hr award color

logo uswps nazwa 3

Uczelnia

Architektura pozytywnych wrażeń – tak User Experience (UX), jedną z najprężniej rozwijających się na polskim rynku branż, określają specjaliści. A my wykroczymy poza tę definicję i podczas tegorocznej konferencji World Usability Day będziemy eksplorować obszary dotąd słabo kojarzone z UX. Uczestnicy dowiedzą się, czym jest algorytmiczny biznes. Zgłębią tajniki computational design. Poznają niuanse biohackingu i inne oblicze kodowania – creative coding. Przekonają się, że UX i kultura mają więcej wspólnego, niż mogłoby się wydawać. Zainteresowani tworzeniem idealnych doświadczeń użytkowników? Spotkajmy się na Pradze!

Idealne doświadczenie rejestracji! Wystarczy zaznaczyć swój udział w wydarzeniu na FB.

konferencja

listopad 17 2017

Warszawa

World Usability Day 2017 – przekraczając granice

Wyjść poza granice „tradycyjnego” UX, zanurzyć się w obszary pokrewne, ale dotąd słabo eksplorowane – to idea tegorocznej konferencji World Usability Day, nieprzypadkowo odbywającej się pod hasłem „Inclusion through User Experience”. Podczas wykładów prelegenci opowiedzą m.in. o algorytmicznym biznesie, computational design, projektowaniu parametrycznym, creative coding, technologii blockchain, biohackingu, ruchu makerskim, parametrycznych protezach dla dzieci.

Dodatkową atrakcją konferencji jest wernisaż wystawy prac absolwentów pierwszego rocznika studiów podyplomowych Creative Coding w School of Form w Warszawie, który jak przekonują organizatorzy, z pewnością dostarczy zwiedzającym wielu wrażeń.

 

Adresaci konferencji

Konferencja ma charakter interdyscyplinarny i jest adresowana do osób zawodowo związanych z branżą interaktywną, studentów oraz wszystkich tych, którzy interesują się zagadnieniami human-computer interaction (HCI), projektowania interakcji i doświadczeń użytkownika.

Skrócony program

  • Wykłady, część I, Aula 214, godz. 18.00 – 19.20
  • Wernisaż, Hala Wysokich Napięć, godz. 19.30 – 20.15
  • Wykłady, część II, Aula 214, godz. 20.20 – 21.10

Program

WYKŁADY, CZĘŚĆ I, AULA 214, GODZ. 18.00 – 19.20

Na skraju technologicznej osobliwości, czyli dokąd prowadzi cyfrowa transformacja biznesu?

Autonomiczne maszyny sprytniejsze od ludzi, radykalna zmiana struktury kosztów transakcyjnych, nowe pokolenia konsumentów ukształtowane w świecie wszechobecnych, cyfrowych usług, w którym przenikanie rzeczywistego i wirtualnego staje się coraz bardziej „oczywistą oczywistością” – oto czynniki dewastujące tradycyjne, zakorzenione w tayloryzmie myślenie o biznesie. I choć jesteśmy dziś w stanie zrozumieć genezę i zjawisk biznesowych takich jak Uber, Amazon czy Google – wielka zagadka i czas największych, radykalnych zmian jest prawdopodobnie dopiero przed nami. Zapowiadają je pionierzy biznesu algorytmicznego i doświadczenia organizacji stawiających radykalnie na robotyzację procesów, usług i relacji.

Poparta licznymi przykładami opowieść o wykorzystaniu możliwości automatyzacji, autonomii, predykcji i analityki (Big Data i Artificial Intelligence – AI). 

Borys Stokalski – przedsiębiorca, inwestor, menedżer i doradca, od ponad ćwierć wieku związany z przemysłem IT i biznesowymi zastosowaniami innowacji technologicznych. Absolwent informatyki na wydziale MIM Uniwersytetu Warszawskiego, współtwórca pierwszego programu zajęć w zakresie Human Computer Interaction na tym wydziale. Entuzjasta transformacyjnego potencjału cyfrowych technologii.

