Wybierz kategorię wyszukiwania

Studia

Formularz wyszukiwania na belce: Studia

lokalizacja:
poziom studiów:
obszar tematyczny:
forma studiów:
studia podyplomowe realizowane:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Szkolenia i kursy

Badania i projekty

Formularz wyszukiwania na belce: Badania i projekty

lokalizacja:
jednostka badawcza:
typ:
dyscyplina:
status:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Naukowcy

Formularz wyszukiwania na belce: Nasi naukowcy

lokalizacja:
dyscyplina:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Wydarzenia

Formularz wyszukiwania na belce: Wydarzenia

typ:
lokalizacja:

Kontakty

lokalizacja:
kategoria:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Szukasz czegoś zupełnie innego? Sprawdź, może się gdzieś ukryło na naszej stronie

Szukasz czegoś zupełnie innego? Sprawdź, może się ukryło gdzieś na naszej stronie!

Sprawdź nasze rozbudowane narzędzie do wyszukiwania.

Szukaj po kategoriach – oszczędzaj swój czas.

Uniwersytet SWPS - Logo

5. edycja kampanii „Twarze Depresji”

float_intro: images-old/depresja-facet3.jpg

W zeszłym roku ponad 5 tysięcy Polaków popełniło samobójstwo. Wśród nich ponad 4,6 tysiąca stanowili mężczyźni. Za wieloma z tych dramatów stała nieleczona depresja. Ze statystyk Komendy Głównej Policji wynika, że większość mężczyzn, którzy odebrali sobie życie, to młodzi mężczyźni pochodzący ze wsi i małych miejscowości. Cierpiący na depresję mają do pokonania często kilkadziesiąt kilometrów do najbliższego psychiatry i psychologa. Jeszcze większy dystans do pokonania to poczucie wstydu i bezsilności.

Patronem kampanii społecznej „Twarze depresji. Nie oceniam. Akceptuję” jest Uniwersytet SWPS.

Depresja mężczyzn

Depresji wśród mężczyzn postanowiliśmy poświęcić 5. edycję ogólnopolskiej kampanii społecznej „Twarze depresji. Nie oceniam. Akceptuję”. O tym problemie będziemy informować w mediach przez cały październik. Ruszamy 1 października - w Europejski Dzień Walki z Depresją.

Aktor Piotr Zelt od początku naszej kampanii jest jej ambasadorem. Osobiście doświadczył depresji, dlatego ten problem jest mu dobrze znany.

- To bardzo ważne, żebyśmy mówili o depresji wśród mężczyzn – mówi Piotr Zelt. - Choć podobno dwa razy więcej kobiet zapada w Polsce na depresję, to sześć razy więcej mężczyzn z powodu depresji targa się na swoje życie. Dlatego warto jest – drodzy Panowie, żebyście pamiętali, że depresja to nie jest słabość tylko to jest choroba, z którą można walczyć. Ważne, żebyśmy mieli tego świadomość i chcieli sobie pomóc. Warto pójść do lekarza. Wtedy ulżymy i sobie, i swojemu otoczeniu – ludziom, którzy często nas kochają i cierpią razem z nami.

W zeszłym roku 68,5 tysiąca mężczyzn leczyło się na depresję w ramach publicznej służby zdrowia (dla porównania: 205 tys. kobiet). Ponadto z powodu ciężkiej depresji w szpitalu psychiatrycznym pomoc otrzymało ponad 8 tysięcy mężczyzn (15,5 tys. kobiet). Z psychoterapii finansowanej przez NFZ korzystało nieco ponad 3 tysiące mężczyzn (11,2 tys. kobiet). Te liczby pokazują jak wiele jeszcze pracy przed nami. Niestety większość z nich się nie leczy, a choroba ta bywa śmiertelnie niebezpieczna z powodu towarzyszących jej myśli samobójczych.

...depresja to nie jest słabość tylko to jest choroba, z którą można walczyć.

Piotr Zelt

Kampania „Twarze depresji. Nie oceniam. Akceptuję” składa się z następujących elementów:

  • konferencja prasowa z udziałem naszych ambasadorów i specjalistów 2 października 2017 r. o godz. 12 na Uniwersytecie SWPS w Warszawie,
  • spot telewizyjny (czyta: Krystyna Czubówna, muzyka: Yossarian Malewski),
  • spot radiowy (czyta: Krystyna Czubówna, muzyka: Yossarian Malewski),
  • wywiad telewizyjny i radiowy z Piotrem Zeltem, Krzysztofem Cugowskim, Maciejem Orłosiem, Jarosławem Gugałą i Tomaszem Wolnym,
  • strona internetowa www.twarzedepresji.pl, na której znajdują się informacje o depresji, a także wszystkie nasze materiały przygotowane do bezpłatnego wykorzystania przez media (tu znajdują się również podziękowania dla wszystkich osób i instytucji, które nas wspierają) – miesięczna kampania billboardowa od 1 października 2017 r.,
  • fanpage na Facebooku, 
  • plakat z udziałem wszystkich naszych ambasadorów do wykorzystania i rozwieszenia w małych miejscowościach i na wsiach,
  • książka Anny Morawskiej pt. „Twarze depresji”, w której autorka rozmawia z osobami cierpiącymi na depresję, a także z psychiatrami, psychoterapeutami oraz z przedstawicielami organizacji pozarządowych, które wspierają chorych na depresję i ich rodziny.

Organizatorzy

ogranizatorzy patroni

Organizatorzy

  • Stowarzyszenie Aktywnie Przeciwko Depresji,
  • Fundacja ITAKA – Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych
  • Fundacja Nagle Sami

Patroni honorowi

  • Rzecznik Praw Obywatelskich
  • Krajowy Konsultant w Dziedzinie Psychiatrii

Patroni

  • Uniwersytet SWPS
  • Wydawnictwo Świat Książki
  • firma AMS

 

więcej informacji na: www.twarzedepresji.pl