Atuty kierunku
Dlaczego warto
Perspektywy zawodowe
Jak wykorzystasz to w przyszłości
Po ukończeniu studiów możesz pracować w mediach, firmach konsultingowych i public relations, działach reklamy i promocji, ośrodkach badań społecznych, domach mediowych, social mediach. Możesz też założyć własną firmę: agencją reklamową, kreatywną czy brandingową.
Wielu absolwentów rozpoczyna pracę już w trakcie studiów – najlepsi i najbardziej zaangażowani są zatrudniani w firmach, z których pochodzą eksperci prowadzący zajęcia. Już studenci pierwszego roku podpisują umowy o pracę w najlepszych mediach.
Partnerzy kierunku
Z kim współpracujemy
Zespół
Z kim będziesz
współpracować
Rekrutacja
krok po kroku
Pamiętaj, że możesz aplikować tylko na jeden kierunek.
Sprawdź, jak przebiega proces rekrutacji- Wypełnij internetowy
formularz rekrutacyjny - Wgraj skan dokumentów
i poczekaj na ich weryfikację - Zawrzyj umowę
elektroniczną - Dostarcz dokumenty
do Biura Rekrutacji - Sprawdź decyzję
o przyjęciu na studia w formularzu rekrutacyjnym
Warunki
przyjęcia
- zdany egzamin maturalny
- znajomość języka polskiego na poziomie B2 (dotyczy obcokrajowców)
- wstęp wolny, o przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń
Dokumenty rekrutacyjne
Zasady rekrutacji
- Warunki, tryb oraz termin rozpoczęcia i zakończenia rekrutacji 2025-2026(PDF, 568 KB)
- Sposób przeliczania wyników z matury 2025-2026 (PDF, 238 KB)
- Szczegółowe zasady rekrutacji na kierunki w języku polskim 2025-2026 (PDF, 327 KB)
- Szczegółowe zasady rekrutacji na kierunki w języku angielskim 2025-2026 (PDF, 302 KB)
Zawarcie umowy
- Wzór umowy elektronicznej i tabela opłat 2025-2026 (PDF, 252 KB)
- Instrukcja skanowania dokumentów (PDF, 181 KB)
Dokumenty potwierdzające wykształcenie
Przetwarzanie danych osobowych
Opłaty
i stypendia
Opłata rekrutacyjna
Opłatę w wysokości 85 PLN należy wpłacić za pośrednictwem PayU w formularzu rekrutacyjnym.
Opłata rekrutacyjna jest bezzwrotna, chyba że: kierunek studiów, na który ubiegał się kandydat, nie został uruchomiony (z wyłączeniem sytuacji, kiedy kandydat zdecyduje się na inny kierunek studiów na Uniwersytecie SWPS).
Sprawdź, co obejmuje czesne Sprawdź, jak obniżyć czesneCzesne za pierwszy rok
rok akademicki 2025/2026 | wysokość raty |
---|---|
Zapłać w 10 ratach | 1 460 PLN |
Zapłać w 2 ratach | 7 180 PLN |
Zapłać całość | 13 800 PLN |
Bądź na bieżąco!
Zostaw nam swojego maila, a nie ominą cię żadne ważne informacje dotyczące startu rekrutacji, spotkań dla kandydatów oraz stypendiów.
Umów się na konsultację
Jeśli masz pytania dotyczące rekrutacji na studia, zarezerwuj konsultację online lub umów się na spotkanie w biurze rekrutacji w dogodnym dla siebie terminie.
Zadzwoń do nas
Jeśli chcesz porozmawiać z naszym konsultantem już teraz, skontaktuj się z nami telefonicznie.