Wybierz kategorię wyszukiwania

Studia

Formularz wyszukiwania na belce: Studia

lokalizacja:
poziom studiów:
obszar tematyczny:
forma studiów:
studia podyplomowe realizowane:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Szkolenia i kursy

Badania i projekty

Formularz wyszukiwania na belce: Badania i projekty

lokalizacja:
jednostka badawcza:
typ:
dyscyplina:
status:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Naukowcy

Formularz wyszukiwania na belce: Nasi naukowcy

lokalizacja:
dyscyplina:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Wydarzenia

Formularz wyszukiwania na belce: Wydarzenia

typ:
lokalizacja:

Kontakty

lokalizacja:
kategoria:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Szukasz czegoś zupełnie innego? Sprawdź, może się gdzieś ukryło na naszej stronie

Szukasz czegoś zupełnie innego? Sprawdź, może się ukryło gdzieś na naszej stronie!

Sprawdź nasze rozbudowane narządzie do wyszukiwania.

Szukaj w konkretnych kategoriach - oszczędzaj swój czas.

Uniwersytet SWPS - Logo

Praca z kruchymi doświadczeniami klienta

float_intro: images-old/terapia-1.jpg

Kruchy proces i kruche relacje w psychoterapii to tematyka wykładu Margaret S. Warner z Illinois School of Professional Psychology (Uniwersytet Argosy), który wygłosi 19 czerwca w warszawskiej siedzibie Uniwersytetu SWPS. Margaret S. Warner to uznany autorytet w obszarze terapii skoncentrowanej na kliencie, posiadająca ponad 30-letnie doświadczenie w pracy terapeutycznej.

Zapraszmy do udziału psychologów klinicznych, terapeutów, studentów oraz wszystkich zainteresownych. Wstęp wolny! Spotkanie bedzie tłumaczone na język polski.

 

Praca z kruchymi doświadczeniami klienta wg. Margaret S. Warner

Wielu klientów charakteryzuje się tzw. „kruchym procesem”, w którym doświadczają oni swoich emocji i nadają im znaczenie w sposób, który jest trudny zarówno dla nich, jak i dla ich terapeutów. Interwencje, które są skuteczne w przypadku innych klientów, tu wywołują intensywny gniew, poczucie krzywdy i/lub wycofanie, połączone z rzeczywistym ograniczeniem zdolności klienta do funkcjonowania w codziennym życiu. Tacy klienci mogą być diagnozowani jako „borderline” lub „narcystyczni”. Mogą oni być często hospitalizowani, wypadać z terapii nie uzyskawszy pomocy lub być odsyłani przez terapeutów jako osoby, którym nie da się pomóc.

Będąc w kruchym procesie klienci zazwyczaj doświadczają kluczowych kwestii w sposób charakteryzujący się bardzo wysokim lub bardzo niskim stopniem intensywności. Mają trudność w wyhamowywaniu doświadczeń, które są osobiście znaczące lub powiązane z emocjami. Ponadto zazwyczaj będąc w kontakcie z tego rodzaju doświadczeniami mają trudność w przyjmowaniu perspektywy drugiej osoby. Często wykształca się u nich rodzaj „tunelowego widzenia”, w którym postrzeganie siebie i innych jest czarno‐białe i nieracjonalne. Terapeuci niejednokrotnie doświadczają własnych skomplikowanych reakcji emocjonalnych względem tych klientów.

Wysoki poziom emocjonalnego bezpieczeństwa, spójność terapeuty oraz wolność wyboru po stronie klienta, które charakteryzują terapię skoncentrowaną na kliencie, są szczególnie pomocne dla klientów doświadczających kruchego procesu i pozwalają im na produktywną pracę terapeutyczną w trybie ambulatoryjnym. Proponuję rozumienie tych klientów przez pryzmat tego, że zazwyczaj w ich życiu nie były obecne doświadczenia stabilnej więzi, które pozwalają dziecku rozwinąć umiejętności emocjonalnej regulacji oraz budowania spójnej reprezentacji Ja. Sformułowane przez Rogersa podstawowe warunki pracy terapeutycznej są wysoce efektywne w pracy z tego rodzaju procesem, a w szczególności po stronie terapeuty wymagane są: wrażliwość, dostrojenie i rozumienie. 

Stabilna empatyczna relacja terapeutyczna może pomóc takim klientom – w krótkiej perspektywie czasowej – w radzeniu sobie z ich doświadczeniami, a z czasem może stanowić dla nich kolejną szansę na rozwinięcie zdolności do regulowania emocji oraz do budowania obustronnie satysfakcjonujących relacji.

Prelegentka

margaret warner

Dr Margaret S. Warner

Psycholog kliniczny, terapeutka, profesor w Illinois School of Professional Psychology (Argosy University, Chicago). Jej zainteresowania zawodowe koncentrują się wokół terapii humanistycznej z poważnie zaburzonymi klientami, systemów rodzinnych oraz wielokulturowych grup. Pracuje terapeutycznie od ponad 30 lat, a od 1983 r. uczy terapii skoncentrowanej na kliencie oraz psychopatologii. Jest autorką licznych publikacji poświęconych psychoterapii skoncentrowanej na kliencie (Person Centered Psychotherapy). Należy do grona członków‐założycieli World Association for Person Centered and Experiential Psychotherapy and Counseling (WAPCEPC).

Organizatorzy

logotypy3

Organizator

Patron 

Wizyta w Polsce

Dr Margaret S. Warner przyjeżdża do Polski na zaproszenie Ośrodka Pomocy i Edukacji Psychologicznej INTRA, w którym poprowadzi warsztaty oraz superwizję dotyczące kruchego procesu i kruchych relacji w psychoterapii.

 

Termin i miejsce

19 czerwca 2017 r., godz. 18.00-20.00, aula im. prof. T. Tomaszewskiego
Uniwersytet SWPS
ul. Chodakowska 19/31