Wybierz kategorię wyszukiwania

Studia

Formularz wyszukiwania na belce: Studia

lokalizacja:
poziom studiów:
obszar tematyczny:
forma studiów:
studia podyplomowe realizowane:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Szkolenia i kursy

Badania i projekty

Formularz wyszukiwania na belce: Badania i projekty

lokalizacja:
jednostka badawcza:
typ:
dyscyplina:
status:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Naukowcy

Formularz wyszukiwania na belce: Nasi naukowcy

lokalizacja:
dyscyplina:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Wydarzenia

Formularz wyszukiwania na belce: Wydarzenia

typ:
lokalizacja:

Kontakty

lokalizacja:
kategoria:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Szukasz czegoś zupełnie innego? Sprawdź, może się gdzieś ukryło na naszej stronie

Szukasz czegoś zupełnie innego? Sprawdź, może się ukryło gdzieś na naszej stronie!

Sprawdź nasze rozbudowane narządzie do wyszukiwania.

Szukaj w konkretnych kategoriach - oszczędzaj swój czas.

Uniwersytet SWPS - Logo

Innowacja zmienia znaczenie

float_intro: images-old/2015/Aktualnosci/wroblewska_SZ_v1.jpg

Czas na nowe podejście do tworzenia innowacji. Nie rozwiązywanie istniejących problemów, lecz szukanie nowej jakości i rewolucyjnych doświadczeń. Zamiast udoskonalania produktów i usług – kreowanie nowatorskich rozwiązań. Pora na tworzenie innowacji radykalnych, które rzeczywiście mogą zmienić rynek. W ich tworzeniu nieoceniona okazuje się metoda design driven innovation, oparta na wizji, znaczeniu i wartościach. Podczas styczniowego wykładu w Strefie Zarządzania porozmawiamy o różnicach między metodami design driven innovation a design thinking, odwołując się przy tym do konkretnych studiów przypadku. Spotkanie poprowadzi Anna Wróblewska, design management konsultant, partner i szef Concordia Design Consulting – usług doradczych w obszarze innovation&design management.

Wstęp wolny. Aby wziąć udział w wydarzeniu, należy wypełnić formularz zgłoszeniowy

sz3Podczas cyklicznych, otwartych spotkań w ramach Strefy Zarządzania przedsiębiorcy, menedżerowie średniego i wyższego szczebla, psychologowie biznesu, innowatorzy i liderzy zmian dzielą się wiedzą, zawodowym doświadczeniem i dobrymi praktykami.

Nowe znaczenie innowacji

Standardowy proces tworzenia innowacji przebiega według ustalonego schematu, w którym najważniejsze są twórcze sesje, czyli burze mózgów, oraz poszukiwanie wkładu z zewnątrz: użytkowników lub społeczności. Nie wszyscy projektanci chcą spojrzeć prawdzie w oczy – ten proces nie prowadzi do powstawania rzeczywiście innowacyjnych produktów, lecz tylko do ich ulepszania. Nadszedł czas na nowe rozumienie innowacji. To już nie rozwiązywanie istniejących problemów, lecz szukanie przełomowych, znaczących doświadczeń. Takich, które zmienią rynek.

Innovation of meaning

Brak pomysłów wbrew pozorom nie jest głównym problemem w projektowaniu usług i produktów. Towarem deficytowym okazuje się wizja. To ona znajduje się na początku procesu kreowania unikatowego doświadczenia. Kolejny etap to krytyka rozwojowa, najpierw partnera sparingowego, następnie grona radykalnych myślicieli, zewnętrznych ekspertów i interpretatorów, a dopiero potem użytkowników.

Dzięki temu jest możliwe stworzenie innowacji radykalnej (przełomowej) – takiej, która znacząco wpływa na rynek i przedsiębiorstwa i prowadzi do powstania zupełnie nowej jakości.

Design thinking kontra design driven innovation

Praca z wykorzystaniem metody design thinking zakłada: analizowanie rzeczywistości, diagnozę problemów oraz ich twórcze rozwiązywanie. Jak wynika z badań prof. Roberto Vergantiego, wykładowcy Politechniki Mediolańskiej, ta metodologia pracy nie generuje innowacji radykalnych opartych na zmianie znaczenia.

Podczas wykładu przybliżymy i porównamy obydwa podejścia metodologiczne: design thinking i design driven innovation. Zrozumienie różnic między nimi to pierwszy krok do świadomego projektowania rzeczywiście innowacyjnych rozwiązań, także tych przełomowych, w których tkwi potencjał zmieniania świata.

Prelegentka

258 anna wroblewska

Anna Wróblewska

Design management konsultant. Założycielka Metaphor, biznesu partnerskiego, który tworzy sieć osób o interdyscyplinarnych kompetencjach połączonych ideą humanizacji biznesu. Partner i szef Concordia Design Consulting – usług doradczych w obszarze innovation&design management. Jedna z pierwszych w Polsce konsultantek design management.

Od 12 lat zajmuje się budowaniem strategii firm i marek, rozwojem i wdrażaniem nowych produktów oraz usług, usprawnianiem pracy zespołów projektowych na bazie autorskiej koncepcji łączenia kilku metodologii, m.in.: design management, design thinking, user experience, service design, coaching w branży wyposażenia wnętrz, fashion, FMCG, IT oraz dla organizacji, instytucji rządowych i pozarządowych. Wśród jej klientów są m.in.: VOX, ENEA, Kronopol, Leroy Merlin, Classen, Międzychód, Sagra Technology, SITAG Formy Siedzenia, ALVO Medical, Quiosque, Ministerstwo Środowiska, LIDL, Ministerstwo Środowiska, Gazeta Wyborcza, ENEA, BZ WBK, Urząd Miasta Poznania, Volkswagen Poznań. 

Autorka i kierownik merytoryczny pierwszych w Polsce studiów podyplomowych „Zarządzanie innowacją. Design management” na Uniwersytecie SWPS. Wykładowca w School of Form.

Termin i miejsce

10 stycznia 2018 r. (środa), godz. 18.00

Uniwersytet SWPS w Warszawie, ul. Chodakowska 19/31, sala S305

Partnerzy Strefy Zarządzania

logo oees values