Sprawdź nasze rozbudowane narzędzie do wyszukiwania.

Szukaj po kategoriach – oszczędzaj swój czas.

Uniwersytet SWPS - Strona główna

3. edycja kampanii Twarze Depresji

float_intro: images-old/2015/Aktualnosci/depression_2000_1316.jpg

Z okazji Europejskiego Dnia Walki z Depresją rusza trzecia edycja kampanii „Twarze depresji. Nie oceniam. Akceptuję”. To pierwsza ogólnopolska kampania na temat depresji poporodowej. Akcja ma zwrócić uwagę Polaków na problemy kobiet zmagających się z tą chorobą i przełamać związane z nią stereotypy. Uniwersytet SWPS jest partnerem kampanii.

Depresja poporodowa  można ją pokonać! 

Statystyki są zatrważające – z depresją poporodową zmaga się co dziesiąta matka (WHO szacuje, że nawet do 30 proc. kobiet walczy z depresją). Łatwo policzyć więc, ile z matek 270 tys. dzieci, które przyszły na świat w zeszłym roku, cierpi z powodu depresji poporodowej. Tymczasem według szacunków NFZ leczyło się zaledwie 51 z nich. Równie niepokojąco brzmią komunikaty medialne, w których coraz częściej pojawiają się informacje o dzieciach porzucanych na śmietnikach, w szpitalach, w oknach życia, czy nawet o dzieciobójstwach.

Za wieloma z tych dramatów kryje się nieleczona depresja poporodowa matek, z czego wiele osób może nie zdawać sobie sprawy. Stąd konieczność inicjowania takich kampanii jak „Twarze depresji. Nie oceniam. Akceptuję”. Akcja za pomocą mediów ogólnopolskich i lokalnych ma zwiększyć świadomość Polaków na temat depresji poporodowej i zachęcić kobiety borykające się z tym problemem do podjęcia leczenia i psychoterapii.

Gwiazdy wspierają kampanię Twarze Depresji

Jak co roku kampanię wspierają gwiazdy: artyści, dziennikarze, prezenterzy radiowo i telewizyjni. Do grona ambasadorów dołączyły: Ewa Błaszczyk, Beata Chmielowska-Olech, Aleksandra Kostka, Agata Młynarska, Anna Wyszkoni i Monika Zamachowska. Kampanię wspierają również mężczyźni – ich rola w zauważaniu objawów i pomocy kobiecie cierpiącej na depresję poporodową jest nie do przecenienia: Piotr Zelt, Maciej Orłoś, Tomasz Wolny i Jarosław Gugała.

Beata Chmielowska-Olech o udziale w kampanii:

O tym, że kampania przynosi konkretne rezultaty świadczy „Nagroda Aureliusza”, którą organizatorzy otrzymali z rąk krajowego konsultanta w dziedzinie psychiatrii. To najwyższe w Polsce wyróżnienie w zakresie promocji zdrowia psychicznego. Z pewnością o sukcesie akcji świadczą setki osób, które zachęcone przez ambasadorów i specjalistów zgłaszają się na leczenie, dając sobie szanse na lepsze życie.

Maciej Orłoś o udziale w kampanii:

 

Termin i miejsce

Konferencja prasowa rozpoczynająca kampanię odbędzie się 30 września 2016 r. o godz. 12.00

Uniwersytet SWPS, Warszawa, ul. Chodakowska 19/31, sala S305

 

chj