Współtwórca i wieloletni prezes zarządu grupy Infovide-Matrix, jednej z największych firm doradczych IT na polskim rynku, odpowiedzialny za strategię i rozwój jej oferty. Od 2016 współtwórca i partner firmy RETHINK, specjalizującej się we wsparciu cyfrowych transformacji przedsiębiorstw i instytucji publicznych. Pasjonuje się w wymianę doświadczeń w gronie liderów cyfrowego biznesu. Uczestnik i organizator debat, konferencji i sieci eksperckich. Twórca i animator konferencji Digital Champions (www.digitalchampions.pl). Członek Rady Ekspertów Magazynu Think Tank, mentor stowarzyszenia Technologia w Spódnicy oraz ekspert międzynarodowego think tanku Cutter Consortium. Autor licznych publikacji poświęconych aktualnym wyzwaniom strategicznym i zarządczym związanym z rozwojem cyfrowego biznesu.

Badania kultury w projektowaniu UX. Nie wystarczy psychologia?

Powszechnie wiadomo, że psychologia odgrywa niebagatelną rolę w projektowaniu UX. Nie jest oczywiste natomiast, w jaki sposób i po co projektanci UX mogliby wykorzystać kulturę. No właśnie, co ma badanie kultury do UX i dlaczego tak ważne jest włączanie poprzez zrozumienie kontekstu kulturowego?

dr hab. Mirosław Filiciak, prof. Uniwersytetu SWPS – medioznawca. Zajmuje się wpływem mediów cyfrowych na uczestnictwo w kulturze. Bada internet, gry komputerowe, przemiany telewizji oraz nieformalny obieg treści i kulturę współczesną.

Od lat współpracuje z publicznymi instytucjami kultury, organizacjami pozarządowymi i biznesem. Jest współtwórcą techno-kulturowego projektu Kultura 2.0, współtworzył też pierwszy polski Medialab – inicjatywę samokształceniową z pogranicza aktywizmu społecznego, sztuki i technologii. Kierował licznymi projektami badawczymi, takimi jak „Młodzi i media” , „Tajni kulturalni” czy „Obiegi kultury”. Autor książek: „Wirtualny plac zabaw. Gry sieciowe i przemiany kultury współczesnej” (2006), „Media, wersja beta” (2014) oraz wspólnie z Alkiem Tarkowskim „Dwa zero. Alfabet nowej kultury i inne teksty” (2015). Zastępca redaktora naczelnego kwartalnika „Kultura Popularna”.

Medyczny biohacking a zmiana społeczna

Biohacking to hakowanie żywych układów biologicznych, ingerencja w systemy biologiczne oraz ich modyfikowanie. Termin jest często używany przez twórców skupionych wokół ruchu Do it Yourself Biology (DIY Bilology), którzy organizują się w niezależne grupy i samodzielnie realizują projekty sytuujące się na przecięciu biologii, genetyki i biotechnologii. Czy DIY Biology, tak jak kilkanaście lat temu DIY Electronic, stanie się również materiałem do projektowania unikatowych doświadczeń?

dr Joanna Jeśman – kulturoznawczyni. Należy do kadry School of Ideas Uniwersytetu SWPS, nowoczesnego kierunku poświęconego projektowaniu innowacji. Prowadzi interdyscyplinarne badania na pograniczu humanistyki i nauk o życiu. Zajmuje się wpływem medycyny i nowoczesnych biotechnologii na społeczeństwo. Interesuje się sztuką i jej rolą we współczesnym świecie, a także prospołecznymi działaniami edukacyjnymi w zakresie ekologii oraz relacji z innymi gatunkami. Współpracowała z Waag Society. Institute for Art, Science and Technology w Amsterdamie, Uniwersytetem w Amsterdamie w ramach międzynarodowego konsorcjum „Museums, Medicine and Society” oraz z Centrum Nauki Kopernik w Warszawie.

Włączanie publiczności w działania instytucji kultury

Tworzenie unikalnych doświadczeń pozwala budować zaangażowanie publiczności – zarówno online, jak i offline. Świadome wykorzystywanie narzędzi i mediów cyfrowych może wspierać ten proces i prowadzić do zbudowania zrównoważonych i trwałych relacji z odbiorcami oraz społeczności, która będzie wzrastać wraz z instytucją.

