Drzwi Otwarte we Wrocławiu
Wybór studiów wyższych nie jest zadaniem łatwym. Decyzja ta jest jedną z ważniejszych, jakie przychodzi nam podjąć w życiu, bo jej konsekwencje mają wpływ na nasz dalszy rozwój oraz przyszłą karierę. Jak zatem wybrać, kiedy rynek uczelni wyższych przepełniony jest licznymi i różnorodnym ofertami? Mądrze. Wybór ten nie powinien być przypadkowy ani oparty na powierzchownej analizie informacji. Na Uniwersytecie SWPS uważamy, że warto się poznać i porozmawiać, dlatego zapraszamy na Drzwi Otwarte, które odbędą się 6 lipca.
Poza szczegółowymi informacjami na temat studiów na kierunkach: grafika, dziennikarstwo i komunikacja społeczna, komunikacja i media, prawo oraz psychologia, uczestnicy lipcowych Drzwi Otwartych będą mieli okazję do zapoznania się z infrastrukturą uczelni – salami wykładowymi, aulami, strefą studenta – a także do porozmawiania ze studentami i wykładowcami. Przyszli studenci będą mogli również wziąć udział w warsztatach i wykładach kierunkowych, prowadzonych przez kadrę Uniwersytetu SWPS.
Osoby zdecydowane będą mogły złożyć dokumenty w Biurze Rekrutacji, które czynne będzie w godz. 10.00-14.00. Zapraszamy do zapisywania się za pomocą formularza zgłoszeniowego.
Program
10.00-11.45 – prezentacja oferty edukacyjnej
- informacje o II Wydziale Psychologii i kierunku Psychologia | sala 125
dr hab. Katarzyna Byrka, prof. Uniwersytetu SWPS, Dziekan II Wydziału Psychologii we Wrocławiu - informacje o Wydziale Prawa i Komunikacji Społecznej | sala 126
Prezentacja kierunku Prawo
dr hab. Monika Lewandowicz-Machnikowska, prof. Uniwersytetu SWPS, Dziekan Wydziału Prawa i Komunikacji Społecznej we Wrocławiu - Prezentacja kierunku Grafika
dr Krzysztof Moszczyński, dr Mariusz Wszołek, Katedra Grafiki - Prezentacja kierunku dziennikarstwo i komunikacja społeczna ze specjalnościami branding-reklama-public relations, digital i social media oraz specjalności kreowanie mediów i employer branding
dr Karina Stasiuk-Krajewska, Katedra Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej
Po części prezentacyjnej zapraszamy do rozmów z wykładowcami i studentami reprezentującymi poszczególne kierunki, a także do odwiedzenia stoisk informacyjnych:
11.45 – 12.15 – zwiedzanie Uczelni oraz stoisk informacyjnych:
- Dziekanatu - informacje o zasadach studiowania, stypendiach i świadczeniach dla osób z niepełnosprawnością
– p. Małgorzata Dziedzic - Biura Karier - informacje o ofercie staży, praktyk, szkoleń
– p. Adriana Andrzejewska - Centrum Studiów Podyplomowych i Szkoleń we Wrocławiu - informacje o ofercie studiów podyplomowych
– p. Milena Szóstakowska
12.15-12.30 – przerwa
12.30-14.00 – warsztaty i wykłady kierunkowe
- Psychologia - sala 125 – wykład Jak człowiek funkcjonuje w społeczeństwie?
– mgr Piotr Grzelak
Brak miejsc - Prawo - sala 117 – wykład Nie tylko sędzia, adwokat, prokurator... – dlaczego warto studiować prawo, co robić po studiach prawniczych
– dr hab. Monika Lewandowicz-Machnikowska, prof. Uniwersytetu SWPS - Grafika - sala 126 – wykład Co ma wspólnego z grafiką ... projektowanie? Wprowadzenie.
