Wybierz kategorię wyszukiwania

Studia

Formularz wyszukiwania na belce: Studia

lokalizacja:
poziom studiów:
obszar tematyczny:
zajęcia realizowane:
forma zajęć:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Szkolenia i kursy

Formularz wyszukiwania na belce: Szkolenia

lokalizacja:
obszar tematyczny:
forma:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Badania i projekty

Formularz wyszukiwania na belce: Badania i projekty

lokalizacja:
jednostka badawcza:
typ:
dyscyplina:
status:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Naukowcy

Formularz wyszukiwania na belce: Nasi naukowcy

lokalizacja:
dyscyplina:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Wydarzenia

Formularz wyszukiwania na belce: Wydarzenia

typ:
lokalizacja:

Kontakty

lokalizacja:
kategoria:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Szukasz czegoś zupełnie innego? Sprawdź, może się gdzieś ukryło na naszej stronie

Szukasz czegoś zupełnie innego? Sprawdź, może się ukryło gdzieś na naszej stronie!

Sprawdź nasze rozbudowane narządzie do wyszukiwania.

Szukaj w konkretnych kategoriach - oszczędzaj swój czas.

Uniwersytet SWPS - Logo

Zaczęło się od filmu – a dzisiaj ruchomy obraz jest podstawą komunikacji społecznej. Z nami zrozumiesz media.

dr hab. Barbara Giza, prof. Uniwersytetu SWPS, filmoznawca

Opis kierunku
Czego uczymy

Studia przygotowują w sposób praktyczny do pracy w mediach i z wykorzystaniem mediów. Studenci uczą się dziennikarstwa prasowego, radiowego, telewizyjnego i internetowego. Dowiadują się, jak tworzyć różnorodne przekazy medialne, poznają specyfikę mediów i rządzące nimi mechanizmy, opanowują warsztat nowoczesnego dziennikarza wykorzystującego najnowsze technologie.

Pod okiem ekspertów z branży realizują autorskie projekty, które składają się na profesjonalne portfolio dziennikarskie. Dowiadują się, jak w praktyce dziennikarskiej kreować markę osobistą, a także czym jest dziennikarstwo specjalistyczne, w tym dziennikarstwo śledcze i ekonomiczne.

Adresaci kierunku

To atrakcyjny kierunek dla kandydatów, którzy już od pierwszych lat studiów chcą mieć kontakt z zawodem i zdobywać doświadczenie w mediach i dziedzinach pokrewnych, na przykład przy projektach internetowych lub w public relations. Osób dociekliwych, z wysoko rozwiniętym zmysłem analitycznym, o wszechstronnych zainteresowaniach. Pasjonatów mediów, interesujących się nowymi technologiami i ich wpływem na różne sfery życia społecznego.


Specjalności
Co oferujemy

Na studiach I stopnia oferujemy następujące specjalności:

  1. Kreowanie wizerunku osób i firm

    Studenci zdobywają wiedzę niezbędną do kreowania wizerunku osób i instytucji w mediach. W sposób praktyczny (case studies, opisy sytuacji, wykłady interaktywne) uczą się, jak zarządzać wizerunkiem w różnych kanałach komunikacji oraz badać skuteczność prowadzonych działań. Poznają tajniki komunikacji w sytuacjach kryzysowych oraz techniki wpływania na opinię publiczną. Absolwenci znajdują zatrudnienie w działach PR, w agencjach doradztwa personalnego, agencjach brandingowych, projektowych, jako doradcy osób publicznych.

  2. Public Relations

    Studenci zdobywają wiedzę oraz kompetencje niezbędne do planowania i realizowania strategii komunikowania się organizacji z otoczeniem. Zgłębiają tajniki PR korporacyjnego i produktowego, społecznego zaangażowania korporacji (CSR), komunikacji wewnętrznej i organizacji eventów. Poznają zasady efektywnej komunikacji z dziennikarzami (media relations). Analizują najciekawsze kampanie medialne w Polsce i na świecie. Absolwenci podejmują pracę jako specjaliści w działach PR, rzecznicy prasowi, organizatorzy wydarzeń specjalnych.

