Światowy Tydzień Przedsiębiorczości
Czy warto wziąć sprawy w swoje ręce i założyć firmę? Z jakimi problemami borykają się początkujący przedsiębiorcy? Jak świadomie planować ścieżkę zawodową? Co zrobić, żeby praca była źródłem satysfakcji i stwarzała szanse do ciągłego rozwoju? To tylko niektóre z pytań, na które odpowiedzi poszukamy w trakcie Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości w Sopocie. Święta tych, którzy nie boją się podejmować biznesowych inicjatyw i związanego z tym ryzyka.
Wstęp na wszystkie zajęcia jest bezpłatny, obowiązują zapisy! Link do formularza zgłoszeniowego znajdą Państwo przy opisach spotkań.
Światowy Tydzień Przedsiębiorczości
Międzynarodowa kampania ma promować świadomy rozwój, aktywną postawę wobec życia i podejmowanie biznesowych inicjatyw. Każdego roku organizacje, instytucje i firmy, którym zależy na rozwijaniu przedsiębiorczości, organizują bezpłatne szkolenia, warsztaty, debaty i konkursy pomagające zdobyć wiedzę z zakresu zakładania i rozwijania własnej działalności gospodarczej, budowania sieci kontaktów, rozwijania start-upów, powrotu na rynek pracy, negocjowania z pracodawcą, budowania własnej marki i wielu innych.
Światowy Tydzień Przedsiębiorczości obchodzony jest od 2008 r. w 160 krajach świata.
Harmonogram
15 listopada 2016 r. (wtorek)
godz. 10.00–14.00, sala 301
- Zakładam i prowadzę własną firmę – Krzysztof Świętalski
godz. 14.00–16.00, sala 301
- Drzewo życia – tworzenie kariery – Kamil Wiśniewski
17 listopada 2016 r. (czwartek)
godz. 10.00–13.00, sala 301
- Zostań architektem swojego życia – Anna Stankiewicz
godz. 13.00 14.30, sala 301
- CV na różowym papierze – czy rekruterzy lubią być zaskakiwani? – dr Agnieszka Popławska-Boruc
godz. 14.30–16.00, sala 301
- Job crafting – co zrobić, żeby pracowało się lepiej? – Malwina Puchalska-Kamińska, Agnieszka Łądka-Barańska
Program
Zakładam i prowadzę własną firmę
Osoby, która planują założenie swojej firmy, zastanawiają się często, czy ich pomysł na biznes jest rzeczywiście dobry i ma szanse powodzenia na rynku. Szukają informacji o możliwościach finansowego wsparcia biznesu oraz formalnościach, których należy dopełnić na etapie zakładania i prowadzenia działalności.
W trakcie wykładu prowadzący omówi kwestie związane z projektowaniem modelu biznesowego, przedstawi możliwości wsparcia doradczego i finansowego przyszłych firm oraz kryteria oceny wniosków o dofinansowanie na założenie działalności gospodarczej.
Prowadzący
- Krzysztof Świętalski
Drzewo życia – tworzenie kariery
Warsztat dla osób, które nie odkryły jeszcze swojej ścieżki zawodowej. Jednocześnie czują, że nie realizują się w obecnej pracy, czy wręcz nie opuszcza ich poczucie wypalenia. Słowem, chciałyby wreszcie, aby ich praca nie była przykrym obowiązkiem do wypełnienia, lecz pasją i sposobem na życie.
Uczestnicy zastanowią się nad swoim potencjałem, talentami, silnymi stronami, preferencjami i predyspozycjami. Bo tylko dzięki dogłębnemu poznaniu samego siebie i wsłuchaniu się w swoje potrzeby można świadomie wybrać to, co naprawdę chce się robić.
Prowadzący
- Kamil Wiśniewski, absolwent Uniwersytetu SWPS
Zostań architektem swojego życia
Spotkanie skierowane do osób, które szukają pierwszej pracy lub zastanawiają się nad zmianą obecnej. Prowadzący przybliży Business Model Canvas TY, innowacyjną metodologię modelowania biznesowego opracowaną przez dwóch Szwajcarów: Alexandra Osterwaldera i Yvesa Pigneura.
Uczestnicy dowiedzą się, czym jest Business Model Canvas TY i jakie są jego zastosowania. Poznają praktyczne sposoby wykorzystania narzędzia do planowania rozwoju osobistego oraz nauczą się tworzyć własny model biznesowy TY. Zajęcia są także okazją do zapoznania się z językiem Canvas, dzięki któremu można opowiadać o sobie w sposób łatwy a zarazem uniwersalny. Spotkanie będzie mieć przede wszystkim charakter praktyczny – każdy z uczestników stworzy własny model BMY.
Prowadząca
- Anna Stankiewicz
CV na różowym papierze – czy rekruterzy lubią być zaskakiwani?
Jak powinno wyglądać i co zawierać profesjonalne CV? Jak stworzyć list motywacyjny, atrakcyjny pod względem merytorycznym i wizualnym? Na co zwrócić uwagę, przygotowując się do rozmowy rekrutacyjnej? To pytania, które spędzają sen z powiek niejednej osobie poszukującej pracy. O tym, jak przejść przez rekrutacyjne sito porozmawiamy podczas spotkania.
Prowadząca
- dr Agnieszka Popławska- Boruc
Job crafting – co zrobić, żeby pracowało się lepiej?
Job crafting (przekształcanie pracy) to zjawisko polegające na samodzielnym dopasowywaniu wykonywanej pracy do swoich zdolności i predyspozycji. Pojęcie to po raz pierwszy opisane i przebadane przez naukowców z Uniwersytetu Yale, staje się coraz bardziej popularne wśród praktyków biznesu, dbających zarówno o zadowolenie, jak i produktywność pracowników. Liczne badania potwierdzają, że job crafting przynosi wiele korzyści, m.in. podnosi poziom zaangażowania i satysfakcji pracowników oraz ich poczucia sensu wykonywanej pracy.
Ideą warsztatu jest pokazanie i uświadomienie uczestnikom, w jaki sposób mogą dopasowywać pracę do siebie – do swoich mocnych stron, wartości zawodowych, stylu pracy przy jednoczesnym podnoszeniu swojej efektywności. Podczas warsztatu będziemy korzystać m.in. z metod coachingowych.
Warsztat skierowany jest do osób, które już podjęły pracę zawodową.
Prowadzące
- Malwina Puchalska-Kamińska – trenerka, coach, doktorantka Uniwersytetu SWPS. Na co dzień łączy pracę naukową i szkoleniową, zajmując się tym, co sprawia, że ludzie czują się szczęśliwi i spełnieni w pracy.
- Agnieszka Łądka-Barańska – od ponad 10 lat zajmuje się wsparciem w obszarze rozwoju. Jest psychologiem, diagnostą talentów i mocnych stron, trenerem oraz dyplomowanym coachem ICF.
Lokalizacja
Uniwersytet SWPS
Polna 16/20, 81-745 Sopot