Wybierz kategorię wyszukiwania

Studia

Formularz wyszukiwania na belce: Studia

lokalizacja:
poziom studiów:
obszar tematyczny:
forma studiów:
studia podyplomowe realizowane:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Szkolenia i kursy

Badania i projekty

Formularz wyszukiwania na belce: Badania i projekty

lokalizacja:
jednostka badawcza:
typ:
dyscyplina:
status:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Naukowcy

Formularz wyszukiwania na belce: Nasi naukowcy

lokalizacja:
dyscyplina:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Wydarzenia

Formularz wyszukiwania na belce: Wydarzenia

typ:
lokalizacja:

Kontakty

lokalizacja:
kategoria:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Szukasz czegoś zupełnie innego? Sprawdź, może się gdzieś ukryło na naszej stronie

Szukasz czegoś zupełnie innego? Sprawdź, może się ukryło gdzieś na naszej stronie!

Sprawdź nasze rozbudowane narządzie do wyszukiwania.

Szukaj w konkretnych kategoriach - oszczędzaj swój czas.

Uniwersytet SWPS - Logo

Dzień z psychologią dziecka

float_intro: images-old/2015/Aktualnosci/psychology_of_child_2000_1316.jpg

Jak wygląda pomoc psychologiczna dla dzieci i młodzieży? W jaki sposób nasze doświadczenia z dzieciństwa mogą mieć wpływ na budowanie bliskich związków w dorosłym życiu? Czym tak naprawdę jest dobre wychowanie? Dlaczego czasem tak ciężko odpowiedzieć sobie na pytania: „Kim jestem?” oraz „Kim chce zostać w przyszłości”? Na te pytania odpowiedzi poszukamy podczas „Dnia z psychologią dziecka”, który odbędzie się 7 czerwca 2017 r. na Uniwersytecie SWPS.

Uwaga: wydarzenie skierowane jest do uczniów szkół średnich. Aby wziąć udział w wydarzaniu, należy wypełnić formularz zgłoszeniowy.

Specjalność psychologia dziecka na Uniwersytecie SWPS

Na poznańskim Wydziale Zamiejscowym Uniwersytetu SWPS studenci psychologii mogą wybierać spośród kilku specjalności. Jedną z nich jest psychologia dziecka, która umożliwia zdobycie pogłębionej wiedzy na temat funkcjonowania człowieka w okresie od wczesnego dzieciństwa do zakończenia okresu dorastania. Studenci opanowują także praktyczne umiejętności pozwalające na udzielanie dzieciom w różnym wieku specjalistycznego wsparcia i pomocy.

Podczas „Dnia z psychologią dziecka” zapraszamy również na spotkanie z Michałem Pozdałem, które organizowane jest w ramach Strefy Młodzieży. Spotkanie będzie poświęcone profilaktyce rozwoju psychoseksualnego w okresie dorastania – tożsamości płciowej i orientacji psychoseksualnej. W tym dniu odbędą się również dwa warsztaty: „Psychologia pozytywna w pracy nauczyciela” oraz „Coaching w pracy nauczyciela”, prowadzone przez dr Katarzynę Waszyńską.

Harmonogram

9:30–11:00 – równoległe warsztaty

11:15–12:45 – wykład z psychologii dziecka

13:00–14:30 – spotkanie psychologiczne w ramach Strefy Młodzieży

11:15–12:45 – I warsztat dla nauczycieli

13:00–14:30 – II warsztat dla nauczycieli

Warsztaty

Nastolatek u psychoterapeuty

Pierwsze spotkanie z psychologiem lub psychoterapeutą może być stresujące. Dla wielu osób, które nie miały wcześniej takich doświadczeń, jest prawdziwą wyprawą w nieznane. Budzi wiele obaw, ale czy na pewno uzasadnionych? Czego może się spodziewać niepełnoletni pacjent podczas pierwszej wizyty? Czy obecność rodziców jest niezbędna? Gdzie leżą granice tajemnicy lekarskiej? Co różni usługi w ramach publicznej służby zdrowia od tych komercyjnych? Na te i inne pytania poszukamy odpowiedzi w trakcie wykładu.

Anna Cwojdzińska – psycholog, psychoterapeuta, pracuje z dziećmi i młodzieżą. Absolwentka Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, obecnie doktorantka Uniwersytetu SWPS. Ukończyła długoterminowe szkolenie z zakresu psychoterapii w Wielkopolskim Towarzystwie Terapii Systemowej w Poznaniu, a także Kurs Zaawansowany Psychoterapii Systemowej Indywidualnej, Par, Rodzinnej i Grupowej.

