Sprawdź nasze rozbudowane narzędzie do wyszukiwania.

Szukaj po kategoriach – oszczędzaj swój czas.

Uniwersytet SWPS - Strona główna

Czas trwania

  • 8 godzin dydaktycznych/1dzień

Kontakt

  • Poniedziałek-piątek
    godz. 10:00-15:00
    tel. 22 517 99 60
    kom. 694 441 787
  • e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Warszawa, centrum studiów podyplomowych i szkoleń

Focus Masterclass. Badania focusowe dla zaawansowanych.

  • Rekrutacja trwa

O szkoleniu

Masz już podstawową wiedzę na temat prowadzenia FGI, a może nawet je prowadzisz, ale wciąż obawiasz się, że coś Cię „na grupie” zaskoczy?
A zaskoczyć może Cię wiele – od specyfiki organizacyjnej (trudności techniczne, szczególnie teraz, w dobie on-line) i warunków badania, poprzez niestandardowo zachowujących się uczestników - aż do Twoich własnych emocji, jakie te sytuacje będą wywoływać.
Jak radzić sobie z nieprzewidzianymi sytuacjami, tak by sprawnie i metodologicznie poprawnie zrealizować założone cele badawcze, zmieścić się w czasie, a zarazem nie stracić z oczu uczestników badania? To właśnie przećwiczysz na warsztacie.

Termin szkolenia: 14 października 2022 roku, w godz. 10:00-17:00

Jak?

Warsztatowo - intensywna sesja robocza, z elementami wykładu, ćwiczeń i dyskusji grupowej.

Aktywnie przećwiczymy role:

  • Osoby projektującej badanie jakościowe w technice FGI
  • Moderatora
  • Respondenta, uczestnika dyskusji

Uczestnicy warsztatu będą mieli szanse, w bezpiecznych warunkach, przetestować sytuacje standardowe jak i tzw. sytuacje trudne, zidentyfikować pułapki, czyhające na moderatorów FGI oraz nauczyć się sobie z nimi radzić - zmoderować zaprojektowaną samodzielnie sesję FGI i zinterpretować proces moderowania z różnych perspektyw.

Dla kogo?

Szkolenie przewidziane jest dla uczestników posiadających już podstawową wiedzę na temat prowadzenia grup focusowych (FGI) i moderatorów, którzy chcą udoskonalić swoje umiejętności*

  • Warsztat on-line - do 5-ciu osób, platforma ZOOM
  • Warsztat stacjonarny – do 8-miu osób, UNIWERSYTET SWPS, Warszawa

*dla początkujących dedykowane jest szkolenie SFOKUSUJ SIĘ NA FOCUS.

Program

Podczas warsztatu szczególnie skupimy się na:

  • zaskakujących, niestandardowych sytuacjach podczas wywiadu
  • pułapkach procesu grupowego (np. konformizm, syndrom myślenia grupowego, próżniactwo społeczne)
  • rolach grupowych, jakie badani mogą przyjąć podczas spotkania (np. lider, outsider, turysta, kamikadze)
  • specyfice badań focusowych on-line
  • emocjach moderatora i sposobach radzenia sobie z nimi
  • etyce badań FGI - prawach i obowiązkach moderatora, zleceniodawcy oraz uczestników.

 

Kadra

Kopeć

dr Katarzyna Archanowicz – Kudelska

Psycholożka społeczna i ekonomiczna, socjolożka, doktorka nauk społecznych i trenerka biznesu. Psychologii uczyła się na Uniwersytecie Warszawskim, socjologii na Uniwersytecie SWPS, a praktyk trenerskich w Szkole Trenerów Biznesu Ośrodka Intra.
Jest adiunktem w Szkole Głównej Handlowej (SGH), wykłada też na UW i Uniwersytecie SWPS, oraz gościnnie na Uniwersytecie Jagiellońskim i w Wyższej Szkole Bankowej.
Prowadzi warsztaty z psychologii biznesu i ekonomii behawioralnej. Konsultuje i uczy prowadzenia i interpretacji badań jakościowych i badań marketingowych – zarówno na gruncie akademickim jak i w biznesie.
Wcześniej pracowała jako badaczka jakościowa i moderatorka w firmach badawczych: CASE, 4PResearch Mix i GfK Polonia, w ostatniej kierując zespołem badań jakościowych. Pierwszy FGI przeprowadziła jeszcze w XX wieku i teraz ma za sobą ponad 4000 godzin pracy w badaniach jakościowych – wywiadów indywidualnych, zogniskowanych wywiadów grupowych, paneli, warsztatów i treningów – głównie od strony dostawcy i wykonawcy badań, ale ostatnio także strony badania zlecającej. W czasie swojej kariery zawodowej współpracowała z wielkimi korporacjami, małymi firmami jak i instytucjami pozarządowymi.
Wykształciła i wychowała kilku moderatorów FGI. Posiada międzynarodowy certyfikat P&G w zakresie prowadzenia grup focusowych, przyznawany najlepszym moderatorom.
Obroniła pracę doktorską na temat komercyjnych badań jakościowych i karier zawodowych badaczy rynku i opinii.
Członkini Polskiego Towarzystwa Psychologicznego (PTP) i Polskiego Towarzystwa Socjologicznego (PTS) oraz Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii (PTBRiO).
Jej warsztaty na Uniwersytecie SWPS, otrzymały od uczestników same najwyższe noty (ocena ogólna warsztatu).

Rekrutacja i opłaty

Zasady rekrutacji

W celu zapisania się na szkolenie wciśnij przycisk „Aplikuj teraz" i pozostaw dane, które pozwolą nam skontaktować się z Tobą.

Opłata

500 zł/os.*

Konto do wpłat opłat za szkolenia

SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny
03-815 Warszawa, ul. Chodakowska 19/31
BNP Paribas
36 1750 0009 0000 0000 1095 1135
W tytule przelewu prosimy o podanie imienia i nazwiska uczestnika, oraz nazwy szkolenia.

Regulaminy 

Termin szkolenia

22 lutego 2021 roku, w godz. 9.00-16.00.

W przypadku zgłoszenia się zbyt małej ilości uczestników biuro zastrzega sobie zmianę terminów szkolenia.