Sprawdź nasze rozbudowane narzędzie do wyszukiwania.

Szukaj po kategoriach – oszczędzaj swój czas.

Uniwersytet SWPS - Strona główna

Dzień z psychologią biznesu i marketingu

float_intro: images-old/2015/Aktualnosci/young_student_2000_1316.jpg

W jaki sposób reklama wpływa na decyzję konsumenta? Czy możemy uchronić się przed jej wpływem? Jak nowe media zmieniły naszą codzienność i czy zmieniają one strategie marketingowe? Czym powinien wyróżniać się dobry przywódca grupy? Jakie kompetencje są potrzebne, aby zarządzać zespołem? Dlaczego tak ważne u managerów są takie cechy jak asertywność czy sztuka rozwiązywania konfliktów? 

Na te pytania odpowiedzi poszukamy podczas „Dnia z psychologią biznesu i marketingu”, który odbędzie się 19 stycznia 2017 r. Uwaga: wydarzenie skierowane jest dla uczniów szkół średnich.

Wstęp wolny po wcześniejszym wypełnieniu formularza zgłoszeniowego »

Psychologia biznesu 

Na poznańskim Wydziale Zamiejscowym Uniwersytetu SWPS studenci psychologii mogą wybierać spośród wielu specjalności. Jedną z dostępnych możliwości jest psychologia biznesu – specjalność oparta na wykorzystaniu współczesnych trendów w zarządzaniu organizacją. Studenci tej specjalności mają styczność z nowoczesnymi stylami przywództwa, budowaniem innowacyjnej kultury organizacyjnej, poznają sposoby wykorzystania mediów społecznościach w marketingu oraz uczą się tworzyć nowoczesne kampanie marketingowe.

Strefa Młodzieży i warsztaty dla nauczycieli

Podczas „Dnia z psychologią biznesu i marketingu” zapraszamy również na spotkanie z Michałem Pozdałem, organizowane w ramach Strefy Młodzieży. Spotkanie będzie poświęcone „Profilaktyce zaburzeń odżywiania i postrzegania własnego ciała w okresie dorastania”. Równolegle ze spotkaniem psychologicznym przeprowadzone zostaną warsztaty dla nauczycieli: „Reakcje i zaburzenia nerwicowe u dzieci i młodzieży” prowadzone przez dr Katarzynę Waszyńską.

Program 

9.30–11.00 – równoległe warsztaty

11.15–12.45 – równoległe warsztaty

13.00–14.30 – spotkanie psychologiczne w ramach Strefy Młodzieży

13.00–14.30 – warsztaty dla nauczycieli

Opisy warsztatów

Reklama jako sposób wpływu na decyzje konsumenta

Konstruując reklamy, twórcy skupiają się na sposobach wpływania na odbiorców. Wywoływanie emocji i poruszanie tematów tabu często ma przyciągnąć uwagę. W czasie warsztatu przeanalizujemy przykładowe reklamy i zastanawiamy się, jakie cechy powinien mieć dobry komunikat reklamowy.

Greta Gryz – studentka V roku psychologii na specjalności wspieranie rozwoju osobistego i zawodowego na Uniwersytecie SWPS w Poznaniu. Interesuje się rozwojem osobistym oraz seksuologią. Prywatnie wielka fanka social media.

Marta Klancko – jest studentką V roku psychologii o specjalności wspieranie rozwoju osobistego i zawodowego na Uniwersytecie SWPS w Poznaniu. Początkowo swoje plany wiązała z informatyką, jednak ciekawość związana z poznaniem funkcjonowania człowieka okazała się silniejsza. W obszarze jej zainteresowań znajduje się psychologia poznawcza oraz wszystko, co wiąże się z praca z zasobami i potencjałem ludzkim. W przyszłości chce pracować jako coach. Od ponad dwóch lat działa w projekcie Strefa Młodzieży.

Psychologiczne aspekty zarządzania

Celem warsztatów jest zdobycie wiedzy oraz rozwój umiejętności w obszarze skutecznej motywacji, delegowania zadań, negocjacji, sztuki rozwiązywania konfliktów oraz zarządzania czasem. Warsztaty obejmują ćwiczenia oraz gry symulacyjne, podczas których uczestnicy będą mogli rozwijać swoje umiejętności pozwalające efektywniej planować czas, podejmować decyzje, zarządzać zmianami, czy też rozwiązywać konflikty.

Małgorzata Dębska – psycholog, trener rozwoju osobistego, wykładowca akademicki. Absolwentka psychologii Uniwersytetu SWPS. Autorka wielu programów szkoleniowych. Od ponad 7 lat specjalizuje się w prowadzeniu szkoleń i warsztatów z zakresu umiejętności miękkich, takich jak komunikacja, asertywność, negocjacje, budowanie zespołu, rozwiązywanie konfliktów itp. Ponadto zajmuje się procesami związanymi z rekrutacją i selekcją pracowników, tworzeniem profili kompetencyjnych, budowaniem systemów motywacyjnych oraz ścieżek rozwoju zawodowego. W swojej pracy stawia na profesjonalizm oraz swobodę kontaktu z drugim człowiekiem. Prywatnie fanka psychologii zwierząt, w szczególności psów, oraz kuchni europejskiej.

Nowe media w komunikacji społecznej i marketingowej

Dynamiczne przemiany w sferze mediów i nowych technologii oraz otaczającego je świata znacząco wpłynęły na reorganizację współczesnych form komunikacji społecznej i marketingowej. Cyfrowa przestrzeń nowych mediów stała się naszą codziennością, naszym chlebem powszednim, a obserwacja i analiza zachodzących procesów społecznych jednym z kluczowych wyzwań w badaniach naukowych.