Aleksandra Janus – kierowniczka merytoryczna Pracowni Otwierania Kultury w Centrum Cyfrowym, antropolożka, badaczka, doktorantka w Instytucie Etnologii i Antropologii Kulturowej UJ, współautorka inicjatywy Laboratorium muzeum oraz grupy badawczej Kierunek zwiedzania. Interesuje ją społeczna rola instytucji kultury oraz ich relacje z odbiorcami, specjalizuje się w analizie i wdrażaniu strategii partycypacyjnych, badaniach publiczności oraz otwieraniu dostępu do zasobów dziedzictwa.

Łącząc bity i atomy

Angażowanie odbiorcy poprzez tworzenie unikalnego doświadczenia dzięki creative coding. Czyli o wykorzystaniu przez projektanta nowego rodzaju tworzywa, jakim jest połączenie kodu, elektroniki i fabrykacji cyfrowej.

Jakub Koźniewski – projektant i artysta nowych mediów. Współzałożyciel kolektywu panGenerator, w ramach którego tworzy pionierskie projekty na przecięciu sztuki, designu i nowych technologii. Współtworzone przez niego instalacje i obiekty pokazywane są na wystawach i festiwalach na całym świecie, m.in. Milan Design Week, Ars Electronica, DMY, NODE, Pause Fest Melbourne, WRO Media Art Biennale, Łódź Design – oraz tworzone na zamówienie takich instytucji jak Muzeum Historii Żydów Polskich, Centrum Nauki Kopernik, Muzeum Powstania Warszawskiego. Juror konkursów – make me! (Łódź Design), KTR, Innovation Ad, UPC DigitalArt. Speaker na TEDxWarsaw. Nominowany w rankingu 50 najbardziej kreatywnych w biznesie magazynu „Brief”. Autor tekstów w magazynie „FUTU”, w których porusza tematykę wpływu nowych technologii na projektowanie. Wielokrotnie prowadził wykłady i warsztaty popularyzujące obszar sztuki nowych mediów oraz designu spekulatywnego.

WERNISAŻ, HALA WYSOKICH NAPIĘĆ, GODZ. 19.30 – 20.15

Wernisaż to podwójny debiut – absolwenci pierwszego rocznika studiów podyplomowych Creative Coding w School of Form po raz pierwszy zaprezentują swoje prace przed tak szeroką publicznością. Wystawę tworzą obiekty i instalacje interaktywne, stworzone w duchu creative coding, łączące bity i atomy.

Spotkaniu w industrialnej Hali Wysokich Napięć będą towarzyszyć poczęstunek i rozmowy w nieformalnej atmosferze.

Podczas wernisażu zostaną zaprezentowane następujące prace:

  • EMPHATYPHYTE (EMPATYFIT) | Karol Nowak

Dlaczego roślinność traktowana jest tak przedmiotowo? Próbą odpowiedzi na to pytanie jest instalacja „Emphatyphyte”, która widzom umożliwi „wejście w kontakt” z rośliną. Aktora (Tillandsia duratii, oplątwa olbrzymia) umieszczono w czarnym prostopadłościanie stanowiącym ramę dla interakcji pomiędzy rośliną a człowiekiem. Oplątwa przemieszcza się w przestrzeni w reakcji na położenie widza. Wykonuje także swoje ruchy, bazując na odruchach nastycznych badanych przez Karola Darwina.

  • Xylochord | Karolina Czachor

Niewidzialne struktury otaczającego nas świata rządzą się swoją dynamiką. Można ją pokazać i jej doświadczyć poprzez zmienną naturę dźwięku, oddziaływania fali akustycznej na wodę o określonej częstotliwości za pomocą kodu jako przekaźnika informacji oraz fizyczny gest poruszenia betonowych kul.

  • Nowe Organy Chóru | Magda „Bronka” Braniewska, David Sypniewski

Śpiew to sztuka przeznaczona do cieszenia zmysłu słuchu. Ale przecież język fal dźwiękowych można z powodzeniem tłumaczyć na inne języki. I dzięki temu śpiewem cieszyć także inne zmysły. Na przykład wzrok. Nowe Organy Chóru to „śpiewająca światłem” interaktywna instalacja, pozwalająca na indywidualną wizualizację dźwięku dla każdego członka chóru.

  • Medal dla biegacza | Emilia Nyka

Każdy medal jest inny. Jego kształt, wygenerowany kodem na podstawie danych z treningów, w bezpośredni sposób odwzorowuje styl, osobowość i indywidualność sportowca. Żaden sportowiec nie ma dwóch identycznych wyników w biegu i dlatego nie ma dwóch identycznych medali.

