Wybierz kategorię wyszukiwania

Studia

Formularz wyszukiwania na belce: Studia

lokalizacja:
poziom studiów:
obszar tematyczny:
forma studiów:
studia podyplomowe realizowane:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Szkolenia i kursy

Badania i projekty

Formularz wyszukiwania na belce: Badania i projekty

lokalizacja:
jednostka badawcza:
typ:
dyscyplina:
status:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Naukowcy

Formularz wyszukiwania na belce: Nasi naukowcy

lokalizacja:
dyscyplina:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Wydarzenia

Formularz wyszukiwania na belce: Wydarzenia

typ:
lokalizacja:

Kontakty

lokalizacja:
kategoria:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Szukasz czegoś zupełnie innego? Sprawdź, może się gdzieś ukryło na naszej stronie

Szukasz czegoś zupełnie innego? Sprawdź, może się ukryło gdzieś na naszej stronie!

Sprawdź nasze rozbudowane narządzie do wyszukiwania.

Szukaj w konkretnych kategoriach - oszczędzaj swój czas.

Uniwersytet SWPS - Logo

Spotkania z nauką - seminarium dla nauczycieli we Wrocławiu

float_intro: images-old/Strefa-Mlodziezy/images/nauczycielka2.jpg

Jak wykorzystać psychologię pozytywną i coaching w rozwoju nauczyciela? Czy nowe technologie mogą być istotnym wsparciem edukacyjnym czy niepotrzebnym dystraktorem? Jak Internet wpływa na rozwój i funkcjonowanie w związkach oraz samoocenę nastolatków? To tylko niektóre z problemów jakie omówią eksperci z Uniwersytetu SWPS podczas seminarium, które odbędzie się 27 września 2017 r. we wrocławskiej siedzibie naszej uczelni.

Wydarzenie adresowane jest do szeroko rozumianej społeczności szkolnej, a w szczególności dyrektorów placówek oświatowych, pedagogów szkolnych, psychologów, nauczycieli szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych oraz rodziców.

„Naszym celem jest dostarczenie wiedzy oraz konkretnych umiejętności nauczycielom oraz pedagogom, aby mogli lepiej radzić sobie z napotykanymi problemami wychowawczymi” - zapewniają organizatorzy.

Projekt „Spotkania z nauką” jest dofinansowany ze środków MNiSW. Seminarium jest bezpłatne, obowiązują zapisy poprzez formularz zgłoszeniowy.

„Spotkania z nauką” Uniwersytetu SWPS

„Spotkania z nauką” to cykl całodniowych, otwartych wydarzeń o charakterze popularnonaukowym, organizowanych w siedzibach Uniwersytetu SWPS: Wrocławiu, Poznaniu, Sopocie, Warszawie i Katowicach.

Inicjatywa adresowana jest do wszystkich uczniów i nauczycieli szkół ponadgimnazjalnych, którzy interesują się nauką i sztuką. Głównym założeniem spotkań jest umożliwienie dostępu do nauki szerokiej publiczności, skorzystanie z kilku form i zakresów tematycznych realizowanych działań.

W ramach „Spotkań z nauką” organizujemy seminaria dla nauczycieli oraz tzw. „Dni z nauką”, podczas których nasi eksperci wprowadzają uczestników w problematykę psychologii, prawa, psychokryminalistyki, psychoseksuologii, komunikacji, grafiki oraz innych dyscyplin naukowych.

Zainteresowani mogą wziąć udział w bezpłatnych wykładach, warsztatach, prezentacjach czy wystawach. Mają również możliwość uczestniczenia w zajęciach laboratoryjnych, a także skorzystania z nowoczesnego sprzętu i oprogramowania komputerowego.

logo mnisw

„Spotkania z nauką” - zadanie finansowane w ramach umowy 846/P-DUN/2017 ze środków Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę.

Harmonogram

9.00-10.45 – debata | sala 127

11.00-12.30 – warsztaty do wyboru (blok 1)

13.30-15.00 – warsztaty do wyboru (blok 2)

Opisy spotkań

Nowe technologie – możliwości czy ograniczenia pracy w szkole? 
(limit  miejsc: 120)

Żyjemy w czasach dynamicznych przemian, zarówno w obszarze życia społecznego jak i technologicznego. Ta zmieniająca się rzeczywistość dotyczy również współczesnej szkoły. W trakcie debaty zastanowimy czy i w jakim zakresie wdrażać nowoczesne rozwiązania do edukacji; zmieniać style nauczania a także na ile te działania będą sprzyjały innowacyjności w szkołach. Podyskutujemy również o możliwościach i ograniczeniach procesu edukacyjnego z zastosowaniem nowoczesnych technologii informatycznych.

