Wybierz kategorię wyszukiwania

Studia

Formularz wyszukiwania na belce: Studia

lokalizacja:
poziom studiów:
obszar tematyczny:
forma studiów:
studia podyplomowe realizowane:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Szkolenia i kursy

Badania i projekty

Formularz wyszukiwania na belce: Badania i projekty

lokalizacja:
jednostka badawcza:
typ:
dyscyplina:
status:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Naukowcy

Formularz wyszukiwania na belce: Nasi naukowcy

lokalizacja:
dyscyplina:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Wydarzenia

Formularz wyszukiwania na belce: Wydarzenia

typ:
lokalizacja:

Kontakty

lokalizacja:
kategoria:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Szukasz czegoś zupełnie innego? Sprawdź, może się gdzieś ukryło na naszej stronie

Szukasz czegoś zupełnie innego? Sprawdź, może się ukryło gdzieś na naszej stronie!

Sprawdź nasze rozbudowane narządzie do wyszukiwania.

Szukaj w konkretnych kategoriach - oszczędzaj swój czas.

Uniwersytet SWPS - Logo

Projektowanie doświadczeń we współczesnych instytucjach kultury

float_intro: images-old/2015/Aktualnosci/muzeum_polin_2000_1316.jpg

Coraz bardziej wymagająca publiczność nie zadowala się już jakąkolwiek aranżacją przestrzeni muzeum czy galerii sztuki. Ważna staje się otoczenie – takie, które zapewni wyjątkowe doświadczenie w obszarze architektury, designu i komunikacji. O tym, jak projektować doświadczenia we współczesnych instytucjach kultury opowiedzą podczas wykładu i warsztatu w Strefie Kultur wykładowcy związani ze School of Form: Joanna Fikus, Krzysztof Lang, Jan Belina-Brzozowski, Jan Sukiennik, Igor Gałązkiewicz, Robert Supeł.

Aby wziąć udział w wydarzeniu, należy wypełnić formularz zgłoszeniowy »

spotkanie

czerwiec
20 2017

Warszawa

Wykład

Jak sprawić, żeby projekt oparty na rozbudowanym scenariuszu merytorycznym nie stracił świeżości i był odbierany na wielu płaszczyznach, zarówno estetycznych, wrażeniowych, jak i merytorycznych? Podczas wykładu prowadzący opowiedzą, jak projektować doświadczenia we współczesnych instytucjach kultury. Zastanowią się wraz z uczestnikami, jak należy „zaprogramować” realizację, żeby nie straciła na aktualności przez minimum 10 lat od jej uruchomienia. Omówią mechanizmy umożliwiające jej aktualizację bez konieczności gruntownych zmian. Jak nie dać się zwieść aktualnym trendom i modom? Jak świadomie projektować brand oraz wykorzystywać go w działaniach wizerunkowych i promocyjnych? Jak realizować właściwą współpracę zespołów kreacyjnych, merytorycznych, menadżerskich, technicznych? Na te pytania odpowiedzi z pewnością będzie można uzyskać w trakcie wykładu.

Warsztat

Praktyczny wymiar warsztatów będzie oparty na wiedzy i doświadczeniu członków zespołów projektów oraz przedstawicieli instytucji: Muzeum Żydów Polskich i Muzeum Katyńskiego w Warszawie. To instytucje znane i doceniane zarówno ze względu na architekturę budynków, założeń krajobrazowych, projektów i realizacji wystaw stałych, jak i bieżących działań – wystaw, wydarzeń, działalności edukacyjnej itd.

Praca nad realizacją ekspozycji stałej w Muzeum Historii Żydów Polskich stanowiła nie lada wyzwanie na każdym poziomie: merytorycznym, technicznym i plastycznym. Z kolei Muzeum Katyńskie to przykład niezwykle spójnej interdyscyplinarnej realizacji, która obejmowała zagospodarowanie terenu wraz z instalacjami artystycznymi, rewaloryzację architektury, czy interwencje i kreacje związane ze scenariuszem muzeum. Jego architektoniczne i pozaarchitektoniczne walory doceniono w finale Europejskiej Nagrody Architektonicznej im. Miesa van der Rohe 2017 w Barcelonie, Grand Prix polskiej edycji Brick Award czy Nagrodą Architektoniczną Prezydenta Warszawy 2015.

Oba projekty prezentują inne podejście do procesu projektowego oraz zakładają różne cele wystawiennicze i edukacyjne. Warsztaty mają przybliżyć problematykę związaną z powstawaniem tych projektów i pokazać ich realizację od kuchni. Uczestnicy będą mieli okazję samodzielnie zmierzyć się z przykładowymi zagadnieniami projektowymi, będącymi rezultatem współpracy wielu branż i specjalności.

Warsztaty są skierowane do osób zawodowo związanych z projektowaniem i kreacją w szeroko pojętej przestrzeni kultury, a także pracowników lub współpracowników instytucji kultury. Dotyczy to zarówno studentów przygotowujących się do podjęcia pracy, jak i freelancerów, członków zespołów projektowych, merytorycznych, menedżerskich.