  3. Marketing internetowy

    Studenci uczą się tworzyć angażujące, skuteczne i atrakcyjne materiały internetowe (content marketing). Pod okiem praktyków poznają zaawansowane strategie marketingowe oraz narzędzia e-commerce niezbędne do ich realizacji i oceny skuteczności. Na podstawie konkretnych przypadków dowiadują się, czym jest PR internetowy oraz jak wykorzystać jego potencjał do budowania świadomości marki w Internecie. Specjalizacja przygotowuje do pracy w mediach internetowych, agencjach interaktywnych, domach mediowych oraz do prowadzenia własnej działalności w branży e-biznes.

Atuty kierunku
Dlaczego warto

36387437743 eb72ac87ba w

Warsztaty z najlepszymi dziennikarzami

Zajęcia warsztatowe prowadzą dziennikarze czołowych, ogólnopolskich mediów telewizyjnych, radiowych i internetowych, m.in.: Marek Kacprzak z WP, Paweł Oksanowicz z MUZO.FM, Bogusław Chrabota z „Rzeczpospolitej”, Arleta Bojke z TVP, amb. Grzegorz Dziemidowicz. Kadrę tworzą także specjaliści zajmujący się e-marketingiem i content marketingiem oraz kreowaniem wizerunku i PR.

pobrane

Zajęcia w Narodowym Instytucie Audiowizualnym

Dzięki współpracy z Narodowym Instytutem Audiowizualnym zajęcia z filmu dokumentalnego odbywają się w nowoczesnych i znakomicie wyposażonych salach NInA. Studenci realizują podstawowy kurs montażu prób filmowych, zapoznają się z najnowszą technologią filmową, uczestniczą w projekcjach filmów, w tym również materiałów dotąd niepublikowanych.

37201648795 df0e726d0d w

Ćwiczenia w pracowniach radiowo-telewizyjnych

Studenci uczą się warsztatu dziennikarskiego w specjalistycznych pracowniach. Poznają zasady tworzenia programów radiowych i telewizyjnych, realizacji dźwięku, zdjęć i montażu, a także nowoczesne narzędzia komunikacji niezbędne w dziennikarstwie internetowym. Projekty realizują pod okiem doświadczonych ekspertów, dzięki czemu są dobrze przygotowani do zawodu.

18827432010 d81d6ceac5 w

Współpraca z czołowymi mediami

Uczelnia podpisała umowy o współpracy z największymi i najbardziej opiniotwórczymi dziennikami – „Gazetą Wyborczą” i „Rzeczpospolitą”, a także stacją telewizyjną TVN, gdzie najlepsi studenci odbywają praktyki i staże. Od niedawna studenci zgłębiają tajniki dziennikarstwa internetowego pod okiem ekspertów z Digital Media Campus, szkoły dziennikarskiej tworzonej przez specjalistów z Grupy Onet-RASP.

Perspektywy zawodowe
Jak wykorzystasz to w przyszłości

Absolwenci studiów dziennikarskich znajdują zatrudnienie w mediach, firmach konsultingowych i public relations, działach reklamy i promocji, ośrodkach badań społecznych, domach mediowych, social mediach. Często zakładają własne firmy: agencje reklamowe, kreatywne i brandingowe.

Wielu z nich rozpoczyna pracę już w trakcie studiów – najlepsi i najbardziej zaangażowani są zatrudniani w firmach, z których pochodzą eksperci prowadzący zajęcia. Już studenci pierwszego roku podpisują umowy o pracę w najlepszych mediach.

Przejdź do Biura Karier

Partenrzy kierunku
Z kim współpracujemy

  • logo TVN
  • logo GW
  • logo RP
  • logo onet RAS
  • AIP logo
  • polska press
  • newsweek 350x150
 