  •  Dziady | Wiktoria Wójcik, Jan Cieślar

Dzisiejsze dziady odbywają się na styku gry/instalacji cyfrowej/staropolskiej tradycji. Praca przedstawia odtworzenie święta w formie cyfrowej przy jednoczesnym zachowaniu jego powagi, grozy, ale też rozrywkowej nieprzewidywalności. Artyści stworzyli miraż światła rzucanego nocą na mokrą szybę, którego źródłem jest wydrukowana w 3D gromnica. Obiekt jest równocześnie kontrolerem gry, jego ruchy przeganiają światłem pojawiające się duchy.

  • Spirit Animals | Jan Cieślar, Krzysztof Jagieło

Interaktywna instalacja – gra imprezowa. Alkomat analizuje oddech uczestników. W zależności od wyniku badania, graczowi przypisane zostaje jego upojone zwierzę. „Ludzie boją się testu na alkohol w realnym życiu, ale dzięki zamianie kontekstu powstała gra, w której każdy chce pobić swój wynik” – podsumowała jedna z uczestniczek. Praca była wystawiana w londyńskiej galerii Calve.

WYKŁADY, CZĘŚĆ II, AULA 214, GODZ. 20.20 – 21.10

Od globalnego start-upu do projektowania parametrycznego protez

Jak zmieni nasze życie rozpowszechnienie projektowania parametrycznego, albo inaczej computational design? O tym na podstawie osobistych doświadczeń opowie Michał Piasecki, współzałożyciel TYLKO, jednego z najbardziej innowacyjnych start-upów tworzących meble generowane kodem.

Michał Piasecki – specjalizuje się w projektowaniu parametrycznym i cyfrowym wspomaganiu wytwarzania. Jest współzałożycielem Tylko, start-upu którego celem jest digitalizacja rynku meblowego. Współpracował z wieloma projektantami produktu oraz architektami, w tym z Joris Laarman Studio, dla którego stworzył skrypty generujące serię drukowanych 3D krzeseł MicroLattice. Aluminium Chair z tej serii znalazła się w kolekcji Moma w Nowym Jorku i Vitra Design Museum. Tworzy niestandardowe oprogramowanie, skrypty i modele parametryczne, które wspomagają generowanie, zarządzanie i produkcję złożonej geometrii. Uczy projektowania parametrycznego na specjalności Industrial Design w School of Form.

How Blockchain Will Transform Customer Experiences

Włączenie nowych graczy w globalną ekonomię. Czasami mądrze zaprojektowana technologia zmienia świat. Czy tak będzie z Blockchain? Szymon Pepliński wierzy, że tak. Wyjaśni w prosty sposób, jak działa ten skomplikowany i bardzo sprytnie zaprojektowany system.

Szymon Pepliński – kreatywny technolog z 18-letnim doświadczeniem w pracy dla najbardziej znaczących marek, w tym firm z listy Fortune 500, obejmującej największe amerykańskie przedsiębiorstwa, m.in. Intel, McDonald’s, Microsoft. Odpowiedzialny za merytoryczną i technologiczną kreację innowacyjnych produktów, usług i marek. Głęboko przekonany o tym, że User Experience powinien dotyczyć nie tylko designu, lecz także biznesu i marketingu i że zawsze można znaleźć sposób, aby zharmonizować potrzeby klienta z potrzebami użytkowników.

Wpływ Maker Movement na rozwój kompetencji przyszłości

Na kształtowanie obecnej formy edukacji publicznej duży wpływ miała rewolucja przemysłowa, która wrzuciła nas w szablon myślenia linii produkcyjnej. Maker Movement niesie ze sobą i uczy nas takich umiejętności jak druk 3D, roboty ręczne, hardware, software, elektronika, design, prototypowanie, co daje każdemu możliwość tworzeniu własnych obiektów i produktów.

Ruch ten definiowany jest jako trzecia rewolucja przemysłowa. Z jego powstaniem wiąże się wiele zmian i korzyści. Przede wszystkim umożliwia rozwój umiejętności, takich jak współpraca, krytyczne myślenie, kreatywność, empatia, komunikacja i kolaboracja. Mówi się o nich, że to kompetencje przyszłości.