Podczas warsztatu usystematyzujemy i pogłębimy wiedzę na temat społecznych wymiarów komunikacji sieciowej, podejmiemy dyskusje dotyczące m.in. marketingowego znaczenia mediów społecznościowych, technologii wirtualnego świata, rzeczywistości rozszerzonej oraz wpływu digitalizacji, personalizacji i indywidualizacji na przemiany społeczne, kulturowe i edukacyjne.

dr Krzysztof Kuźmicz – medioznawca, pedagog medialny, tutor, dziennikarz. Jego zainteresowania badawcze obejmują psychologię i pedagogikę mediów, media i komunikację społeczną, nowe media, reklamę i marketing, PR i kreowanie wizerunku, e-learning, dziennikarstwo muzyczne i kulturę popularną.

Jak stać się dobrym przywódcą grupy? Słów kilka o kompetencjach managerskich

Celem warsztatów jest zdobycie wiedzy oraz rozwój kompetencji w zakresie autoprezentacji, budowania i pracy w zespole, asertywności, czy też skutecznej komunikacji.
Uczestnicy wezmą udział w grach, scenkach sytuacyjnych i symulacjach, podczas których będą mogli obiektywnie określić swoje zasoby, mocne i słabe strony, budować lepsze relacje i poprawić komunikacje w zespole.

Małgorzata Dębska – psycholog, trener rozwoju osobistego, wykładowca akademicki. Absolwentka psychologii na Uniwersytecie SWPS. Autorka wielu programów szkoleniowych. Od ponad 7 lat specjalizuje się w prowadzeniu szkoleń i warsztatów z zakresu umiejętności miękkich takich, jak komunikacja, asertywność, negocjacje, budowanie zespołu, rozwiązywanie konfliktów itp. Ponadto zajmuje się procesami związanymi z rekrutacją i selekcją pracowników, tworzeniem profili kompetencyjnych, budowanie systemów motywacyjnych oraz budowaniem ścieżek rozwoju zawodowego. W swojej pracy stawia na profesjonalizm oraz swobodę kontaktu z drugim człowiekiem. Prywatnie fanka psychologii zwierząt, w szczególności psów oraz kuchni europejskiej.

Spotkanie psychologiczne

 

Profilaktyka zaburzeń odżywiania i postrzegania własnego ciała w okresie dorastania – spotkanie w ramach Strefy Młodzieży

Podczas spotkania prowadzący postara się odpowiedzieć na następujące pytania: Czym są bulimia i anoreksja? Kiedy brak akceptacji własnego wyglądu zaczyna być poważnym problemem? Czy można się uzależnić od budowania masy mięśniowej i ćwiczeń na siłowni? Dlaczego tak wielu ludzi nie akceptuje własnego wyglądu? Gdzie szukać pomocy, jeśli my albo nasi bliscy mamy problem z postrzeganiem własnego ciała?

W okresie dojrzewania ciało jest dla nastolatka źródłem wielu sprzecznych emocji i punktem odniesienia dla ogólnej samooceny. Kreowany przez media wizerunek atrakcyjnej kobiety i mężczyzny powoduje, że ciało staje się przyczyną dyskomfortu związanego z rozbieżnością między ideałem a odbiciem. Obserwujemy wzrastającą liczbę zaburzeń odżywiania wynikającą z podejmowanych rygorystycznych diet, które mają na celu zmniejszenie owej rozbieżności i przybliżenie nastolatka do wizerunku z okładki kolorowego pisma. Rozpaczliwe próby schudnięcia niejednokrotnie kończą się drastycznie i pozostawiają konsekwencje w postaci zaburzonego obrazu ciała na wiele lat. Ciało to temat tabu. Chcemy to odczarować.

Michał Pozdał – psychoterapeuta, seksuolog, wykładowcą Uniwersytetu SWPS, między innymi na podyplomowych studiach seksuologia kliniczna. W Warszawskim Instytucie Psychoterapii oraz w Instytucie Psychoterapii i Seksuologii w Katowicach prowadzi terapię indywidualną oraz par. Autor książki „Męskie sprawy. Życie, seks i cała reszta”.

Warsztat dla nauczycieli 

Reakcje i zaburzenia nerwicowe u dzieci i młodzieży

Zaburzenia nerwicowe mogą występować pod różnymi postaciami. Celem zajęć będzie wskazanie, czym się te zaburzenia przejawiają, jakie towarzyszą im objawy oraz jak reagować w sytuacji, gdy dziecko przejawia reakcje nerwicowe.

dr Katarzyna Waszyńska – psycholog, seksuolog kliniczny, specjalista w zakresie terapii stresu pourazowego, doradca w problemach małżeńskich i rodzinnych, specjalista drugiego stopnia w zakresie edukacji seksualnej. Adiunkt w Zakładzie Promocji Zdrowia i Psychoterapii na Wydziale Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. A. Mickiewicza w Poznaniu, kierownik Studiów Podyplomowych Seksuologii na WSE UAM. Zainteresowania naukowe skupiają się wokół zagadnień związanych z psychologią, seksuologią, terapią. Obejmują także promocję zdrowia seksualnego i edukację seksualną ujmowaną jako integralny element edukacji zdrowotnej. Okresowo współpracuje z ośrodkami telewizyjnymi w Krakowie i Warszawie, w ramach programów publicystycznych i edukacyjnych. Działalność kliniczną terapeutyczną w Poznaniu prowadzi od 1997 roku.

Termin i miejsce 

19 stycznia 2017 r.

Uniwersytet SWPS w Poznaniu, ul. Kutrzeby 10

Kontakt 

Katarzyna Kwaśnik
Młodszy specjalista ds. marketingu

Koordynator Strefy Młodzieży w Poznaniu
tel. 61 27 11 217, tel. kom. + 48 697 690 482
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.