Znalezione obrazy dla zapytania katarzyna waszyńska swps

Dr Katarzyna Waszyńska

Psycholog, seksuolog kliniczny, specjalista w zakresie terapii stresu pourazowego, doradca w problemach małżeńskich i rodzinnych, specjalista drugiego stopnia w zakresie edukacji seksualnej. Adiunkt w Zakładzie Promocji Zdrowia i Psychoterapii na Wydziale Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. A. Mickiewicza w Poznaniu, kierownik Studiów Podyplomowych Seksuologii na WSE UAM. Zainteresowania naukowe skupiają się wokół zagadnień związanych z psychologią, seksuologią, terapią. Obejmują także promocję zdrowia seksualnego i edukację seksualną ujmowaną jako integralny element edukacji zdrowotnej. Okresowo współpracuje z ośrodkami telewizyjnymi w Krakowie i Warszawie, w ramach programów publicystycznych i edukacyjnych. Działalność kliniczną terapeutyczną w Poznaniu prowadzi od 1997 roku.

Znalezione obrazy dla zapytania michał pozdał swps

Mgr Michał Pozdał

Psychoterapeuta, seksuolog. Wykładowca Uniwersytetu SWPS, między innymi na podyplomowych studiach Seksuologia Kliniczna. Autor książki „Męskie sprawy. Życie, seks i cała reszta”, felietonista magazynu SENS. Założyciel i szef Instytutu Psychoterapii i Seksuologii w Katowicach. Prowadzi terapię osób indywidualnych, par i rodzin.

Psychologia pozytywna i coaching w pracy nauczyciela
(limit miejsc: 30)

Edukacja pozytywna ma miejsce wtedy, gdy umiemy zastosować wiedzę teoretyczną odnoszącą się do budowania zasobów u człowieka oraz zwiększania jego jakości życia w środowisku szkolnym (szeroko rozumianym). W trakcie spotkania będziemy zastanawiać się, w jaki sposób możemy czerpać z odkryć psychologii pozytywnej by modyfikować rzeczywistość polskiej szkoły. Coaching w edukacji jest “procesem rozwoju, gdzie nauczyciel, pełniący również rolę coacha, nawiązuje relację z klientem-uczniem i stymuluje go do podjęcia decyzji o rozwoju. Ważne jest, aby nauczyciel-coach posiadał szczególne kompetencje, które powodują, iż rozwój jest możliwy” (A. Brzosko). Celem zajęć będzie wskazanie jak można tę metodę pracy wykorzystać w edukacji.

Znalezione obrazy dla zapytania katarzyna waszyńska swps

Dr Katarzyna Waszyńska

Psycholog, seksuolog kliniczny, specjalista w zakresie terapii stresu pourazowego, doradca w problemach małżeńskich i rodzinnych, specjalista drugiego stopnia w zakresie edukacji seksualnej. Adiunkt w Zakładzie Promocji Zdrowia i Psychoterapii na Wydziale Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. A. Mickiewicza w Poznaniu, kierownik Studiów Podyplomowych Seksuologii na WSE UAM. Zainteresowania naukowe skupiają się wokół zagadnień związanych z psychologią, seksuologią, terapią. Obejmują także promocję zdrowia seksualnego i edukację seksualną ujmowaną jako integralny element edukacji zdrowotnej. Okresowo współpracuje z ośrodkami telewizyjnymi w Krakowie i Warszawie, w ramach programów publicystycznych i edukacyjnych. Działalność kliniczną terapeutyczną w Poznaniu prowadzi od 1997 roku.

Samoocena polskich nastolatków w kontekście korzystania z nowych mediów
(limit miejsc: 30)

Dane są alarmujące: według raportu HBSC (Health Behaviour in School-aged Children), który przygotowuje ONZ, w Polsce zdarza się, że już 9-latki są przekonane o tym, że są zbyt grube, podobnie uważa aż 61 proc. badanych 15-latek. Ile z nich ma realny problem z dodatkowymi kilogramami? Niewiele ponad 6 proc. - twierdzą autorzy dokumentu, którego polskie opracowanie przygotował Instytut Matki i Dziecka. Podczas warsztatu prowadzący zaprezentuje powyższe badania i zobrazuje je przykładami klinicznymi z własnej praktyki.