Arleta Bojke
Specjalizacja
dziennikarka, korespondentka, TVP
Etatowy
Nie
Biogram
Nie
Tytuł
red.
Imię i nazwisko
Arleta Bojke
red. Arleta Bojkedziennikarka, korespondentka, TVP
Grzegorz Dziemidowicz
Specjalizacja
orientalista, archeolog, dziennikarz i dyplomata, ambasador RP w Egipcie i Sudanie
Etatowy
Nie
Biogram
Nie
Tytuł
amb.
Imię i nazwisko
Grzegorz Dziemidowicz
amb. Grzegorz Dziemidowiczorientalista, archeolog, dziennikarz i dyplomata, ambasador RP w Egipcie i Sudanie
Giza, Barbara
Etatowy
Tak
Biogram
Tak
Tytuł
dr hab., prof. Uniwersytetu SWPS
Imię i nazwisko
Barbara Giza
Miasto
warszawa
Specjalizacja
Filmoznawca, medioznawca, kulturoznawca
Funkcja w Katedrze
{"funkcja-w-katedrze0":{"Funkcja":"","Nazwa w mianowniku":"Katedra Kultury i Medi\u00f3w","Nazwa odmieniona":""}}
Stanowisko
profesor uczelni
Funkcja w Instytucie
{"funkcja-w-instytucie0":{"Funkcja":"","Nazwa w mianowniku":"Instytut Nauk Humanistycznych","Nazwa odmieniona":""}}
Funkcja na Wydziale
{"funkcja-na-wydziale0":{"Funkcja":"","Nazwa w mianowniku":"Wydzia\u0142 Nauk Humanistycznych w Warszawie","Nazwa odmieniona":""}}
Instytut
Instytut Nauk Humanistycznych
Dyscyplina
Array
Wydział
Array
Funkcja w Centrum
[]
dr hab., prof. Uniwersytetu SWPS Barbara Gizafilmoznawca, zajmuje się historią i teorią filmu oraz dziennikarskimi przekazami multimedialnymi
Agnieszka Gozdyra
Specjalizacja
dziennikarka telewizyjna, autorka programów "Polityka na Ostro", "Tak Czy Nie", "Skandaliści"
Etatowy
Nie
Biogram
Nie
Tytuł
red.
Imię i nazwisko
Agnieszka Gozdyra
red. Agnieszka Gozdyradziennikarka telewizyjna, autorka programów "Polityka na Ostro", "Tak Czy Nie", "Skandaliści"
Monika Jaruzelska
Specjalizacja
publicystka, polityk, autorka bestselerów, w latach 90. współtworzyła magazyn "Twój Styl"
Etatowy
Nie
Biogram
Nie
Tytuł
red.
Imię i nazwisko
Monika Jaruzelska
red. Monika Jaruzelskapublicystka, polityk, autorka bestselerów, w latach 90. współtworzyła magazyn "Twój Styl"
Juliusz Kaszyński
Specjalizacja
dziennikarz, wydawca, TVN24
Etatowy
Nie
Biogram
Nie
Tytuł
red.
Imię i nazwisko
Juliusz Kaszyński
red. Juliusz Kaszyńskidziennikarz, wydawca, TVN24
Kochan, Marek
Etatowy
Tak
Biogram
Tak
Tytuł
dr hab., prof. Uniwersytetu SWPS
Imię i nazwisko
Marek Kochan
Miasto
warszawa
Dyscyplina
nauki-o-komunikacji-spolecznej-i-mediach
Specjalizacja
Językoznawca, medioznawca
Stanowisko
profesor uczelni
Funkcja na Wydziale
{"funkcja-na-wydziale0":{"Funkcja":"","Nazwa w mianowniku":"Wydzia\u0142 Nauk Humanistycznych w Warszawie","Nazwa odmieniona":""}}
Funkcja w Katedrze
{"funkcja-w-katedrze0":{"Funkcja":"","Nazwa w mianowniku":"Katedra Kultury i Medi\u00f3w","Nazwa odmieniona":""}}
Wydział
Array
Funkcja w Instytucie
[]
Funkcja w Centrum
[]
dr hab., prof. Uniwersytetu SWPS Marek Kochanjęzykoznawca, medioznawca, ekspert z zakresu kreowania wizerunku
Piotr Maślak
Specjalizacja
prezenter i dziennikarz telewizyjny
Etatowy
Nie
Biogram
Nie
Tytuł
red.
Imię i nazwisko
Piotr Maślak
red. Piotr Maślakprezenter i dziennikarz telewizyjny
Artur Orzech
Specjalizacja
dziennikarz muzyczny, prezenter radiowy i telewizyjny
Etatowy
Nie
Biogram
Nie
Tytuł
red.
Imię i nazwisko
Artur Orzech
red. Artur Orzechdziennikarz muzyczny, prezenter radiowy i telewizyjny
Andrzej Pomarański
Specjalizacja
ekspert PR, rzecznik prasowy, komentator medialny
Etatowy
Nie
Biogram
Nie
Tytuł
red.
Imię i nazwisko
Andrzej Pomarański
red. Andrzej Pomarańskiekspert PR, rzecznik prasowy, komentator medialny
Grzegorz Rzeczkowski
Specjalizacja
socjolog i europeista, główny dziennikarz śledczy Tygodnika Polityka
Etatowy
Nie
Biogram
Nie
Tytuł
red.
Imię i nazwisko
Grzegorz Rzeczkowski
red. Grzegorz Rzeczkowskisocjolog i europeista, główny dziennikarz śledczy Tygodnika Polityka
Janusz Schwertner
Specjalizacja
dziennikarz, Onet.pl
Etatowy
Nie
Biogram
Nie
Tytuł
red.
Imię i nazwisko
Janusz Schwertner
red. Janusz Schwertnerdziennikarz, Onet.pl
Jerzy Sosnowski
Specjalizacja
literat i krytyk literacki, dziennikarz, kwartalnik Więź
Etatowy
Nie
Biogram
Nie
Tytuł
red.
Imię i nazwisko
Jerzy Sosnowski
red. Jerzy Sosnowskiliterat i krytyk literacki, dziennikarz, kwartalnik Więź
Beata Tadla
Specjalizacja
dziennikarka radiowa i telewizyjna
Etatowy
Nie
Biogram
Nie
Tytuł
red.
Imię i nazwisko
Beata Tadla
red. Beata Tadladziennikarka radiowa i telewizyjna
Daniel Wydrych
Specjalizacja
dziennikarz, prowadzący, Polskie Radio
Etatowy
Nie
Biogram
Nie
Tytuł
red.
Imię i nazwisko
Daniel Wydrych
red. Daniel Wydrychdziennikarz, prowadzący, Polskie Radio
Zaborski, Marcin
Etatowy
Tak
Biogram
Tak
Tytuł
dr
Imię i nazwisko
Marcin Zaborski
Miasto
warszawa
Dyscyplina
nauki-o-komunikacji-spolecznej-i-mediach
Specjalizacja
Politolog, dziennikarz
Stanowisko
adiunkt
Funkcja na Wydziale
{"funkcja-na-wydziale0":{"Funkcja":"","Nazwa w mianowniku":"Wydzia\u0142 Nauk Humanistycznych w Warszawie","Nazwa odmieniona":""}}
Funkcja w Katedrze
{"funkcja-w-katedrze0":{"Funkcja":"","Nazwa w mianowniku":"Katedra Kultury i Medi\u00f3w","Nazwa odmieniona":""}}
Wydział
Array
Funkcja w Instytucie
[]
Funkcja w Centrum
[]
dr Marcin Zaborskipolitolog, dziennikarz, zajmuje się komunikowaniem społecznym i politycznym