Jej praktyka zawodowa koncentruje się wokół pracy z dziećmi, młodzieżą i rodzinami. Aktualnie zajmuje się głównie prowadzeniem psychoterapii oraz szkoleń i warsztatów, a także od 2013 roku realizuje zajęcia dla studentów Wydziału Zamiejscowego Uniwersytetu SWPS w Poznaniu.

Rodzice i dzieci, czyli jak wychowywać, aby dobrze wychować

Kiedy wrócisz? Co było w szkole? Dokąd idziesz i z kim? Czy te pytania nie brzmią znajomo? Podczas spotkania uczestnicy spróbują zrozumieć, co czują i chcą przekazać rodzice, gdy je zadają. A także dlaczego tak często nastolatki słyszą „nie” z ust rodziców.

Anna Olczak-Stawicka – psycholog, pedagog, mediator rodzinny, nauczyciel dyplomowany, członek PTS oraz WTTS. W pracy zawodowej zajmuje się diagnozą i terapią dzieci i młodzieży, par i rodzin, prowadzi edukację i poradnictwo w zakresie seksuologii, warsztaty dla nauczycieli i rodziców. Pracuje w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej oraz przedszkolu integracyjnym. Jest absolwentką psychologii i pedagogiki Uniwersytetu im. A. Mickiewicza w Poznaniu. Ukończyła kurs podstawowy i zaawansowany terapii systemowej, szkolenie w zakresie Gestalt, mediacji rodzinnych, a także szkolenia z zakresu diagnozy i terapii dzieci z zespołem ADHD. Ukończyła studia podyplomowe w zakresie seksuologii, posiada certyfikat trenerski ART (trening zastępowania agresji).

Jak przywiązanie dziecka do rodziców wpływa na bliskie związki w dorosłości?

Bliskość i bezpieczeństwo, a może niepewność, rozstania i ciągłe zmiany? Uczestnicy warsztatu poznają od kuchni jedną z najważniejszych teorii psychologicznych, leżącą u podstaw wyjaśniania relacji w bliskich związkach. Dowiedzą się, jak doświadczenia z dzieciństwa mogą kształtować podejście do miłości i dlaczego „żyli długo i szczęśliwie” jest w niektórych przypadkach trudnym do wypracowania zakończeniem.

Marta Chrostowska – psycholog i psychoterapeuta w trakcie kształcenia w nurcie poznawczo-behawioralnym. Pasjonuje się psychologią prenatalną i perinatalną, pracuje z kobietami w okresie okołoporodowym, przygotowuje pacjentki do porodu od strony psychologicznej, wspiera młode mamy w pierwszych miesiącach po porodzie. Pomaga mierzyć się z lękiem przed porodem, baby bluesem czy depresją poporodową. Pracuje holistycznie, pozostając we współpracy z innymi specjalistami w dziedzinie opieki okołoporodowej. Zainteresowania naukowe koncentruje wokół psychologii prokreacji oraz psychologii pozytywnej i narracyjnej. Na co dzień pracuje w poradni zdrowia psychicznego jako psychoterapeuta w terapii indywidualnej oraz par. Pracuje także z dziećmi, młodzieżą i rodzinami, pomagając poradzić sobie z kłopotami wychowawczymi i budować więzi oparte na wzajemnym szacunku i zaufaniu. Jest entuzjastką idei rodzicielstwa bliskości oraz Porozumienia bez Przemocy (NVC).

Wykład

Czy dorastanie to czas kryzysu? O tym, jak poszukujemy odpowiedzi na pytanie „kim jestem”?

Okres dorastania, czyli czas między 10. a 20. rokiem życia, jest z wielu powodów okresem szczególnym w życiu człowieka. To właśnie wtedy młody człowiek rozpoczyna budowanie swojej tożsamości, poszukując odpowiedzi na jedne z najważniejszych pytań, przed jakim stanie w trakcie życia: kim jestem? Kim chcę być? Ponieważ znalezienie odpowiedzi na tak fundamentalne pytania nie jest łatwe, okres dorastania obfituje w częste poczucie zagubienia, niepewności i lęku.