Znalezione obrazy dla zapytania michał pozdał swps

Mgr Michał Pozdał

Psychoterapeuta, seksuolog. Wykładowca Uniwersytetu SWPS, między innymi na podyplomowych studiach Seksuologia Kliniczna. Autor książki „Męskie sprawy. Życie, seks i cała reszta”, felietonista magazynu SENS. Założyciel i szef Instytutu Psychoterapii i Seksuologii w Katowicach. Prowadzi terapię osób indywidualnych, par i rodzin.

Metody pozwalające pracować z grupą osób z różnym poziomem wiedzy
(limit miejsc: 30)

Zadaniem nauczyciela jest wykorzystując potencjał uczniów nauczyć ich podstawy programowej a najlepiej jeszcze więcej. Jestem pewien, że co do zasady to większość (jeśli nie wszyscy) nauczyciele się z tym zadaniem zgodzą. Problemem jest jednak wdrożenie tego do życia w sytuacji w której problemem w pracy z klasą są różne możliwości poznawcze uczniów. Dodatkowo często jest tak że uczniowie mają różną wiedzę. A klasa niejednokrotnie ma 25-30 uczniów. Na tym krótkim szkoleniu chciałbym pokazać Państwu jak wykorzystując proste narzędzia dostosować ilość materiału do różnych osób w grupie i pracując systematycznie wyrównywać poziom w zespole klasowym.

Znalezione obrazy dla zapytania Mgr Sławomir Prusakowski

Mgr Sławomir Prusakowski

Psycholog, trener, nauczyciel akademicki, doradca. Trener Biznesu. Przeprowadził ponad 10.000 godzin szkoleń w tym ponad 1000 godzin Treningów Interpersonalnych (Bussiness-Relation Group Coaching). Posiada uprawnienia II stopnia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego do prowadzenia Treningów Interpersonalnych. Współpracuje z wieloma organizacjami szkolącymi i uczelniami. Szkolił dla takich firm jak: PWC, Grupa Żywiec, BPH, BzWBK, EricPol, Tauron. Zajmuje się także działalnością prospołeczną. Szkoli nauczycieli Polonijnych wierząc, że tylko dobra jakość edukacji pomoże utrzymać tożsamość Polaków poza granicami. Laureat nagród za działalność prospołeczną (min. PolCul). Szkoli trenerów ucząc adeptów tego zawodu. Od 12 lat współpracuje z Uniwersytetem SWPS gdzie jako praktyk uczy studentów psychologii budowania relacji z klientami.

Jak Internet wpływa na rozwój i funkcjonowanie uczniów w relacjach?
(limit miejsc: 30)

Rozwój nowych technologii bez wątpienia zmienił bezpowrotnie nasze funkcjonowanie w świecie społecznym. Jak wpłynął na bliskie relacje i pierwsze romantyczne znajomości młodych ludzi? Spotkanie poświęcone będzie wpływowi Internetu i nowych technologii na nawiązywani relacji, na ich rozwój i przebieg.

Porozmawiamy o tym, jak na kontakty nastolatków wpływa bycie online przez większość czasu oraz jakie zagrożenia niosą za sobą wirtualne znajomości. Będziecie Państw mieli okazję wejść do wirtualnego świata swoich uczniów, aby lepiej zrozumieć ich sytuacje.

258 zosia szynal

Mgr Zofia Szynal

Psycholog (absolwentka Uniwersytetu SWPS we Wrocławiu), specjalizuje się w seksuologii i diagnozie psychologicznej. Wiedzę z zakresu psychoterapii zdobywa w czteroletniej Szkole Psychoterapii Poznawczo-Behawioralnej. Przyjmuje pacjentów w Centrum Psychoterapii Poznawczo-Behawioralnej, udziela wsparcia psychologicznego podopiecznym Stowarzyszenia „Nadzieja”. Prowadzi również warsztaty psychoedukacyjne dla uczniów szkół średnich w ramach współpracy ze Strefą Młodzieży Uniwersytetu SWPS.

Termin i miejsce

27 września 2017 r.
Uniwersytet SWPS, Filia we Wrocławiu
ul. Ostrowskiego 30 b
53-238 Wrocław

Kontakt

Koordynator Projektu Strefa Młodzieży we Wrocławiu
Iga Lewicka
tel. 71 750 72 51, tel. kom. +48 785 202 527
e-mail: [email protected]