Wybierz kategorię wyszukiwania

Studia

Formularz wyszukiwania na belce: Studia

lokalizacja:
poziom studiów:
obszar tematyczny:
forma studiów:
studia podyplomowe realizowane:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Szkolenia i kursy

Badania i projekty

Formularz wyszukiwania na belce: Badania i projekty

lokalizacja:
jednostka badawcza:
typ:
dyscyplina:
status:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Naukowcy

Formularz wyszukiwania na belce: Nasi naukowcy

lokalizacja:
dyscyplina:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Wydarzenia

Formularz wyszukiwania na belce: Wydarzenia

typ:
lokalizacja:

Kontakty

lokalizacja:
kategoria:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Szukasz czegoś zupełnie innego? Sprawdź, może się gdzieś ukryło na naszej stronie

Szukasz czegoś zupełnie innego? Sprawdź, może się ukryło gdzieś na naszej stronie!

Sprawdź nasze rozbudowane narządzie do wyszukiwania.

Szukaj w konkretnych kategoriach - oszczędzaj swój czas.

Uniwersytet SWPS - Logo

3. edycja kampanii Twarze Depresji

float_intro: images-old/2015/Aktualnosci/depression_2000_1316.jpg

Z okazji Europejskiego Dnia Walki z Depresją rusza trzecia edycja kampanii „Twarze depresji. Nie oceniam. Akceptuję”. To pierwsza ogólnopolska kampania na temat depresji poporodowej. Akcja ma zwrócić uwagę Polaków na problemy kobiet zmagających się z tą chorobą i przełamać związane z nią stereotypy. Uniwersytet SWPS jest partnerem kampanii.

Depresja poporodowa  można ją pokonać! 

Statystyki są zatrważające – z depresją poporodową zmaga się co dziesiąta matka (WHO szacuje, że nawet do 30 proc. kobiet walczy z depresją). Łatwo policzyć więc, ile z matek 270 tys. dzieci, które przyszły na świat w zeszłym roku, cierpi z powodu depresji poporodowej. Tymczasem według szacunków NFZ leczyło się zaledwie 51 z nich. Równie niepokojąco brzmią komunikaty medialne, w których coraz częściej pojawiają się informacje o dzieciach porzucanych na śmietnikach, w szpitalach, w oknach życia, czy nawet o dzieciobójstwach.

Za wieloma z tych dramatów kryje się nieleczona depresja poporodowa matek, z czego wiele osób może nie zdawać sobie sprawy. Stąd konieczność inicjowania takich kampanii jak „Twarze depresji. Nie oceniam. Akceptuję”. Akcja za pomocą mediów ogólnopolskich i lokalnych ma zwiększyć świadomość Polaków na temat depresji poporodowej i zachęcić kobiety borykające się z tym problemem do podjęcia leczenia i psychoterapii.

Gwiazdy wspierają kampanię Twarze Depresji

Jak co roku kampanię wspierają gwiazdy: artyści, dziennikarze, prezenterzy radiowo i telewizyjni. Do grona ambasadorów dołączyły: Ewa Błaszczyk, Beata Chmielowska-Olech, Aleksandra Kostka, Agata Młynarska, Anna Wyszkoni i Monika Zamachowska. Kampanię wspierają również mężczyźni – ich rola w zauważaniu objawów i pomocy kobiecie cierpiącej na depresję poporodową jest nie do przecenienia: Piotr Zelt, Maciej Orłoś, Tomasz Wolny i Jarosław Gugała.

Beata Chmielowska-Olech o udziale w kampanii:

O tym, że kampania przynosi konkretne rezultaty świadczy „Nagroda Aureliusza”, którą organizatorzy otrzymali z rąk krajowego konsultanta w dziedzinie psychiatrii. To najwyższe w Polsce wyróżnienie w zakresie promocji zdrowia psychicznego. Z pewnością o sukcesie akcji świadczą setki osób, które zachęcone przez ambasadorów i specjalistów zgłaszają się na leczenie, dając sobie szanse na lepsze życie.

Maciej Orłoś o udziale w kampanii:

 

Termin i miejsce

Konferencja prasowa rozpoczynająca kampanię odbędzie się 30 września 2016 r. o godz. 12.00

Uniwersytet SWPS, Warszawa, ul. Chodakowska 19/31, sala S305

 

chj