– dr Krzysztof Moszczyński, dr Mariusz Wszołek - Dziennikarstwo i komunikacja społeczna | Kreowanie mediów | Employer Branding - sala 118 – warsztat Branding - projektowanie komunikacja marki
– mgr Michał Ulidis
Brak miejsc
Opisy warsztatów i wykładów
Jak człowiek funkcjonuje w społeczeństwie?
sala 125
Dlaczego ludzie zachowują się tak, a nie inaczej? Czy da się w jakiś sposób przewidzieć ludzkie zachowanie? W jaki sposób inni wywierają na nas wpływ? Wykład poświęcony będzie tematyce zachowania i myślenia. Uczestnicy poznają najważniejsze zależności psychologiczne, jakie można zaobserwować w życiu codziennym. Dowiedzą się także, jaką rolę w życiu człowieka odgrywa wpływ społeczny i jakie mechanizmy są za niego odpowiedzialne.
mgr Piotr Grzelak – psycholog, absolwent Uniwersytetu SWPS we Wrocławiu. Wierzy w psychologię, samorealizację i od zawsze chciał mieć wkład w samorozwój drugiego człowieka. Od 5 lat pracuje na Uniwersytecie SWPS, prowadząc szkolenia i warsztaty z zakresu umiejętności m.in. autoprezentacji, rozwiązywania konfliktów, negocjacji, motywacji, zarządzania czasem i stresem. Posiada także akredytację International Coach Federation (ICF), która uprawnia go do prowadzenia profesjonalnych działań coachingowych. Nie boi się wyzwań, lubi stres, a w życiu stara się łączyć trzeźwy umysł z pozytywnym nastawieniem.
Nie tylko sędzia, adwokat, prokurator... – dlaczego warto studiować prawo, co robić po studiach prawniczych
sala 117
Wykład na temat możliwości kariery prawniczej ma pomóc słuchaczom odpowiedzieć na kilka zasadniczych pytań, między innymi: Kim jest prawnik? Czy prawnik to tylko sędzia, adwokat bądź komornik? Jak odnaleźć się na rynku pracy, gdy nie chce się nosić togi? Wielu licealistów (a nawet studentów prawa!) sądzi, że studia prawnicze mogą być początkiem wyłącznie tradycyjnej kariery, połączonej z odbywaniem aplikacji i zdawaniem egzaminów zawodowych. Tymczasem kierunek „prawo” daje znacznie więcej możliwości rozwoju i w zasadzie tylko od prawnika zależy, czy obierze ścieżkę klasyczną, czy też spróbuje swych sił w biznesie, urzędach czy organizacjach pozarządowych. Warto pamiętać, że ten kierunek studiów to nie tylko nauka na pamięć stosów kodeksów, a raczej świetna możliwość na poszerzenie wiedzy ogólnej i zyskania nowych umiejętności, które przydadzą się w świecie, w którym wiele informacji zapisanych jest małym druczkiem – na które każdy (a nie tylko prawnik) powinien zwracać uwagę!
dr hab. Monika Lewandowicz-Machnikowska, prof. Uniwersytetu SWPS – pracownik akademicki, obecnie Dziekan Wydziału Prawa i Komunikacji Społecznej we Wrocławiu ukończyła aplikację sędziowską, jest radcą prawnym i członkiem Samorządowego Kolegium Odwoławczego we Wrocławiu. Specjalizuje się w prawie pracy, w szczególności w zagadnieniach dotyczących ochrony konkurencji w stosunkach pracy, a ponadto współczesnych zagrożeniach psychospołecznych w środowisku pracy.