Limit miejsc na warsztat: 25

Prelegenci

Krzysztof Lang

Kierownik, współautor programu studiów. Ekspert w dziedzinie wystawiennictwa, kurator. Absolwent Wydziału Konserwacji Dzieł Sztuki (UMK Toruń), studia na kierunku scenografii teatralnej (ASP Warszawa) oraz na kierunku kuratorskim (UJ Kraków). Długoletnie doświadczenie w pracy projektowo-wykonawczej w dziedzinach konserwacji zabytków architektury i sztuki, aranżacji wnętrz, realizacji ekspozycji muzealnych oraz projektów scenograficznych ( wystawiennictwo, teatr, telewizja, film). Laureat konkursów architektonicznych i wystawienniczych. Bierze udział w projektach w charakterze kierownika lub członka zespołu, przykłady: Muzeum Katyńskie w Warszawie, Muzeum Mazowieckie w Płocku – ekspozycja stała „X Wieków Płocka”, Europejskie Centrum Bajki w Pacanowie – ekspozycja stała „Bajkowy Świat”, Muzeum Przełomy w Szczecinie – scenariusz i koncepcja ekspozycji stałej, Muzeum w Stalowej Woli – ekspozycja stała „COP dla Przyszłości”. Laureat nagrody Mies van der Rohe Award 2017 w Barcelonie (członek zespołu autorów nagrodzonego projektu Muzeum Katyńskiego w Warszawie).

Jan Belina-Brzozowski

Wykładowca. Architekt i urbanista, ukończył Politechnikę Warszawską, prezes BBGK Architekci, członek SARP. W ramach pracowni BBGK Architekci zrealizował jako współautor między innymi projekty: Muzeum Katyńskie na Cytadeli Warszawskiej, budynek mieszkaniowy przy Sprzecznej, zespół mieszkaniowy Mennica Residence, Ratusz w Konstancinie, rewitalizację zespołu pałacowego w Guzowie. Projekty pracowni uzyskały wiele nagród i wyróżnień w Polsce i za granicą. Laureat nagrody Mies van der Rohe Award 2017 w Barcelonie (członek zespołu autorów nagrodzonego projektu Muzeum Katyńskiego w Warszawie).

Jan Sukiennik

Wykładowca. Absolwent Wydziału Architektury Politechniki Warszawskiej. Studiował w Pratt Institute na Brooklynie oraz na uczelni ETSAM w Madrycie. Współzałożyciel pracowni 307kilo. Laureat Nagrody Architektonicznej tygodnika „Polityka” oraz nominowany do Europejskiej Nagrody Architektonicznej im. Miesa van der Rohe za projekt Służewskiego Domu Kultury. Autor nagradzanych projektów i konkursów – m.in. wystawy stałej Muzeum Warszawskiej Pragi, aranżacji Łódź Design Festival, Klubu Kultury na Saskiej Kępie, wystawy Warszawa w Budowie 5.

Igor Gałązkiewicz

Wykładowca, współautor programu studiów. Absolwent historii sztuki na Uniwersytecie Łódzkim oraz Szkoły Strategii Marki (SAR). Kilkuletnie doświadczenie pracy dla instytucji kultury, w tym dla Teatru Wielkiego – Opery Narodowej (działania z zakresu komunikacji, budowania marki, rozwoju widowni oraz szeregu działań artystycznych i producenckich). Pomysłodawca i kurator projektu OperaLab – multidycyplinarnego think tanku dla kultury, w ramach którego tworzył, między innymi, pionierskie ekspozycje z wykorzystaniem technologii augmentedreality (wystawa Projektowanie tożsamości/ Tożsamość projektowania nagrodzona główną nagrodą Klubu Twórców Reklamy, w kategorii „Design w przestrzeni publicznej” w 2014 r.). Autor wielu wystaw, m.in. Spirit of Poland w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej, Rytm (Galeria Kordegarda), Projektowanie tożsamości/Tożsamość projektowania (także edycje w ramach Festiwalu Przemiany w Centrum Nauki Kopernik oraz Łódź Design Festival). Dyrektor artystyczny projektu „Awangarda jutra?”, promującego współczesną młodą polską architekturę poprzez szereg wystaw (m.in. W Teatrze Wielkim – Operze Narodowej czy muzeum Architektury we Wrocławiu).

Robert Supeł

Wykładowca studiów. Absolwent Instytutu Inżynierii Biomedycznej na Wydziale Mechaniki Precyzyjnej Politechniki Warszawskiej i Studium Menedżerów Kultury Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. W latach 1991–1993 pracował w polskim przedstawicielstwie Word Perfect Corporation. Następne 14 lat poświęcił Agencji Reutera, w której w ostatnim okresie pracy pełnił rolę dyrektora generalnego w Polsce, Czechach i na Słowacji. W latach 2007–2009 pracował w Muzeum Historii Żydów Polskich Polin, w roli zastępcy dyrektora Muzeum ds. Finansowych i Organizacyjnych. Od 2010 r. pełnił funkcję dyrektora wykonawczego ds. wystawy głównej Polin z ramienia Stowarzyszenia Żydowski Instytut Historyczny w Polsce. We wrześniu 2014 r. dołączył do zespołu Muzeum Józefa Piłsudskiego w Sulejówku, jako pełnomocnik dyrektora Muzeum ds. Ekspozycji Stałej.

Termin i miejsce

Wykład: 20 czerwca 2017 r., godz. 16.30–17.15, sala 214

Warsztat: 20 czerwca 2017 r., godz. 17.30–19.30 (w tym 15-minutowa przerwa), sala S222

Uniwersytet SWPS w Warszawie, ul. Chodakowska 19/31

Kontakt 

tel. 517 99 41
e-mail: [email protected]

FOT. M. STAROWIEYSKA_D.GOLIK / MUZEUM HISTORII ŻYDÓW POLSKICH POLIN