Wybierz kategorię wyszukiwania

Studia

Formularz wyszukiwania na belce: Studia

lokalizacja:
poziom studiów:
obszar tematyczny:
zajęcia realizowane:
forma zajęć:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Szkolenia i kursy

Formularz wyszukiwania na belce: Szkolenia

lokalizacja:
obszar tematyczny:
forma:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Badania i projekty

Formularz wyszukiwania na belce: Badania i projekty

lokalizacja:
jednostka badawcza:
typ:
dyscyplina:
status:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Naukowcy

Formularz wyszukiwania na belce: Nasi naukowcy

lokalizacja:
dyscyplina:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Wydarzenia

Formularz wyszukiwania na belce: Wydarzenia

typ:
lokalizacja:

Kontakty

lokalizacja:
kategoria:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Szukasz czegoś zupełnie innego? Sprawdź, może się gdzieś ukryło na naszej stronie

Szukasz czegoś zupełnie innego? Sprawdź, może się ukryło gdzieś na naszej stronie!

Sprawdź nasze rozbudowane narządzie do wyszukiwania.

Szukaj w konkretnych kategoriach - oszczędzaj swój czas.

Uniwersytet SWPS - Logo

Czas trwania

  • 16 godzin dydaktycznych/2 dni

Kontakt

  • Poniedziałek-piątek
    godz. 10:00-15:00
    tel. 22 517 99 60
    kom. 694 441 787
  • e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Warszawa, centrum studiów podyplomowych i szkoleń

Psychologia traumy dzieci i młodzieży
Diagnoza zaburzeń po traumie

  • Rekrutacja trwa

O szkoleniu

Wykształcenie praktycznych umiejętności: w zakresie diagnozy różnicowej zaburzeń po stresie traumatycznym u dzieci i młodzieży w następstwie zdarzeń o charakterze losowym (katastrofy naturalne, zdarzenia komunikacyjne, powodzie) oraz spowodowanych udziałem innych ludzi (przemoc psychiczna i fizyczna, gwałt, trauma realcyjna).

Wiedza/umiejętności:

  1. Psychologia rozwojowa – style więzi, kryzysy rozwojowe a rozwój mózgu dziecka.
  2. Stres traumatyczny u dzieci – czy trauma uszkadza mózg?
  3. Sposób reakcji na traumę w zależności od wieku.
  4. Typy zdarzeń traumatycznych najczęściej występujących w okresie dziecięcym.
  5. Diagnoza zaburzeń po traumie.
  6. Pomoc psychologiczna.

Program

  1. Psychologia rozwojowa – wpływ urazów w dzieciństwie na rozwój mózgu: biologiczne korelaty urazów; mechanizmy obronne i ich przejawy w zachowaniu.
  2. Trauma rozwojowa i jej skutki. Style więzi a rozwój roboczych modeli ja. Rola dysocjacji w rozwoju zaburzeń emocjonalnych.
  3. Diagnoza zaburzeń emocjonalnych i zaburzeń zachowania u dzieci po traumie i z innymi typami zaburzeń.
  4. Stres traumatyczny u dzieci. Jak dzieci reagują na stres zależnie od wieku?
  5. Zespół stresu pourazowego u dzieci. Kategorie symptomów występujące u dzieci. Kryteria rozpoznawania zaburzeń po traumie u dzieci.
  6. Analiza czynników predysponujących do wystąpienia zaburzeń po traumie u dzieci zależnie od wieku.
  7. Rodzaje przemocy wobec dzieci a objawy.
  8. Przemoc seksualna jako szczególny rodzaj traumy.
  9. Traumatyczna utrata bliskiej osoby. Konsekwencje deprywacji związane z traumą porzucenia.
  10. Strategie interwencji i pomocy psychologicznej. Jak pracować z dzieckiem które doświadczyło traumy?

Uwaga: Szczegółowy program zajęć słuchacze dostaną na zajęciach.