  1. Wypełnij internetowy
    formularz zgłoszeniowy
  2. Wgraj skan dokumentów
    i poczekaj na ich weryfikację
  3. Zawrzyj umowę
    elektroniczną
  4. Dostarczyć dokumenty
    do Biura Rekrutacji
  5. Odbierz informację
    o przyjęciu na studia

Opłaty
i stypendia

Opłata rekrutacyjna

Opłatę w wysokości 85 PLN należy wpłacić za pośrednictwem PayU w formularzu rekrutacyjnym.

Opłata rekrutacyjna jest bezzwrotna, chyba że: kierunek studiów, na który ubiegał się kandydat, nie został uruchomiony (z wyłączeniem sytuacji, kiedy kandydat zdecyduje się na inny kierunek studiów na Uniwersytecie SWPS).

Sprawdź jak obniżyć czesne
 

Czesne za pierwszy rok (rok akademicki 2020/2021)

 wysokość raty
Zapłać w 10 ratach 975 PLN
Zapłać w 2 ratach 4 785 PLN
Zapłać całość 9 200 PLN

Zostańmy w kontakcie

Nie podjąłeś jeszcze decyzji, ale chciałbyś dowiedzieć się czegoś więcej na temat tego kierunku? Zostaw nam swoje dane a napiszemy do Ciebie maila z aktualnościami na jego temat.

Umów konsultację on-line

Zarezerwuj konsultację on-line aby poznać szczegóły
rekrutacji na interesujący Cię kierunek.