Joanna Skorupska – kreatywny technolog i promotorka ruchu Maker Movement. Założycielka studia projektowego hi.codes, w którym zajmuje się testowaniem nowych technologii i odnajdywaniem dla nich zastosowania w rozwiązywaniu realnych problemów biznesowe i społeczne. Autorka serii warsztatów hi.kids, w ramach których uczy dzieci umiejętności przyszłości i umiejętnego łączenia ich (elektronika, internet rzeczy, inżynieria, product design, kodowanie, druk 3D, umiejętność współpracy, rozwiązywanie problemów, futurologia).

Więcej informacji na stronie: www.wudnapradze.org

 

Patronat

Patronat merytoryczny

Patronat honorowy

Patronat społeczności online

logotyp wud

Termin i miejsce

17 listopada 2017 r. (piątek), godz. 18.00 – 21.10

Uniwersytet SWPS, Chodakowska 19/31, Warszawa

Wykłady: Aula 214 im. prof. T. Tomaszewskiego

Wernisaż: Hala Wysokich Napięć

Aktualności

UNIWERSYTET SWPS 03-10-2020

Relacja z Inauguracji Roku Akademickiego 2020/2021

W piątek 2 października odbyła się wyjątkowa inauguracja roku akademickiego 2020/2021. Wydarzenie było transmitowane online. Zapraszamy do obejrzenia nagrania z uroczystości.

Czytaj więcej

Aktualności z Wrocławia 05-10-2020

Wyzwanie graficzne na 10-lecie Katedry Grafiki Uniwersytetu SWPS

W tym roku akademickim przypada jubileusz 10-lecia Katedry Grafiki Uniwersytetu SWPS we Wrocławiu. Z tej okazji Katedra organizuje konkurs – wyzwanie graficzne, które polega na wizualnym komentarzu dotyczącym tego, czym...

Czytaj więcej

Aktualności z Warszawy 23-10-2020

Wykładowcy Creative Coding w jury prestiżowego konkursu kreatywności KTR

Jest nam niezmiernie miło poinformować, że w jury największego i najbardziej prestiżowego konkursu kreatywności w Polsce (KTR) zasiadają wykładowcy oraz absolwenci studiów podyplomowych Creative Coding: Jakub Koźniewski, Szymon P. Pepliński, Michał...

Czytaj więcej

Aktualności z Wrocławia 24-10-2020

Wystawa „Przestrzeń środka" w ramach 7 Mediations Biennale

– W 2020 r., mimo epidemii koronawirusa, 7 Mediations Biennale – Horyzont Zdarzeń będzie największą spośród wszystkich dotychczasowych edycji i odbędzie się w siedmiu miastach Polski: w Jeleniej Górze, Katowicach...

Czytaj więcej

UNIWERSYTET SWPS 27-10-2020

Trener wewnętrzny w firmie – jak szkolić koleżanki i kolegów z pracy?

Trener wewnętrzny nie jest typowym szkoleniowcem. Pracuje w tej samej firmie, co ludzie, których uczy. W organizacji odpowiada nie tylko za trenowanie kadry, lecz także za całość programu rozwojowego: od...

Czytaj więcej

UNIWERSYTET SWPS 27-10-2020

Stanowisko Prezydium KRASP w sprawie aktualnej sytuacji społecznej

Dnia 30 października Prezydium Konferencji Rektorów Akademickich Szkół Polskich (KRASP) wydało stanowisko w sprawie aktualnej sytuacji społecznej w kraju. My, Rektorzy Akademickich Szkół Polskich apelujemy do władz państwowych o niezwłoczne znalezienie...

Czytaj więcej

UNIWERSYTET SWPS 27-10-2020

Apel w sprawie wyroku Trybunału Konstytucyjnego

Opublikowany został wspólny apel Konferencji Rektorów Akademickich Szkół Polskich, Rady Głównej Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Polskiej Akademii Nauk, Parlamentu Studentów Rzeczpospolitej Polskiej i Krajowej Reprezentacji Doktorantów. To wspólny głos środowiska...

Czytaj więcej

UNIWERSYTET SWPS 29-10-2020

Liczenie owiec nie wystarcza. Jak zadbać o zdrowy sen?

Na bezsenność cierpi prawie 1/3 z nas. Choć z problemem tym zmagają się w dużej mierze osoby starsze, coraz częściej dotyka on również ludzi młodych. „Sen wiąże się zarówno ze...

