Współczesne media coraz częściej nie opisują obiektywnej rzeczywistości, tylko ją kreują. Dziennikarstwo to nieustanny proces podejmowania decyzji oraz wyboru źródła rzetelnych i sprawdzonych informacji.
dr Agnieszka Kowalczewska, ekspert w zakresie psychologii komunikacji, koordynator kierunku dziennikarstwo
Dziennikarstwo
i komunikacja społeczna
- studia I stopnia
- tryb stacjonarny i niestacjonarny
Opis kierunku
Studia przygotowują w sposób praktyczny do pracy w mediach i z wykorzystaniem mediów. Studenci uczą się dziennikarstwa prasowego, radiowego, telewizyjnego i internetowego. Dowiadują się, jak tworzyć różnorodne przekazy medialne, poznają specyfikę mediów i rządzące nimi mechanizmy, opanowują warsztat nowoczesnego dziennikarza wykorzystującego najnowsze technologie.
Pod okiem ekspertów z branży realizują autorskie projekty, które składają się na profesjonalne portfolio dziennikarskie. Dowiadują się, jak w praktyce dziennikarskiej kreować markę osobistą, a także czym jest dziennikarstwo specjalistyczne, w tym dziennikarstwo śledcze i ekonomiczne.
Adresaci studiów
To atrakcyjny kierunek dla kandydatów, którzy już od pierwszych lat studiów chcą mieć kontakt z zawodem i zdobywać doświadczenie w mediach i dziedzinach pokrewnych, na przykład przy projektach internetowych lub w public relations. Osób dociekliwych, z wysoko rozwiniętym zmysłem analitycznym, o wszechstronnych zainteresowaniach. Pasjonatów mediów, interesujących się nowymi technologiami i ich wpływem na różne sfery życia społecznego.
Perspektywy zawodowe
Absolwenci studiów dziennikarskich znajdują zatrudnienie w mediach, firmach konsultingowych i public relations, działach reklamy i promocji, ośrodkach badań społecznych, domach mediowych, social mediach. Często zakładają własne firmy: agencje reklamowe, kreatywne i brandingowe.
Wielu z nich rozpoczyna pracę już w trakcie studiów – najlepsi i najbardziej zaangażowani są zatrudniani w firmach, z których pochodzą eksperci prowadzący zajęcia. Już studenci pierwszego roku podpisują umowy o pracę w najlepszych mediach.
Czego uczymy
Zobacz przykładowe moduły:
- Dziennikarstwo telewizyjne
- Dziennikarstwo internetowe
- Dziennikarstwo śledcze
- Prawo dla dziennikarzy
- Instytucje medialne
- Kino i transkulturowość
- Polityka dla dziennikarzy
- Sztuka reportażu
- Public Relations
- Marketing internetowy
- Kreowanie wizerunku osób i firm
Studiuj z nami
Konkursy dla kandydatów
Wsparcie
- Stypendia i kredyty dla studentów »
- Komfort studiowania »
- Informacje dla osób z niepełnosprawnością »
Wymiana międzynarodowa
Informacje dla studentów zagranicznych
Atuty kierunku
Warsztaty z najlepszymi dziennikarzami
Zajęcia warsztatowe prowadzą dziennikarze czołowych, ogólnopolskich mediów telewizyjnych, radiowych i internetowych, m.in.: Marek Kacprzak z WP, Paweł Oksanowicz z MUZO.FM, Bogusław Chrabota z „Rzeczpospolitej”, Arleta Bojke z TVP, amb. Grzegorz Dziemidowicz. Kadrę tworzą także specjaliści zajmujący się e-marketingiem i content marketingiem oraz kreowaniem wizerunku i PR.
Zajęcia w Narodowym Instytucie Audiowizualnym
Dzięki współpracy z Narodowym Instytutem Audiowizualnym zajęcia z filmu dokumentalnego odbywają się w nowoczesnych i znakomicie wyposażonych salach NInA. Studenci realizują podstawowy kurs montażu prób filmowych, zapoznają się z najnowszą technologią filmową, uczestniczą w projekcjach filmów, w tym również materiałów dotąd niepublikowanych.
Ćwiczenia w pracowniach radiowo-telewizyjnych
Studenci uczą się warsztatu dziennikarskiego w specjalistycznych pracowniach. Poznają zasady tworzenia programów radiowych i telewizyjnych, realizacji dźwięku, zdjęć i montażu, a także nowoczesne narzędzia komunikacji niezbędne w dziennikarstwie internetowym. Projekty realizują pod okiem doświadczonych ekspertów, dzięki czemu są dobrze przygotowani do zawodu.
Współpraca z czołowymi mediami
Uczelnia podpisała umowy o współpracy z największymi i najbardziej opiniotwórczymi dziennikami – „Gazetą Wyborczą” i „Rzeczpospolitą”, a także stacją telewizyjną TVN, gdzie najlepsi studenci odbywają praktyki i staże. Od niedawna studenci zgłębiają tajniki dziennikarstwa internetowego pod okiem ekspertów z Digital Media Campus, szkoły dziennikarskiej tworzonej przez specjalistów z Grupy Onet-RASP.
Partnerzy




Specjalności
Kreowanie wizerunku osób i firm
Studenci zdobywają wiedzę niezbędną do kreowania wizerunku osób i instytucji w mediach. W sposób praktyczny (case studies, opisy sytuacji, wykłady interaktywne) uczą się, jak zarządzać wizerunkiem w różnych kanałach komunikacji oraz badać skuteczność prowadzonych działań. Poznają tajniki komunikacji w sytuacjach kryzysowych oraz techniki wpływania na opinię publiczną. Absolwenci znajdują zatrudnienie w działach PR, w agencjach doradztwa personalnego, agencjach brandingowych, projektowych, jako doradcy osób publicznych.
