Sprawdź nasze rozbudowane narzędzie do wyszukiwania.

Szukaj po kategoriach – oszczędzaj swój czas.

Uniwersytet SWPS - Strona główna

Aplikacja Beehive, Small Data i psychologia behawioralna

float_intro: images-old/2015/Aktualnosci/network-conect.jpg

Rozmowy o wykorzystaniu danych w firmach zdominowało pojęcia Big Data. Kryją się pod nim duże oraz różnorodne zbiory danych, których analiza w czasie rzeczywistym jest niezwykle trudna. Tymczasem wiele firm zbiera sporo danych z zakresu small data. W tych pozornie nieistotnych informacjach tkwi ogromny potencjał – nie tylko marketingowy. Mogą być także wykorzystane w celu poprawy jakości życia oraz produktywności. O tym, w jaki sposób Small Data gromadzone przez aplikację „Beehive” mogą przyczynić się do poprawy dobrostanu ludzi, opowie dr Michael Sobolev z Cornell Tech w Nowym Jorku, podczas wykładu „Beehive, Small Data, Behavioral and Interventional Studies” organizowanego przez Koło Naukowe „Psycholog w biznesie”

Wstęp wolny. Wykład będzie prowadzony w języku angielskim.

wykład

październik 18 2017

Warszawa

 

Small data a poprawa jakości życia

Podczas wykładu dr Sobolev opowie o swoim ostatnim projekcie – badaniu, w którym wykorzystano aplikację na smartfony „Beehive”, przeznaczoną do analizy zachowań ludzkich. Aplikacja umożliwia prowadzenie badań w sytuacjach rzeczywistych, a także zbieranie zdywersyfikowanych danych o osobach, które z niej korzystają.

 Dr Sobolev zaprezentuje dwa badania przeprowadzone z wykorzystaniem „Beehive”. W pierwszym z nich, w którym uczestniczyli studenci, przez 4 miesiące mierzono i przewidywano produktywność, a także oceniano ogólne poczucie jakości życia. W drugim badaniu zastosowano interwencje behawioralne, aby poprzez samokontrolę i wzmocnienia negatywne ograniczyć uzależnienia od technologii.

258 michael sobolev

dr Michael Sobolev – psycholog behawioralny. Doktoryzował się w from Technion-Israel Institute of Technology. Obecnie stypendysta w Cornell Tech w Nowym Jorku, gdzie pod opieką prof. Deborah Estrin prowadzi badania nad Small Data. W swoich badaniach naukowych łączy ekonomię behawioralną oraz informatykę. Interesuje go zwłaszcza to, w jaki sposób technologie mogą wpływać na zachowania ludzkie, zwłaszcza w kontekście poprawy jakości życia i produktywności.

Termin i miejsce

18 października 2017 r., godz. 16.00 – 18.00

Uniwersytet SWPS w Warszawie, ul. Chodakowska 19/31, Aula 214

Organizator

Koło Naukowe „Psycholog w biznesie”