Czytaj więcej

Aktualności z Warszawy 29-10-2020

Cywilizacja chińska a zachodnia: podstawowe różnice i nieporozumienia

Różnice pomiędzy cywilizacją chińską a zachodnioeuropejską widoczne są gołym okiem. Te głębokie odmienności były z jednej strony przemilczane i pomniejszane przez propagatorów misji Zachodu i szerzenia jego cywilizacji jako najbardziej...

Czytaj więcej

UNIWERSYTET SWPS 29-10-2020

Co myślimy o odchudzaniu? Opinie z badań naukowych projektu „Wybieramy Zdrowie”

Jakie są nasze opinie na temat skutecznego odchudzania? Co uważamy za najlepsze metody zrzucania zbędnych kilogramów? Co wiemy na temat żywienia i aktywności fizycznej? Czy psychologiczny aspekt dbania o własne...

Czytaj więcej

Online 02-11-2020

ZnanyLekarz.pl – lokalny startup, globalny sukces, medycyna online

Wymiana doświadczeń i opinii na temat wizyty u danego lekarza – to pierwotne założenie działaności polskiego startupu ZnanyLekarz.pl. Dziś firma działa na globalnym rynku i skierowana jest nie tylko do pacjentów...

Czytaj więcej

UNIWERSYTET SWPS 02-11-2020

Akademia Innowacji – stawiamy na rozwój naszych studentów

Wspieramy aktywność i pomysłowość naszych studentów. Zależy nam, by już na studiach wcielali w życie swoje pomysły, uczyli się, jak pracować w zespole i zarządzać projektami, by poznali kolejne etapy...

Czytaj więcej

Webinar 03-11-2020

Słowiańskość i powrót rodzimych tradycji

Amerykanie mają Halloween, a my mamy Dziady. To jedno z tych świąt, kiedy przypominamy sobie o własnych korzeniach i wierzeniach naszych przodków. W ostatnich latach wzrosło zainteresowania słowiańskością. Coraz więcej...

Czytaj więcej

Webinar 04-11-2020

Wybór studiów - jak rozmawiać z nastolatkami o planach na przyszłość

Jesteś rodzicem maturzysty? Zastanawiasz jak rozpocząć rozmowę na temat przyszłości swojej latorośli? Nie wiesz co zrobić, by skutecznie wesprzeć nastolatka w procesie decyzyjnym, ale nie narzucać swojego zdania? Jakie działania...

Czytaj więcej

Online 05-11-2020

Polski design – jak go wypromować na świecie?

Polski design staje się coraz bardziej ceniony i rozpoznawalny na świecie. Nie bez przyczyny – to wynik ogromnej pracy wielu projektantów, menedżerów i sprzedawców. Co wyróżnia polski design na świecie?...

Czytaj więcej

Konferencje 09-11-2020

E-learning Fusion 2020

Jubileuszowa V edycja Międzynarodowej Konferencji E-Learning Fusion to jedyna w Polsce i największa w Regionie Europy Środkowo-Wschodniej Konferencja o tematyce digital learning oraz cyfrowej transformacji uczenia się (digital learning transformation)...

Czytaj więcej

Online 12-11-2020

Od grafika do UX designera

Jak wykorzystać umiejętności graficzne w projektowaniu UX? Czy da się pracować jako UX designer, nie znając podstaw projektowania graficznego? Czy sukces zawodowy UX designera nieposiadającego umiejętności w tym zakresie jest...

Czytaj więcej

Aktualności z Wrocławia 15-11-2020

Bitwa o startup – konkurs wspierający pomysły studentów i naukowców

Wiele osób ma ciekawe pomysły na startup, ale nie wie, jak je wdrożyć w życie. Nasz Uniwersytet jest partnerem projektu, który może pomóc w realizacji takich konceptów. Zachęcamy do wzięcia...

Czytaj więcej

Konferencje 16-11-2020

Ciemna liczba przestępstw – przestępstwa przeciwko bezbronnym

– Bezbronność nie ma wieku, płci, rasy, zawodu, nie musi też dotyczyć jedynie człowieka. W pewnych okolicznościach każdy z nas może zostać ofiarą przestępstwa, również dzieci, które są bezbronne z...

Czytaj więcej