Celem wykładu jest omówienie tej problematyki z perspektywy psychologii rozwoju człowieka.

dr Konrad Piotrowski – doktor psychologii, absolwent Uniwersytetu SWPS. Jego zainteresowania naukowe dotyczą przede wszystkim rozwoju człowieka w okresie dorastania i wczesnej dorosłości. Prowadzi badania nad rozwojem tożsamości, ze szczególnym uwzględnieniem budowania wizji własnej przyszłości. Szczególne zainteresowanie kieruje w stronę momentów przełomowych w życiu młodych ludzi, związanych z podejmowaniem nowych ról i zadań.

Strefa Młodzieży

Profilaktyka rozwoju psychoseksualnego w okresie dorastania – tożsamość płciowa i orientacja psychoseksualna

Podczas spotkania prowadzący postara się odpowiedzieć na następujące pytania: czym jest płeć i co ją determinuje? Czy jest różnica między płcią biologiczną a społeczną? Jak kształtuje się orientacja psychoseksualna i czy można ją sobie wybrać?

Tożsamość płciowa i orientacja seksualna są źródłem wielu niepokojów w okresie dorastania. To moment, w którym człowiek odpowiada sobie na pytania: kim jestem i jaki jestem. Nauka jednoznacznie tłumaczy oba pojęcia. Niestety przekaz medialny bardzo często zniekształca te zjawiska, tworząc niezrozumiałe hybrydy, które budzą wiele lęku i niezrozumienia. Niedawno młody chłopiec popełnił samobójstwo, ponieważ rówieśnicy w szkole uważali, że jest gejem. Wielu młodych ludzi mających podobne problemy trafia do terapeutów i psychiatrów z poważnymi zaburzeniami nastroju. Ich problemem jest głównie brak akceptacji społecznej i wiedzy na temat tego, kim są.

Michał Pozdał – psychoterapeuta, seksuolog, wykładowcą Uniwersytetu SWPS, między innymi na podyplomowych studiach seksuologia kliniczna. W Warszawskim Instytucie Psychoterapii oraz w Instytucie Psychoterapii i Seksuologii w Katowicach prowadzi terapię indywidualną oraz par. Autor książki „Męskie sprawy. Życie, seks i cała reszta”.

Warsztaty dla nauczycieli

Psychologia pozytywna w pracy nauczyciela

Edukacja pozytywna ma miejsce wtedy, gdy umiemy zastosować wiedzę teoretyczną odnoszącą się do budowania zasobów człowieka oraz zwiększania jego jakości życia w środowisku szkolnym (szeroko rozumianym).

W trakcie spotkania będziemy zastanawiać się, w jaki sposób możemy czerpać z odkryć psychologii pozytywnej, by zmieniać rzeczywistość w polskiej szkole.

Prowadzenie: dr Katarzyna Waszyńska

Coaching w pracy nauczyciela

Coaching w edukacji jest „procesem rozwoju, gdzie nauczyciel, pełniący również rolę coacha, nawiązuje relację z klientem-uczniem i stymuluje go do podjęcia decyzji o rozwoju. Ważne jest, aby nauczyciel-coach posiadał szczególne kompetencje, które powodują, że rozwój jest możliwy” (A. Brzosko). Celem zajęć będzie wskazanie, jak można tę metodę pracy efektywnie wykorzystać w edukacji.

dr Katarzyna Waszyńska – psycholog, seksuolog kliniczny, specjalista w zakresie terapii stresu pourazowego, doradca w problemach małżeńskich i rodzinnych, specjalista drugiego stopnia w zakresie edukacji seksualnej. Adiunkt w Zakładzie Promocji Zdrowia i Psychoterapii na Wydziale Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. A. Mickiewicza w Poznaniu, kierownik Studiów Podyplomowych Seksuologii na WSE UAM. Zainteresowania naukowe skupiają się wokół zagadnień związanych z psychologią, seksuologią, terapią. Obejmują także promocję zdrowia seksualnego i edukację seksualną ujmowaną jako integralny element edukacji zdrowotnej. Okresowo współpracuje z ośrodkami telewizyjnymi w Krakowie i Warszawie, w ramach programów publicystycznych i edukacyjnych. Działalność kliniczną terapeutyczną w Poznaniu prowadzi od 1997 roku.

Termin i miejsce

7 czerwca 2017 r. (środa), godz. 9:30–14:30

Wydział Zamiejscowy Uniwersytetu SWPS w Poznaniu, ul. Kutrzeby 10

Kontakt

Katarzyna Kwaśnik
Koordynator Projektu Strefa Młodzieży w Poznaniu

tel. 61 27 11 217
tel. kom. +48 697 690 482
e-mail: [email protected]