Public relations
Studenci zdobywają wiedzę oraz kompetencje niezbędne do planowania i realizowania strategii komunikowania się organizacji z otoczeniem. Zgłębiają tajniki PR korporacyjnego i produktowego, społecznego zaangażowania korporacji (CSR), komunikacji wewnętrznej i organizacji eventów. Poznają zasady efektywnej komunikacji z dziennikarzami (media relations). Analizują najciekawsze kampanie medialne w Polsce i na świecie. Absolwenci podejmują pracę jako specjaliści w działach PR, rzecznicy prasowi, organizatorzy wydarzeń specjalnych.
Marketing internetowy
Studenci uczą się tworzyć angażujące, skuteczne i atrakcyjne materiały internetowe (content marketing). Pod okiem praktyków poznają zaawansowane strategie marketingowe oraz narzędzia e-commerce niezbędne do ich realizacji i oceny skuteczności. Na podstawie konkretnych przypadków dowiadują się, czym jest PR internetowy oraz jak wykorzystać jego potencjał do budowania świadomości marki w Internecie. Specjalizacja przygotowuje do pracy w mediach internetowych, agencjach interaktywnych, domach mediowych oraz do prowadzenia własnej działalności w branży e-biznes.
Współpracują z nami
Rekrutacja krok po kroku
- Wypełnij internetowy formularz zgłoszeniowy
Zgodnie z kolejnymi krokami formularza, wprowadź wymagane dane. - Wgraj skan świadectwa dojrzałości do formularza zgłoszeniowego
Ta czynność jest wymagana - pracownicy Biura Rekrutacji dokonują wstępnej weryfikacji poprawności wgranych dokumentów (maksymalnie do 5 dni roboczych). W razie wystąpienia nieprawidłowości wysyłają wiadomość do Kandydata, za pośrednictwem formularza zgłoszeniowego, z prośbą o poprawę błędów.
Czynność skanowania dokumentów nie jest trudna - instrukcja jak szybko i sprawnie zeskanować dokumenty, znajduje się na stronie kierunków. - Dokonaj zawarcia umowy elektronicznej
Po wprowadzeniu wymaganych danych, w formularzu rekrutacyjnym pojawi się umowa elektroniczna o warunkach odpłatności za studia wraz z załącznikami, którą Kandydat zawiera z Uniwersytetem SWPS on-line. Postępuj zgodnie z instrukcjami. - Przygotuj wymagane dokumenty i czekaj na informację, kiedy będziesz mógł dostarczyć je do Biura Rekrutacji:
- kserokopia świadectwa dojrzałości (oryginał/odpis do wglądu),
- ankieta osobowa wygenerowana z formularza rekrutacyjnego.
Zgodnie z obowiązującym prawem kopia świadectwa dojrzałości wymaga potwierdzenia zgodności z oryginałem przez pracownika Rekrutacji.
Zalecamy wysyłanie oryginałów dokumentów lub dokumentów poświadczonych notarialnie pocztą lub kurierem. - Odbierz informację o rezerwacji miejsca na studiach i wpis na listę studentów
W celu ukończenia procesu rekrutacji należy dostarczyć do uczelni świadectwo dojrzałości w celu poświadczenia zgodności kopii z oryginałem. Przyjęcie na studia nastąpi po dostarczeniu do Biura Rekrutacji świadectwa dojrzałości - jak tylko będzie to możliwe. - Odbierz informację o przyjęciu na studia
Informacja o przyjęciu na studia pojawi się na twoim koncie rekrutacyjnym.
Warunki przyjęcia
- zdany egzamin maturalny
- wstęp wolny, o przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń
Opłata rekrutacyjna
Opłatę w wysokości 85 PLN należy wpłacić za pośrednictwem PayU w formularzu rekrutacyjnym.
Opłata rekrutacyjna jest bezzwrotna, chyba że:
- kierunek studiów, na który ubiegał się kandydat, nie został uruchomiony (z wyłączeniem sytuacji, kiedy kandydat zdecyduje się na inny kierunek studiów na Uniwersytecie SWPS).
Zwolnieni z opłaty rekrutacyjnej
- Absolwenci studiów wyższych, doktoranckich i podyplomowych SWPS Uniwersytetu Humanistycznospołecznego (Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej)
- Absolwenci studiów wyższych i podyplomowych Collegium Da Vinci (Wyższej Szkoły Nauk Humanistycznych i Dziennikarstwa w Poznaniu)
- Absolwenci Liceum Da Vinci
Zniżka w czesnym
- Dzieci absolwentów studiów wyższych Uniwersytetu SWPS otrzymują zniżkę w czesnym w wysokości 5% na wszystkie lata przewidziane programem studiów.
Czesne
w roku akademickim 2020/21 | |
---|---|
10 rat | 870 zł |
2 raty | 4265 zł |
1 rata | 8200 zł |
Biuro Rekrutacji w Warszawie
- 22 517 96 11, 22 517 96 35, 22 517 98 18
- rekrutacja@swps.edu.pl
- ul. Chodakowska 19/31, 03-815 Warszawa
- W związku z sytuacją epidemiczną dotyczącą COVID- 19 Biuro Rekrutacji będzie nieczynne do odwołania.
Obsługa Biura realizowana będzie wyłącznie drogą mailową lub telefonicznie od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00-17:00. Zapraszamy również do zapisów na konsultacje online.
Oryginały dokumentów lub dokumenty poświadczone notarialnie prosimy wysyłać pocztą lub kurierem z dopiskiem "Biuro rekrutacji na studia wyższe".