Co ma wspólnego z grafiką ... projektowanie? Wprowadzenie.
sala 126
Gdzie aktualnie znajduje się (w sensie praktyki projektowej) grafika użytkowa, a gdzie powinna się znajdować (z uwagi na tzw. problemy współczesności, których niesposób niewidzieć). Rola projektanta to nie tylko kolorowanie rzeczywistości - to przede wszystkim jej sprawne opowiadanie w taki sposób, żeby ludzie wiedzieli, jak z niej korzystać.
dr Krzysztof Moszczyński – projektant, wykładowca w Katedrze Grafiki Uniwersytetu SWPS. Zajmuje się wizualizacją danych, obrazowaniem procesów i projektowaniem wizerunku. Interesuje się graphic designem, designem opakowań, rozwojem systemów operacyjnych opartych o UNIX (np. MacOSX, Android), programowaniem w języku python. Na Uniwersytecie SWPS prowadzi zajęcia z zakresu corporate design, interaction design, information design, web design, mobile design oraz systemu automatycznego
dr Mariusz Wszołek – projektant i wykładowca w Katedrze Grafiki Uniwersytetu SWPS. W pracy naukowej zajmuje się głównie reklamą, ze szczególnym uwzględnieniem dyferencji rynkowych oraz mechanizmów działania reklamy w kontekście komunikacyjnym. Ponadto zajmuje się projektowaniem komunikacji (w tym design thinking, human centered design, corporate identity), dyskursami wizualnymi i teorią społeczeństwa i komunikacji. Na Uniwersytecie SWPS prowadzi zajęcia z kreacji, communication design, designu opakowań, corporate identity, reklamy społecznej i teorii i praktyki designu. Redaktor serii wydawniczej Projektowanie komunikacji w instytucie dziennikarstwa i komunikacji społecznej Uniwersytetu Wrocławskiego.
Branding - projektowanie komunikacja marki
sala 118
Warsztat dotyczyć będzie brandingu - projektowania marki i zarządzania jej komunikacją. Do niedawna o przewadze konkurencyjnej decydowała funkcjonalność: jakość, cena, walory użytkowe, siła wpływów. Dziś liczą się głównie uczucia i emocje. Szanse na wygraną ma naprawdę tylko ten, kto jest potrzebny”. Tak twierdził Wally Olins, jeden z klasyków współczesnego myślenia o marce, jej wizerunku i komunikacji. I wiecie co? Ma rację. Jego słowa pozostają aktualne w odniesieniu również do naszej rzeczywistości rynkowej, oddają jej dynamikę i szorstkie reguły, które sprawiają, że aby przetrwać na dłuższą metę należy wyróżnić się z tłumu - wykształcić tożsamość konkurencyjną, nawiązać emocjonalną więź z klientem. Czym zatem jest brand, jak go efektywnie komunikować, jak nie popaść w nijakości? O tym właśnie będziemy rozmawiać (- a jest o czym).
mgr Michał Ulidis – Wykładowca w Katedrze Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu SWPS we Wrocławiu. Wcześniej związany z kierunkiem komunikacja wizerunkowa na Uniwersytecie Wrocławskim. Dyrektor kreatywny i partner w agencji Publicon. Realizował kompleksowe projekty z zakresu brandingu, projektowania kampanii, badań rynku i konsumentów oraz kreacji reklamowej offline i online, również po stronie klienta. Autor i współautor kilkunastu publikacji, w których skupia się głównie na badaniach szeroko pojętej komunikacji, analizie rynku i metodyce brandingu.
Psychologia, prawo - studia jednolite magisterskie
Dziennikarstwo i komunikacja społeczna, grafika, psychologia - studia I stopnia
Komunikacja wizualna, kreowanie mediów, psychologia - studia II stopnia
29 kierunków studiów podyplomowych oraz szkoła doktorska
Sprawdź ofertę studiów Uniwersytetu SWPS we Wrocłwiu »
Termin i miejsce
6 lipca 2019 r. godz. 10.00-14.00
Uniwersytet SWPS
Filia we Wrocławiu
ul. Ostrowskiego 30b
53-238 Wrocław
Kontakt
Iga Lewicka
Specjalista ds. Marketingu i PR
Koordynator Projektu Strefa Młodzieży
tel. 71 750 72 50 | tel. kom. +48 785 202 527
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.