Kadra

E Zdankiewicz 1

dr Elżbieta Zdankiewicz-Ścigała

Psycholog, absolwentka UAM. Obecnie starszy wykładowca w Katedrze Psychologii Osobowości w Uniwersytecie SWPS. Wyklada Psycologię osobowości, Psychologię emocji i motywacji, Psychologię kryzysu. Specjalizuje się w interwencji kryzysowej i psychotraumatologii. W 2013 roku jako jedna z czterech osób w Polsce uzyskała Europejski Certyfikat z Psychotraumatologii (ESTSS General Certificate in Psychotraumatology). Ponadto posiada certyfikaty dające uprawnienia do psychoterapii osób po traumie: EMDR, Przedłużonej Ekspozycji, Poznawczo-behawioralnej terapii traumy (Procedury Przetwarzania Poznawczego, i Ekspozycyjnej Terapii Narracyjnej). Prowadzi praktykę kliniczną w Pracowni Psycho - Expert. Prowadzi szkolenia dla instytucji z zakresu postępowania w sytuacjach kryzysowych, psychologicznych konsekwencji traumy, wczesnej interwencji kryzysowej w sytuacjach katastrof komunikacyjnych, psychoedukacji, metod terapii traumy. Członek European Society for Traumatic Stress Studies, Polskiego Towarzystwa Psychologicznego. Razem z prof. T. Maruszewskim zajęła się genezą i wpływem alaksytymii na zdrowie psychosomatyczne jednostki co zaowocowało wspólną książką Emocje–aleksytymia–poznanie (1998). Ponadto jest autorką licznych artykułów z zakresu mechanizmów adaptacji po traumie oraz książek z psychologii traumy: Zdankiewicz – Ścigała, E., Przybylska, M. (2002). Trauma. Proces i diagnoza. Mechanizmy psychoneurofizjologiczne. Realizuje projekty badawcze dotyczące psychicznych konsekwencji traumy.

Odachowska

dr Ewa Odachowska

Doktor nauk społecznych w dziedzinie psychologii, magister psychologii i pedagogiki, psycholog transportu i psychotraumatolog. Na co dzień pracuje jako Adiunkt w Instytut Psychologii w Zakładzie Psychologii Klinicznej Dzieci i Młodzieży Akademii Pedagogiki Specjalnej, gdzie kieruje Pracownią Badań nad Skutkami Stresu u Dzieci i Młodzieży.
Wykładowca w Uniwersytecie SWPS (psychotraumatologia, interwencja kryzysowa, osobowość, emocje, motywacje) oraz specjalista w Zakładzie Psychologii Transportu i Fizjologii Instytutu Transportu Samochodowego. Terapeuta, autorka licznych publikacji naukowych dotyczących psychologii ryzyka, traumy powypadkowej i innych. Członek European Society for Traumatic Stress Studies i Polskiego Towarzystwa Psychotraumatologicznego, Towarzystwa EMDR i PTBST. Ukończyła specjalistyczne szkolenie w zakresie terapii poznawczo-behawioralnej (TF-CBT) metodą Przedłużonej Ekspozycji (PE) w leczeniu PTSD (Interdyscyplinarne Centrum Genetyki Zachowania UW), Kurs Terapii poznawczo – behawioralnej dzieci i młodzieży w Centrum CBT, szkolenie w diagnozie zaburzeń osobowości i zastosowaniu SCID-II (Ustrukturalizowanego Wywiadu Klinicznego do Badania Zaburzeń Osobowości z osi II DSM-IV) oraz wiele szkoleń specjalistycznych w obszarze pracy z zaburzeniami po stresie traumatycznym (m.in. terapia eklektyczna, EMDR 1 i II stopień). Posiada uprawnienia do pracy metodą EEG Biofeedback.
Zainteresowania naukowe oscylują wokół psychologii traumy, narratyzowania doświadczeń traumatycznych i egzystencjalizmu. Zainteresowania naukowo-praktyczne skupiają się w obszarze psychotraumatologii, interwencji w kryzysie, terapii traumy dzieci i młodzieży oraz psychologii transportu.

Rekrutacja i opłaty

Zasady rekrutacji

  • Kolejność zgłoszeń

W celu zapisania się na szkolenie wciśnij przycisk „Aplikuj teraz" i pozostaw dane, które pozwolą nam skontaktować się z Tobą.

Opłata

700 zł/os.*

* cena dotyczy wyłącznie szkolenia otwartego.

Konto do wpłat opłat za szkolenia

SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny
03-815 Warszawa, ul. Chodakowska 19/31
Raiffeisen Bank Polska SA
36 1750 0009 0000 0000 1095 1135
W tytule przelewu prosimy o podanie imienia i nazwiska uczestnika, oraz nazwy szkolenia”

Regulaminy 

Termin szkolenia

Nowy termin już wkrótce!

Termin szkolenia zamkniętego - do uzgodnienia z Zamawiającym.

W przypadku zgłoszenia się zbyt małej ilości uczestników biuro zastrzega sobie zmianę terminów szkolenia.